Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Rozhovor: Aleš Pícl z D-Linku

22.9.2010, Karel Polívka, rozhovor
Rozhovor: Aleš Pícl z D-Linku
Máme tu vyhodnocení posledního rozhovoru série Ptáme se za vás, kde pokládáte otázky osobnostem ze světa IT. Tentokrát se týkaly společnosti D-Link - odpovídal Aleš Pícl, Country Manager pro ČR a Slovensko.
Další rozhovor ze série Ptáme se za vás, v němž jste mohli pokládat otázky přímo vy - čtenáři Světa hardware, se týkal společnosti D-Link. A kdo vlastně odpovídal?


Aleš Pícl se představuje


V IT oboru pracuji již od roku 1994. V současnosti již pátým rokem buduji sítě pro lidi (slogan společnosti D-Link) ve společnosti D-Link, aktuálně jako Country manager. Oblast IT je pro mne stále studnice nových věcí a vidím v ní velký potenciál využití. Ve volném čase se věnují své rodině a smečce psů, které chovám a soutěžím s nimi v závodech psích spřežení.


Aleš Pícl – Country Manager D-Linku pro ČR a Slovensko


O společnosti D-Link


D-Link je světovým lídrem v oboru síťové konektivity pro malé, střední i velké podniky. Společnost je oceňovaným konstruktérem, vývojářem a výrobcem síťových, širokopásmových, digitálních, elektronických, hlasových, datových a obrazových komunikačních řešení pro digitální domácnosti, malé a domácí kanceláře (SOHO), malé až střední podniky (SMB) i pro prostředí velkých firem.





S miliony vyrobených a prodaných síťových a komunikačních produktů je D-Link dominantním hráčem, který udává tempo vývoje poměru cena/výkon na síťovém a komunikačním trhu.



Jak šlo pokládat otázky?


Po dobu 7 dní bylo možné pomocí jednoduchého formuláře psát otázky do odpovídajícího tématu na našem fóru, kde je mohli ostatní registrovaní čtenáři hodnotit (Zajímavé/Nezajímavé). Pod každou otázkou se zobrazovalo i její aktuální skóre a kdo ji hodnotil. Po uplynutí jednoho týdne bylo téma uzamčeno, redakce vybrala 10 otázek s nejlepším skóre, přidala případně vlastní otázky a zaslala je k zodpovězení.

Pokud chcete nahlédnout na všechny navržené otázky pro tento rozhovor, přejděte na:
https://www.svethardware.cz/forum/showthread.php/52412-ales-picl-country-manager-d-linku-pro-cr-a-slovensko




1. otázka od: Peter Pavlik


Konkrétne aké školy máte vyštudované?

Doplňující komentář:
Na ktoré školy týkajúce se oblasti IT ste chodili?

Aleš Pícl: Z oblasti IT jsem nevystudoval žádnou školu. Vše mi dala praxe a školení pořádaná výrobci.



2. otázka od: randomofamber


Má D-Link nějaké řešení síťového zařízení typu "vše v jednom" pro malé firmy či domácnosti?

Doplňující komentář:
Mám tím konkrétně na mysli zařízení, které je router (min. 1xWAN/4xLAN) a zároveň print-server (min.1x USB) a zároveň VoIP brána (min. pro 1 tlf.). V ideálním případě pak ještě datové úložiště nebo alespoň možnost připojení ext. disku (USB a/nebo SATA)...

Aleš Pícl: Až takto komplexní zařízení nemáme. Nicméně kombinaci routeru, printserveru, storage naleznete v produktu DIR-685, který navíc funguje jako fotorámeček díky vestavěnému 3.2“ barevnému display.



3. otázka od: kve


Proč D-link tak nepříjemně zkomplikoval reklamace?

Doplňující komentář:
Dříve byla po republice síť autorizovaných servisů, které případné problémy vyřizovaly rychle a ke spokojenosti zákazníka. Nyní se všechno řeší někde v Irsku. Reklamce trvají déle, zařízení se často vracejí s tím, že se závada neprojevila. Celé je to nepříjemně komplikované a dražší. Pracuji ve firmě, která se stará o počítačové sítě v cca padesáti firmách řekněme do 100 zaměstnanců. Dřív byl D-link jasnou volbou s dobrým poměrem cena/výkon, když bylo potřeba nějaké APčko, případně router/NAS u menších firem. Při současném stavu servisu preferujeme jiné značky.

Aleš Pícl: Z mého pohledu se celý proces zjednodušil. Reklamaci zaevidujete přes web, dostanete zpět štítek pro odeslání na sběrné centrum, kde po převzetí zaevidují Váš produkt do systému. Následně se odesílá z RMA skladu produkt nový nebo opravený (refurbish) přímo na Vaši adresu. Zjednodušili jsme tak celý proces a pro nás je i levnější. Pokud u Vás reklamace neproběhla pořádku, napište nám konkrétní případ na info@dlink.cz.



4. otázka od: Jarin


V recenzích a testech vašich routerů a NAS se poměrně často objevuje jako mínus přenosová rychlost. Zdokonalujete nějak vaše produkty z tohoto pohledu?

Aleš Pícl: V průběhu životnosti produktu velmi často měníme osazené chipsety za výkonnější. Tím samozřejmě zvyšujeme výkon a umožňuje nám to i přidat další funkce, které by např. stávající chipset "neutáhl". Příkladem je úspěšný router DI-524, nebo v poslední řadě změna u DSL-2741B (ADSL2+ N router).



5. otázka od: Jarin


Jaký zájem obecně je o výrobky PowerLine Ethernet? Vidíte v této technologii budoucnost?

Aleš Pícl: V PowerLine produktech vidím velkou budoucnost. To, že se neprodává ještě po tisících, jak jsme zvyklí u routerů, je pouze otázka času a hlavně osvěty. Dnes máme v portfoliu i PowerLine N extender, což je velmi užitečná věc. Chystáme i powerline s vyšší rychlostí, avšak v současnosti jsou populární spíše pomalejší verze, díky své ceně.



6. otázka od: Jarin


Jaké jsou největší slabiny PowerLine Ethernet technologie?

Aleš Pícl: Slabinou je samozřejmě závislost na kvalitě elektrického vedení. V panelácích nebo starší zástavbě je kabeláž horší a dochází tak k výraznému poklesu rychlosti. Jako další pak vidím stále ještě vyšší cenu, která však dle předpokladů a vývoje půjde dolů.



7. otázka od: Martin


Jaký je váš nejprodávanější router?

Aleš Pícl: Žebříček vede DIR-600 (Wireless N150 router) a hned v závěsu DIR-300 (ještě s podporou Wireless G). Je to dáno samozřejmě cenou.



8. otázka od: Martin


Nabízíte v případě reklamace možnost zapůjčení náhradního produktu?

Aleš Pícl: Takovou službu nenabízíme.



9. otázka od: aron


Nabízíte pro zákazníky (domácnosti i firmy) vypracování kompletního řešení přesně podle požadavků zákazníka?

Aleš Pícl: Ano, je to naše každodenní činnost při práci s našimi partnery.



10. otázka od: aron


Jak byste hodnotil trh ČR a SR v porovnání s ostatními regiony?

Aleš Pícl: Trh v ČR a SR je v porovnání ostatními trhy ve východní Evropě velmi vyspělý. Oproti západní části Evropy se stále hodně koncentrujeme na cenu. Domácnosti tak stále výrazně více volí ty nejlevnější produkty.



Závěrem


Tímto děkujeme panu Píclovi za zodpovězení všech otázek.

Redakce Světa hardware