reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
27.2.2004, Zdeněk Kabát, článek
Zdroje blízké kalifornského grafického giganta nVidie prozradily, resp. potvrdily, že GPU další generace NV40 bude obsahovat celkem 16 renderovacích pipeline. To znamená, že masivně naroste renderovací výkon a nVidia za sebou pravděpodobně nechá ATi, které bude postaveno na konvenčních 8 pipeline.
ALF | 11.3.200413:42
Nejakou dobu se timhle tematem zabivam a rekl bych ze co se tice rozdilu vykonu u ATI a Nvidie tak ten rozdil byva dost casto tak malej ze ani nestoji za zminku.Co se tyce kvality obrazu je opravdu zcela zcestne rikat ze Ati ne Nvidia ma lepsi obraz.Pokud muzu hodnotit tak jedna je lepsi v tom druha zas v onom a tak je to i s tim vykonem. Opravdu tezko se da urcit kdo je lepsi, spise zalezi co hrajete.Osobne fandim ATI protoze k NVidii mam par vyhrad.
okolo tech 16pipes se mi to zda nejake divne.Osobne se mi take zda ze High­-end akceleratory jsou vazne jen ­"tahaci­" penez, tenhle bussines je velky a penize v nem jeste mnohem vetsi a jen tak neco ho nezastavi.
Pokrok jde dal at s nami nebo bez, i kdyz mam vyhrady radsi volim to ­"s­".
Odpovědět0  0
David Fis (1) | 4.3.200416:17
Tak jak to je ?? Je ti 16 nebo 8
Odpovědět0  0
holčička | 3.3.200419:32
Ahoj kluci. Tady holka. Kdo mi napíše
Odpovědět0  0
liborc (398) | 4.3.200411:08
A je ti 16?
Odpovědět0  0
Michal F | 3.3.200419:18
"shořela"
Odpovědět0  0
Michal F | 3.3.200419:17
Potreboval bych vědět, jestli mi v nové desce ASUS P4P800 pojede Diamon viper770 32MB, potřeboval bych zkusit jestli funguje, ale zjistil jsem,že do desky mužu strčit jen graf.karty s napajením 1.5V...
A u specifikace te graf.karty je napsaný
Power requirements:
14.26W at +3.3VDC
Díky moc....fakt si nefim rady a nechi aby mi zhořela deska :o)
Odpovědět0  0
vclab | 3.3.200420:25
Pokud tvrdíte že na té kartě je napsané 3.3V tak v žádném případě nedávat do základní desky!Jenže já sem našel Diamond Viper V770 a u něj bylo napsané AGP 4x­(což je 1,5V­).Takže by bylo nejlepší kdyby jste u té karty našel jakou verzi AGP má.
Asus P4P800 má AGP 3.0­(8x­/4x při 0.8V­/1.5V)
Odpovědět0  0
juja (47) | 4.3.20044:43
Diamond Viper V770 má jádro TNT2, takže tam pojede.
Odpovědět0  0
vclab | 4.3.200410:29
tak tohle sem čekal že někdo napíše.­) to že má jádro TNT2 ještě neznamená že má AGP4x.Byly i karty s TNT2 které měly AGP 1.0­(2x­/3.3V)
Odpovědět0  0
Michal F | 4.3.200416:02
Tak jsem koukl na tu kartu a je na ní napsaný:
DIAMOND VIPER V770U ­(u chapu jako ultra­),
ATX 2x16

(návod, manuál ani krabuci už nemám­)

jedna se přesně o tuhle kartu:
http:­/­/www.amazon.com­/exec­/obidos­/tg­/detail­/­-­/B00000JBBJ­/102­-2709829­-9504122?v=glance

tak mi prosím poraďte, jestli ji do té desky mohu dát nebo ne, popř.bych rád věděl, co se může stát, když to ta deska nepodporuje. Díky moc za radu, všem!
Odpovědět0  0
Michal F | 4.3.200416:33
Všude píšou ­(manuál str.6­), že karta podporuje AGP 2X nebo 4X, záleží na MB ­(pak by to bylo OK,ten můj ASUS podporuje AGP 4X­), ale v tom stejným manuálu na str.26 pod POWER REQUIREMENTS: píšou 14.26W at +3.3VDC tak nevim....Dík

tady ten manuál:
http:­/­/solutions.intergraph.com­/itservices­/sysdocs­/graphics­/d1av00030.pdf
Odpovědět0  0
juja (47) | 4.3.200419:46
Jak už jsem napsal, jádro TNT2, stejně jako ta karta podporuje AGP 4x, takže v té desce pojede ­(AGP 1.0 ­- 1x,2x­/3,3V; AGP 2.0 ­- 2x,4x­/3,3V,1,5V; AGP 3.0 ­- 2x,4x,8x­/1,5V­).
Odpovědět0  0
vclab | 4.3.200423:06
jo pojede to.ale ne protože to je jádro TNT2, ty nebyly všecky AGP2.0, jak jsem říkal já sem měl TNT2 verze AGP1.0. musí se to poznat podle typu a ne podle čipu:)
Odpovědět0  0
juja (47) | 4.3.200419:47
Pardon, u AGP 3.0 jsem zapoměl na 0,8V.
Odpovědět0  0
Michal F | 4.3.200419:56
dnes večer to vyzkouším...dám vědět jak to dopadlo :o­)
Odpovědět0  0
Michal F | 8.3.200415:20
Karta funguje bez problémů.Jen ji bylo třeba přepinovat z AGP 2X na AGP 4X.
Odpovědět0  0
juja (47) | 8.3.200422:00
No fajn. Tak ať ještě nějaký ten pátek slouží, přeci jen je už postarší.
Odpovědět0  0
Michal F | 8.3.200422:45
Je to jen na přechodný období....čekám na novou :o)
Odpovědět0  0
Roboque | 2.3.20042:44
Proboha 5700 o trochu vykonejsi odskousel jsem vsechny momentalne dostupne grafiky a muzu vas ujistit ze benchmarky nejsou vse a pokud mam srovnat vykon ve hrach a kvalitu obrazu hiend 9800 a main 9600 neni co resit.
Odpovědět0  0
Def | 2.3.20047:47
A jak meris kvalitu obrazu? Svym fanATIckym okem? :­-­) Vis, blaboly o nekvalitnim obrazu nVidie uz dnes vypousteji jen ti, co nemaji po ruce jine ­"argumenty­", protoze je to absolutni nesmysl, dokonce to uznal i tento web, ktery v posledni dobe spis stranni ATI nez nVidii. Jinak by totiz uz davno otestoval FX 5900 SP nebo XT a srovnal ji s cenove odpovidajici kartou od ATI, jenze k tomu nedojde, protoze by se asi priznivci ATI dost divili. :­-­)­)­)
Takze vlastne muzes byt klidny a dal vypoustet ty svoje vymysly...
Odpovědět0  0
xxxmartin22 | 2.3.20049:42
Tak tak, karty ATI mám rád, ale FX5900 XT je opravdu za tu cenu výborná, viz.např. http:­/­/www6.tomshardware.com­/graphic­/20031229­/index.html . Autorům tohoto serveru se omlouvám za přidávání adres na konkurenci, ale když neposloucháte co Vám Vaši drazí čtenáři radí, pak se nedivte :)
Odpovědět0  0
prochoň | 2.3.200416:22
Vrať se do Kanady...
Odpovědět0  0
sentry (4) | 1.3.20047:28
Ďalší ­"revolučný­" GPU od Nvidie... 16 pipelines? To bude zase nejaký marketingový blábol... s vysokými frekvenciami a mizerným výkonom.
A určite s nezabudnuteľným chladiacim systémom ­"a la Nvidia­"... ATi is the best! :)
Odpovědět0  0
juja (47) | 1.3.20041:13
Ten počet tranzistorů se mi taky zdá přehnaný, to už by bylo snáz pochopitelné při 90nm technologii. No, necháme se překvapit. Jen ať vývoj GPU pokračuje tímhle tempem, alespoň dřív slevní ty stávající.
Odpovědět0  0
BeatBoZZ (8) | 1.3.20040:07
Jo a dostanu k ni dve flasky s tekutym dusikem a slevu na koupi dalsi pro spokojeneho uzivatele. Heh konecne budou mit nVidie doopravdy tiche chlazeni :­))
Odpovědět0  0
prochoň | 1.3.20040:27
Co bys chtěl s tím dusíkem jako dělat? Stačí se jen podívat jak je ta karta vybavená, a přestal bys psát rádoby vtipy. S dusíkem si zachlaď MOZEK.
Odpovědět0  0
Michal F | 29.2.200419:48
a CENA?
Odpovědět0  0
prochoň | 29.2.200422:38
Já jí kupoval více než před měsícem za 5490,­- ale myslím, že teď bude cena zase níž.
Odpovědět0  0
Raptor (5) | 29.2.200419:03
Radšej Saphire Radeon 9600XT
Odpovědět0  0
Michal F | 29.2.200418:41
Koukám, že tomu chlapci rozumíte :o­) Tak bych prosil doporučení...Hodlám koupit graf kartu, tak do 5.tisíc.Vybral jsem MSI FX5700..Co vy na to? Děkuji
Odpovědět0  0
prochoň | 29.2.200419:36
GF 5700 FX PROLINK PDF, papírově trochu silnější než ATI 9600XT, výborná na taktování 480­/750. Nekdo tady psal, že mu dělá 4200b. v 3DM 03. Mě jede 3985, záleží na zbytku compu. Zatím bez problému.
Odpovědět0  0
roteX | 29.2.200411:51
Kamos ma GeForce256DDR a hraje 95%her.Nez bude zase nejaka hra ktera vyuzije tuhle kartu na plno,bode uz zase nejaka NVxx.Je to akorat tahacka penez.Jestli mam v 3Dmarku 3000 nebo 6000b.mam u riti.O doby Unrealu 1 stejne vychazej az na par vyjimek graficky nadherny strilecky bez napadu a s hratelnosti na 30min.Cekam ze to same bude Doom 3.A to mi za 15­-20tis nestoji.
Odpovědět0  0
prochoň | 29.2.200413:12
Troubo! Nic si nepochopil, si myslíš že já dám za kartu 20 táců? Určitě ne, jednoduše je nemám. Ale bývá zvykem, že když je něco novýho, tak to starší se zlevňuje a na to většina znás čeká. Pařit gamesky na plný pecky se dá i s kvalitním mainstreamem za 5 táců. Holt si ten ­"film­" zapařím později, než ti co nato maj. A pořád zastávám názor, že hrát hru nemusí bejt stejný, jako HRÁT HRU...
Odpovědět0  0
roteX | 29.2.200413:35
Troubo.Ja na ni mam,ale stejne bych ji nekoupil.O to tady jde.Koupim si kartu az ta moje nebude stihat VUBEC.Chtel jsem rict,ze v dnesni dobe bude karta za 20t. za 2roky stejne v riti jak ta za 5t.
Odpovědět0  0
prochoň | 29.2.200414:04
Oto tady nejde, je to tvoje věc, načem hraješ. Je tak trochu zvykem, že novinky v podobnejch debatách haněj většinou ti, kteří už pařej na historii ­(neber to osobně, myslel sem třeba tvýho kámoše­) a to stylem: naco takovej vykon,kdo to využije, to co mám mi stačí, to bych zato nedal, ­(no když nemá­) atd. Možná si tam někdo tu svojí pravdu najde, ale já ne. I když nato nemám, snažím se to alespoň sledovat a obměňovat main. Vývoj musí jít dál a tak to je. Neudělám stím nic já, ani ty.
Odpovědět0  0
chuj | 29.2.200417:25
jenomze ty ­"plne­" karty si jako ­"main­" nikdy nekoupis protoze zustanou drahe, co je mi platne ze vyjde nabusena supernovinka kdyz rozumne penize bude stat zese jenom nejaky zkurveny osekany derivat, nasrat a rozmazat, vylepsovaci horecka uz me davno presla... je to jenom tahani prachu z lidi a poradny zbozi nikde, je to jako ty suntovni hi­-fi sracky od cinanu korejcu a kdovi jakejch jeste vopic
Odpovědět0  0
roteX | 29.2.200418:03
souhlas chuji
Odpovědět0  0
Sajgon (54) | 4.3.200411:32
souhlas taky pekne si mu to vysvetlil..uz mam pres rok r9700 a porad na pohodu, kdyz sem videl kolegovu fx 5600XT tak sem nemohl, a to mela 128bit sbernici pametovou
Odpovědět0  0
Dandy007 (4) | 29.2.200410:31
Tohle jenom dokazuje že nVidia ma návrch. Jenom se bojím jak to bude s chlazením. :­) Jinak souhlasím s ostatníma a těším se až si zahraju film. :­))
Odpovědět0  0
komentátor.so | 29.2.20041:12
to vocas
pojmenoval jsi se trefně...
Odpovědět0  0
Jumper | 28.2.200410:59
Mnoho povyku pro nic.nVidia prostě na ATI nemá a může se stavět na hlavu,nikdy mít nebude.
Odpovědět0  0
vocas (1) | 28.2.200423:44
ze s tebou ty zmrde fotr nestrikl vo zed. Jak muzes tvrdit ze ati je lepci nez nvidia? takovy nedosousti tady nemaj co pohledavat, tahni do hajlzlu ty prase
Odpovědět0  0
MiM | 27.2.200416:12
Ono dnesni grafika ma jeste hoodne daleko k ­"true reality­" obvzlaste s ohledem na nizkou optimalizaci ovladadacu.
Odpovědět0  0
Oqa | 27.2.200412:22
Treba ma s 8 tak zoufaly vysledky, ze tam museli vrazit 16 :­).
Odpovědět0  0
Rescator (30) | 27.2.200410:40
Koukám, že grafický procesory už obsahujou víc tranzistorů, než hlavní procesor na desce....
To je jako kdybych měl v autě silnější motor v ostřikovači čelního skla, než pod kapotou.....
A k čemu ? Kdo potřebuje takovej grafickej výkon ? Jenom pařani.......
Odpovědět0  0
Štěpán Mrázek (372) | 27.2.200411:01
No podívejte se na to tak, že ten kdo nepotřebuje hrát či provozovat speciální aplikace ­(CAD­/CAM­/CAE­) si bohatě vystačí s integrovanou grafikou ­(IEG 1­/2­). Ti ostatní pak budou pošilhávat po Radeonech či GeForce...
Odpovědět0  0
prochoň | 27.2.200415:34
Jak ­"JENOM PAŔANI­"? To jenom tady není na místě, paří každej druhej. Grafickýho výkonu není nikdy dost na novejch gamesách. Když si člověk zvykne pařit ve vyšších rozlišeních na plný pecky, tak se mu pak těžko jde dolů. Jen tak dál, chci si jednou zapařit ­"film­".
Odpovědět0  0
Aleš Vavroušek | 27.2.200417:39
Ahoj! Dlouho už jsme nepokecali... Máš naprostou pravdu ­- paří každej druhej a pokud ne tak proto, že nemá moc výkonou grafiku :­-­)­) Vývoj musí jít dál a dál a je to jedině dobře, protože jinak by ani počítače nebyli ­(ani ty s integrovanou grafikou­) :­-­)­) Čus lidičky....
Odpovědět0  0
kus | 29.2.20044:55
tak je to zpravne, tak to ma byt, pekne solte a az to poradne podmaznete a zafinancujete tak to treba slevni a koupim si to taky, jinak novinky fuck­-off, je to docela sranda sledovat jak jde cena hrube dolu, hraju sice stary hry ale co :­-­) taky jsou dobry a ty co hrajete vy dneska na novinkovejch kartach za 20 litru si ja zahraju za dva roky na tech samejch ale z frcu za 1500 kc :o­)­)­) imho nepotrebuju si novou kartou zvetsovat pero :­-­)­))
Odpovědět0  0
xxxmartin22 | 2.3.20049:58
Kus hov** :­-)
Odpovědět0  0
Hates (1) | 25.3.200414:42
ty si ale chuj ja hraji na Geforce 4 MX440 i far cry v rozlišeni 1024x768 sice je to oholeny o vsechny detaily aale jede to. Ale chtel bych videt jak si tuhle hru zahrajes ty. Zkus Treba Splinter Cell Pandora Tommorow to si hodne rychle koupis novou kartu a ne za 20 ale zkus treba MSI FX5900XT za 7 tis. ja taky nevyhazuju zbytecne, ale nekdy je to potreba. a s tim tvym nazorem ses fakt chuj. na co jineho nadupane PC je nez na hry
Odpovědět0  0
no-X_shw (11) | 27.2.200410:27
Souhlasím. Taky se mi to zdá tost přehnané. Když jdou sotva uchladit 5800 a 5900, který mají polovic pipelines, tak jak by se dala hladit NV4, zvlášť když bude vyráběná na 0,13? nVidia ráda dělá vlny. Uvidíme.
Odpovědět0  0
Hombre-cz- | 27.2.200410:06
Jen aby to nedopadlo jako s ­"revolucni­" FX5800ultra, ze ktere byl nakonec propadak. Taky tech tranzistoru je tam nejak moc, to se to ma chladit kapalnym dusikem? Uvidime...
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.