
- vlevo vstupní fotografie, uprostřed referenční, vpravo výstup -
Adobe říká, že nový nástroj využívá "sémantickou segmantaci" a my o něm můžeme uvažovat jako o kombinaci nástrojů Magic Wand a Heal z Photoshopu. Může fungovat tak, jak ukazuje první sada obrázků, nebo i tak, že prohodí barvu i texturu vyfocených objektů, jako třeba následujících třech jablek. Právě kvůli změně textury (obsahu) nelze mluvit jen o prostém filtru měnícím barvy. Fotografii exteriéru tak nebudeme moci jen naladit do jiných barev. Budeme moci rovnou změnit počasí, udělat ze dne noc nebo i změnit roční období.

Sémantická segmentace dokáže také díky své umělé inteligenci rozlišovat jednotlivé objekty, aby na ně pak mohly být aplikovány jednotlivé změny. To je důležité proto, aby nástroj neupravil celkovou fotografii k nepoznání a aby zachoval samotné objekty tak, jak byly vyfoceny. Tím se má právě lišit od podobných nástrojů, jako je aplikace Prisma.
V Adobe již uvažují nad dalším možným využití této techniky, s čímž je spojena i otázka, co všechno ještě dokáže. Konkrétně se nyní chtějí zaměřit na zpracování videa, takže pokud se vám nelíbí Listopadová romance, máte výhled na to, že si budete moci předělat třeba na Lednovou romanci (na Pravdivou romanci ale už těžko). Více se dozvíte v odkazovaném PDF ve zdroji aktuality.
Zdroj: Adobe & Cornell Uni (PDF)