reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
30.1.2023, Milan Šurkala, aktualita
Na elektrický pickup Tesla Cybertruck se čeká už věčnost. Vůz představený v roce 2019 se měl prodávat už více než rok, nicméně finální verze stále ještě nezavítala mezi koncové zákazníky. První se však letos konečně dočkají.
Budman (251) | 30.1.202322:28
Já jsem spíš zvědavý na to v jaké finální podobě o půjde do světa, protože tyhle ostrý hrany přece nemůžou v dnešní době, kdy se řeší i ochrana chodců, projít...
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (4502) | 31.1.20238:51
To jsem také zvědavý. Když se ale podívám např. na žiletkovou kapotu na Mazdě CX­-5, tak ten Cybertruck na tom vypadá být spíše lépe

https:­/­/www.autojeremiasova.cz­/wp­-content­/uploads­/2022­/03­/nova­-mazda­-cx5.jpg
Odpovědět1  0
Jirka-77 (1118) | 30.1.202320:00
"...musela vzít zavděk původním typům 2170.­"
Já mám v kapesní baterce typ 21700, je to náhodou podobný označení, nebo chyba v textu?
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (4502) | 30.1.202320:24
Je to totéž. Někteří to označují jako 21700, někteří jako 2170. V případě Tesly se vždy používalo kratší označení bez extra nuly.
Odpovědět0  0
Jirka-77 (1118) | 30.1.202322:20
Ok, díky za info.
Malá kapesní baterka má díky tomu 3000 lm a to už je hodně.
Odpovědět0  0
wrah666 (6205) | 30.1.202322:29
JAsně, ledky jsou zázrak. Když si vzpomenu, jak jsme se trumfovali, kam až dosvítí baterka s několika velkýmu buřty... A teď je baterčička do ruky a svítí minimálně 5x tolik a vydrží déle. ­(něco podobného té tehdejší baterce jsem nedávno okukoval, akorát, že to mělo 20000 lumen :­)
Odpovědět0  0
Jirka-77 (1118) | 31.1.20239:56
Dnešní baterky jsou opravdu zázrak, nejen díky účinným LEDkám, ale i díky hustotě energie Li­-ion a díky tomu že už se běžně používají akumulátory a tak není potřeba se svícením tolik šetřit . Taky jsem okukoval ty výkonnější, ale je šíleně velká výhoda, když je baterka víc mobilní, že se vejde do kapsy, malá lehká a používám ji i na kolo když k těm kapesním jsou držáky na kolo. 5 stupňů výkonu 50 až 3000 lm je taky super, nemusím ostatní oslňovat a svítím na 150 lm.
https:­/­/www.kronium.cz­/led­-svitilna­-fenix­-e35­-v3­-0­/prod_2316.html
Odpovědět0  0
polo666 (65) | 30.1.202318:04
To je ale hnusný. Vedle toho vypadá i Volha jako modelka.
Odpovědět0  1
Eskymak (1057) | 30.1.20239:23
Tímhle chce reálně někdo jezdit?
Odpovědět1  2
Jirka-77 (1118) | 30.1.202322:28
Mě by nevadily ostré hrany místo zaoblení ale vidím jako velkou nevýhodu že řidič nemůže vidět předek auta, když chybí běžné zalomení pod předním oknem.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (4502) | 31.1.20238:43
Chápu tyto obavy, na druhou stranu předek auta pořádně nevidíte ve většině aut, a to i relativně běžných ­(možná vidíte nějakou menší část vyboulení stále ještě někde v místech nad koly, ale okraje asi v ničem ­- už v mém starším sedanu klasických tvarů z kapoty nevidím nic, co by mi nějak zvlášť pomáhalo odhadnout okraje předku, to není Škoda 105, kde to ještě jakž takž šlo­). U nejednoho moderního auta končíte tak u horní hrany kapoty před stěračem a dál nic. Stejný ­(resp. velmi podobný­) sklon kapoty jako čelního skla mají dnes zejména prckové do města nebo MPV, ale najdou se i klasičtější auta.

https:­/­/autonoto.cz­/magazin­/wp­-content­/uploads­/2018­/06­/Honda­-Civic­-4­-1­-1000x666.png ­(relativně normální auto, ale z kapoty vidíte max. horní hranu­)
https:­/­/www.autocar.co.uk­/sites­/autocar.co.uk­/files­/images­/car­-reviews­/first­-drives­/legacy­/kia­-ceed­-2016­-005.jpg ­(když se dívám, kde bude mít řidič oči, tak z té kapoty nemůže vidět ani u takového auta nic ­- osobně si to už nepamatuju, naposledy jsem to řídil skoro 10 let zpátky­).
Odpovědět1  0
Jirka-77 (1118) | 31.1.202310:08
To je pravda, že dnes už často není předek dobře vidět, ta honda je extrém. V oktávce vidím asi polovinu přední kapoty a nelíbí se mě že vidím tak málo, hlavně když parkuju. Oktávka je tím ale o hodně lepší než třeba ta honda a tak nevidím důvod dělat to horší než je to u oktávky, kde vidím asi polovinu. Někteří řidiči traktorů se zaobleným předkem si dávaj na předek tyčku, aby viděli kde traktor začíná a myslím že jsem to jednou viděl i u auta.
Odpovědět0  0
wrah666 (6205) | 30.1.20231:19
Sorry, ale podle mě je tohle nádhené potvrzení mé teorie, že jsou elektromobily mohutný skok... VZAD. Proč nejít do vozu, který, když je nový, má LEPŠÍ parametry? Proč nahánět takový, který je má úmyslně horší? Totot zatím lidstvo nikdy neprovádělo.
Odpovědět2  6
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.