ShaderMark 2.0 je benchmark založený na testování pomocí DirectX 9.0. Všechny kódy pixel a vertex shaderů jsou napsány pomocí High Level Shading Language, programovacího jazyka od firmy Microsoft. Za celým projektem stojí velmi známá skupina lidí z TOMMI SYSTEMS, kteří již mají za sebou takové programy jako 3D analyze, FSAA tester nebo N-patch.

Momentálně se na trhu nenachází žádný benchmark založený na DirectX 9.0 HLSL. Futuremark (3D Mark03) i Massive (Aquamark 3) používají vlastní, ručně napsané assemblery. Mezi hlavní devizy tohoto benchmarku je snaha zamezit "optimalizacím" (každý tomu říká jinak).
Samotný benchmark se skládá z 23 testů, každý je zaměřen na něco jiného. Testy jsou následující:
Obrázky z benchmarku:





Jak jsme se již mohli přesvědčit v některých předchozích recenzích, značně navrch má v tomto testu ATi, jejíž grafické karty dokážou lépe profitovat z technologického náskoku, který mají díky plné implementaci DirectX 9.
Poslední verzí je 1c (publikováno 19.10.2003), která odstraňuje problémy, které se vyskytovaly u systémů Win 98 a WinME a také problémy s DirectInput. Stahovat ji můžete ZDE

Momentálně se na trhu nenachází žádný benchmark založený na DirectX 9.0 HLSL. Futuremark (3D Mark03) i Massive (Aquamark 3) používají vlastní, ručně napsané assemblery. Mezi hlavní devizy tohoto benchmarku je snaha zamezit "optimalizacím" (každý tomu říká jinak).
Samotný benchmark se skládá z 23 testů, každý je zaměřen na něco jiného. Testy jsou následující:
- test shader 1 - test preciznosti pixel shaderů (dál jen ps) 1.1, ps1.4 a ps2.0
test shader 2 - directional diffuse lightning
test shader 3 - directional phong lightning
test shader 4 - point phong lightning
test shader 5 - spot phong lightning
test shader 6 - directional anisotropic lighting
test shader 7 - fresnel reflections
test shader 8 - BRDF-phong/anisotropic lighting
test shader 9 - car paint shader (multiple layers)
test shader 10 - environment mapping
test shader 11 - bump environment mapping
test shader 12 - bump mapping with phong lighting
test shader 13 - self shadowing bump mapping with phong lighting
test shader 14 - procedural stone shader
test shader 15 - procedural wood shader
test shader 16 - procedural tile shader
test shader 17 - fur shader (shells+fins)
test shader 18 - refraction and reflection shader with phong lighting
test shader 19 - dual layer shadow map with 3x3 bilinear percentage closer filter
test shader 20 - glare types: cross and
test shader 21 - gaussian non photorealistic rendering (NPR) – 2 different shaders
test shader 22 - outline rendering + hatching
test shader 23 - water colour like rendering
Obrázky z benchmarku:










Jak jsme se již mohli přesvědčit v některých předchozích recenzích, značně navrch má v tomto testu ATi, jejíž grafické karty dokážou lépe profitovat z technologického náskoku, který mají díky plné implementaci DirectX 9.
Poslední verzí je 1c (publikováno 19.10.2003), která odstraňuje problémy, které se vyskytovaly u systémů Win 98 a WinME a také problémy s DirectInput. Stahovat ji můžete ZDE