reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
26.2.2021, Jan Vítek, aktualita
Americký prezident Joe Biden se už dříve zaměřil na celosvětový problém s nedostatečnou kapacitou produkce počítačových čipů, který ohrožuje řadu dalších odvětví. Nařídil tak podrobné přezkoumání stavu průmyslu a dodavatelských řetězců. 
Radek Jahoda (60) | 2.3.20218:28
To bude zase pěkný tunel. To už je fakt lepší zavést dovozní cla.
Odpovědět0  1
Choakinek (1548) | 1.3.202121:25
Fúú, fúú, fúú, fúú, fúú, fúú, fúú, fúú, fúú, fúú, fúú, fúú, fúú... BŮŮŮŮŮM!!!

:­-D
Odpovědět0  1
Biden nesedí v úřadu ani měsíc a už bombradoval Syrii nebo co.... Buh ochranu ameriku a evropu před komunistama, kteří si říkají demokrati.
Odpovědět6  7
Jardadoma (1504) | 26.2.202116:19
Hlavně postavte další továrny v Texasu. Elektřiny přebytek, vody taky dost...
Odpovědět6  1
DrQQ (301) | 26.2.202114:33
Intel má například dost peněz ­(nakupuje firmy, platí dividendu­).
Jistě, částečně se jedná o bezprecedentní zvýšení objemu prodeje techniky z důvodů různých lockdownů. Ale je v tom i výpadek čínských kapacit, které zařízla trumpova administrativa.
Uvidíme, co z toho nakonec vzejde.
Odpovědět2  1
Andir (747) | 26.2.202113:06
je tam chvíli a už udělal více než trumpeták za celé období :D nemluvě o nápravě jeho škod
Odpovědět9  9
DarkRichelieu (1230) | 26.2.202113:22
Tak Trumpovi házeli klacky pod nohy a obecně se snažili, aby vůbec nic nemohl udělat. Přesto Trump na rozdíl od předchůdců nezahájil válku, paradoxně Obama dostal nobelovku :D a také sehrál zásadní roli v narovnání vztahů mezi Izraelem a Spojenými arabskými emiráty, které bylo v loňském roce stvrzeno podepsáním mírové dohody mezi oběma zeměmi. V duchu této dohody vznikla i do té doby těžko představitelná letecká linka mezi Tel Avivem a Dubají. Biden zatím jen chce, ale uvidíme co z toho bude. Samozřejmě, FED roztáčí tiskárny na plné otáčky. A i teoreticky pokud by se na něčem dohodli, prachy se vytiskly tak než vyjede první čip, je tam zase Trump :D
Odpovědět7  13
Logout (91) | 27.2.202123:52
Jasně, chudák, všichni mu házeli klacky pod nohy. I ten kovid mu zařídili na truc, protože věděli, že ho nebude schopen zvládnout.... Na někoho se to hodit musí, žejo.

A co se týče té války, tak také nemáte úplně pravdu, USA podporovali SA ve válce v Jemenu, což bylo vše jen ne hezká věc. Jo netekla tam krev američanů. Ale krev tam tekla, a ne málo. ­(A btw. to narovná ní vztahůmezi Izraelem je asi jediný pořádnější zahraničně politický úspěch ­- vykoupený právě tou Jemenskou krví, kde podporovali sunity proti šiitům....­)
Proč neřeknete, jak úspěšný byl Trump v Severní Korei? Nebo na Ukrajině, která se radši začíná spojovat s diktátorským Tureckem? Nebo v omezování diktátorského Turecka? Nebo jaké skvělé vztahy navbázl Trump s okolními zeměmi ­(ať už Mexikem, či Kanadou?­) nebo jak skvěle se umí dohodnout s EU?
Odpovědět3  4
Neverminde (359) | 1.3.20217:58
Jenze to nezvladl nikdo proboha kazda zeme ma kapacity ­(lidi­)na to aby to treba zvladli,ale jak se do toho micha politika a volby je to spatne. Misto politiku by meli zasednou do vlad odbornici ­(zdravotnici!!­) a ne saskove jako je Babis a spoll.jako u nas. Kde opatreni co melo byt uz prede rokem delaj az ted. KDy meli uz pred rokem zavrit fabriky a stejne to neudelaj. Tak ze nesvaluj vinu na Trumpu. ­(Biden je jen neci loutka kde nekdo taha za nitky a on jen plni co naridi = rekl bych ze pak dalsi na nobelovku zabije miliony lidi a jeste dostane metal jako Obama)
Odpovědět0  3
DarkRichelieu (1230) | 2.3.20217:49
Jemen je průser o kterém se nepíše a nikomu kdo má možnost s tím něco udělat na tom nezáleží, protože se mluví o podpoře Iránem.Korea,
Turecko, Ukrajina, Globální oteplování, chudobu, kácení lesů v Amazonii, Isámský terorismus, co mu ještě chcete vyčítat že nedokázal ? myslíte si že to Biden jako ­"opraví ­" :D Naivko, házet to na Trumpa, když to podělali ti před ním je opravdu super.
Odpovědět0  0
wrah666 (6205) | 2.3.20218:32
Mno, Sice ne Biden, ale za hafo zmíněných průs.rů skutečně amíci můžou. Počínaje již 70 let se táhnoucí Koreou, přes vyrobený puš na Ukrajině ­(a mnohde jinde­) až po ohromné zintentivnění Islámského terrorismu. ­(napřed výroba pseudostátu Izrael, zcela v rozporu s vůlí všech sousedů, pak výcvik lidiček pro al kakajdu a konče ­"jary­" a konče ­"islámským státem­". No a ohledně Amazonie. Amíci jsou pokrytci až na půdu. Oni tam nekácí, jen koupí dřevo, produkty co se tam vytěží nebo vypěstují a tváří se jako svatoušci. Jé, ono se to dřevo co neroste jinde než v pralese těžilo v pralese? To je překvápko.­(ale rozhodně souhlas, nic z toho neudělal ani Trump, natož Biden)
Odpovědět2  1
blue.sun (268) | 26.2.202118:54
A co udělal? Zatím popsal spoustu prázdného papíru a vypustil megatuny nicneříkajících keců. Jo, a navrhl nalít do soukromých firem 40 miliard dolarů kvůli čipům. Hm, tak to je fakt řešení jak hrom. Za co ho chceš oslavovat?
Odpovědět5  1
Logout (91) | 27.2.202123:47
Ano, narozdíl od Trumpa udělal první kroky k jedinému řešení, které funguje: Když od někoho něco chceš, musíš mu něco nabídnout.
Dokud jako Trump máš plno řečí, ale ve výsledku každého kolem sebe naštveš, tak moc lidí ke spolupráci nepřilákáš...
Odpovědět1  5
wrah666 (6205) | 28.2.20217:59
Jenže kdyby je Trump kolik let nedusil, tak by o tom dneska ani nejednali. A oni by o tom nejednali ani s příslibem, že USA celý provoz zaplatí, pokud by nebyla situace jaká je a oni stejně nepotřebovali postavit továrnu NĚKDE.
Odpovědět2  3
Logout (91) | 28.2.202112:09
Jenže Trump ty firmy, o kterých se jedná NEDUSIL. Žijete asi v nějaké alternativní realitě. V tom světě, v kterém žiji já, žádná cla na polovodiče z Tchajwanu nebyla. A jestli Trump někoho v tomto oboru dusil, tak prostřednictvím sankcí čínské polovodičové firmy, čímž naopak snižoval v oboru konkurenci a tedy těm firrmám, o které se jedná: tedy TSMC, Intel apod, naopak pomáhal.
Odpovědět2  2
blue.sun (268) | 28.2.202110:20
Jasně, naslibovat prachy, to je teda řešení... Moderní kapitalismus. Jen sosat dotace, a až to krachne, tak ať to stát zaplatí.
Kdyby byl Biden skutečný politik, začne spolupracovat s ostatními výrobci, zruší nesmyslné zákazy na čínské firmy, a bude podporovat rozvoj všech. Ne, je to jen další tlučhuba, který nedokáže vůbec nic. Trump byl sice morální a duševní odpad, ale ve výsledku Biden není o nic lepší.
Odpovědět2  1
Logout (91) | 28.2.202112:15
"Jasně, naslibovat prachy, to je teda řešení...­"
Je hezké, jak se snažíte najednou defakto vymezovat proti socialismu, a na druhou stranu kritizujete jediné NESOCIALISTICKÉ řešení. Tedy že když něco od firmy chci, tak si to od ní koupím. To přesně jsou dotace a v tomto smyslu na nich není nic špatného ani socialistického: pokud nějaký stát stojí o to, aby daná výroba probíhala u něj, tak si to od té firmy prostě koupí.

Jinak se vymezujete lživě, protože: ­" Jen sosat dotace, a až to krachne, tak ať to stát zaplatí.­" ­- o jakýchkoli zárukách zde ­(a ani v realitě­) není ani slovo, takže to je jen Váš vymyšlený konstrukt. Biden prostě chce výrobu polovodičů v USA, tak zaplatí firmám za to, aby výrobu přesunuli. Jaký jiný mechanismus byste si představoval?

Nutit je k tomu silou? Nějakými drastickými omezeními? Hypnózou?

"Ne, je to jen další tlučhuba, který nedokáže vůbec nic. ­"
Soudíte, aniž byste měl šanci nějak posuzovat reálné výsledky. Tomu se říká předsudek.
Odpovědět2  3
blue.sun (268) | 1.3.202119:15
Jenže USA si od těch firem nic nekupuje. Nezadali jim žádnou objednávku na X miliónů čipů vyrobených v domácích továrnách. Stejně tak nenabídli žádnou daňovou úlevu nebo nic, co by ty firmy motivovalo i zůstávat nebo rušit výrobní provozy jinde.
A naopak, dotace na cokoli jsou zcela a pouze socialistické řešení, protože vláda bere peníze jiných, a dá je těmto firmám. Nekupuje produkt, neférově zvýhodňuje určité výrobce. Zejména pokud tuto výhodu nenabídne i čínským firmám.
Odpovědět1  0
wrah666 (6205) | 1.3.202119:51
Nabídli jen, že novou fabriku ­(kterou ty firmy stejně plánují budovat, už na to mají objednané ASML mašiny­) zacálují. Skoro, nebo možná i úplně. Za jiných podmínek nebyli ochotní ani jednat. PS: a navíc taková továrna má význam jen geopoliticky. Že USA neořízne od čipů Čína, ani KLDR. Provoz je vysoce automatizovaný, v poměru k velikosti potřebuje strašně málo lidí, vvýoj tam stěhovat nebudou a zisk si stejně stáhnout ­"domů­".

(osobně bych řekl, že by bylo mnohem lepší ušetřit 37 miliard za tohle, přestat piklit proti Číně a KLDR a spoustě jiných zemí, zredukovat armádu na půlku a získané biliony vrazit do vybudování fungující ekonomiky, odkud jim nebudou firmy utíkat. Amíkům by bylo lépe a ­"pomáhaným­" ­(bombardovaným, či s vyvoláním převratu a podobně­) taky.
Odpovědět1  1
DarkRichelieu (1230) | 2.3.20218:09
Takhle podporovat firmy z daní a přitom kritizovat Čínu, nebo EU z toho, že podporuje ty své firmy je dost pokrytecké. A dotace jsou levicové zlo co pokřivuje tržní mechanizmy a tedy neférově podporují vybrané, prolobované firmy. Ne vždy jsou dotace OK že, třeba když USA uvalilo sankce za podporu Airbusu. Vypadá to, že když se to někomu hodí ­"výroba čipů­", je to v pořádku.
Odpovědět0  0
wrah666 (6205) | 2.3.20219:09
Amíci jsou pokrytci až na půdu. Oni své firmy nedotují přímo, ale nadhodnocenými státními zakázkami na míru. Jé, to je překvápko, výběr šitý přesna na míru Boeingu opravdu vyhrál Boeing... Jo a nezapomeňte zavést Sankce, Eu podporuje Airbus. Ostantě třeba právě B má ­(měl, teď snad už ne po průšvihu s 737­) i zatraceně výhodné ­"zjednodušení­" pravidel. Jak se dodatečně ukázalo, hafo nejrůznějších zkoušek, testů, certifikátů, školení a podobně Boeing splnil defakto podáním čestného prohlášení. Ostatní výrobci to musí dokládat do poslední čárky na papíře a šroubku v letadle.
Odpovědět0  1
Neverminde (359) | 1.3.20218:00
Ja osobne podporoval vec jako Trumpova zed. Kde je proste potreba zamest s nelegalnimi migranty diky,kterym pak v zemi narusta kriminalita se podivej na Ameriku kde cerni svaluji vinu na belochy a pritom delaji cernosi ­(Afroamericane­) 5x vice kriminalnich cinu jak belosi...Nejsem rasista,ale ,bezpecnost zemi na prvnim miste by byt mela.
Odpovědět2  1
wrah666 (6205) | 26.2.202120:24
Trump nutil firmy k přesunu výroby do USA cca 5 let. Ano, 5. Dokonce ještě před potvrzením kandidatury jednal, vydíral a vyhrožoval. Výsledkem bylo, že hned PO potvrzení kandidatury WV oznámil, že novou továrnu postaví v USA a ne v Mexiku. Načež Trump celé ROKY stupňoval nátlak. Napřed vyhrožováním cly. Pak jejich skutečným zavedením. A nakonec došlo na vojenské vyhrožování mateřským zemím. Že stáhne ­"podporu­" a nechá Koreu na pospas KLDR a TW Číně. A zruba po DVOU LETECH nátlaku ze strany vlastních vlád jsou firmy teprve ochotné s USA jednat. A to za podmínek, že USA zaplatí 100% ceny té nové továrny. A druhá podmínka je, že stejně potřebují rozšířit výrobu, jinak by na to kašlali dál. Inu, úspěch Bidena jako prase. ­(byť máš asi pravdu v tom, že mu ho lžistorikové připíší, ale přišel k hotovému a musel udělat neskutečné ústupky­)
Odpovědět4  3
Logout (91) | 27.2.202123:45
Mícháte dohromady hrušky s jabkama, abyste si nějak Trumpa ospravedlnil.

- Trump nikdy žádná cla na výrobu čipů nezavedl.
- A vojenské vyhrožování Tchajwanu? Vždyť naopak začal tlačit na Čínu více, než se tlačilo předtím.
- Co se týče Korei, tak tam chvíli koketoval, když si myslel, jak je geniální vyjednávač s Kimem. Prohlásil masového vraha za svého přítele, a nebylo z toho stejně vůbec nic....

Takže je to právě naopak ­- Trumpova chaotická politika, kdy si myslel, že firmy nějak utáhne na svoji ­"overhelming personality­". Jenže to jaksi nefunguje. Fungují úplně normální věci jako všude jinde: když chceš, aby firmy k Tobě přišli, tak nesmíš planě vyhrožovat, musíš firmám něco nabídnout. To Biden nabídnul.... a najednou to jde....
Odpovědět2  4
blue.sun (268) | 1.3.202119:16
Zatím nic nejde, protože mu na to ještě nikdo nekývnul. :­-D A prachy na stole taky neleží.
Odpovědět1  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.