www.svethardware.cz
>
>
>

Průzkum Intelu: typický hráč je společenský a aktivní

Průzkum Intelu: typický hráč je společenský a aktivní
, , aktualita
Intel ve spolupráci s herním portálem Grunex.com provedl průzkum mezi hráči s cílem zjistit, jací jsou, co dělají a kdo je vůbec typickým hráčem počítačových her. Výsledky pak boří některé stereotypy.
K oblíbeným
reklama
Pokud můžeme brát jako hodnověrné výsledky zjištěné na základě dotazníku celkem 1939 respondentů, pak typickým hráčem je náctiletý, který brzy oslaví své 18. narozeniny, chodí stále do školy, hraní her se věnuje v průměru tři hodiny denně a spí 7,3 hodiny denně. Je ale třeba také uvést, že na serveru Grunex.com působí právě náctiletí a z necelých dvou tisíc respondentů dvě třetiny ještě studují, což průzkum poněkud zkresluje. Budeme tak mluvit spíše o "typickém mladém hráči her", ať už jde o konzolové, PC nebo mobilní tituly.





Nepřekvapivé je, že mezi účastníky výzkumu patřili především muži a žen byla pouze tři procenta. Co se týče jejich společenského života, pak téměř všichni mají účet na Facebooku, ovšem důležitější je, že čtyři pětiny z nich alespoň jednou týdně vyrazí ven za zábavou a 37 procent pak přinejmenším třikrát týdně. Zhruba tolik má i přítelkyni či přítele. Ještě se vrátíme k Facebooku, kde drtivá většina, a to 88 procent respondentů, zná své přátele nejen virtuálně, ale i osobně a pouze virtuálně zná své přátele jen 0,3 procenta.

Průzkum se zabýval také otázkou, kolik z respondentů chodí nebo chce jít k volbám a kolik z nich třídí odpad (viz obrázek). Plná čtvrtina respondentů již pracuje, více než polovina chodí na brigády a na kapesném je závislá pětina. Aktivně sportuje 85 procent, a to tedy nad rámec školního tělocviku, zatímco bez sportu si žije pouze 6,7 procent. Intel jistě zajímala především částka, kterou jsou hráči ochotni dát za svůj počítač, přičemž více jak 43 % z nich je ochotno za něj dát více jak 20.000 Kč.

Zajímavé jsou pak výsledky oblíbenosti herních žánrů (opět viz obrázek), kde vedou téměř rovným dílem RPG/MMORPG a střílečky, pak s odstupem strategie, simulátory, sportovní hry a nakonec jako poslední kdysi velmi oblíbené adventury. Nejoblíbenějším herním železem zůstává desktopové PC, které využívá přes 80 procent dotazovaných. Notebooky jsou druhé s 15,7 %, konzole mají trošku překvapivě pouze 2,5 %, i když to asi bude také zkresleno výběrem respondentů a nakonec tu jsou se zlomky procent tablety a mobily.

Nakonec dal Intel dohromady několik rad pro rodiče, kteří chtějí mít hraní svých dětí pod kontrolou. Pokud to shrneme, doporučuje jim z hraní udělat rodinnou zábavu, vybírat hry vhodné pro danou věkovou skupinu, vytvořit zdravé prostředí (vhodné osvětlení, přestávky, atd.) plus zajistit bezpečnost, preferovat zábavné a vzdělávací hry a mít pod kontrolou uživatelské účty v počítači. Nezbývá než dodat, že my jsme bez toho všeho také vyrostli.

Zdroj: TZ Intel
reklama
Nejnovější články
Kosmická loď Starliner od Boeingu má zpoždění, k ISS poletí 3. srpna Kosmická loď Starliner od Boeingu má zpoždění, k ISS poletí 3. srpna
Na Mezinárodní vesmírnou stanici by měl zanedlouho zamířit Starliner - kosmická loď od společnosti Boeing, která by po získání certifikace měla sloužit jako dopravní prostředek pro astronauty.
Včera, aktualita, Kateřina Hoferková3 komentáře
Umělá inteligence od IBM dokáže predikovat vývoj Parkinsonovy choroby Umělá inteligence od IBM dokáže predikovat vývoj Parkinsonovy choroby
Společnost IBM se pustila do vývoje umělé inteligence, která najde své využití v oblasti zdravotnictví. Tato umělá inteligence totiž slouží pro predikování vývoje Parkinsonovy choroby u pacientů.
30.7.2021, aktualita, Kateřina Hoferková3 komentáře
Video: dvounohý robot Cassie uběhl venku 5 kilometrů Video: dvounohý robot Cassie uběhl venku 5 kilometrů
Dvounozí roboti jsou pro inženýry velkou výzvou, protože při jejich pohybu je třeba vyřešit otázku udržení rovnováhy. Tým vyvíjející robota Cassie nyní slaví úspěch, protože jejich bipední stroj zvládl uběhnout pět kilometrů.
30.7.2021, aktualita, Kateřina Hoferková5 komentářů
Počítačové čipy a hranice pokroku: kam spěje polovodičový průmysl? Počítačové čipy a hranice pokroku: kam spěje polovodičový průmysl?
Málokdo už řeší to, zda Mooreův zákon stále platí ve své obecně uznávané podobě a jde spíše o to, kam až zajde vývoj ve snaze zmenšovat tranzistory a jaké nové berličky se v něm uplatní. Jaký je tedy výhled? 
30.7.2021, článek, Jan Vítek3 komentáře
Alienware neprodává svá PC v některých státech USA kvůli limitům spotřeby Alienware neprodává svá PC v některých státech USA kvůli limitům spotřeby
Alienware je zvláště v USA oblíbená značka herních PC, která patří pod firmu Dell. Nově se na jejích stránkách ovšem objevilo upozornění o tom, že se mnohé desktopy nebudou prodávat v jistých státech kvůli regulacím spotřeby energie. 
29.7.2021, aktualita, Jan Vítek23 komentářů