Označení DirectX 10 vyhrálo nad WGF
5.9.2005, Marek Štelčík, aktualita

Microsoft udělal rozumný krok a rozhodl se opustit název Windows Graphic Foundation (WGF) pro nové grafické rozhraní a vymění ho za mnohem logičtější DirectX 10, které už mají uživatelé v obecném podvědomí. Nové API bude vypuštěno společně...
Microsoft udělal rozumný krok a rozhodl se opustit název Windows Graphic Foundation (WGF) pro nové grafické rozhraní a vymění ho za mnohem logičtější DirectX 10, které už mají uživatelé v obecném podvědomí. Nové API bude vypuštěno společně s vydáním Windows Vista. Rozhraní DirectX 10 bude mít zcela nové dynamicky linkované knihovny DLL, které poběží mnohem rychleji. Na druhou stranu nové API nebude zpětně kompatibilní se staršími verzemi.

Podporu předchozích verzí by měla zajišťovat speciální programová vrstva, která by měla přesměrovat na DLL knihovny rozhraní DirectX 10. To zřejmě bude znamenat nižší rychlost pro hry a programy nepsané přímo pro DirectX 10. V jaké míře bude snížena rychlost není jasné, ale pravděpodobně se nebude jednat o nic dramatického. Zároveň server The Inquirer dodává, že DirectX 10 bude mít podporu shaderů vyšší než má Shader Model 4.0.
Zdroj: www.theinquirer.net

Podporu předchozích verzí by měla zajišťovat speciální programová vrstva, která by měla přesměrovat na DLL knihovny rozhraní DirectX 10. To zřejmě bude znamenat nižší rychlost pro hry a programy nepsané přímo pro DirectX 10. V jaké míře bude snížena rychlost není jasné, ale pravděpodobně se nebude jednat o nic dramatického. Zároveň server The Inquirer dodává, že DirectX 10 bude mít podporu shaderů vyšší než má Shader Model 4.0.
Zdroj: www.theinquirer.net