Označení DirectX 10 vyhrálo nad WGF
5.9.2005, Marek Štelčík, aktualita
![Označení DirectX 10 vyhrálo nad WGF](navstevnost-a-redakce/1/img/website-800.jpg)
Microsoft udělal rozumný krok a rozhodl se opustit název Windows Graphic Foundation (WGF) pro nové grafické rozhraní a vymění ho za mnohem logičtější DirectX 10, které už mají uživatelé v obecném podvědomí. Nové API bude vypuštěno společně...
Microsoft udělal rozumný krok a rozhodl se opustit název Windows Graphic Foundation (WGF) pro nové grafické rozhraní a vymění ho za mnohem logičtější DirectX 10, které už mají uživatelé v obecném podvědomí. Nové API bude vypuštěno společně s vydáním Windows Vista. Rozhraní DirectX 10 bude mít zcela nové dynamicky linkované knihovny DLL, které poběží mnohem rychleji. Na druhou stranu nové API nebude zpětně kompatibilní se staršími verzemi.
![](oznaceni-directx-10-vyhralo-nad-wgf/12641/img/body-0.2D4.jpg)
Podporu předchozích verzí by měla zajišťovat speciální programová vrstva, která by měla přesměrovat na DLL knihovny rozhraní DirectX 10. To zřejmě bude znamenat nižší rychlost pro hry a programy nepsané přímo pro DirectX 10. V jaké míře bude snížena rychlost není jasné, ale pravděpodobně se nebude jednat o nic dramatického. Zároveň server The Inquirer dodává, že DirectX 10 bude mít podporu shaderů vyšší než má Shader Model 4.0.
Zdroj: www.theinquirer.net
![](oznaceni-directx-10-vyhralo-nad-wgf/12641/img/body-0.2D4.jpg)
Podporu předchozích verzí by měla zajišťovat speciální programová vrstva, která by měla přesměrovat na DLL knihovny rozhraní DirectX 10. To zřejmě bude znamenat nižší rychlost pro hry a programy nepsané přímo pro DirectX 10. V jaké míře bude snížena rychlost není jasné, ale pravděpodobně se nebude jednat o nic dramatického. Zároveň server The Inquirer dodává, že DirectX 10 bude mít podporu shaderů vyšší než má Shader Model 4.0.
Zdroj: www.theinquirer.net