Průvodce: Grafické benchmarky
9.2.2004, Martin Štěpánek, článek

Mnoho z vás, čtenářů se často dotazuje jak spustit některý z grafických testů nebo jak dosáhnout dobrých výsledků. Proto jsme dnes, jako reakci na časté dotazy, připravili popis nejčastěji používaných benchmarků. Článek má za úkol ukázat nejen jak benchmark spustit, ale také jak jej správně nastavit.
Kapitoly článku:
- Průvodce: Grafické benchmarky
- Benchmark - 3D Mark03
- Benchmark - ShaderMark 2.0
- Benchmark - X2: The Threat
- Benchmark - GunMetal 1.20S
- Benchmark - Final Fantasy XI Oficial Benchmark 2
- Benchmark - HALO: Combat Evolved
- Benchmark - Comanche 4
- Benchmark - CodeCreatures Pro
- Benchmark - Quake III
- Benchmark - Unreal Tournament 2003
- Benchmark - Aquamark 2.1
- Benchmark - Aquamark 3
- Utilita Bench´emAll
- Závěr
Jedná se o hru portovanou z Xboxu. Při celém procesu se používal jazyk Cg, který má na svědomí nVidia, proto se také můžeme často setkat s vyššími výkony karet této firmy.
GunMetal patří spolu s Aquamarkem 3.0 k čistě DirectX 9 benchmarku. Sice lze spustit i na kartách s podporou DirectX 8, jejich výsledek je příliš slabý a neporovnatelný. GunMetal využívá především High Dynamic Range (HDR) Lighting, pixel a vertex shadery 2.0, jenž jsou součástí DirectX 9 grafických karet. Díky všem lens flare efektům a velmi rozsáhlé ploše, kterou musí grafická karta renderovat v kombinaci s FSAA 4x je benchmark smrtící i pro karty jako GeForceFX 5900Ultra nebo Radeon 9800Pro. Pokud demo pustíte na kartách jako GeForceFX 5200, které jsou také DirectX 9 kompatibilní, výsledkem bude slideshow.
Po spoštění je na výběr Benchmark 1, 2 a nastavení. Nejdříve je nutné bechmark nastavit.
Nastavení:
Při mém testování používám rozlišení 1024x768, 1280x1024 a 1600x1200, vše při 32-bitových barvách. Při všech rozlišeních je nastaveno FSAA na 4x a detaily na maximum (Advanced - Terrain Detail: HIGH, Draw Distance: HIGH, Cloud Shadows: ON, Sun Glare: ON, Lens Flare: ON).
Následně spustíme benchmark 1, který je náročnější a spočívá v přeměně robota na letadlo, které následně obkrouží krajinu a bojuje proti invaderům.
Zde jsou další obrázky, které nejsou přímo z benchmarku, ale jasně vypovídají o jeho vzhledu:
Stahovat můžete ZDE (50MB).
Výsledky

GunMetal je extrémně náročná hra a tomu také odpovídají výsledky, které jsou s Pentiem 4 3,0GHz téměř stejné jako na Celeronu 2,0GHz.
GunMetal patří spolu s Aquamarkem 3.0 k čistě DirectX 9 benchmarku. Sice lze spustit i na kartách s podporou DirectX 8, jejich výsledek je příliš slabý a neporovnatelný. GunMetal využívá především High Dynamic Range (HDR) Lighting, pixel a vertex shadery 2.0, jenž jsou součástí DirectX 9 grafických karet. Díky všem lens flare efektům a velmi rozsáhlé ploše, kterou musí grafická karta renderovat v kombinaci s FSAA 4x je benchmark smrtící i pro karty jako GeForceFX 5900Ultra nebo Radeon 9800Pro. Pokud demo pustíte na kartách jako GeForceFX 5200, které jsou také DirectX 9 kompatibilní, výsledkem bude slideshow.
Po spoštění je na výběr Benchmark 1, 2 a nastavení. Nejdříve je nutné bechmark nastavit.
Nastavení:
Při mém testování používám rozlišení 1024x768, 1280x1024 a 1600x1200, vše při 32-bitových barvách. Při všech rozlišeních je nastaveno FSAA na 4x a detaily na maximum (Advanced - Terrain Detail: HIGH, Draw Distance: HIGH, Cloud Shadows: ON, Sun Glare: ON, Lens Flare: ON).
Následně spustíme benchmark 1, který je náročnější a spočívá v přeměně robota na letadlo, které následně obkrouží krajinu a bojuje proti invaderům.
Zde jsou další obrázky, které nejsou přímo z benchmarku, ale jasně vypovídají o jeho vzhledu:
Stahovat můžete ZDE (50MB).
Výsledky

GunMetal je extrémně náročná hra a tomu také odpovídají výsledky, které jsou s Pentiem 4 3,0GHz téměř stejné jako na Celeronu 2,0GHz.