reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Projekt Scarlett, aneb streamovací Xbox pro rok 2020

25.7.2018, Jan Vítek, aktualita
Projekt Scarlett, aneb streamovací Xbox pro rok 2020
Čím dál častěji se mluví o streamování her, které vyžaduje kvalitní internetové připojení, ale jen slabý hardware na straně klienta. Microsoft si přitom chystá na rok 2020 pod označením Project Scarlett konzoli Xbox, která má být streamovací. O co jde?
Množí se informace, že Microsoft si velkou obměnu herních konzolí chystá právě na rok 2020 a je ostatně pravda, že tehdy už bude na to nejvyšší čas. Aktuálně je sice Xbox One X nejvýkonnější herní konzole, avšak vycházející hry stejně musí být kompatibilní i se staršími podstatně slabšími verzemi, takže o žádnou pravou novou generaci se nekoná. 
 
Xbox One
 
Někdy za dva roky tak má přijít především nová Xbox Next (či jak se bude jmenovat), takže to rozhodně není tak, že by měl výkonné konzole nahradit slaboučký hardware a herní streamovací služby. Nicméně to neznamená, že takové produkty nemohou přijít také. 
 
Mluví se o projektu Scarlett a jistém Scarlett Cloud, což bude právě dle Thurrott.com výkonný cloud, v němž se budou renderovat hry a výsledný stream se bude přes Internet servírovat zákazníkům. K tomu bude patřit i příslušná konzole, která využije nízko výkonný a úsporný hardware a můžeme očekávat, že dorazí po boku Xbox Next. Microsoft se prý zaměřil především na to, aby snížil zpoždění na minimum. Právě to je totiž zásadní problém pro hraní streamovaných her. Cloud nám může poskytnout vysokou kvalitu zobrazení a snímkovací frekvenci, ale pokud odezva internetové komunikace dosáhne vysokých hodnot, je to všechno k ničemu. Problém pak je, že sebelepší technologie na straně Microsoftu nedokáže vylepšit případné problémové internetové připojení. 
 
Microsoft ale nechce naservírovat svým zákazníkům jen hloupé zařízení, které zvládne dekódovat video a obsluhovat gamepad. Dané zařízení má být schopno provádět některé operace lokálně a zbytek nejnáročnější na hrubý výkon ponechat cloudu, což zní zajímavě, ale nemůžeme hodnotit bez bližších informací o tom, co bude prováděno na lokálním hardwaru a co na vzdáleném. Lokálně by se ale mohla vykreslovat hrubá scéna, na kterou by pak cloud "přilepil" textury a provedl příslušné post-processingové procedury. Jen aby to pak nevypadalo podobně jako kdysi při sledování fotbalu, kdy běžel nejdříve hráč a za ním až jeho červené trenýrky. Ale kdo ví, třeba zde nějakou roli přebere i umělá inteligence a ostatně Microsoft už dříve ukázal možnosti cloudu Azure, kde si systémy rozdělí scénu na části a každý se postará o tu svou:
 
 
To bude bezesporu vyžadovat novou technologii podporovanou samotnými hrami a Microsoft by ji mohl nabídnout nejdříve ve hře Crackdown 3, která se měla objevit už v roce 2016, ale byla odsunuta do příštího roku. 
 


reklama