Jak se vtom začnou vrtat politici tak to skončí blbě.
Odpovědět1 0
by stačilo, aby přestali vymýšlet neustálé zákazy, omezení a blokace zahraničních firem jen proto, že nepochází z té "správné" země. Kupodivu by ty kapacity najednou byly...
Druhá věc je, že asi nepůjde jen tak snadno nařídit výrobcům polovodičových součástek, aby najednou přestali dělat nasmlouvané zakázky a začali honem rychle chrlit čipy pro americký autoprůmysl.
Odpovědět4 0
Proč Samsung? Američani nemají žádnou firmu co dělá do elektroniky?
Odpovědět1 6
Mají. Intel. A jeho superskvělý, dokonalý 14nm ++++++++++++ (+++++++++++++++++++++++) proces. (Já si z toho nedělám srandu, je neskutečné, co z tak staré technologie dovedou v nouzi vyždímat, ale je to přecejen už lehce zastaralé..)
Odpovědět11 1
Nemají taky Super Micro? Sice ho vede Charles Liang a většina je ho v Asii - ale Intel přece taky vyrábí v Malajsii, Vietnamu a Kostarice, ne?
Odpovědět2 0
těch firem mají hodně, ale žádná není TOP a i Čína jim utíká ;)
Odpovědět6 1
Supermicro je ale spíš orientované na servery, multiprocesorová řešení apod., mohu se mýlit, ale nezaznamenal jsem, že by představovali nějakého většího hráče v technologii výroby čipů...
Odpovědět2 0
Do aut by to mělo stačit ne?
Odpovědět1 0
umělá inteligence, asisteční systémy, zábavní systém atd. to vše chce moderní čipy :) jasně čipy řídíci zrcátka, dveře atd. mohou být vyrobené procesem starým xx generací :)
Odpovědět3 1
Čipy v autech musí být především odolné a vydržet dost velké rozdíly teplot, rázy, vibrace... Na to fakt není 5nm ideální proces. A naopak, zase to není tak náročné na výkon, takže tam opravdu není něco o výkonu Intel i7...
Odpovědět0 0
Záleží na tom, jaké konkrétní čipy do auta máš na mysli. Palubní počítač, řídící motor a diagnostiku může být klidně složen z čipů z přelomu tisíciletí a i tak má víc než dostatečný výkon. "Infotainmentu" stačí "běžné" mobilové ARM. Ovčem, ono je o "stačit" a "marketing mi vysvětlil, že chci". Málokdo na férovku přizná, že je tak nízko, že se nedotýká ani hadího břicha a že mu opravdu stačí v autě "nevýkonný krám." Jenže pak je tu kategorie samořídících automobilů a tam je dnešní maximum výkonu asi tak s bídou dostačující minimum. Analýza záběrů z X kamer a obvykle lidaru v reálném čase je neskutečně výočetně náročná. A AI, následně určující, co který objekt je zač, jaký má vztah k jízdě atd také. Tohle bude do budoucna další žrout ohromných, nesmírně výkonných čipů.
Odpovědět2 0
Kupodivu to zase tak náročné není, aby to vyžadovalo tak extrémní hardware. Fakt si tam nepředstavuj nějaké X-jádro s výkonem top herního PC. Až teď nedávno Tesla přišla s herní konzolí zabudovanou do infosystému, ale jinak ta náročnost není ani zdaleka taková.
Odpovědět0 0
bavíme se o tradičních automobilkách a jejich dnešní produkci, tedy jejich ford třeba, či česká/německá škoda taky omezuje produkci mám pocit. Tam bude skoro i 14nm moc.
O 14 nm píšu proto, že tesla FSD je vyroben právě 14nm a nemyslím že by někdo do sériových aut montoval něco vyspělejšího než zrovna tesla.
Odpovědět1 0