reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
7.3.2023, Milan Šurkala, aktualita
Loni byl propuštěn inženýr Blake Lemoine z Googlu. Na tom by nebylo asi nic zvláštního, kdyby to nebylo kvůli jeho veřejnému vyjádření, že AI je schopná cítit. Nyní varuje Microsoft, že se se svou Bing AI řítí do obrovského průšvihu.
Lukáš Petříček (282) | 10.3.202323:01
AI nic cítit nemůže, protože je to pouze program. Že tak ale může přesvědčivě vystupovat, tak to nepochybně ano. Může být jakákoliv. Obecně je to obrovská přìležitost pro lidstvo, ale má samozřejmě svoje úskalí. A dost možná to bude jeden z tzv. ­"great filtrů­". ;­-)
Odpovědět0  0
Jirka-77 (1118) | 11.3.202315:56
To právě není jen program, když je to umělá inteligence, protože umělá inteligence běžící na umělé neuronové síti je něco úplně jiného než program bez AI, nebo AGI, ale souhlasím že ani AGI nebude mít city, ani vědomí, ani vlastní zájmy, protože jí samotné je všechno jedno, včetně její existence. Nějaký snahy a zájmy a cíle jsou určený člověkem o co se má snažit.
Odpovědět0  0
Lukáš Petříček (282) | 11.3.202317:08
"Nějaký snahy a zájmy a cíle jsou určený člověkem o co se má snažit.­" Pořád je to jen program.
Odpovědět0  0
Jirka-77 (1118) | 11.3.202317:44
Konkrétně v tom, že jsou cíle zadaný člověkem je to stejný jako u samotného programu, ale jinak co se týká funkce, tak je to úplně jiný když jde o práci neuronů.
Odpovědět0  0
ispaleny (10) | 10.3.202316:55
AI čerpá informace z internetu a ty jsou plné protikladů a hodně emocionální. Podle toho vypadá výsledek. Potíž nastane, když to začne myslet na vyšší úrovni. Nejdříve to bude rozhovor prodavačky s Albertem Einsteinem na steroidech a následně už budete jen v pozici šneka na zahrádce, kolem kterého jezdí lidi autem. Nebudete mít žádnou kontrolu, ani teoreticky. Ovšem je to evolučně další krok. Není možné říct si, že zůstaneme pitomí, protože je to bezpečnější. Protože někdo určitě tu bariéru prorazí a pak je riziko pro nás mnohem vyšší, protože počáteční směřování na cíle určí jen on. Sice bude časem jen jako šnek s telefonem na premiéra, ale jen on bude ten kontakt mít.
Odpovědět0  0
Jirka-77 (1118) | 8.3.20230:22
Není mě jasný hlasování, tak zatím nehlasuju. Nevím jestli je otázka s omezením jen na současnou AI, nebo jde i o sci­-fi. Největší co znám je GPT, toho se nebojím.
Odpovědět0  0
Blaazen (241) | 7.3.202315:59
@ Lemoine se obává toho, že AI bude zneužívána k distribuci nepravdivých informací, politické propagandě a jiným informacím prohlubující nenávist mezi národy, rasami nebo náboženstvími.

Všechno tohle už dělal Goebbels a mnoho dalších a žádnou AI k tomu nepotřebovali. Ve finále jde o to, jestli se cílová skupina nechá oblbnout a zmanipulovat, AI bude jen další z mnoha nástrojů.
Odpovědět9  0
Tech-boy.lukas (1265) | 8.3.20238:06
asi tak, dal jsem +. Naprosto stejný názor, je jedno kdo nám ­"falešné­" informace podá. Záleží na tom jak duchapřítomní jsme a přebereme si je. A je tu i mnoho sekt, a ty jsou schopny tvrdit že slunce v noci přestane svítit a jsou magoři co jim věří. A sekta nemá žádnou AI.
Odpovědět0  0
GogoX (515) | 8.3.20238:28
on je asi rozdíl, když někdo poslouchal Goebbelse jednou za měsíc někde v ­"éteru­", a když bude ­"obecenstvo­" masírováno nonstop přes telefony, PC, a vlastně všude ... tohle se opravdu srovnávat nedá ... AI je jistě věc prospěšná, ALE ...
Odpovědět1  0
fybyfyby (44) | 8.3.202310:35
Jen je teď mnohem jednodušší takovéto dezinformace dát dohromady a opatřit neprustrelnymi fakty. Problém je prostě v množství informací a ne v jejich podstatě.
Odpovědět0  0
darksicek (150) | 8.3.202323:45
Už dnes stačí člověka zblbnout tak, že ho zaplavíte spoustou protichůdných informací. A pokud by AI nabízela cíleně a selektivně pouze některé vybrané informace, tak jsme tam, kam jsme se dostali s medii. A protože to o čem se nemluví, to jako by se vlastně nestalo, tak víme kam to vede.
Odpovědět0  0
Bison (815) | 7.3.202313:15
AI dokáže využiť svoj potenciál temer na 100% , Blake ide bomby na 2% , v tom bude skutočná kríza jeho osobnosti. Výhoda AI je , že ak nefunguje správne dá sa vypnúť, Blake sa dá len vyhodiť z práce.
Odpovědět0  1
Zubik1000CZ (323) | 7.3.202312:25
AI a rasismus není žádný problém.

Problém AI je, že nás může časem všechny zotročit nebo rovnou vyhradit.
Odpovědět2  2
Mylan (22) | 7.3.202315:28
To nemůže, protože neovládá nic. Může jen šířit ­"nesprávné­" myšlenky, což je nenávist a manipulační lži ­(dezinformace­).
Odpovědět0  1
Zubik1000CZ (323) | 7.3.202316:32
Říkám časem.
Odpovědět1  1
Jirka-77 (1118) | 8.3.20230:45
To je spíš věc lidí, jaký ji daj možnosti a jaký práce ji svěří. Třeba nějaký stát umělé inteligenci dá techniku a svěří ji plně válečnou akci včetně výroby zbraní někde v budoucnosti až by byli větší moznosti, tak to by bylo blbý, ale to by šlo spíš o šílenou nebezpečnou vládu, než ujeté vlastnosti samotné umělé inteligence. Pokud se z ní vyrobí vyhledávač, tak asi nebude bojovat proti lidem.
Je to jen nástroj jako oheň.
Může být anketa na starší objev, bojíte se ohně?
Tak opět jde spíš o nebezpečné lidi, kteří budou jiným škodit pomocí ohně a budeme se bát spíš těch lidí.
Umělá inteligence nemá vědomí, ani pocity a nemá motivaci nějakého zájmu, musí ji ho člověk určit, jako zařiď nám větší území.
Odpovědět0  0
Zubik1000CZ (323) | 8.3.20238:03
Ja mluvím o skutečné AI. Ne o nějakém algoritmu co ti ovládá auto bla bla bla. Ale o skutečné umělé bytosti, která bude schopna přemýšlet nad tím, co dělá a bude mít nějaké plány.

Typický příklad ­"chceme, aby byli lidi šťastnější­"
Co má udělat AI? Má nám umožnit se válet doma místo práce?
Nebo nás má napojit na elektrody a simulovat oblasti mozku, které se starají o pocit štěstí?

Problém AI je, že i když nebude ­"zlá­" v našem chápání smyslu toho slova, tak pořád může škodit.

Nebo bude mít nějaký plán a uvědomí si, že když tu my nebudeme, bude mít snazší dosažení cíle.

Stejně jako když stavíš barák a na místě je co já vím. Třeba mraveniště. Prostě ho dáš do piče, bo překáží.


Chápeš?

Odpovědět1  0
GogoX (515) | 8.3.20238:30
souhlas
Odpovědět0  0
Jirka-77 (1118) | 9.3.20230:44
Jo jasně, to se bavíme ale o AGI, té univerzální inteligenci, která je zatím jen sci­-fi. Terminátora znám, tak vím že může škodit.
Když ta inteligence bude splňovat ty vlastnosti, které dnes nikdo neumí vyrobit a bude lidma rozšířená v technice, tak uznávám, že nebezpečí hrozí.
Jinak systém AI který běží na umělé neuronové sítí algoritmy nemá, algoritmy jsou systém klasického programování, kde se neurony nevyskytují. Jde to jistě kombinovat, ale ta inteligence co vnímá silnici a řídí, to algoritmy nejsou, to je AI.
Odpovědět1  0
Pavel Matějka (1593) | 8.3.20238:45
V USA se zbraňové systémy, ovládané AI, intenzivně navrhují a testují. Autonomní doprovodné stíhací letouny, automatické válečné lodě s výdrží až 40 dní, vždyť se to dozvídáme na těchto stránkách. Samozřejmě je to vždycky prezentováno jako úspěch demokracie, že ano. Je víceméně jasné, že takové věci projektuje i Čína jako dostatečně ekonomicky silný stát, navíc nežijící na dluh. V Rusku o tom nejspíš jen teoretizují nebo jsou v úplných začátcích.
Odpovědět0  1
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.