Oculus získal Nimble: do virtuální reality se zapojí i ruce
15.12.2014, Jan Vítek, aktualita
Společnost Oculus VR, která nyní tedy patří pod Facebook, akvizovala nový crowdfundingový startup Nimble VR. Od toho si můžeme slibovat, že do virtuální reality budeme moci zapojit i své ruce.
Možnost zapojení rukou do virtuální reality je jeden z hlavních předpokladů toho, aby byl virtuální svět skutečně věrohodný. Jde tedy o to, aby náš virtuální avatar prováděl stejné pohyby rukou, jaké děláme ve skutečnosti, což může ve výsledku i znamenat možnost interakce s okolím. Mohli bychom tak ve 3D hrách lépe a věrněji mířit zbraní, otevírat dveře a manipulovat s různými předměty, což by celé hraní posunulo o úroveň výše.
Kampaň Nimble VR na Kickstarteru byla minulou středu zrušena, ačkoliv její úkol vybrat 62.500 dolarů byl dvojnásobně překročen. Nimble VR tvoří systém Nimble Sense, který pracuje ve 110° úhlu pohledu před uživatelem a slibuje rychlé snímání pohybu rukou s velmi nízkým zpožděním, které do 3D obrazu reprodukuje celou kostru obou rukou. Systém k tomu využívá malou trojúhelníkovou kameru o velikosti o něco větší než balíček žvýkaček, kterou můžeme namontovat přímo na headset Oculus Rift (viz fotografie), nebo ji nechat umístěnou třeba na stole.
Nimble VR založil v roce 2012 Kenrick Kin, Chris Twigg a Rob Wang, kteří k sobě následně přizvali dva další pracovníky. Nejde o žádné nezkušené nováčky, však jde o bývalé pracovníky z Industrial Light and Magic či Pixaru, kteří získali své doktoráty i na MIT či Berkeley.
Oculus VR však neakvizoval pouze Nimble VR, ale také 13th Lab. Tento tým pracoval na prostředí, v němž by byl možné rekonstruovat přesné 3D modely objektů z reálného světa. To by nám umožnilo ve 3D virtuální realitě navštívit známá turistická lákadla, jako třeba pyramidy, jejichž proporce by měly být naprosto správné.
Další posilou Oculus VR je Chris Bregler, expert na techniku snímání pohybu (motion capture), který pracoval na filmech jako Star Trek Into Darkness a The Lone Ranger. I tento pán má zkušenosti z firmy Industrial Light And Magic, ale pracoval i pro Disney, HP a v této době také vyučuje na univerzitě v New Yorku. Nicméně v Oculus VR povede "Vision Research Team".
Zde se tedy už naplno projevuje výhoda toho, že za Oculus VR stojí finančně silný Facebook, díky němuž si firma může dovolit skupovat jiné společnosti a najímat kvalitní a zkušené zaměstnance. My doufejme, že již brzy se objeví výsledky jejich práce v podobě finálního produktu.
Zdroj: Tom's Hardware
Kampaň Nimble VR na Kickstarteru byla minulou středu zrušena, ačkoliv její úkol vybrat 62.500 dolarů byl dvojnásobně překročen. Nimble VR tvoří systém Nimble Sense, který pracuje ve 110° úhlu pohledu před uživatelem a slibuje rychlé snímání pohybu rukou s velmi nízkým zpožděním, které do 3D obrazu reprodukuje celou kostru obou rukou. Systém k tomu využívá malou trojúhelníkovou kameru o velikosti o něco větší než balíček žvýkaček, kterou můžeme namontovat přímo na headset Oculus Rift (viz fotografie), nebo ji nechat umístěnou třeba na stole.
Nimble VR založil v roce 2012 Kenrick Kin, Chris Twigg a Rob Wang, kteří k sobě následně přizvali dva další pracovníky. Nejde o žádné nezkušené nováčky, však jde o bývalé pracovníky z Industrial Light and Magic či Pixaru, kteří získali své doktoráty i na MIT či Berkeley.
Oculus VR však neakvizoval pouze Nimble VR, ale také 13th Lab. Tento tým pracoval na prostředí, v němž by byl možné rekonstruovat přesné 3D modely objektů z reálného světa. To by nám umožnilo ve 3D virtuální realitě navštívit známá turistická lákadla, jako třeba pyramidy, jejichž proporce by měly být naprosto správné.
Další posilou Oculus VR je Chris Bregler, expert na techniku snímání pohybu (motion capture), který pracoval na filmech jako Star Trek Into Darkness a The Lone Ranger. I tento pán má zkušenosti z firmy Industrial Light And Magic, ale pracoval i pro Disney, HP a v této době také vyučuje na univerzitě v New Yorku. Nicméně v Oculus VR povede "Vision Research Team".
Zde se tedy už naplno projevuje výhoda toho, že za Oculus VR stojí finančně silný Facebook, díky němuž si firma může dovolit skupovat jiné společnosti a najímat kvalitní a zkušené zaměstnance. My doufejme, že již brzy se objeví výsledky jejich práce v podobě finálního produktu.
Zdroj: Tom's Hardware