Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
12.2.2021, Jan Vítek, aktualita
Americký prezident Joe Biden začal řešit krizi týkající se už v podstatě celého světového polovodičového průmyslu. Výrobní kapacity nestačí, váznou dodávky potřebných materiálů a problémy jsou i s logistikou. Jak z toho ven?
DarkRichelieu (1230) | 12.2.202120:50
Jak se vtom začnou vrtat politici tak to skončí blbě.
Odpovědět1  0
blue.sun (268) | 12.2.202114:51
by stačilo, aby přestali vymýšlet neustálé zákazy, omezení a blokace zahraničních firem jen proto, že nepochází z té ­"správné­" země. Kupodivu by ty kapacity najednou byly...
Druhá věc je, že asi nepůjde jen tak snadno nařídit výrobcům polovodičových součástek, aby najednou přestali dělat nasmlouvané zakázky a začali honem rychle chrlit čipy pro americký autoprůmysl.
Odpovědět4  0
Jardadoma (1526) | 12.2.202111:18
Proč Samsung? Američani nemají žádnou firmu co dělá do elektroniky?
Odpovědět1  6
wrah666 (6205) | 12.2.202111:45
Mají. Intel. A jeho superskvělý, dokonalý 14nm ++++++++++++ ­(+++++++++++++++++++++++­) proces. ­(Já si z toho nedělám srandu, je neskutečné, co z tak staré technologie dovedou v nouzi vyždímat, ale je to přecejen už lehce zastaralé..­)
Odpovědět11  1
Pavel Matějka (1614) | 12.2.202113:49
Nemají taky Super Micro? Sice ho vede Charles Liang a většina je ho v Asii ­- ale Intel přece taky vyrábí v Malajsii, Vietnamu a Kostarice, ne?
Odpovědět2  0
asip80 (1170) | 12.2.202113:59
těch firem mají hodně, ale žádná není TOP a i Čína jim utíká ;­)
Odpovědět6  1
tervicz (66) | 12.2.202114:33
Supermicro je ale spíš orientované na servery, multiprocesorová řešení apod., mohu se mýlit, ale nezaznamenal jsem, že by představovali nějakého většího hráče v technologii výroby čipů...
Odpovědět2  0
Jardadoma (1526) | 12.2.202115:06
Do aut by to mělo stačit ne?
Odpovědět1  0
asip80 (1170) | 12.2.202115:19
umělá inteligence, asisteční systémy, zábavní systém atd. to vše chce moderní čipy :­) jasně čipy řídíci zrcátka, dveře atd. mohou být vyrobené procesem starým xx generací :­)
Odpovědět3  1
blue.sun (268) | 12.2.202118:33
Čipy v autech musí být především odolné a vydržet dost velké rozdíly teplot, rázy, vibrace... Na to fakt není 5nm ideální proces. A naopak, zase to není tak náročné na výkon, takže tam opravdu není něco o výkonu Intel i7...
Odpovědět0  0
wrah666 (6205) | 12.2.202120:02
Záleží na tom, jaké konkrétní čipy do auta máš na mysli. Palubní počítač, řídící motor a diagnostiku může být klidně složen z čipů z přelomu tisíciletí a i tak má víc než dostatečný výkon. ­"Infotainmentu­" stačí ­"běžné­" mobilové ARM. Ovčem, ono je o ­"stačit­" a ­"marketing mi vysvětlil, že chci­". Málokdo na férovku přizná, že je tak nízko, že se nedotýká ani hadího břicha a že mu opravdu stačí v autě ­"nevýkonný krám.­" Jenže pak je tu kategorie samořídících automobilů a tam je dnešní maximum výkonu asi tak s bídou dostačující minimum. Analýza záběrů z X kamer a obvykle lidaru v reálném čase je neskutečně výočetně náročná. A AI, následně určující, co který objekt je zač, jaký má vztah k jízdě atd také. Tohle bude do budoucna další žrout ohromných, nesmírně výkonných čipů.
Odpovědět2  0
blue.sun (268) | 12.2.202123:02
Kupodivu to zase tak náročné není, aby to vyžadovalo tak extrémní hardware. Fakt si tam nepředstavuj nějaké X­-jádro s výkonem top herního PC. Až teď nedávno Tesla přišla s herní konzolí zabudovanou do infosystému, ale jinak ta náročnost není ani zdaleka taková.
Odpovědět0  0
Akuh (1105) | 13.2.202112:38
bavíme se o tradičních automobilkách a jejich dnešní produkci, tedy jejich ford třeba, či česká­/německá škoda taky omezuje produkci mám pocit. Tam bude skoro i 14nm moc.
O 14 nm píšu proto, že tesla FSD je vyroben právě 14nm a nemyslím že by někdo do sériových aut montoval něco vyspělejšího než zrovna tesla.
Odpovědět1  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.