Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Opera bude umět blokovat reklamu

10.3.2016, Michal Hala, aktualita
Opera bude umět blokovat reklamu
Prohlížeč Opera dostal v posledním vývojářském buildu do výbavy blokátor reklamy. Bude tak časem v ostré verzi umět něco, co uměla už stará Opera verze 12. Jelikož něco podobného bude umět časem i Firefox, stane se blokování reklam frekventovanější praxí?
Uživatel Opery jednoduše aktivuje funkci EasyList, která automaticky odstraní ze stránky reklamy a možné sledovací funkce stránky. Cílem má být mimo jiné rychlejší načítání stránek, prý v některých případech až o 90 %. Zatímco dosud bylo nasazení blokátoru reklam vázané na instalaci rozšíření (doplňku), tak teď to vypadá, že se stane standardní výbavou.


Logo Opera


Opera je samozřejmě minoritní platforma, ale další na řadě je již zmiňovaný Firefox. Pak se nebudu divit, když se stejnou cestou vydá třeba Google s Chromem. I když Google má z reklamy příjmy. No, ještě uvidíme. Otázkou nicméně bude, jestli zabudované blokátory skutečně zvýší využívání této možnosti surfaři používajícími příslušné prohlížeče.

Může potom masivnější nasazení blokátorů reklam v důsledku ovlivnit nabídku webového obsahu? Otázkou samozřejmě je, o kolik procent se zvýší počet uživatelů blokátorů a jak velké procento z celku to bude. Nicméně tvůrci z obsahu z reklamy žijí, takže pokud by se jejich příjmy výrazněji „seschly“, bylo by třeba změnit dosud zavedené obchodní modely a možná začít uvažovat třeba o placeném poskytování obsahu.

Takže zatímco uživatelé Opery a Firefoxu se mohou těšit na rychlejší web, webová vydavatelství možná časem budou mít o čem přemýšlet.

Zdroj: Thurrott