Elektro debilita sa tlaci prikazmi a tam kde to nieje potrebne, alebo ponechat tomu prirodzeny vyvoj. Masivne nasadenie by som cakal napr. v MHD, v lokalnom zasobovani etc. tam sa da totizto spravit velmi presna logistika prefvadzky, efektivity a casov na udzbu+ nabijanie. Nutit to pod nejakou hrozbou, vydieranim a sankciami je nedostojne a predpokladam, ze v "demokratickom" rezime aj protizakonne.
Odpovědět0 0
Zima, protivietor, dazd, ako sa mu zmensi dojazd ,o 35/40%.
PS: pre toho stym dobijanim v noci, ak ma caka trasa dlha 1000-1500km ako casto budem dobijat? Zbudol som, treba barak so sebou :P
Odpovědět0 0
Kdo první začne prodávat přívěsný vozík pro prodloužení dojezdu? Zabudovaná elektrocentrála, přídavné nádrže a jako bonus nosič na kola.
Odpovědět0 0
Procento snížení dojezdu je očekávatelné, je to především o fyzice, méně tak o druhu pohonu. Procento snížení dojezdu tedy není tím klíčovým parametrem. Tím je, opět nijak překvapivě, z jaké hodnoty ten pokles nastává. Nebo-li, kam s autem dojedu.
Odpovědět0 0
Dojezd je podstatný, neboť určuje četnost a dobu tankování. Pro normálního řidiče je rozdíl, jestli tankuje 2x po pěti minutách, nebo 2x po hodině.
Odpovědět1 0
Nebo vůbec, protože není blb a nenabíjí na benzínce, ale doma večer ze zásuvky.
Odpovědět0 1
Přesně, z 8. patra paneláků na druhém konci ulice. :-D
Odpovědět0 0
Ono je to realne uplne jedno, jaky je dojezd zatizeneho elektro-F150. Pickupy v Americe jsou naprosto klasicka ukazka premeny pracovniho nastroje/vybaveni na modni/lifestylovou zalezitost. Stejne jako treba dziny....
Klasicky uzitkovy pickup ma (stejne jako evropsky ekvivalent dodavka) 1 radu sedadel, protoze 2-3 lidi jsou maximum, ktere v nem jezdi. Ovsem bezne vyuziti techto malych pickupu je rodinne auto. Absurdne neefektivni a obludne, ale to Americani prehlednou, benzin je levny, mista dost. Hlavne ze to ma drsny vzhled. Na korbe bud neni cely rok nic, nebo dekl at tam netece, nebo 3x rocne par tramku a kus preklizky z Home Depa. Pouze mensina vlastniku potrebuje pickup na tahani nejakeho obludneho obytneho privesu.
Remeslnik si elektropickup nekoupi, je drahy. Mesta by je mozna mohly kupovat pro svoje technicke sluzby, ale opet, tam jezdi ty nejlevnejsi verze pickupu (bila barva, cerny nelakovany naraznik...). Kdo potrebuje neco tahat, tak si to opet asi nekoupi.
Zbyvaji lidi, ktery to maji jako auto pro rodinu s drsnym vzhledem, ktery se jim libi. Ze stejnych duvodu se kupuji Wranglery, pripadne jako muj soused Ford Bronco - kazdy vikend ho lesti, jeste nebylo zablacene.... Tam je dojezd prakticky nepodstatny
Odpovědět2 0
Ne, že by to u nás s mnohými vlastníky SUV nebylo jiné. Je to celosvětová "nemoc". Začalo to "hrdiny" v typicky černých autech schovávajícími se za zatmavenými skly. SUV to pak povýšila na další úroveň.
Odpovědět1 0
A co si tedy koupí řemeslník? Co si koupí ten, co potřebuje něco tahat?
Pickupy se v USA používají třeba při údržbě silnic, včetně zimního pluhování. Jsou to prostě malé náklaďáky, ale u nás ke stejným účelům používáme náklaďáky větší, kterými už ale děti do školy nevozíme.
U nás pickup vídám především na venkově, často ještě s přívěsným vozíkem. U paneláků je opravdu nevídám.
Odpovědět1 0
Tak v první řadě by to chtělo srovnávat na stejných autech, aby to mělo smysl.
Ale taky ona ta diskuze není o tom, že by u ICE nedocházelo ke snížení dojezdu při vyšším zatížení, tady jde o tom, že u ICE není dojezd většinou kritickým parametrem a i při tom zatížení prakticky každé auto těch 500km v pohodě dá, naproti u BEV je 500km často špičkový ideální dojezd v létě bez klimošky a z kopce, takže když se to v reálném provozu najednou díky různým vlivům sníží na polovinu, tak to už kritický parametr je... Navíc jak tu už zaznělo, do ICE si přidám pár kanystrů a rázem dojezd naopak prodlužuji, to u BEV neudělám (a zrovna u toho pickupu se to při nějakých výjezdech mimo civilizaci sakra využije)
Jinak samozřejmě ty čísla myslím pro srovnání s jistou nadsázkou, nehádám se o to zda pokles kapacity akumulátorů je při teplotě -11°C o 8 nebo 10% v závislosti na nadmořské výšce, bavím se o principu - to jen aby mne někdo nechytal za slovíčka
Odpovědět3 1
Dalsia eleblbost.
Odpovědět0 0
Bylo by možné doplnit hmotnost prázdného vozu Mercedes-Benz Sprinter SWB?
Odpovědět0 0
Základní verze váží 1995 kg, s nejvyšší nosností a vysokou střechou pak 2055 kg.
Odpovědět0 0
Jenže u auta se spalovacím motorem, pokud budu potřebovat, mi stačí vzít si kanistr s benzínem, čímž dojezd prodloužím na původní hodnotu.
Odpovědět4 0
Navic ta naftova dodavka by sice mela s 1 tunou nakladu polovicni dojezd, ale ta elektricka by musela jet nadvakrat, protoze uveze maximalne neco pres polovinu.
Odpovědět1 1
Nadvakrát? Elektrický Sprinter ještě předchozí generace má nosnost 891-1045 kg, takže zhruba tu tunu uveze taky. Nebo, že by tuna v elektromobilu vážila jinak než v naftové dodávce? Pokud byste to chtěl porovnávat se 4,1-5,5tunovými verzemi Sprinteru, na které už potřebujete céčko, tak ano. To pak ve srovnání s 5,5tunovou verzí dokonce i natřikrát.
Odpovědět0 0
No ja jen porovnal informace v clanku, Ford F-150 Lightning byl s 636kg nakladem skoro plny a ten Mercedes ma podle clanku uzitecnou hmotnost 1079 kg.
Odpovědět0 0
Tak ten Mercedes byl použit proto, že měl ukázat vliv zatížení na vůz se spalovacím motorem na jedné ze studií, která to trochu exaktněji testovala.
Pokud bychom se měli podívat na naftové pickupy, tak jsem našel např. následující (při naložení 500 kg):
Jeep Gladiator: nosnost 631 kg, zvýšení z 9,5 na 9,9 litru (+4%)
Renault Alaskan: nosnost 1045 kg, zvýšení z 8,3 na 9,0 (+8%) u MT a z 8,9 na 9,9 (+11%) u AT
Fiat Fullback: nosnost 1100 kg, zvýšení z 9,5 na 10,6 (+12%)
To tu máme čísla kolem +4 až +12 % (průměr +9%). S 636 kg navíc by to bylo patrně o něco vyšší nárůst, řekněme mezi +5 až +15% (průměr +11%). I tak je to výrazně méně než u toho Fordu. Pokud jde ale o nosnost, je potřeba si uvědomit, že tohle byla nejluxusnější verze. Standardní varianta s dlouhým dojezdem uveze 886 kg, se standardním dojezdem pak 1006 kg. Tam už je pak otázkou, jak daleko to potřebujete vozit.
Odpovědět0 0
Kanystr na 60L asi ne :)
Odpovědět0 1
No vemu si tolik paliva, kolik jen budu potřebovat. Zatímco baterka váží tunu, ať je plná nebo prázdná, plná nádrž bude vážit nějakých 60kg, a 60 litrů benzínu, chcete-li, v kanystrech, zrovna tak. Což je úplně zanedbatelné, a hmotnost se navíc bude se spálený palivem snižovat.
Odpovědět0 0
Do elektrokrámu si dá místo kanystru elektrocentrálu a kanistr pro jistotu.
Odpovědět0 0
No ten Pick Up má taky jinou spotřebu když je naloženej :) kolik asi tyhle americký auta s velkym obsahem žerou . Přes všechny ty konzervy, je dobrý, že se jim to povedlo postavit a dát do provozu. Bejt hranice , a středověk tak asi už je upálili :)
Odpovědět0 0