reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Průvodce: Grafické benchmarky

9.2.2004, Martin Štěpánek, článek
Průvodce: Grafické benchmarky
Mnoho z vás, čtenářů se často dotazuje jak spustit některý z grafických testů nebo jak dosáhnout dobrých výsledků. Proto jsme dnes, jako reakci na časté dotazy, připravili popis nejčastěji používaných benchmarků. Článek má za úkol ukázat nejen jak benchmark spustit, ale také jak jej správně nastavit.
Další test, který se řadí mezi syntetické benchmarky a je používán téměř na celém světe je CodeCreatures Pro Benchmark od firmy CodeCult. Jedná se o DirectX 8.1 benchmark, který i po vizuální stránce patří k pěkným podívaným (i když v poslední době se začíná objevovat nová skupina zajímavějších a graficky povedenějších, především pak HALO nebo Max Payne 2).

Benchmark využívá především pixel shadery verze 1.1. Ty slouží k zobrazení vodní hladiny, která se v testu vyskytuje velmi často. Dále jsou pak potřeba vertex shadery verze 1.1. Ty se používají k zobrazení trávy a motýlů. Jen pro představu jak náročný tento test může být, je počet polygonů na snímek, který se blíží k 700 000.

Benchmark

Spuštění benchmarku je velmi jednoduché, nemusí se nic nastavovat, jen zvolit požadované rozlišení. Na výběr je také možnost spustit dávkový režim tří rozlišení 1024x768, 1280x1024 a 1600x1200.


Obr. 01 - Spuštění benchmarku

Samotný benchmark je rozdělen na dvě části, které jsou několikrát proloženy. Jedná se o části věnované trávě a druhá, náročnější část je věnovaná vodě. V částech věnovaných trávě se počet polygonů pohybuje mezi 150 000 až 350 000 polygonů. V části druhé, je počet polygonů mnohem větší, pohybuje se až k oné hranici 700 000. To je dáno především odrazy okolí ve vodní hladině.



Po dokončení benchmarku jsou zobrazeny výsledky jednak formou průměrného, maximálního počtu snímků a také formou počtu zpracovaných polygonů za sekundu.


Obr. 02 - Výsledky

Výsledky jsou dále rozděleny na počet průměrných snímků v dané části.

Hardwarové nároky:
Minimum 512 MB RAM a Windows XP jsou doporučeny. DirectX 8.1 je vyžadován. Vaše grafická karta by měla mít HW podporu pro Pixel Shadery (tedy minimem jsou GF3 od nVidie a Radeon 8500 od ATI). Benchmark také vyžaduje AGP Aperture size nastavenou na více než 128 MB. Doporučené jsou grafické karty se 128MB RAM onboard.

Stahovat lze ZDE a ZDE.

Výsledky



CodeCreatures patří do kategorie syntetických benchmarků, proto se zde můžeme setkat s podobným jevem jako u 3D Marku03, tedy výsledky jsou relativně vyrovnané na všech CPU.
reklama