reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
23.11.2022, Milan Šurkala, aktualita
Společnost Jon Peddie Research vydala další zprávu o trhu s grafickými čipy a čísla rozhodně nejsou pozitivní. Naopak došlo k největšímu propadu, který jsme mohli zaznamenat od hospodářské krize v roce 2009. A nedaří se především AMD.
burys14 (7) | 25.11.20226:33
Není divu, že se neprodávají. Nějakou dobu jsem čekal, jestli nějak zlevní RX 6800. Ten ovšem začal zdražovat. Nové karty v nedohlednu a já trochu hraji jen na podzim a v zimě. Takže jsem nakonec koupil jeden kus, co byl rozbalený se zajímavou slevou a včetně AMD Raise the game. Na tu bídu slušná nabídka pod 15k. Bohužel to nebyl můj oblíbený Sapphire. Po zavedení Raise the game mi došlo, že žádné slevy nebudou. Divím se ale, že se neprodávají Radeony. Nabídka nVidie je úplná tragédie. Problém v prodejích je ale asi jinde. Pokud vezmeme v potaz, že Radeon HD 7850 stál na konci kariéry ­(2012­) $189, RX 570 8GB jsem kupoval u nás ­(2020­) v přepočtu za ˘$150 a teď mě vyšel RX 6800 na $600. Z toho vyplývá, že ty karty jsou prostě moc drahé. Tyhle tři modely zhruba odpovídají stejné výkonnostní kategorii té doby. Nárůst ceny je fakt extrémní. Nevím, jestli bazar ovlivňuje tak zásadně prodeje. Já bych tu nejporuchovější věc v PC vážně nekoupil s třetinovou slevou, kdovíjak zárukou na bazaru. S novou alespoň vím, že 3 roky mám klid. A to jsem karty na bazaru dříve kupoval. Ale částky byly mnohem nižší, takže jsem to riziko podstoupil s klidem.
Odpovědět1  0
Neverminde (359) | 27.11.202210:04
¨Jenze to jaka bude cena GPU od AMD neni vina samotneho AMD,ale obchodniku,kteri na tom chteji razantne vydelat­(To bylo videt za covidu­). A pokud zlevni tak zasoby vykoupi prekupnici a ti chteji tak tez vydelat. Ja osobne bych si uz kartu od Nvidee nekoupil vim proc :D
Odpovědět1  1
Bison (808) | 24.11.202215:57
Intel rastie a nie na úkor AMD a Nvidie, rovnako mohla rásť AMD ak by vo firme nerobili kraviny, Nvidii sa vypomstil prístup ku hráčom ktorých ignoruje 2roky , AMD má príliš vysoké ceny na to aby rástlo, jediná firma ponúka to čo trh chce a to je nízka cena ­- Intel. Cena vždy rozhoduje o úspechu, vlastné výrobné FAB sú vždy výhoda ktorú konkurenti nemajú a spoliehajú sa na vysoké ceny TSMC a nevýhodné zmluvy ktoré sa nedajú zrušiť.
Odpovědět1  7
Pavel Matějka (1578) | 24.11.202212:51
Joo, AMD je na tom zle, zato o nové Nvidie se lidi perou. Každý chce zkusit, jestli se mu taky rozteče konektor.
Odpovědět8  3
JiVy (599) | 24.11.202211:12
V nVidii, ani v AMD nepracují žádní hlupáci a tak samozřejmě tušili, co s trhem udělá předem ohlašovaný konec těžebních farem, stejně jako nárůst nákupů s pojených s covidovými home­-office a lock­-downy. Každému bylo jasné, že ti, co si nakoupili před 1­-2 roky si teď dají zase chvíli pauzu.
Jenomže kapacity u TSMC a Samsungu se rezervují na roky dopředu a vývoj nových generací také nelze zastavit. Už dneska se u každého výrobce tvrdě pracuje nejméně na dvou nových generacích GPU i CPU. Jediné, co mohou výrobci dělat je hýbat s cenou a volit mezi tím, jaké modely dostanou přednost a které si počkají. To je přesně to, co na trzích vidíme.
Je docela pravděpodobné, že nVidia by dokázala dodávat více svých nových GPU a že AMD by mohlo nástup nových Radeonů urychlit, ale obě firmy čekají na to, až se trhy vyčistí a vyprodají se staré zásoby za ceny, které by výrobce karet nepoložily.
JPR ve svých analýzách ukazuje co se s trhem děje a maximálně upozorňuje na problémy, které z toho pro výrobce plynou.
Racionální uživatelé si z toho vezmou to, že se vyplatí počkat na skutečné výprodeje GPU minulé generace po vánocích, případně na pokles cen high­-endu po nasycení poptávky od těch, kteří ­'musejí­' mít novinky za každou cenu. Výhodou je zároveň i to, že půl roku po uvedení nové generace přicházejí na trh modely bez chyb, které sebou každá novinka zpravidla nese.
Odpovědět6  0
Jardadoma (1505) | 24.11.202210:07
Stačí nedělat grafy o prodaných kusech, ale o penezich za karty a ono se to srovna :o)
Odpovědět1  1
mpohanka (47) | 24.11.202210:06
Už dlouhlou dobu sleduji jen GK nVidia s 16GB VRAM a více. A musím říci, že v obchodech není co kupovat. Když se podíváte třeba na CZC, tak tam mají skladem nebo do 2 dnů jen 3 karty ­(1 GeForce nesmyslně předraženou a další 2 Quadro to stejné­) + 2 použité. Takže ono když není co kupovat, tak musí prodej taky padat...
Odpovědět2  0
brejncz (37) | 24.11.20229:25
Sám jsem koupil RX6600 za 10k jakmile na tu cenu spadla v domnění, že mám alespoň něco, kdyby ceny šly zase nahoru.
Jenomže ono to rapidně spadlo a když budu chtít lepší bazarovou, třeba RX6800 kolem 10k, co teď s tou předraženou starou? Prodat ji po 8 měsících s 60% prodělkem?
To se mi nechce akceptovat, takže bohužel budu s tou starou předraženou muset ještě nějaký čas vydržet.
Odpovědět3  2
JiVy (599) | 24.11.202210:46
Ve chvíli, kdy koupím jakýkoliv HW, přestávám sledovat vývoj jeho ceny. Nemá to žádný smysl, pouze by mi to drásalo nervy.
Pokud potřebuji upgradovat, tak hodnotím pouze kolik mne to bude stát teď nebo v budoucnu a ne to, kolik by mne to stálo před půl rokem.
Odpovědět8  0
Erredar (13) | 24.11.202216:31
Já koupil rx6600xz za 13,5k. Po roce prodal za 8k a koupil rx6800 za 9k. Jde o to že někdo je ochoten si připlatit za to že má záruku u prodejce. Ne každý koupi levnou výkonu kartu od těžaře bez záruky. Já to ale udělal a jsem spokojen.
Odpovědět2  1
honza1616 (3625) | 24.11.20228:21
Nic co by se nedalo čekat,
trh je konečně nasycen, těžba coinů už většinou skončila.
S tím akcionáři těchnologickych firem musejí počítat, ....tam kde je růst, může být i propad.
Nelze očekávat že to poroste do nekonečna ??‍♂️

Zvýšit prodeje můžou vyřešit jen výrazné slevy které donutí obnovovat HW ty lidi kteří nakupovali své železo na začátku pandemie,
málo kdo obnovuje svoje počítadla každé 2 roky, většině lidí to vydrží v průměru 6 let,
U rodiny v dosahu mám nejstarší kousky 2 notebooky staré 8 a 9 let, přičemž jeden jede stále ve své základní konfiguraci dokonce nebyl ani přeinstalovaný OS a pořád má Win7 ,
a druhý má vyměněné RAMky a HDD za SSD
Takovým lidem by vyhovovala výměna i za 2­-3 roky starý HW, který bych si ani já už dnes nekoupil,
i to by pro ně byl výkonnostní boost, jenže kdo je donutí si ty NtB vyměnit, když ne výrazné slevy?
Odpovědět7  1
Anup (14) | 24.11.20227:57
Fascinuje mě jak se pořád hází problémy na trhu počítačového hw na crypto mining. Protože všechno se točí kolem crypta... Chybí karty? Ne, není to tím že bysme zavřeli populaci doma bez možnosti relaxace a utrácení a nutili velkou část pracovat remote. Všechno vykoupili zlí zlí crypto těžaři. Padají prodeje? Určitě protože padá crypto a těžaři prodávají své zásoby, rozhodně to není tím, že jsme pustili lidi z domu... A to že podobně klesá CPU? Nothing to see here...
Pokles GPU ­(25%­) jde ruku v ruce s poklesem CPU ­(20%­) a obojí je způsobeno tím, že skončila umělá covid deformace trhu a trn je přesycen PC hardwarem. Drobný rozdíl mezi poklesem CPU a GPU ­( 5%­) je dán jednak čekáním na AMD, jednak předraženými nVidia kartami ­(větší nárůst ceny než výkonu­) a sekundárním trhem ­(jednak těžaři, jednak lidí co koupili PC kvůli covid restrikci a po rozvolnění jim už stačí jen integrovaná grafika­) a navíc se k tomu přidává fakt, že na CPU byl nemalý výkonový nárůst a hlavně nové generace přinášejí rozsáhlou podporu PCIe5 a DDR5 technologií, takže je smysluplnější upgradovat CPU + MB než grafiku. Tyhle vlivy dohromady dělají 1­/5 celkového poklesu, zbytek vychází na covid.
Odpovědět3  3
wrah666 (6205) | 24.11.20228:28
Ono i kdyby ty nové NV karty měly skvělý poměr cena­/výkon, tak jsou prostě drahé. Naprostá většina lidí je za počítač ochotná dát 30, maximálně tak 35 tisíc ­"za bednu­". 50 litrů jen za grafárnu, čili s vnitřnostmi, co jí nebudou brzdit něco kolem 80 už v ČR tolik lidí nemá. Plus v současné nejisté době, kdy minimálně celá Evropa očekává krachy, nezaměstnanost, nedostatek energií, paliv, cena žrádla vzrostla o 50% atd. S fanatickou podporou urkoušů se státy střelily ne do jedné, ale do obou nohou. A teď hrdě poskakují a pořvávají, že sláva Ukrajjině. Inu sláva, pokud by toto opravdu vymyslel a zorganizoval Rus ve snaze nám ulbížit, tak odvedl skvělou práci.
Odpovědět7  3
Anup (14) | 24.11.202210:17
To je další věc, ale pokud zvednou cenu o 70% a výkon o 100% tak se investice 42tis nebo 50tis u 4090 dá pochopit, ne pokud ten výkon stoupne jen o 50%. Chápu že jsme v situaci kdy AIB partneři seděli do konce srpna na zásobách aby uměle drželi vysoké ceny GPU a pak jsme plynule přešli z nedostatku a předražených karet co u nás nebyly ani nikde na skladě do breku, že mají na skladech zásoby 3000serie na rok. Takhle tu 4000 prostě museli nacenit tak, aby nekonkurovala 3000 serii a třeba za rok až se ty zásoby 3000 karet vyčistí uvidíme ­-400$ MSRP pro 4080 a 4090. A ohledně celkové ceny divil byste se kolik lidí je i v ČR schopných dát 40tisic za grafiku a i kolem 80tis za celý počítač. Ti ostatní stejně nekupuji 80 nebo 90 série a spíš čekají až bude 4060­/4070 nebo si řeknou že počkají na 5000serii
Odpovědět2  0
pietrolbc (207) | 24.11.202210:27
No obávám se že lidi co nekupují 80 ­/ 90 a čekají na 60 ­/ 70 si je stejně nekoupí skrz očekávatelně absurdní cenu ;)
Odpovědět1  0
Anup (14) | 24.11.202211:14
Podle mě 60 a 70 nevydají dokud se nezbaví aspoň většiny zásob 3000. A ta cena tam nepůjde tolik nahoru, čekám max +50$ na 60 a max +100 na 70, což by nebyla absurdní cena ale spíš jen zohlednění inflace a podobný nárůst ceny jako je i na CPU trhu. Rozhodně to nebude +500$ jako bylo u 4080.
Odpovědět1  0
cdwN (585) | 24.11.202213:14
Minimálně RTX 4060 nebudou rozhodně dříve, než v létě. Tudíž potenciální zákazníci, kteří budou chtít kupovat novou GK a nebudou chtít čekat další půlrok ­- zvolí něco ze stávající nabídky mainstreamu. RTX 3060 je slušná karta případně ještě 3060 ti budou většíně na FHD bohatě stačit. Pokud člověk není AMD fobik, tak si může zvolit RX 6600 XT na FHD a nebo si počkat na novou generaci, kterou ovšem bude zahajovat taktéž AMD nejvyšší třídy, takže může na novou střední třídu vyčkávat tak jako tak půl roku. Uvidíme, taky mě zajímá spíš ten vyšší mainstream a dávat za grafiku 40000 se mi zdá jako nerozum, pokud ji nepotřebuju k práci.
Odpovědět1  2
Rafan (336) | 24.11.202217:06
U AMD je žába na prameni základní deska. Výrobci desek hodili AMD do prodeje CPU vidle. Prodávají se za ceny na poměry AMD naprosto brutální. Fandové AMD nejsou takovou cenovou politiku ochotni skousnout. Pro hráče dnes je výhodnější jít do Itelovské I5, proto že vychází i s deskou levněji a je stejně výkonná a někdy i výkonnější AMD a ta spotřeba není tak brutální jako u vyšších řad Intelu a dá se akceptovat. Pomohlo by možná kdyby AMD měla své ho dvorního výrobce desek, přes kterého by měla nějaký vliv na ceny na trhu.
Odpovědět1  2
Akulacz (201) | 24.11.202219:06
On by možná stačil nějaký ­"B640­" chipset s rozumnou kaskádou a pouze PCI­-E 4.0, pětku potřebuje­/využije poměrně malá skupina lidí. Tam by asi neobstál argument o vysoké výrobní náročnosti a cena mohla být rozumná a pak by si tuatam možná někdo koupil i tu 7600x která mi teď nedává smysl skoro žádný...
U těch grafik to zabíjí ty ceny a co tak čtu, tak ti méně nároční raději přechází na konzole, což by mohlo trh s herními GPU­(hlavně mainstream­) poškodit ještě více. Mě to moc nevyhovuje, jednak se mi nechce kupovat hry znovu a pass mi také úplně nevyhovuje, jelikož chci hrát to na co mám chuť a ne to co je aktuálně v nabídce...
A hlavně PC užívám i na spoustu pracovních činností, takže bych musel držet stejně oboje.
Odpovědět2  0
Rafan (336) | 24.11.202219:50
Já se lidem co uvažují o přechodu na konzole nedivím. Už se odhaduje, že NAVI 33 leze zřejmě nepodleze cenu 10 000 Kč. Což je pro méně majetné lidi psychologická bariera přes kterou nejede vlak. Dnes je ještě možné koupit starší modely za pro ně akceptovatelnou cenu, ale bude také záležet, co dosud v PC mají a zda ta investice versus navýšení výkonu stojí za to. Tak že souhlasím nižší třída GK z PC trhu postupně zmizí a už bude jen střední a pak ta špička. Lidé si prostě v PC vystačí s GPU v CPU a na hraní pro ně budou konzole. Tim se trh zmenší a náklady na vývoj se budou muset rozložit do méně prodaných GK a tak jejich cena ještě vzroste.
Odpovědět2  1
Akulacz (201) | 25.11.20228:33
No pokud se nám brzy objeví iGPU o výkonu 6600­/3060 které bez problémů zvládne fhd, něco jako zvěsti o Phoenix point. Jen uvidíme jestli to nebude brzdit paměťová sběrnice... Už dnes taková 5600­/700G něco zvládne, ale ono to ještě není. A jak říkáš, ti co budou chtít něco lepšího, budou muset vytáhnout z kapsy ještě více...
Já třeba na grafiku měl připravených 8k respektive 16k na CPU a GPU. Nakonec jsem vzal, hlavně kvůli provozním vlastnostem obyč 6600 která moje herní nároky pokryje, ale musel jsem 3,5k přidat, protože čekat další rok už se mi nechtělo...
Odpovědět1  0
wrah666 (6205) | 25.11.20229:06
Systémová ram má řekněme čtvrtinovou propustnost oproti paměti levné grafiky a ještě mnohem menší oproti grafice výkonné. A to si z ní ještě ukrojí data pro procesor. Podle mě obrovská škoda, že se nechytlo.. Hm, jak se to jmenovalo? Kaby lake? Procesor, grafika a hbm na jednom substrátu. Pro zařízení, kde je důležitá velikost skvělé řešení, nevím, proč se přestalo užívat.
Odpovědět1  0
wrah666 (6205) | 24.11.202221:32
S hlákou, že pětku využije malá skupina lidí, bych byl ještě hodně opatrnější, než vy. Podle mě neexistuje jediný uživatel, který by z té ­"opojné rychlosti navíc­" mohl nějak prosperovat. Například grafické karty, teprve nejvyšší 2xxx vůbec dosáhla znatelného zpomalení, že jí nestačí pci expres 2.0. Slabší kartu ta 2.0 ­(ne 3.0, natož 4.0­) omezuje o 1 či 2 fps. A podobně na tom je ­"zatraceně rychlejší NVME disk­" u verze 3.0 a více­) Číselně obrovský, ale obrovský rozdíl. V reálu se hra nebo program načte o jednotky procent rychleji.
Odpovědět1  1
Akulacz (201) | 25.11.20228:16
Tak u nějakého zpracování hi­-res videa, nebo jiné práce s objemnými daty by to někdo mohl využít, případně pokud se více začne používat directstorage.
Já třeba ještě nedávno jel pouze na SATA disku a přechod na nvme zas taková změna nebyla, jako u přechodu z plotny. To byl tenkrát takový malý zázrak, tohle jsou pro běžného uživatele jen malé krůčky...
Odpovědět2  0
wrah666 (6205) | 25.11.20228:43
Přechod z plotny rozhodně, to je obrovský skok. Přechod na jakékoliv ssdčko. Ale přechod mezi pci expres verzemi je rozdíl naprosto minimální. Snad jedině v případě zcela nedostatečné ramky a nutnosti swapování, ale pak by ASI bylo rozumnější pořídit místo rychlejšího ssd větší ramku. Jinač ano, přínos je to rozhodně u serveru, kde tečou obrovské objemy dat. Přínos to patrně je ­(ale podstatně menší­) i u supervýkonnné pracovní stanice, co dělá s videem a podobně. Ale u ­"normálního­" pc je rozdíl nulový. A ano, pokud se někdy začne užívat direct storage, tak pak by to snad smysl mělo, ale to je jestli a možná a snad.
Odpovědět1  1
Neverminde (359) | 27.11.202210:06
Tak krypto v tom melo zasadni ucineni stacilo se podivat na bazary a tam bylo rigu hale. ale tak tez prekupnici,kterym ted preju jak na tom pekne prodelali :­-)
Odpovědět1  0
Uni (204) | 24.11.20227:14
Srovnání s 20­/21 je offtopic. Crypto­/covid.
Co čísla proti třeba 2018 ­(ačkoli, tam někde byla první vlna crypta...­).
Odpovědět1  0
pidalin (1478) | 24.11.20226:49
A co čekaj když grafiky pro 4K stojej 40 tisíc a kdo hraje ve FHD, ten to má někde protože mu výkon stačí už tak 5 let.
Odpovědět7  0
FabledWarrior (177) | 24.11.20226:18
No jako neřeším to nějak do detailu, ale přijde mi to jako celkem logické... Vždyť ty karty stály nesmysl a každý IT web hlásil, ať si ty karty za ty peníze nikdo nekupuje, pokud to není nutné. Chvíli na to IT weby hlásí že karty sice zlevnily, ale za chvíli je tu nová generace, taks e to možná nevyplatí kupovat... No tak se pak nedivte, že se to neprodává :D

Ne možná je můj pohled mimo, ale je to vtipné si to zpětně uvědomit...
Odpovědět3  1
Bertram (31) | 24.11.20225:28
S tím musela nVidia i AMD počítat. Jak skončí kryptománie, tak trh zaplaví karty jež šly z výrobní linky rovnou k těžařům a to po paletách.
Odpovědět4  0
wrah666 (6205) | 24.11.20224:13
Vcelku logicky. NV 4. generace je předražené a lidi myslím dost vyděsily ty hořící konektory. NV 3. generace se dá momentálně koupit mnohem levněji otěžené, nebo prostě použité, tak není důvod kupovat nové. A AMD čeká na novou generaci, tam už vůbec není důvod kupovat současnou. A dost velký počet potenciálních zákazníků má momentálně až až problémů sami se sebou, než aby dávali desítky tisíc za novou kartu, když jí nezbytně nepotřebují. ­(Jen tak namátkově bych jmenoval 700 milionů Evropanů a 100 millionů Rusů...
Odpovědět9  3
RadecekH (810) | 24.11.20226:01
Nejlepší je začít pindat o logice a pak hned vytáhnout 4. generaci NV, která se ve 3. čtvrtletí ještě neprodávala.
Odpovědět2  6
wrah666 (6205) | 24.11.20226:10
Jo a vynechat při tom aktualizu starou pár dní, jak se prodeje 4xxx zrovna nehrnou a že to zůstává skladem.
Odpovědět3  2
leppard (164) | 25.11.202215:22
Odpovědět0  0
cdwN (585) | 24.11.20228:26
Ještě lepší je přijít a rovnou pindat o ničem a nesdělit nic, jen napadat, že? Co bychom zrovna od tebe, coby ­"konstruktivního­" diskutéra ovšem čekali....
Odpovědět2  3
leppard (164) | 24.11.202217:10
Až na to, že má pravdu.
Odpovědět4  1
JiVy (599) | 24.11.202210:54
Nová generace se sice ještě neprodávala, ale ti, kdo přemýšleli o nákupu o ní věděli a logicky počítali s tím, že nová generace bude výrazně výkonnější a zároveň, že klesnou ceny generace stávající. Jenom blázen by v takové situaci kupoval nové PC, pokud zrovna nutně nemusí.
Odpovědět4  0
theIDDQD (24) | 23.11.202221:53
Njn... ale třeba si nyní AMD polepší..Nvidii už asi nekoupím...
Odpovědět2  1
cdwN (585) | 24.11.202213:28
Já bych tohle tak kategoricky netvrdil...AMD může bejt třeba propadák ­(doufám, že ne už kvůli konkurenci­). Spousta lidí, co do toho až tak neviděla si nechávala radit od chytráků, co jen tvrdili, že se v tom vyznají a houbeles a odrazovali od AMD grafik kvůli ovladačům, přitom to ve většině případů šlo poladit docela dobře a výsledek byl povětšinou stejnej výkon za o něco míň peněz. Jenže v lidech se tahle tvrzení zakořenila a nevím, jak to bylo v posledních generacích, protože AMD jsem měl naposledy HD 7870, ale zkrátka se to s AMD veze a všude slyším, že AMD si nekupuj, je na hovno, kup nVidii...Takže nakonec se člověk ne tak úplně znalý nechá zlomit nějakými nepodloženými kravinami a zase si vezme nVidii :)
Odpovědět2  4
Akulacz (201) | 24.11.202218:51
Třeba v mém okolí rx5700 pár lidí kvůli ovladačům hned vracelo a připlatili si na 2070. Já 6600 kupoval se zpožděním, protože ani sleva ze 100 na 15k mě jednu dobu neoslovila a jediné co mě mrzí, že TDP limit jde snížit jen na 96%, tak to zatím řeším FPS limitem, než si najdu čas hledat řešení...
Ale před asi rokem jsem tak pokukoval po ntb v jednom Elektro řetězci a pán mi říká ať na ten jeden kousek vůbec nekoukám, že ho bude kupovat on. Tak jsem zkoušel nabídnout jestli by neměl místo i9300 lepší 5600, kdy zbytek konfigurace byl totožný a cena nižší.
Pán o tom přemýšlel, ale pak přišel ­"asistent prodeje­" a vysvětlil nám, že AMD procesory někam odcházejí... Tak jsem radši šel taky abych zase nebyl drzý až vyzývavý...
Odpovědět1  1
iocz (24) | 28.11.202215:43
To máte pravdu. Já už toho pamatuji opravdu docela hodně a víte kdy AMD mělo problémy s ovladači ? bylo to za dob ATI v letech 2000­-2003 ano před 20 ti lety byly ovladače v šíleném nefunkčním stavu a lidi dost často čekaly na nápravu rok a stejně to nebylo ono i tak se ati prodávala problémy tak nějak skončili po 2003 od té doby má ATI­/AMD problémy +­- stejné jako má N­-Vidia . Měl sem hodně karet od N­-Vidie a pamtuji i ovladače které shazovaly systém a nebo taky odpalovali grafiky chybným napájecím managmentem. Ale u N­- Vidie se to vždy tak nějak tolerovalo. A to že má AMD špatné ovladače slyším i dnes po 20 ti letech a chyby u konkurence se tak nějak nikdy neřešili. Víte z praxe se taky často setkávám s tím že lidé mají problém který ani není problém GPU ale třeba to že se hrabali v registrech nějký ten CC cleaner nebo sem zažil i vadné ram které padaly jen ve hrách no zkrátka hodně často je problém s GPU i jinde než v GPU windows desky software třetích stran. Ale lidi vždy řeknou ne chyba je v ovladačích.
Odpovědět1  1
wrah666 (6205) | 28.11.202216:42
I podle mě se problémy s ovladači spíš přehání. Ano, možná v D0, ale to je má i konkurence. ­(stejně jako hořící konektory, které se pro změnu ASI přehání tam­) Sám jsem jel roky na 4xx, pak 5xx, dodnes je v dalším pc, co jsem stavěl 3xx karta a vše je bez potíží. A než se mě někdo vtipně zeptá, proč mám tedy dnes 1080ti, tak odpověď je velmi jednoduchá. Měnilo se celé pc na nové a já to neplatil. Pochybuji, že je někdo takový frajer, aby ve stejné situaci vykřikoval, že mu předchozí ­(slabší­) grafika stačí a nebude jí měnit za novou, se zárukou...
Odpovědět1  1
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.