reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
8.11.2013, Pavel Kovač, preview
Nástup nových konzolí se blíží. Jaké budou? Internetem se šíří spekulace o tom, že nepřinesou nic nového a jen vlastně doženou PC. Je to však to jediné, co nás má zajímat? Pojďme se podívat na nové konzole z trochu jiného hlediska.
mikeczcom (126) | 8.11.201310:47
takže po nějakých 7­/8 letech ­(ps3­/xbox­), během kterých se i tady v česku stal mezi televizemi standart 1080p a pomalu se objevují ­(byť drahé­) 4k televize.... oni opět vydají konzoli co renderuje pouze v pos... 720p nebo 900p......
tak a teď mi někdo řekněte, PROČ bych si měl kupovat konzoli, která už dnes renderuje v oldschool rozlišení, a která během dvou let bude renderovat v rozlišení zhruba osminovém oproti televizím??
Odpovědět1  0
zjevne (5) | 8.11.201311:26
pretoze ta konzola zere menej ako 100W
Odpovědět0  2
mikeczcom (126) | 8.11.201316:07
první verze předchozí generace dle wikipedie:
xbox 360 žral 200W
PS3 až 380W...

kde berete jistotu že to teď bude pouze 100W? já jsem nikde žádné info o žravosti nových konzol nenašel....
Odpovědět2  0
Pavel Kovač (1033) | 8.11.201313:22
Ono se také stačí podívat na první hry pro Xbox 360 a PS3 a porovnat je s těmi co vycházejí dnes. Předpokládám, že ona přechodná doba kdy hry jsou jen v 720­/900p se tak za rok docela vytratí. Hry budou s největší pravděpodobností v 1080p.
Musím ale s vámi souhlasit, že jako nástup to pro konzole není dobrá vizitka.
Odpovědět0  0
mikeczcom (126) | 8.11.201316:13
Mezi 720p a 1080p je rozdíl zhruba 2x tolik bodů. Nečekám, že by byli schopní jen za pomoci více zkušeností a odladěnosti enginů z jedné a té samé mašiny vytáhnout za dva roky 2x tolik výpočetního výkonu.....
Odpovědět0  0
eeeee (2) | 9.11.201310:27
Hele, ty se na to ale divas uplne spatne. Rozliseni hry neni vec konzole, ale rozhodnuti vyvojaru. Už PS3 umoznuje delat 1080p hry. Pokud uz chces nekomu nadavat, tak vyvojarum, ale byla by to hloupost.

Uvedom si, ze naprosta vetsina lidi se klidne diva na DVD film a je spokojena. Nepoblijou se z toho a nebezi si okamzite koupit BD mechaniku. A DVD obraz je tusim 576p nebo kolik. Proti tomu je 720p uplne zlaty. Z 2,5 m na 40­" tv lidi bezne nerozeznaji, zda se koukaji na 720p nebo 1080p, zvlaste u pohybláveho obrazu. Teprve kdyz se na to soustredi a maji oba obrazy vedle sebe, tak rozlisuji nejake drobne rozdily.

A ted je tu kardinalni otazka. Proc by mel vyvojar plytvat dvojnasobnym vykonem na dvojnasobne rozliseni ­(dvojnasobny pocet renderovanych bodu­), kdyz to nema prakticky zadny prinos a naopak, kdyz ten úsetreny vykon muze vyuzit k vytvoreni pozorovatelne kvalitnejsi sceny. Tohle je otazka, pred kterou vyvojar stoji bez ohledu na vykon konzole. I kdyby v ni byly dva titani, bude resit, jestli ma plytvat vykonem toho jednoho titanu, nebo zda jeho vykon ma vyuzit rozumneji.

Rozliseni 1080p zacina mit smysl ­(rozdily jsou dobre pozorovatelne­) az nekde u 65­" tv ­(opet nekde z pozorovaci vzdalenosti 2,5m­), coz je pro naprostou vetsinu domacnosti vzdalenym snem ­(i kdyz ja ji treba mam­) a konzole a vetsina her jsou designovany pro mainstream. Takze minimalne dokud se vyznamne neobmeni tv v domacnostech, pocitej s tim, ze tlak trhu vyvojare donuti preferovat vyssi kvalitu obrazu pred vyssim rozlisenim. Je to logicky a pragmaticky pristup.
Odpovědět1  0
Nitrometan (21) | 8.11.20136:49
SteamOS je vlastně Linux s nadstavbou ­(pokud je mi známo­), takže se vlastně dočkáme portování pro Linux. Časová exkluzivita u her od Valve nebude ­(potvrzeno­), jak na tom budou ostatní vydavatelé­/vývojáři je věc zcela jiná.

Na Games.cz padl názor ohledně počtu steam machines ­(je jich víc­) a názor beru za svůj, jestli je cílem Valve co nejjednodušeji dostat PC v hezké skříňce do obýváku tak tím že je víc Steam machines a dokonce se dá libovolně měnit HW a dokonce i změnit OS. Jak potom vypadá snaha něco sjednotit když si můj doma postavený PC můžu vlastně označit za Steam Machine ? mě to moc jednoduché nepřijde, měli udělat jen jednu verzi ­(konzoli­) a bylo to. Víceméně by udělali konzoli s možností přechodu na normální PC třeba s Windows ­(dual boot třeba­).
Odpovědět1  0
Pavel Kovač (1033) | 8.11.20137:17
No já si myslím, že to nejspíš dopadne tak, že časem Steam udělá ­"hardware recomended for Steam Machines­". Samozřejmě to nebude tak pod přísnou kontrolou jako u klasických konzolí, ale mohou se tím vyhnout spoustě problémům.
Odpovědět0  0
Nitrometan (21) | 8.11.20137:33
To by byl sice dobrý nápad, ale stejně by neřešil tu ­"jednoduchost­" co mají konzole, pochybuju totiž že by si kvantum lidí chtělo vybírat z různých druhů sestav ­(i když by byly popsané a doporučené na tu a tu činnost­) nebo si je skládat do obýváku. Mě osobně by se to teda nechtělo i kdy si sám skládávám PC :D
Odpovědět0  0
Pavel Kovač (1033) | 8.11.20137:41
Ono to nemusí být doporučení pro samotné koncové uživatele. Klidně Dell, HP či kdokoli se může vrhnout na Steam Machines. Dokonce to je nejspíš daleko reálnější než, že by si konzoli každý doma skládal. Stejně jako dřív se lepila Windows compatible na notebooky, tak nyní může něco obdobného fungovat u konzole. Třeba ­"Game compatible­" :­-)
Odpovědět0  0
Nitrometan (21) | 8.11.20138:04
Když nad tím přemýšlím z pohledu gaučového povaleče: vybírám si mezi 4ma konzolema ­(Steam Machine, XBONE, PS4, Wii U­) nebo si vybírám mezi 3ma konzolema a ­"PC­" ­(se všema nevýhodama­) ?

Mě prostě přijde, že pro daný účel je taková roztříštěnost až nežádoucí.

Já to vidím prostě takhle. Podle mě je ideální kdyby byla možnost měnit SW ­(jak sem psal například dualboot­), ale výměnu HW bych omezil na minimum ­(odpadá nevýhoda PC ­- roztříštěnost­). Jako uživatel který se v PC nevyzná bych ocenil kdyby byl jeden HW ­(konzole se vybírají podle exkluzivních her, podle preferencí v ovládání nebo podle přidané hodnoty ­- služby, ale zatěžovat výběr ještě HW stránkou prostě není dobré­).

Z pohledu PC hráče chci jen konzoli co si změním na PC v případě potřeby, z pohledu gaučového povaleče ­(to nemyslím hanlivě, třeba když přijdu z práce a nechce se mi řešit PC problémy­) chci konzoli na které se dá případně i pracovat.
Odpovědět1  0
eeeee (2) | 9.11.201310:37
Jédnotny hw bezneho uzivatele nezajima, nema pro nej zadny vyznam. Vyznam ma, a velky, pro vyvojare, ale jenom tehdy, pokud se na nej mohou spolehnout a optimalizovat na nej ­(tj. je zaruceny a dlouhodoby, delsi nez vyvojovy cyklus hry­). Pokud ne, tak nema smysl ani pro ne. Politiku steam machines tedy nechapu, nevidim v ni zadny přinos.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.