
Dle analytiků ze sítě společností PwC tak celková suma prodaných PC her do konce příštího roku zastíní hodnotu prodaných konzolových titulů. V roce 2016 se tak mají prodat PC hry v celkové hodnotě 29 miliard dolarů, přičemž v případě konzolových her to bude o miliardu méně. Mezi to se však vůbec nepočítá další obsah, který si je možné pro daný titul stáhnout , čili DLC. V tomto případě už konzole nemají šanci se svými 2,4 miliardami USD konkurovat, protože pro PC se má prodat DLC za 21,8 miliardy.
Prodejům PC a PC her dnes výrazně pomáhá čínský a indický trh, kde jsou osobní počítače velmi oblíbené a stále populárnější jsou také tzv. e-sporty. Možná že tento vývoj donutí některé herní vývojáře k tomu, aby upřednostnili PC a nevydávali své tituly nejdříve v konzolové verzi. Velká otázka pak je, jak s PC průmyslem zacvičí nástup systémů virtuální reality. Pokud se hraní s VR headsetem ujme, může způsobit zvýšený zájem o moderní a výkonný hardware, neboť toho bude zapotřebí ne pouze pro kvalitní zážitek, ale i kvůli tomu, aby hraní s VR headsetem bylo vůbec možné bez bolestí hlavy a nevolnosti.
Zatím se ale úspěch PC her přičítá hlavně platformě Steam firmy Valve, neboť skrz ni se prodají tři ze čtyř PC her a to i v častých akcích, kde se dají sehnat s výraznou slevou. Právě probíhá tradiční Summer Sale. A nesmíme zapomenout také na konkurenční GOG, který zase láká na absenci DRM (Digital Rights Management) a samozřejmě také na slevy.
Zdroj: Hexus.net