Další rozhovor ze série Ptáme se za vás, v němž jste mohli pokládat otázky přímo vy - čtenáři Světa hardware, se týkal společnosti D-Link, výrobce a distributora síťových prvků. A kdo vlastně odpovídal?
Aleš Pícl se představuje
Jsem zodpovědný za obchod v České republice a na Slovensku. Společně s mým výborným týmem pomáhám partnerům v prodeji širokého portfolia produktů D-Link. Ve volném času se věnuji mushingu, což jsou závody se psím spřežením. V současnosti vlastním 13 psů.

Aleš Pícl – manažer prodeje společnosti D-Link
O společnosti D-Link
D-Link je světovým lídrem v oboru síťové konektivity pro malé, střední i velké podniky. Společnost je oceňovaným konstruktérem, vývojářem a výrobcem síťových, širokopásmových, digitálních, elektronických, hlasových, datových a obrazových komunikačních řešení pro digitální domácnosti, malé a domácí kanceláře (SOHO), malé až střední podniky (SMB) i pro prostředí velkých firem.
S miliony vyrobených a prodaných síťových a komunikačních produktů je D-Link dominantním hráčem, který udává tempo vývoje poměru cena/výkon na síťovém a komunikačním trhu.
Jak šlo pokládat otázky?
Po dobu 7 dní bylo možné pomocí jednoduchého formuláře psát otázky do odpovídajícího tématu na našem fóru, kde je mohli ostatní registrovaní čtenáři hodnotit kliknutím na:

Pod každou otázkou se zobrazovalo i její aktuální skóre a kdo ji hodnotil. Po uplynutí jednoho týdne bylo téma uzamčeno, redakce vybrala 10 otázek s nejlepším skóre, přidala případně vlastní otázky a zaslala je k zodpovězení.
Pokud chcete nahlédnout na všechny navržené otázky pro tento rozhovor, přejděte na: https://www.svethardware.cz/forum/showthread.php?t=37162
1. otázka od: Zdeněk Spíchal
Proč u Vašich levnějších wifi routerů (např. model DI-524) chybí funkce client? Je to čistě jen z finančního hlediska (pokud chci tuto funkci, tak si musím připlatit a ne málo) nebo je příčina jiná?
Doplňující komentář:
Jsem s těmito routery vcelku spokojen, používám je často, ale tentokrát jsem byl nucen hledat jiného výrobce.
Aleš Pícl: Router s funkcí klient máme pod označením DAP-1160. V portfoliu máme mnoho zařízení postavených velmi variabilně, aby si zákazníci mohli vybrat. Vím, že funkce klienta je velmi specifická hlavně pro naše země a proto se ji také nepodařilo prosadit do více produktů. Mimochodem DAP-1160 byl vyvinut na požadavek českého trhu.
2. otázka od: Barton
Ako sa staviate k alternatívnym firmvérom (Linux based - DD-WRT, OpenWRT, etc.) a k reklamáciam D-Link zariadení s týmito firmvérmi?
Doplňující komentář:
Výdete zákazníkom v ústrety aj v tomto prípade alebo je reklamácia neplatná?
Aleš Pícl: Některé produkty jsou postavené na Linuxu a ke stažení dáváme i zdrojové kódy pro další uživatelské úpravy. Reklamace takovýchto zařízení vyřizujeme bez ohledu na používanou verzi firmware.
3. otázka od: valin
Proč si vybrat právě router vaší firmy? Co mi můžete nabídnout oproti konkurenci, v čem vaše výrobky vynikají?
Aleš Pícl: Na tomto trhu nabízíme velmi dobrou poprodejní podporu pomocí hot-line v českém jazyce. Vzhledem ke změnám ve firmware nelze dělat kompletní překlady manuálů a tuto cestu nabízíme jako variantu pro naše uživatele. Nabízíme velmi ucelené portfolio produktů, takže je z čeho vybírat. Výhodou je také jednoduchá instalace s českým průvodcem. Základní instalaci včetně zabezpečení pak zvládne každý.
4. otázka od: najx
Neplánujete zlepšit sekciu technickej podpory na Vašej web stránke dlink.cz?
Doplňující komentář:
Pre najnovší firmware musím navštevovat nemecký dlink.de, kde majú vlastnú ftp zložku (ftp://ftp.dlink.de/) pre každý produkt s manuálom, !aktuálným firmwarom! a dokonca aj archívny firmware. Taktiež prevádzkujú forum forum.dlink.de na podporu zákazníkov. Tieto veci mi na Vašej stránke chýbajú.
Aleš Pícl: Ano, chybí nám jednotná správa ftp serverů a správa firmware. Za poslední dobu jsme zlepšili hlavně sekci „Nejnovější technická varování“, kam jsou pravidelně každý měsíc doplňovány informace o nových firmware. Využijte naši technickou podporu a napište si o nový firmware na support@dlink.cz, rádi Vám poslední firmware zašleme.
5. otázka od: husky14
Jaké pevné disky (typ, výrobce) dodáváte ke svým síťovým úložištím DNS-323-1TB (DNS-323-2TB)?
Aleš Pícl: Používáme disky HDS721010KLA330 Hitachi
6. otázka od: husky14
Jak je řešena reklamace v případě poruchy HDD zakoupeného společně s DNS-323?
Doplňující komentář:
Musím reklamovat celé zařízení (kde je případně druhý disk v pořádku), nebo stačí reklamace samotného vadného HDD?
Aleš Pícl: Můžete reklamovat HDD zvlášť anebo dohromady jako celé zařízení.
7. otázka od: Petr S.
Jak se stavíte k řešení typu RouterBoardů společnosti Mikrotik, které nabízí uživateli až přímo neskutečný komfort a možnost nastavit takřka cokoliv? Myslíte, že představují pro vaše routery reálné riziko?
Aleš Pícl: Řešení D-Linku je postaveno vždy na konkrétním uceleném produktu s odladěným firmware. Mikrotik vše postavil na variabilitě a možnosti kombinace. Pro uživatele, kteří vědí, jak na to, je to výhoda, ale běžný uživatel ani neví, co má správně koupit.
8. otázka od: lord G
Je možné na vaše síťová úložiště získat NBD záruku?
Aleš Pícl: K těmto produktům nelze NBD dokoupit.
9. otázka od: Fanthomas88
Jaká zařízení D-link sám používáte?
Aleš Pícl: Bál jsem se, že se někdo zeptá, jaká konkurenční zařízení používám :-). Z D-Linku samozřejmě DNS-323, Power-Line DHP-301, switch DGS-1216T green ethernet, telefon DPH-303 (škoda, že už se nevyrábí), Wi-Fi DAP-2553. Pravidelně pak testuji vše, co přijde.
10. otázka od: Fanthomas88
Mohl byste uvést, jaké zařízení D-link je v současnosti nejprodávanější?
Aleš Pícl: Bestsellerem je domácí router DI-524.
Závěrem
Tímto děkujeme panu Píclovi za zodpovězení všech otázek.
Redakce Světa hardware