Od roku 2018 bude v autech standardem nouzový systém eCall
29.4.2015, Jan Vítek, aktualita
Evropský parlament rozhodl, že v zemích Evropské unie se v roce 2018 stane povinným standardem služba eCall, která bude sloužit k přivolání pomoci k havarovaným vozidlům. Fungovat má zcela samostatně a automaticky.
Systém eCall se má stát standardem ve všech automobilech i nákladních vozech prodávaných od dubna roku 2018, a to ve všech zemích Evropské unie. Včera o tom rozhodl Evropský parlament ve snaze "každoročně zachránit stovky životů a přispět k rychlejšímu ošetření zraněných pasažérů".
Automobil vybavený systémem eCall bude volat jednotné evropské číslo tísňového volání, čilu 112, pro jehož vytočení nepotřebujeme SIM. O vytočení rozhodne samotný systém s využitím vlastních senzorů, které tak mohou detekovat třeba to, že vystřelily airbagy. Po připojení pak vyšle potřebná data záchranářům a půjde o přesnou polohu automobilu včetně směru v případě nehody na dálnici a také čas nehody. Pomoc si ale budeme moci přivolat i sami pomocí příslušného tlačítka, což se bude hodit třeba v případě, že přijedeme k nějaké nehodě, i když pak bude spíše lepší zavolat z mobilního telefonu, který si můžeme vzít na rozdíl od eCall s sebou z auta a začít sami pomáhat. S pomocí eCall by ale operátor měl zase získat přesnější pozici.
Po aktivaci systému eCall budeme spojeni s operátorem, který však v případě, že mu nikdo z automobilu neodpoví, automaticky odešle záchranné složky na místo nehody.
Poslanci EU se snažili prosadit systém eCall již dříve, ovšem panovaly obavy o to, že by tento systém zasahoval do soukromí a mohl být využit ke sledování. Přišlo se tedy s tím, že systém eCall zůstane nečinný a vypnutý do té doby, než dojde k nehodě nebo jej probudíme tlačítkem. EU navíc uvádí, že ony zaslané informace nebudou ukládány po delší dobu, než bude nezbytné.
Vývoj systému eCall trvá již čtyři roky, a tak už byly nasbírány nějaké údaje o jeho užitečnosti. Rychlost reakce záchranných složek na nehodu může být i dvojnásobná a ještě rychlejší mají být v zastavěných oblastech, což je logické, neboť můžeme předpokládat, že jsme blíže k nemocnici.
Zdroj: Hexus.net
Automobil vybavený systémem eCall bude volat jednotné evropské číslo tísňového volání, čilu 112, pro jehož vytočení nepotřebujeme SIM. O vytočení rozhodne samotný systém s využitím vlastních senzorů, které tak mohou detekovat třeba to, že vystřelily airbagy. Po připojení pak vyšle potřebná data záchranářům a půjde o přesnou polohu automobilu včetně směru v případě nehody na dálnici a také čas nehody. Pomoc si ale budeme moci přivolat i sami pomocí příslušného tlačítka, což se bude hodit třeba v případě, že přijedeme k nějaké nehodě, i když pak bude spíše lepší zavolat z mobilního telefonu, který si můžeme vzít na rozdíl od eCall s sebou z auta a začít sami pomáhat. S pomocí eCall by ale operátor měl zase získat přesnější pozici.
Po aktivaci systému eCall budeme spojeni s operátorem, který však v případě, že mu nikdo z automobilu neodpoví, automaticky odešle záchranné složky na místo nehody.
Poslanci EU se snažili prosadit systém eCall již dříve, ovšem panovaly obavy o to, že by tento systém zasahoval do soukromí a mohl být využit ke sledování. Přišlo se tedy s tím, že systém eCall zůstane nečinný a vypnutý do té doby, než dojde k nehodě nebo jej probudíme tlačítkem. EU navíc uvádí, že ony zaslané informace nebudou ukládány po delší dobu, než bude nezbytné.
Vývoj systému eCall trvá již čtyři roky, a tak už byly nasbírány nějaké údaje o jeho užitečnosti. Rychlost reakce záchranných složek na nehodu může být i dvojnásobná a ještě rychlejší mají být v zastavěných oblastech, což je logické, neboť můžeme předpokládat, že jsme blíže k nemocnici.
Zdroj: Hexus.net