Permedia 3 a virtuální textury

Permedia 3 dokáže pracovat s texturami, i pokud jsou větší než je velikost lokální grafické paměti. To by nebylo nic divného, díky AGP sběrnici to umí většina nových grafických čipů, ovšem Permedia 3 používá poněkud jiný způsob.
Textury jsou vytvářeny v operační paměti, kde jsou dále rozděleny na 4KB stránky. Jestliže je potřeba načíst do lokální grafické paměti data, jsou načteny pouze ty stránky, které požadovaná data obsahují. To znamená, že v grafické paměti jsou uchovávány pouze stránky (části textur), které jsou používány, a ne celé textury. Je tedy možné pracovat s velkým množstvím textur současně. V grafické paměti může být totiž uloženo mnoho takových částí textur, a ne jen několik celých textur. Výhodná je také práce s texturami většími, než je velikost grafické paměti, protože je používána pouze část textury uložená v grafické paměti, zatímco při běžném použití AGP sběrnice se pracuje s celou texturou v operační paměti, což je podstatně pomalejší. Další výhodou tohoto způsobu je menší zatížení AGP nebo PCI sběrnice, opět díky přenosu menšího množství dat.
Permedia 3 stránkový systém textur byl vyvinut se zřetelem na OpenGL a Direct3D rozhraní. Je ovšem třeba se zmínit o tom, že OpenGL nepodporuje obecně rozhraní pro práci s pamětí. To znamená, že OpenGL aplikace nedokážou sami pracovat s texturami, ale docilují toho přes OpenGL ICD (Instalable Client Driver), což je poněkud pomalejší a méně výhodné. v Direct3D však je Permedia 3 texture managment (práce s texturami) podporován.
Z dalších vlastností Permedia 3 uveďme podporu pro 4-16MB paměti, kompatibilitu s AGP i PCI a maximální rozlišení 1920x1080.
Podle 3Dlabs