Operátor AT&T vkládal reklamy do stránek u "bezplatné" Wi-Fi na letištích
26.8.2015, Milan Šurkala, aktualita
Americký operátor AT&T se stará o "bezplatnou" Wi-Fi na některých letištích. Uživatelé ale za ni zaplatí jinak, zobrazováním reklamy. Tu AT&T vkládalo do webových stránek. Tomuto kroku se říká ad-injection a zpravidla je to problémem malwaru.
Bezplatné služby obvykle nebývají úplně bezplatné, ale monetizují se jinými způsoby než z peněženek jejich uživatelů. Zpravidla se tak děje zobrazováním reklamy, která umožňuje to, aby uživatel nemusel přímo platit a měl funkci relativně zadarmo. Americký operátor AT&T takto začal zpoplatňovat "bezplatnou" Wi-Fi na některých amerických letištích, konkrétně v Dulles a Reagan National ve Washingtonu.
Přestože v podmínkách využití služby Wi-Fi údajně nebyla zmínka o vkládání reklam (ad-injection), ty byly zobrazovány u stránek, kam je jejich tvůrci nikdy nedali. Reklamami tak byly zahlceny i stránky univerzit nebo vládních organizací. Ad-injection (vkládání reklam) je přitom záležitost, kterou mají obvykle na starosti různé malware (adware) programy a jsou často i bezpečnostním rizikem. O vkládání reklam se postarala společnost RaGaPa. Program vkládání reklam prozatím skončil, ale kdo ví, možná se v blízké době opět v nějaké formě objeví.
Zdroj: arstechnica.com, webpolicy.org
Přestože v podmínkách využití služby Wi-Fi údajně nebyla zmínka o vkládání reklam (ad-injection), ty byly zobrazovány u stránek, kam je jejich tvůrci nikdy nedali. Reklamami tak byly zahlceny i stránky univerzit nebo vládních organizací. Ad-injection (vkládání reklam) je přitom záležitost, kterou mají obvykle na starosti různé malware (adware) programy a jsou často i bezpečnostním rizikem. O vkládání reklam se postarala společnost RaGaPa. Program vkládání reklam prozatím skončil, ale kdo ví, možná se v blízké době opět v nějaké formě objeví.
Zdroj: arstechnica.com, webpolicy.org