Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Prodeje PC her brzy předhoní konzolové hry

16.6.2015, Jan Vítek, aktualita
Prodeje PC her brzy předhoní konzolové hry
PC herní průmysl čeká světlá budoucnost. Už nyní je to jeden z hlavních tahounů, díky němuž se prodeje desktopů nepropadají tak, jak by mohly a dle analytiků má brzy prodej PC her předhonit konzolové hry.
Svět PC hraní tedy nabývá na důležitosti, k čemuž přispívá i prostý fakt, že dnes dostupné konzole (čili PS4 a Xbox One) osobním počítačům nemohou konkurovat svým výkonem, a tedy i kvalitou grafického ztvárnění her. Je pro ně také naprosto nedosažitelné vysoké rozlišení, čímž dnes už nemyslíme Full HD, ale 4K, na které se zaměřuje NVIDIA a AMD svým hi-endem. Zapomenout nesmíme ani na slibné VR headsety, které jsou určeny především pro PC, ovšem je tu také Sony se svým projektem Morpheus pro PlayStation. Konzole mohou jinak konkurovat spíše jen tím, že jsou jednoduché a není se třeba starat o žádné nastavení.





Dle analytiků ze sítě společností PwC tak celková suma prodaných PC her do konce příštího roku zastíní hodnotu prodaných konzolových titulů. V roce 2016 se tak mají prodat PC hry v celkové hodnotě 29 miliard dolarů, přičemž v případě konzolových her to bude o miliardu méně. Mezi to se však vůbec nepočítá další obsah, který si je možné pro daný titul stáhnout , čili DLC. V tomto případě už konzole nemají šanci se svými 2,4 miliardami USD konkurovat, protože pro PC se má prodat DLC za 21,8 miliardy.

Prodejům PC a PC her dnes výrazně pomáhá čínský a indický trh, kde jsou osobní počítače velmi oblíbené a stále populárnější jsou také tzv. e-sporty. Možná že tento vývoj donutí některé herní vývojáře k tomu, aby upřednostnili PC a nevydávali své tituly nejdříve v konzolové verzi. Velká otázka pak je, jak s PC průmyslem zacvičí nástup systémů virtuální reality. Pokud se hraní s VR headsetem ujme, může způsobit zvýšený zájem o moderní a výkonný hardware, neboť toho bude zapotřebí ne pouze pro kvalitní zážitek, ale i kvůli tomu, aby hraní s VR headsetem bylo vůbec možné bez bolestí hlavy a nevolnosti.

Zatím se ale úspěch PC her přičítá hlavně platformě Steam firmy Valve, neboť skrz ni se prodají tři ze čtyř PC her a to i v častých akcích, kde se dají sehnat s výraznou slevou. Právě probíhá tradiční Summer Sale. A nesmíme zapomenout také na konkurenční GOG, který zase láká na absenci DRM (Digital Rights Management) a samozřejmě také na slevy.

Zdroj: Hexus.net