Cestující budou pěkně happy při přetížení několik G které zažijí při zrychlování :-D
Jinak k motoru. Je to zajímavý nápad, hlavně tedy v té části, kdy se bude chovat již jako raketový motor, protože kombinace proudového motoru s kompresorem a technologie náporového motoru dnes existuje a funguje.
Např. motor Pratt&Whitney J58 pohánějící nádherný letoun SR-71 Blackbird.
A když to tak vemu, tak stačí dostat letoun do mezosféry (na vrchol letové paraboly) a při druhé vázy letu využít gravitaci.
Odpovědět0 0
A proč několik g? Vždyť má startovat a fungovat jako normální letadlo spíše než kosmický nosič. U rakety je nutné ji co nejrychleji dostat nahoru, protože zbytečné vyčkávání na nějaké výšce znamená zbytečnou spotřebu paliva, které si musí sama nést včetně okysličovadla.
Tohle by ale mělo nejspíš startovat a přistávat jako běžné letadlo, ve větších výškách by měl využívat ramjet, ale pro relativně vodorovný let kde extrémní zrychlení ani extrémní rychlost pravděpodobně kladný vliv na ekonomii letu mít nebudou a v části sice přejdou na raketový pohon (víceméně), ale také si nejsem jist, zda by jim extrémní přetížení nějak pomohlo...
Odpovědět2 0
Nejdražší bude jen dostat letoun do letové hladiny. Ale obecně náporové motory zas tak velkým tahounem nejsou, alespoň ne co se týče zrychlování. Ale usporné celkem jsou. Takže si spíše myslím, že letoun bude zrychlovat tak dlouho dokud opět nezačne brzdit. Ale určitě mu budou muset při startu pomáhat nějakým raketovým motorem a to už se cestujícím bude blbě u toho spát :), nehledě na to, že pokud bude přetížení přes 5G, tak Anti G oblek bude nutnost(zúžení průsvitu periferních cev začně do 10 sekund a mezitím je část mozku bez krve a tím kyslíku a odchází některé funkce) . Navíc krátkodobé zvýšení tepové frekvence je citelné, takže pro starší lidi to nebude nejvhodnější.
Ale obecně jako nápad je to velmi zajímavé
Odpovědět0 0