Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

pavel_p

| Digimanie
Registrace: 20.7.2006
Komentářů: 62, score 1.8 | Digimanie: 1009/0.9
Účast v Expertiádách: 1 (přehled)
Účast v Týdenních šancích: 0
Mám fotoaparát: –
Chci fotoaparát: –
Měl jsem fotoaparáty: –

Nejvíce přínosné komentáře

Komentář z 4.10.2019 s hodnocením +6:
Není to zprůměrováním notebookových a desktopových monitorů?
Neznám snad nikoho, kdo by měl v práci za posledních pár let jiný monitor než 24­", občas 2x22­"
Doma mám monitor 24­" nějakých 12 let ­(HP LP2465 už je docela zralý na výměnu­) a pošilhávám po 32­".
Nechce se mi věřit, že by až tolik lidí bralo úplně to nejlevnější, co se dá koupit. Pokud u počítače tráví člověk aspoň hodinu denně, tak snad investuje něco do pohodlí a ergonomie. Za mě je monitor po kvalitní kancelářské židli nejdůležitější počítačová komponenta.
Komentář z 23.2.2018 s hodnocením +3:
Článek je trochu odfláknutý
GeForce 1060 nestojí ani omylem 7500, ale 10000 a za tuto cenu ji nemá nikdo skladem, takže spíš 11000 i víc.
RX5800 nestojí 8500 ale 13000
Nejhorší je, že chcu nahradit pět let starou 650Ti Boost a dnešní grafiky mají tak zhruba stejný poměr cena výkon ­- 1050 je sotva dvakrát výkonnější a taky stojí skoro dvojnásobek.
Komentář z 13.7.2020 s hodnocením +2:
Moc jich právě není. Paralelní výpočty, které mají pro paralelní zpracování uzpůsobené datové struktury a z nějakého důvodu není vhodné výpočet provádět na grafice. Z jednoduších úloh mě napadá třeba převod barevného prostoru o obrázků nebo míchání více kanalů dohromady, co vím tak nějaké využití je u SW renderingu a enkodování videa, pokud na to procesor rovnou nemá akcelerátor.

Nejméně přínosné komentáře

Komentář z 21.2.2020 s hodnocením +1:
Těch wow momentů bylo dost, protože v té době měly počítače velmi daleko k dokonalosti a velmi rychle se v devádesátých letech zlepšovaly. Kvalitativní skoky mezi ZX spektrem, Sharpem a 8086 s CGA grafikou z hlediska her nebyly nic moc. Pak 286 s EGA a 386 s VGA grafikou co přišla během pár let byly obrovská změna. Z jednoduchých her na pár desítek kB, které nebyly zvlášť zajímavé proti hrám na Spectru ­(s pár výjimkami jako F­-15 nebo SimCity­) byly během asi pěti let hry jako Lemmings, Railroad Tycoon, Civilizace, Monkey Island, Wolfenstein3D, DuneII, Doom a podobně. V druhé polovině devadesátých let byl pak obrovský nárust výkonu zhruba ze 486 přes Pentium k PentiuIII, začaly se objevovat grafické akcelátory ­(což mě bohužel minulo­) a hry se zase kvalitativně velmi posunuly přes Quaka k něčemu jako Unreal Tournament a Quake III Arena.
Možná je to věkem, že mě dnes moc věcí už tak nenadchne, ale mám nějaký pocit, že tak od nástupu Athlonů už v počítačích pokrok nějak ustal. Dřív znamenalo 5­-6 let upgrade z Pentia 120MHz s 16MB RAM a 120MB diskem na Athlona XP 1700+ s 256MB RAM a 40GB diskem. Dnes mám 5 let staré i5­-4590, které mělo původně 8GB RAM a 2TB disk a i když bych mohl upgradovat na 3x rychlejšího Ryzena, tak jaksi není důvod a mimo střih videa, co dělám výjimečně se mi nějak nezdá, že by počítač byl zastaralá plečka na vyhození. Na vyhození začíná být jen monitor s rozlišením 1920x1200 z konce roku 2006 a tam upgrade na něco jako 2560x1440 nebo 4K s úhlopříčkou 32­" není zas taková pecka
Komentář z 24.1.2020 s hodnocením +1:
No velikost zdroje podle mě není o napájecích větvích, ale o tom, že 500W zdroj s 90% účinností má 50W odpadního tepla a proto musí obsahovat hliníkové chladiče a větrák. Serverové zdroje jsou podstatně menší, ale malé větráčky s pěti tisíci otáčkama doma nechceš.
Notebook ­(aspoň ten můj­) nic moc nežere, ale daní za to je tragická grafika a tragický procesor výkonově na úrovni staré i3. Zdroj se pyšní nápisem 19,5V­/3,3A­/65W.
Komentář z 19.10.2019 s hodnocením +1:
Tak zrovna MM tak před rokem velmi zásadně změnili, ale i dnešní má své chyby. Jsou mnohem častější single tier bitvy. Těží z toho zejména tiery 7 a 8, obětí je naopak tier 9. Tier 9 býval kdysi strašně často uprostřed, dnes hraje obvykle 9+10 a tier 10 má obvykle jen desítky, občas desítky a devítky.
Mimochodem možná dva, tři roky zpátky proběhla jiná zásadní změna MM a to 3­-5­-7, takže člověk byl bottom tier téměř vždy, ale protože top tier tanky byly jen tři, tak se dalo něco udělat. Pokud člověk teda nehrál třeba s T32, která má tak slabou penetraci na goldu, že ji ostatní mohli ignorovat.
Mě na hře štve přidávání pancíře a odstraňování weakspotů u těžkých tanků ­(člověk už neuvažuje, kde prostřelí weakspot, ale co prostřelí goldem­), buff pancíře věží středních tanků na takovou úroveň, že jsou srovnatelné s tanky jako T­-10 nebo WZ­-111­-4A a přidání kolových vozidel, která jsou velmi problematická z hlediska vybalancování ­(stejně jako artiny­)
Ale hrát to přestávám spíš proto, že nějak ze dne na den zjistím, že mi hra vůbec nechybí a bez jakékoli averze, pak se většinou v zimě ke hře vracím.