Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Profesor používá technologii rozpoznávání výrazu tváře na znuděné studenty

16.9.2016, Kateřina Hoferková, aktualita
Profesor používá technologii rozpoznávání výrazu tváře na znuděné studenty
Není nic nového, že studenti se při vyučování často i nudí. Nemnoho učitelů s tím ale něco dělá. Čínský profesor se rozhodl pro netradiční řešení, kdy svým studentům snímá výrazy jejich tváře, aby poznal, zda se nudí.
Přednášky na vysokých školách nebývají vždy zábavné. Profesor může do jisté míry poznat znuděnost svých studentů sám, pokud je však v místnosti hodně lidí, není při výkladu už tak jednoduché je kontrolovat. Čínský univerzitní profesor Wei Xiaoyong se to tedy rozhodl vyřešit jinak. Aby zajistil, že bude vědět o tom, když se jeho studenti začnou nudit, používá technologii na rozpoznávání výrazu obličeje.

Tímto způsobem zjistí úroveň zájmu v místnosti a může tomu přizpůsobit své hodiny. Profesor Wei Xiaoyong vyučuje počítačové vědy, takže neměl problém tuto technologii využít. Skenování výrazu tváře využívá profesor na zlepšení své výuky, spokojenost by tedy měla nastávat na obou stranách. Studenti by se měli méně nudit a vyučující by měl být spokojenější s výsledkem své práce.





Není však zaručeno, že rozpoznávání výrazu tváře bude vždy fungovat stoprocentně. Téměř s jistotou se dá říci, že se občas objeví někdo, kdo bude mít svůj normální uvolněný výraz v obličeji a systém ho označí za znuděného. Studenti také mohou být nervózní z toho, že jsou monitorováni.

Wei Xiaoyong učí na Sečuánské univerzitě a systém rozpoznávání tváře začal používat přibližně před pěti lety, to bylo ovšem za jiným účelem. Původně často zapomínal kontrolovat, kteří studenti jsou přítomni a kteří chybí, proto byl tento systém skvělým prostředkem pro kontrolu docházky. Profesor se tak zbavil podle svých slov nudného a časově náročného úkolu.

Profesor ukazuje svůj netradiční přístup k výuce i jiným čínským univerzitám. Zároveň Wei Xiaoyong vidí využití technologie na rozpoznávání výrazu tváře i v jiných odvětvích než jen ve školství. Tento systém by se dal využít například i v psychologii. Otázkou však zůstává, jestli skutečně chceme, aby byly naše pocity snímány.

Zdroje: engadget.com, telegraph.co.uk