reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
2.3.2006, Josef Brož, článek
Pro mnohé jsou počítače zdrojem obživy i zábavy. Trávíme před monitorem desítky hodin, ať už se věnujeme “seriózní” práci, hraní her nebo ubíjíme čas flirtováním na chatech. Počítače však v každém případě ovlivňují životní styl a mnohdy i náš zdravotní stav.
Miklas (1) | 3.12.20168:05
Já jsem toho názoru, že jedním s velkých problémů je 10ti i více hodinové sezení u počítače, aniž by si člověk pomalu odskočil. To je pro páteř a celý pohybový aparát dosti veliký problém.

Já využívám nastavitelný pracovní stůl 3 roky a opravdu se mi pracuje lépe a i se lépe cítím. A nechci, aby to znělo jako otřelá fráze, ale je to tak. Máte­-li možnost si chvíli postát, chvíli posedět, podáte i v práci lepší výkon, i si možná i tu nějakou hru více užijete.

Těch nastavitelných stolů je opravdu hodně, mechanicky či elektornicky nastavitelné, pro práci na PC v kanclu nebo v dílně ­( já vybíral přímo na způsob takových: http:­/­/www.logiman.cz­/katalog­/montazni­-stoly­-a­-linky ­)

Já pracuji v dílně částečně na pc a částečně manuálně a opravdu můžu doporučit každému, že střídání práce ve stoje v sedě nemá jedinou chybu. Pokud máte možnost, určitě po nastavitelném stole sáhněte, protože to vyřeší opravu spousty zdravotních problémů. Ono se to nezdá, ale sedavé zaměstnání či příliš mnoho hodin strávených v sedě způsobí řadu zdravotních problémů
Odpovědět0  0
FilipK | 30.11.200610:23
...a já bych zase rád upozornil na vznikající stránky které se věnují problematice onemocnění RSI ­- http:­/­/www.stoprsi.cz
Stránky průběžně doplňujeme a připravujeme sekci věnující se ergonomii a speciálními klávesnicemi.
Odpovědět0  0
Honza50 | 16.5.200611:14
Upozorňuji na osvědčený způsob, jak vyřešit špatnou výšku stolů a málo prostoru pro ruce nebo únavu rukou při dlouhodobé práci. Je to pořízení speciálních výškově nastavitelných opěrek na lokty či předloktí. Opěrky se připevní na hranu stolu před klávesnici.
Ve vodorovném směru můžete i při podepření rukama třeba nad klávesnicí kroužit více stupňů volnosti­). Dva páry mám i doma přes 12 let a bez nich si práci na PC vůbec nedokážu představit.
Bolesti či únavu rukou či bolesti v oblast ramen neznám. Protože konstrukce je kovová a podložky pod ruce kožené a vyměnitelné, životnost je dána prakticky tím, jak dlouho je bude výrobce
vyrábět, nebo kolik si výměnných částí pořídíte navíc. Náklady při 20 letech životnosti jsou desetníky denně ­(po 12 letech jsou opěrky jako nové, protože jsem jednou vyměnil koženou podložku­).

Info opěrky:
http:­/­/www.ucetni­-programy.cz­/ergonomie­/operky­-ergonomie.htm

zdravotní problémy
http:­/­/www.ucetni­-programy.cz­/obrazky­/mysitida.gif
Odpovědět0  0
Udo | 24.3.20060:56
Podivejte se na to i jinak. Zamestnanec je polozka, udaj v tabulce, SAPu, atd. Clovek je stejne jako pocitac ­"vyrobni nastroj­". Pomineme vsechny definice maxismu­-leninismu, pro zamestnavatele jste stale jen otrok, z dani Vas neodepise, tak proc se o celadku starat? Maximalne vam zalepi hubu nejakymi benefity, atd. Problemy s RSI se v kratkodobem horizontu u cloveka neprojevi, a kdo je dnes zamestnan na jednom miste dele nez 3­-4 roky? Pokud zdravotni problemy u pocitace zacnou omezovat pracovni vykon, kapitalista s Vama vyrazi dvere. Vybavit pracoviste podle zasad ergonomie a s ohledem na zdravotni rizika se proste zamestnavateli nevyplati. Autor uvadi v zaveru clanku odkazy na zakonik prace, ktery upravuje nemoci z povolani, atd. Verim, ze pokud bych se timhle ohanel na pracovisti, bude mi naznaceno, abych si balil. Nejsem v raji na tri ­(USA­) aby zamestnanec vysoudil neco na ex­-chlebodarci :­)­) Presto, diky za prinosny clanek, obratem jsem ho poslal na vedeni lidskych zdroju. Treba si nejaky manazer z HR bude chtit dat ­"stranicky ukol­" ... pardon ­"zaakceptuje do provozu­", vyfokusuje firemni kulturu :­)­)­)

Odpovědět0  0
jirka77 | 9.3.200615:26
To že vf pole škodí o tom byli články jíž v odborných časopisech např.amatérské radio,kde byli výsledky pokusů na zvířatech a to daleko nižší frekvence než mají dnešní mobily,četl jsem to někdy v 60 letech.To že monitory crt jsou male rengenky je dano jejich konstrukcí,ale psalo se že jsou ok,žádný výrobce to nepřizná.Podle mne jsou mobily velkou zkouškou pro lidstvo i když ho sám také používám,ale 2W 2GHz u hlavy to není dobré.jirka
Odpovědět0  0
eraser (344) | 3.3.200615:22
Smutné na tomto celom fakte je, že prevážne množstvo pracovísk sa k týmto vedecky dokázaným problémom otáča chrbtom. Nikoho dnes nezaujíma, či za 10 rokov bude slepý alebo krypel na vozíčku. A dôvod je pritom veľmi jednoduchý, jednak je to absolútna neinformovanosť kompetentných ľudí a čo je horšie, to je ignorácia z dôvodu znižovania nákladov.


Strávil som semester v Nemecku na katedre ergonómie a môj pohľad sa radikálne zmenil, navyše som na vlastnej koži pocítil, čo znamená správna ergonómia pri práci za počítačom.


A pokiaľ máte kreténov vo vedení ako ja, tak pri tak banálnych požiadavkách, napr. zakúpenie kvalitnejšej stoličky, vás pošlú do kade ľahšie a ešte budete považovaný za buriča. Lenže keby si každý uvedomil, aký prínos pre zdravie korektná ergonómia zaručuje, tak by sa za jednotlivca postavila celá skupina zamestnancov a tam už by sa dačo podniknúť dalo. A pokiaľ mám tráviť 8­-10 hodín v práci, tak prečo trpieť? Ak mi vzniknú problémy, tak mi nikto nebude financovať prostriedky na ich odstránenie a vždy platilo, že lepšia a častokrát lacnejšia je prevencia, než liečenie komplikácií.


Takže si tento článok vytlačte vo viacerých kópiách, link na neho rozposielajte každému, koho poznáte, aspoň dačo užitočné sa bude šíriť Internetom, než SPAM, hoax a vírusy.


A kto nechápe, ten pochopí, až začne pracovať a časom sa u neho objavia prvé príznaky, ktoré autor článku popisuje. Osobne poznám už aj mladých školákov, ktorí trpia rôznymi chorobami spôsobených zlou ergonómiou pri sedení za počítačom.
Odpovědět0  0
mkobylan (96) | 3.3.200615:58
Na svojej stranke pises: ­"Ďalej odporúčam používať vyhľadzovanie písma ClearType.­"
Co Ta k tomu vedie? Ja by som na svoju stranku napisal presny opak. Mna k tomu vedie prave roznofarebnost okrajov. Pokial viem, tak to bola velmi velka vycitka pre stare monitory ­- nedostatocne rozlisenie, pri ktorom bolo vidiet kazdu farbu ­(R,G,B­) zvlast. Osobne sa mi zda vypnute vyhladzovanie ovela ostrejsie.
A este jedna otazka: ktoru vec z nasledujucich mam urobit prvu: auto adjustment na LCD ­(pri zapojeni cez D­-Sub­) alebo nastavenie vyhladzovania?
Odpovědět0  0
eraser (344) | 3.3.200618:22
Je to len odporúčanie a osobne musím uznať, že na mojich dvoch LCD iiyama e431S a e435s je stránka ďaleko čitateľnejšia, než s vypnutým vyhladzovaním, resp. štandardným vyhladzovaním. Takže je to len rada, ak to niekto vyskúša a bude to pre neho lepšie, tak určite mi dá za pravdu, že som túto informáciu na svojej vôbec stránke uviedol.


Mimochodom, mám požičaný pomerne starý notebook a na ňom pôsobí ClearType veľmi neprirodzene, takže ho mám vypnutý. Avšak samotné vypnutie vyhladzovania na tomto starom TFT pôsobí obdobne, ak je na novom LCD ClearType aktivovaný.


Takže, nech si nastaví každý podľa vlastného uváženia, zvyku, použitej obrazovky, prirodzenosti a pôsobnosti na jeho oči.


LCD mám zapojené cez DVI, takže s automatickým nastavením neprichádzam do styku. Inak existuje pomerne dosť utilitiek, ktoré umôžňujú korektné nastavenie LCD a monitorov, ktoré sú zapojené cez analóg. No a ako som uviedol, vyhladzovanie je diskutabilná záležitosť a záleží od jedinca a od použitého zobrazovacieho displeja. Ja už by som si bez ClearType nevedel prácu predstaviť, síce je písmo ostré, no jeho tenkosť mi spôsobuje väčšiu únavu pri dlhodobej práci. Naviac pri aplikovaní ClearType sa mi pohodlnejšie číta z dialky, teda ak mám na mysli obe LCD iiyama, ktoré som spomenul na začiatku.
Odpovědět0  0
mkobylan (96) | 3.3.200616:03
Zabudol som napisat, ze z jednej firmy som odisiel prave z dovodu nezakupenia lepsich stoliciek. Boli tam aj ine dovody, ale tento bol najdolezitejsi, pretoze sa mi zhorsovalo zdravie.
Odpovědět0  0
eraser (344) | 3.3.200618:25
Ja mám občas chuť zobrať tú svoju stoličku a ísť ju šľahnúť riaditeľovi do hlavy, ale ideálnejšie by bolo, keby na nej sedel celý deň, myslím, že by sa debil uvedomil. Kreténsky top manažment.
Odpovědět0  0
mkobylan (96) | 3.3.200618:47
Ten isty sef, ktory mi nechcel kupit lepsiu stolicku, mi povedal, ze ked on zacal pracovat, tak si do firmy priniesol aj svoj vlastny pocitac. Tym chcel povedat, ze si mozem kupit stolicku aj sam.
Odpovědět0  0
eraser (344) | 3.3.200620:39
Jo, takéto argumentácie poznám, stretol som sa s nimi. Vždy, keď sa na niečo sťažujeme, tak debko vytiahne kecy o tom, aké to bolo za jeho časov a podobne. Na to som si nachystal dobrú odpoveď ­- v roku 1915 nemali ľudia penicilín. Ak to nepochopí, tak sa môže zakopať.
Odpovědět0  0
starmen (438) | 3.3.200611:06
Podle me to taky hodne zalezi na cloveku. Je velice dulezite, aby clovek pri praci nemel nic v kreci a citil se pohodlne kazdou casti tela, a menil polohy. Obecne rady jsou podle me nekdy nepouzitelne. Kdyz se podivam na nakres spravneho posedu v clanku, tak kdybych tak sedel v kuse dve hodiny, tak by me mohli zrovna odvezt od pocitace na ARO :­-­). Ja sedim pred PC od rana do vecera od pondeli do nedele. Stridam polohy od polo lezato na zidli az po ­"spravnou­" polohu v clanku a zatim jsem nemel vaznejsi problemy ­(je fakt, ze jsem jeste pomerne mlady, takze snad se to na stari moc nezhorsi ... ­).
Co se tyce podlozeni beder, tak kdyz jsem nastupoval do prace tam kde jsem nyni ­(delam programatora PHP informacnich systemu­), tak tam meli nadherne velke pohodlne zidle s prohnutymi bedry tak jak se patri ­(nebo aspon myslim, ze to tak ma byt­). Muzu rict, ze po tydnu me bedra boleli jak nikdy a po 14ti dnech jsem poradne nemohl ani spat a pri chuzi jsem myslel, ze se v pase zlomim vejpul ze proste bedrama neudrzim trup ­(to myslim vazne tak jak to rikam­). Tak jsem tu super ergonomickou zidli vymenil za podobnou s rovnymi zady a po tydnu bylo vse bez problemu jak driv.
Co se tyce zapesti, tak podle me drzet zapesti ve vzduchu ve vodorovne pozici ke klavesnici neni nejlepsi, protoze pokud musite pomoci svalu drzet zapesti nad urovni desky stolu, tak prave tyto svaly monotone namahate. Uplne nejlepsi podle me je pravdepodobne pohodlna podlozka pod zapesti. Pokud vsak neni, tak podle me je nejlepsi snizit klavesnici co to da a oprit dlane o desku stolu tak, aby bylo zapesti co mozna nejrovneji. Pokud by vsak byla dana klavesnice vysoka a zapesti bylo takto ohnuto, tak to dobre urcite neni. Jinak tento problem bude patrne souviset i s typem prace. Me se v praci ­(pratelsky­) smeji, ze spise kopiruji nez ze bych programoval. Vicemene non­-stop pouzivam copy&paste s naslednou upravou kodu a tento rezim je trosku jiny nez u pisare pisiciho texty. U pisare je monotonost pohybu a postaveni rukou daleko vetsi nez u me ikdyz pisi vice­-mene vsemi 10ti ­(vsecko jako samouk, takze to neni dokonale­).

Timto nechci rict, ze clanek je spatne, to rozhodne ne. Lidi by se jim meli ridit. Pouze vsak chci poukazat, ze to taky trosku zavisi na jednotlivci. Nic se neda generalizovat na jednoducha striktni vsepostihujici pravidla :­-­).
Odpovědět0  0
mkobylan (96) | 3.3.200611:23
Musim sa priznat, ze som sa po precitani clanku trochu snazil sediet rovno a uz po nejakej hodine som citil strasnu bolest v krizovej oblasti. Potvrdzujem teda, ze pre cloveka, ktory roky sedi inak ako ­"optimalne­" nie je ­"optimalna­" poloha optimalnou. Prec cloveka, ktory sa cely zivot hrbi, je nehrbenie nielen neprijemne, ale urcite aj nezdrave. Zdrava poloha je potom nieco medzi tym.
Odpovědět0  0
eraser (344) | 3.3.200618:30
Ono samotnou chybou je, že si sa už do tejto fázy dostal. Inak časté problémy s chrbticou si už prinášame zo školy, sedenie na neodpovedajúcich stoličkách, nízke stolíky, otáčanie sa za tabuľou, nosenie aktoviek, atď. Je to smutné, ale je to tak a pravideľné cvičenie je síce účinné, no nie je to dokonalá záchrana.
Odpovědět0  0
starmen (438) | 3.3.200610:35
NeniDulezitus JohnDonus ImagMuchachan utoci. Zachran se kdo muzes...
P.S. kdo to nepochopil at se o to ani nesnazi :­-)
Odpovědět0  0
baf | 2.3.200621:02
mi tak VZP chtela snizit zdravotni pojisteni v pripade nakupu ergonomicky zidle a stolu v ramci prevence onemocneni.
Odpovědět0  0
hlavajz | 2.3.200615:46
Ad ­- poškození optického nervového systému ­- nic takového není.
Pochopil bych termín zrakový, nebo okomotorický, ale optický. Co to je. Čočka rohovka a duhovka?

Máme nervus opticus ­- zrakový nerv, který není nervem, ale výběžkem mozku, pak zraková centra v mozku a řadu okohybných svalů inervovaných různými větvemi hlavových nervů.

A pak mediánový nerv ­- český ekvivalent nervus medianus zatím naštěstí není a mediánový nerv si nějaký dobrák vyrobil nikolik však k poctě češtiny. Česky by to mohl být třeba středový nerv ­- od medius­-medianus.

Správně je to nervus medianus a nepočešťuje se.

Pěkný článek ­(připomenutí známého­).
Autor by mohl navázat článkem o rehabilitaci a cvicích u PC ­- to by pak mělo opravdu smysl.
Odpovědět0  0
Forbes | 2.3.200617:23
hnidopichu :­) ale je fakt, ze kdyby u článku byly fotky nejaké pěkné samičky, která předvádí ­"vhodná­" rehabilitační cvičení, úroveň článku by jistě vzrostla :­)­)­) určitě máte v OXY Online reprezentativní sekretářky :­))
Odpovědět0  0
aaaaaaa | 16.11.20078:00
uchylaku
Odpovědět0  0
YoRk | 2.3.200614:00
proti pripadnemu vzniku karpalniho tunelu se doporucuje pozivat powerball, mam s tim dobre zkusenosti, kazdy den tocim tak 15 minut a je to poznat treba i pri squashi
Odpovědět0  0
-Diesel- | 2.3.200611:17
Ještě před třemi dny bych konstatoval, že je to možné, ale já na sobě, kromě zápěstí od myši nic nepociťuju. Před dvěma dny jsem si ovšem stoupl od compu a země se se mnou zatočila. Ještě večer se mi točila hlava jak po litříku a bylo mi neskutečně zle. Na pohotovosti mi sice pomohli, ale diagnóza byla jednoznačná. Jaká myslíte že byla? Ještě ted se mi točí hlava, ale vydržte to bez počítače! ... aspoň chvilinku. Může to potkat každého, kdykoli i když si to nikdo nepřipouští.
Odpovědět0  0
Forbes | 2.3.200611:42
No tohle se mi stává taky, hlavně kdyz si ­"stáhnu­" vejplatu! Akorát, že u mě je to nízkým tlakem. Prudce vstanu a zamotá se mi palice ..
Odpovědět0  0
CyrusVirus | 2.3.200613:48
Zdar mel jsem hodne podobnou zkusenost jako ty,ale uz tak pred 5 lety. Byla jsem naruzivej paran her a po 4 hodkach hrani na starym 14­" crt jsem stoupl a bylo mi tak neskutecne zle a motala se mi palice, ze jsem z toho skoncil na 5 dni v nemocnici. Takze pomohl opravdu odpocinek bez PC a pak taky kvalitní LCD panel. Ted je vse O.K. Nic se nesmi prehanet. Kdyztak napis. Cus
Odpovědět0  0
-Diesel- | 2.3.200620:04
Tak to jsem ještě nedopadl nejhůř. Měl jsem bobky aby si mě tam nenechali. Doma mám LCD, ale v práci už starší CRT a zrovna jsem seděl u něho. Někde dříve jsem četl, že by se to nemělo střídat. A ta zatracená páteř opravdu trpí. Neumím sedět rovně.
Odpovědět0  0
extreme-cooling | 2.3.20069:55
Prosím vás, kdybyste to psali sami tak se nic nedozvíme ... :­-­)
Tak radši budťe rádi že jste­/jsme něco­/nic dozvěděli.
Podstatný ale je že to s tím zápěstím je pravda, když píšu třeba 1a1­/2 v kuse např na icq nebo nějakej dokument tak dostávám křeče do prstů a zápěstí ... něco na tom bude, každopádně se ale ještě jako invalida necítím nebo co myslíte hodí se to povikládat nějakýmu doc.? Já bych řekl že když někdo bude datlovat v kuse 2 hodiny sto úhozama za minutu tak budou na tom špatně všichni.
Peace.
Odpovědět0  0
HNT (1) | 2.3.200612:11
Zkuste pouvažovat o ergonomické klávesnici ­(např. MS natural ergonomic 4000­). Používám ­"rozlomené­" klávesnice cca 7 let a o bolestech v zápěstí vím naštěstí pouze z doslechu ­(denně 8­-10 hodin u počítače­). Ergonomii zdar!
Odpovědět0  0
mkobylan (96) | 2.3.200612:38
Zlomene klavesnice nie su potrebne. Ja pisem desiatimi, ruky idu zo stran ku klavesnici a pritom nie su v zapasti zlomene. Je to len sila zvyku ake je usporiadanie klavesov na klavesnici ­- pre moje ruky trochu zosikmene usporiadanie.
Kazdopadne, ked pises tak rychlo a aj tak si nedoprajes odpocinok, tak pouvazuj o optimalizacii sposobu pisania. Makka podlozka pod ruky pred klavesnicou je nevyhnutnost. Poloha laktov je takisto velmi dolezita. Mozes pouvazovat aj o tom, ako zefektivnit svoj pisomny prejav, to sa potom aj rychlejsie cita.
Odpovědět0  0
Josef Brož (90) | 3.3.200610:30
V tomto ohledu preferuji před IM ­-> Skype :­))
Odpovědět0  0
-Diesel- | 2.3.20069:52
A co střídání monitorů? Doma LCD a v práci CRT.
Odpovědět0  0
mkobylan (96) | 2.3.20069:03
Autor mohol spomenut aj neergonomicke stolicky. Pre ludi s kratsimi nohami su hlboke stolicky ­(dlha cast medzi operadlom a kolenami­) vyslovene neergonomicke a pre ludi s dlhymi nohami ciastocne neergonomicke. Taketo su prakticky vsetky stolicky a sedadla ­(v praci, doma v obyvacke, v aute­). Okrem stlacania stehien, najma u ludi, ktori maju vysportovane stehna, sposobuju, ze pohodlnejsia poloha na stolicke nie je vzpriamena, ale pololezata ­(­\_­) a sposobuje spominane opacne prehnutie chrbta v krizovej oblasti.
Otazka na diskutujucich: Videl uz niekto malo hlboku stolicku?
Odpovědět0  0
imag.muchachan | 2.3.20069:36
Člověče asi máš pravdu, když tak nad tím uvažuju tak máš vážně pravdu. Nojo...autor si s tím článkem moc nepohrál. Asi to sfouknul za pár hodin aby měl na pívo :­-(
Odpovědět0  0
Forbes | 2.3.200610:12
Četl jsem to jen jednou, ale to co popisuje slovenský kolega tam někde zminěno je, tuším v souvislosti se vznikem křečovejch žil? Jak se to jen rekne slovensky?
Odpovědět0  0
mkobylan (96) | 2.3.200612:47
Nie veru. Hlbka stolicky tam spominana nie je. V suvislosti s krcovym zilami je spominana vyska stolicky ­(teda suvisiaca vzdialenost kolena od chodidla­). Pre mna napriklad nie je dostatocny ani tento parameter skoro vsetkych stoliciek. Ak si stolicku nastavim na minimalnu vysku, este stale je dost vysoka na to, aby som mal pritlacene stehna. Ked sa pozriem na kolegov, tak mnohi maju nastavene stolicky prilis vysoko, takze na zem nedosiahnu. Mam taky pocit, ze to suvisi s psychologiou a moji kolegovia sa boja, ze ked budu mat hlavu o 10cm nizsie, tak budu akoby sediet na zemi alebo ze ich prichadzajuci stojaci ludia budu povazovat za menejcennych a podobne.
Odpovědět0  0
Josef Brož (90) | 3.3.200610:28
Židle je základem pohodlné a ergonomické práce s počítačem. Nejdůležitější je nastavitelnost ­(polohovatelnost, výšková atd.­), dále bederní opěrka, která napomáhá přirozenému ­"prohnutí­" pátěře, a především určitá pevnost, robustnost celé konstrukce židle. Tyto parametry však většinou splňují židle od 3000 Kč výše ..
Odpovědět0  0
imag.muchachan | 2.3.20068:40
Autor mohl zmínit i uvolňování prachu z PC obsahujícího jedovaté PCB, těžké kovy jako rtuť a olovo, urcyhlovače hoření. Prostě takové ty všechny pěkné základy pro rakovinku.

Autor se také mohl zmínit o škodlivosti některých LCD, některé LCD mají velký bod a díky tomu rozmazávají obraz víc než je obvyklé. Proto daleko více poškozují oči než kvalitní CRT.

Autor mohl zmínit i morální životnost CRT monitoru ­- cca 2­-5 let, kdy se monitor stává zabijákem očí.

Autor mohl zmínit i ozón který generují laserové tiskárny, ozón se normálně vyskytuje ve vrstvách atmosféry kam se lidé nedostanou...ale hlavně je jedovatý.

Autor si s tím mohl trochu víc pohrát :­)
Ale jako recenze na článek to bylo pěkné :D
Odpovědět0  0
Zdeněk Eisenhammer (103) | 2.3.20069:00
Autor mohl zmínit ještě milión dalších věcí a vydat článek jako třísvazkovou epopej. Řekl bych, že vaše připomínka je irelevantní. Třeba přesně to, co jste zmínil, chystá autor pro článek další.
Odpovědět0  0
imag.muchachan | 2.3.20069:33
Ok. rozebereme si co jste řekl:
,,Třeba přesně to, co jste zmínil, chystá autor pro článek další.­"

To znamená že jste buď sám autor, co nemá dost odvahy postavit se za vlastní článek a jen se hloupě se schovává za nějakého čtenáře ­(který navíc má ČIROU NÁHODOU přehled o tom co autor dělá­).

Jste jeho homosexuální milenec nebo jeho bratr­(maminka­/tatínek­) a trapně ho zde bráníte seč můžete. No o tom si človek může myslet bůh ví co :­)

Co říkáte dále:
,,Třeba přesně to, co jste zmínil, chystá autor pro článek další.­" ,,že vaše připomínka je irelevantní.­"

Tzn. podle Vás vlastně autor připravuje irelevantní článek :D
No nad tím se nelze než pousmát.


No já si o tobě teď myslím pseudografxi že jsi člověk rektalusmaximus, tento názor jsem si na tebe udělal z toho co jsi napsal.

Oprav mů názor pokud se pletu.
Odpovědět0  0
forbidden (3) | 2.3.20069:42
Sorry, ale ty ses hroznej vuul.
Odpovědět0  0
imag.muchachan | 2.3.200611:39
No...to si o tobě můžu myslet taky :D
Odpovědět0  0
a8n | 2.3.200620:05
Pokud vím tak to jsou zpomalovače hoření a ne urychlovače, ty bys chtěl aby ti počítač místo doutnání vyšlehl dvoumetrovým plamenem?
Odpovědět0  0
Zdeněk Eisenhammer (103) | 2.3.200610:18
Původně jsem tuhle odpověď chtěl ignorovat, ale vzhledem k tomu, že se v ní vyskytly i urážky, musím se bránit. Za prvé, nejsem autorem ani jeho vzdáleným příbuzným, milencem, nebo čímkoli jiným ve vztahu k němu. Článek se mi líbíl, shrnuje podstatné body z oblasti ergonomie a nabídne tak laikovi slušný vhled do problematiky. To, co jste vyjmenoval, se samozřejmě ergonomie taky týká, ale jak jsem uvedl ­(možná, že jste to nepochopil­), článek by dost výrazně nabobtnal, kdyby se měl věnovat všem aspektům ergonomie, a přiznejme si to, čím delší by byl, tím méně čtenářů by jej přečetlo celý ­(nejde o recenzi nejnovějšího železa od Nvidie nebo ATi­). Takhle se mnoho lidí dozví pár zajímavostí z oblasti, která je vcelku zajímavá, ale z hlediska počítačových kutilů, kteří tento server navštěvují, spíše okrajová. Podtrženo a sečteno, myslím, že vzhledem k zaměření serveru měl tento článek délku právě tak akorát. Navíc je volba autora, do jaké hloubky při psaní půjde ­- stejně tak by se mohl rozhodnout článek rozdělit na několik dílů a v každém se věnovat podrobněji jedné oblasti. To ale není tento případ, kdy autor uvedl to nejpodstatnější.
Pokud si myslíte, že problémy, které jste zmínil, jsou právě tak důležité, tak můžete do diskuze přidat pár podnětů, ale ne hned kritizovat autora za tvorbu nedodělků ­- stejně tak byste mohl kritizovat autora recenze základní desky, že nenapsal, jak velká byla krabice, ve které byla zabalena, nebo jaké verze ovladačů jsou na přibaleném CD ­- to také můžeou být pro někoho důležité údaje.
Odpovědět0  0
Forbes | 2.3.200610:20
Autor ještě opomněl napsat něco o psychických problémech, které vznikají při používání počítačů a internetu. Mám pocit, že kolega ­"imag.muchachan­" je naprosto klinickým případem :­)­)

Diagnoza ­- pruzení ve fórech, přemrštěné ego, potřeba exhibovat atd.
Odpovědět0  0
Josef Brož (90) | 3.3.200610:15
Vážení, předpokládám, že tento server a jeho diskusní fora si dosud udržovaly určitou úroveň. Proto laskavě argumentujte věcně a nesnižujte se k podobně debilním argumentům. Speciálně pro p. Imaga.Muchachana ­- p. Pseudografx není ani můj příbuzný, a vzhledem k mé sexuální orientaci, není ani mým milencem. Pokud máte nějaké další pochybnosti, požádejte p. šéfredaktora o výpis IP nebo registračních údajů.
Odpovědět0  0
Forbes | 2.3.200610:09
Hm, autor taky mohl zminit vliv elektromagnetickeho zareni na reprodukci, tvorbu spermii a potenci obecne. :­)­) Autor mohl tema ­"zdravotnich rizik­" pojmout obsirneji a vydat to jako diplomovou práci :­)­)­) Případně z toho udelat četbu na pokračovaní v rozsahu Pána Prstenů :­)­) Díky za přehledný článek, debilní 20s elaboráty můžu číst ve zpravodaji VZP :­)­))
Odpovědět0  0
Josef Brož (90) | 3.3.200610:22
Ano, o vlivu na reprodukční mechanismy apod. jsem něco slyšel. Ale jak již bylo naznačeno výše, jedná se o dosud ne zcela seriózně podložené závěry. V jednom ­"senzacechtivém­" článku na toto téma, došli k závěru, že po 10 letech práce s počítačem, se 4x zvyšuje pravděpodobnost, že nebudete mít mužské potomky ... pouze dcery :­) Ve svém článku jsem se snažil pracovat s informacemi a údaji, které jsou prokázány v seriózní odborné literatuře. Nikoliv s doměnkami, klteré pro zvýšení nákladu uveřejnila nedělní příloha ...
Odpovědět0  0
maso na špejli | 6.3.20069:07
to zas kalifornští vědci něco objevili ;­-­) Připádá mi ten údaj ze stejné kategorie jako ­"až o 27 % větší objem vlasů­" :­-P
Odpovědět0  0
eraser (344) | 6.3.200619:27
To si potom vtipkuj, keď budeš stepovať 3x týždenne v ordinácií doktora Šuka.
Odpovědět0  0
Josef Brož (90) | 3.3.200610:04
Děkuji za zajímavé připomínky. Přímý vliv počítačů na vzniku rakoviny ­(viz zmiňováné uvolňování těžkých kovů z PCB­) je poměrně těžko prokazatelnou záležitostí. V literatuře se hovoří se i vzniku leukemie a mozkových nadorů. Neexistují však přesná měření, statistiky, problém je v tom, že při práci s počítači nelze vyloučit i vliv prostředí, genetické dispozice, rodinné zátěže atd. Výsledky, respektive, Vámi učiněné závěry jsou velice problematické. Proto jsem se nechtěl na podobně ­"tenký led­" pouštět.
Odpovědět0  0
extreme-cooling | 3.3.200610:16
Jsem stejného názoru. Je to těžko prokazatelné a míra je velmi malá . Když by jsme se o to zajímali takhle dopodrobna tak bychom zjistili že umřeme na to že se podívám na televizi nebo když ne nadýchnu laku nebo ředidla při natírání, to je zbytečná komplikace.
Opravdu by jsme museli tak akorát jíst trávu atd... to nemá cenu takhle rozpitvávat. I když máte pravdu, že některý vlivy jsou docela silný jako ty ­"motáky­" při vstávání od kompu po dlouhé době. Ale naštěstí sem to vždy ustál, lehl sem si na 20min. a bylo mi fajn ve špitálu jsem kvůli tomu ještě nebyl a díky za to.
Odpovědět0  0
kotasCZ (1) | 2.3.20068:29
Velmi dobre napsany clanek, pozorne jsem si jej precetl a zjistil jsem, ze ve vsech bodech delam chyby, ted se vse snazim napravit. Diky moc
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.