reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Rozhovor: Lukáš Jírový ze Samsungu

2.4.2010, Michal Huspeka, rozhovor
Rozhovor: Lukáš Jírový ze Samsungu
Máme tu vyhodnocení posledního rozhovoru série Ptáme se za vás, kde pokládáte otázky osobnostem ze světa IT. Tentokrát se týkaly společnosti Samsung - odpovídal Lukáš Jírový, produktový a prodejní manažer.
Další rozhovor ze série Ptáme se za vás, v němž jste mohli pokládat otázky přímo vy - čtenáři Světa hardware, se týkal společnosti Samsung. A kdo vlastně odpovídal?


Lukáš Jírový se představuje


U společnosti Samsung zastávám pozici Printer Product Marketing and Sales Specialist pro Českou a Slovenskou republiku. U Samsungu jsem zodpovědný za marketingové aktivity pro tiskárny a spotřební materiál, uvádění nových produktů a distribuční partnery. U společnosti Samsung pracuji na této pozici 4 měsíce. Více jak 5 let jsem pracoval pro společnost Tech Data Distribution na pozici Product managera. Mezi mé největší koníčky patří Kiteboarding a Snowkiting a s tím spojené cestování.


Lukáš Jírový, produktový a prodejní manažer společnosti Samsung


O společnosti Samsung


Společnost Samsung Electronics Co., Ltd. je předním světovým výrobcem polovodičů, telekomunikačních zařízení, digitálních médií a technologií určených pro digitální konvergenci. V roce 2007 dosáhla tržeb ve výši 105 miliard amerických dolarů.





Společnost Samsung Electronics zaměstnává zhruba 150 000 pracovníků ve 134 pobočkách v 62 zemích po celém světě. Je organizována do dvou základních obchodních divizí: digitální média a komunikační a přídavná zařízení. Značka Samsung Electronics je jednou z nejdynamičtěji rostoucích globálních značek dneška. Samsung Electronics je předním výrobcem digitálních televizorů, paměťových čipů, mobilních telefonů a TFT-LCD displejů. Více informací naleznete na www.samsung.com.



Jak šlo pokládat otázky?


Po dobu 7 dní bylo možné pomocí jednoduchého formuláře psát otázky do odpovídajícího tématu na našem fóru, kde je mohli ostatní registrovaní čtenáři hodnotit (Zajímavé/Nezajímavé). Pod každou otázkou se zobrazovalo i její aktuální skóre a kdo ji hodnotil. Po uplynutí jednoho týdne bylo téma uzamčeno, redakce vybrala 10 otázek s nejlepším skóre, přidala případně vlastní otázky a zaslala je k zodpovězení.

Pokud chcete nahlédnout na všechny navržené otázky pro tento rozhovor, přejděte na:
https://www.svethardware.cz/forum/showthread.php/45920-lukas-jirovy-produktovy-a-prodejni-manazer-samsungu




1. otázka od: Krevety


Uvažuje Samsung o uvádění více produktu v matné úpravě?

Doplňující komentář:
Ne, že by lesklá nebyla někdy pěkná, ale v poslední době už ztratila punc něčeho luxusního a spíš bych tak řekl, že už je to k zlosti. Především na místech, kterých se člověk často dotýká (ovladače, notebooky, mechaniky, rám displeje a displej obecně). Osobně jak vidím produkt v lesklé úpravě, tak rychle hledám alternativu a to i za cenu vyšších výdajů.

Lukáš Jírový: Společnost Samsung rozlišuje své produkty do několika produktových skupin podle zaměření na typ zákazníka. První skupinou jsou domácí uživatelé, u kterých hraje velice důležitou roli design a vzhled daného produktu a z požadavků zákazníků stalé vnímáme produkty v lesklé úpravě jako velice žádané. Pokud se ale podíváme přes celé portfolio našich produktů, můžete zde vidět širokou nabídku matných produktů, které jsou určeny jak pro běžného domácího uživatele, tak i pro firemní klientelu, která spíše vyžaduje matné provedení. Naší snahou bude i do budoucna nabízet určitou rovnováhu mezi lesklým a matným provedením produktů.



2. otázka od: Belbas


Kdo je pro vás jako firmu Samsung největší konkurent v oblasti tiskáren a spotřebního materiálu?

Lukáš Jírový: V segmentu laserových tiskáren je naším dlouhodobým cílem být číslo 1 na českém a slovenském trhu. To znamená každý, který vyvíjí obchodní aktivity v oblasti formátu A4, proto nejsme schopni jednoznačně označit největšího konkurenta, jelikož intenzita aktivit jednotlivých výrobců se v čase liší. Jako příklad můžeme uvést segment barevných laserových A4, kde se k nám snaží z konkurence přiblížit někdo jiný.



3. otázka od: libich


Neuvažuje Samsung o výrobě vysokokapacitních tonerů u svých nejlevnějších laserových tiskáren řady C?

Doplňující komentář:
Konkurence běžně používá tonery s vyšší kapacitou, které díky tomu nabízí nižší tiskové náklady a umožňují tisknout delší dobu bez nutnosti toner vyměňovat. Samsung má u svých nejlevnějších barevných laserových tiskáren pouze jeden typ tonerů (1500 resp. 1000 stran, což je dost málo). Konica Minolta nabízí např. u modelu 1300/1350 W toner na 6000 stran a u levné a konkurenční Magicolor 1600W toner na 2500 stran. Z toho důvodu se mi zdá dobré, aby i Samsung vyšel uživatelům jeho tiskáren vstříc a nabídl tonery za výhodnější cenu o vyšší kapacitě stran, čímž by zvýšil ještě více svoji konkurenceschopnost v oblasti tiskáren a spotřebního materiálu.

Lukáš Jírový: Nejlevnější barevné laserové tiskárny a multifunkce Samsung jsou primárně využívány koncovým uživatelem pro tisk v domácím prostředí nebo v malých kancelářích, kde je menší měsíční zatížení tisku. Pro každou cílovou skupinu zákazníků je vhodný jiný typ tiskárny, což v praxi znamená, že zákazník by si měl vybrat pro něj nejvýhodnější řešení dle využití. Vysokokapacitní tonery jsou už jenom z pohledu pořizovací ceny, která je poměrné vysoká a dalece přesahuje pořizovací cenu samotné tiskárny, vhodné tam, kde je vyšší měsíční tisková zátěž.

Nejlevnější barevné laserové tiskárny a multifunkce Samsung jsou primárně využívány koncovým uživatelem pro tisk v domácím prostředí nebo v malých kancelářích, kde je menší měsíční zatížení tisku. Pro každou cílovou skupinu zákazníků je vhodný jiný typ tiskárny, což v praxi znamená, že zákazník by si měl vybrat pro něj nejvýhodnější řešení dle využití. Vysokokapacitní tonery jsou už jenom z pohledu pořizovací ceny, která je poměrné vysoká a v případě nejlevnějších tiskáren Konica Minolta dalece přesahují cenu samotné tiskárny, vhodné tam, kde je vyšší měsíční tisková zátěž.



4. otázka od: mstejska


Co ovlivňuje vysokou cenu náplní do tiskáren?

Doplňující komentář:
Je to obchodní politika, nebo jsou náklady na výrobu inkoustů tak vysoké?

Lukáš Jírový: Náklady na výrobu tonerových náplní nezahrnují jenom samotnou výrobu produktů, ale do ceny jsou započítány i další náklady spojené s vývojem nových technologií, logistické náklady apod. Každopádně zaleží, jak se na vysokou cenu díváte. Konkrétně u tonerových náplní se může zdát pořizovací cena vyšší, ale měly by se brát v úvahu spíše výsledné náklady na tisk stránky a kapacita tonerové náplně. Tonerové náplně mají mnohonásobně vyšší kapacitu než inkousty, což se odráží v pořizovací ceně. Vyšší kapacitou například odpadne častější objednávání a vyměňování kazet, které samozřejmě stojí další náklady spojené s logistikou a vaším časem, a také se odráží v nákladech na výtisk stránky.



5. otázka od: husky14


Jak se Samsung staví k používání alternativních neoriginálních tiskových náplní?

Doplňující komentář:
Může mít zákazník (např. v případě servisu na místě) při používání neoriginálních náplní nějaké problémy?

Lukáš Jírový: Při používání neoriginálních náplní Vám nejsme schopni garantovat spolehlivost, kvalitu tisku a i následnou záruku na zařízení. Zákazník při používaní neoriginálních náplní může mít hned několik problémů, ať už například neuznání záruční opravy, tak zde vznikají další problémy spojené s kvalitou tisku, se správnou funkčností zařízení, s udávanou kapacitou výtisků na neoriginálních náplních apod. Společnost Samsung říká svým zákazníkům: "Jedině s originálem dosáhnete nejlepších výsledků".



6. otázka od: husky14


Proč se Samsung zabývá pouze laserovým tiskem?

Doplňující komentář:
Z jakých důvodů nejsou v nabídce třeba inkoustová zařízení?

Lukáš Jírový: Z důvodu, že nám záleží na tom, aby naši zákazníci neplatili zbytečně za drahý inkoustový tisk a s našimi produkty měli možnost snižovat své tiskové náklady.



7. otázka od: compot


Proč Samsung jako jediný odmítá lidem přijímat tiskárny do servisu bez řádně vyplněného záručního listu? Ten, který je k tiskárně přiložený, je u nás neplatný. Zákazník si musí dopisovat se Samsungem, aby mu milostivě poslali kopii záručního listu. Až poté mu bude jeho tiskárna opravena. Pozor na originální obal, bez toho vám to taky nevezmou. Žádný velký výrobce kancelářské techniky u nás žádné záruční listy nepožaduje a neprodlužuje tak zákazníkovo čekání na opravu.

Doplňující komentář:
Už dopředu lituji toho, kdo vyhraje váš výrobek, až se mu rozbije......

Lukáš Jírový: Společnost SAMSUNG poskytuje záruku na své výrobky na základě jasně daných záručních podmínek. Každý prodejce by se proto měl ve svém zájmu s těmito podmínkami seznámit. Přítomnost cizojazyčného záručního listu je obvyklá u všech produktů, určených na vícero zahraničních trhů. Pro jaké regiony je záruční list určen, je vždy jasně uvedeno na samotném dokumentu. Pokud tedy dochází k nesprávnému vyplňování těchto záručních listů, jedná se buď o nepozornost, či neznalost záručních podmínek ze strany prodejců.

K cizojazyčnému záručnímu listu je k výrobku vždy přikládán záruční list v jazykové verzi SK-CZ-HU. Tento ZL může být jako jediný akceptován ze strany servisních partnerů.
Pokud jej prodejce neobdržel od svého distributora se zásilkou, je možné žádat o vystavení duplikátu na bezplatné zákaznické lince SAMSUNG na čísle 800 726 786 (800-SAMSUNG).

Přijetí výrobku na servis není podmíněno doložením originálního obalu (vyjma předprodejní reklamace), nicméně výrobek by měl být předán ve vhodném náhradním obalu tak, aby se zamezilo možnému poškození výrobku při přepravě.

Doplnění: Od 1.4.2010 je pro naše obchodní partnery připravena změna v tomto procesu, kdy servisní středisko bude oprávněno přijmout na záruční zásah produkt SAMSUNG na základě strojově tištěného dokumentu (faktura, prodejka) s uvedeným modelem výrobku a sériovým číslem. Tato změna platí i ve vztahu k již dříve prodaným produktům.



8. otázka od: Karel


Využíváte Vy osobně nějaké produkty společnosti Samsung? Jak jste s nimi spokojen?

Lukáš Jírový: Využívám několik produktů Samsung už nějakou dobu ještě před nástupem do společnosti :). Kromě barevné multifunkce CLX-3175, která je na našem trhu opravdu velice populární, jsem také vlastníkem LCD monitoru 2494HM, dále novinkou ze sekce notebooků R480 a mobilním telefonem Omnia II. Co se týče spotřební elektroniky, tak jsem si kvůli herní konzoli udělal radost a pořídil jsem si LED TV UE32B600, kterou jsem doporučil i svým známým a rodině, ten obraz je z mého pohledu opravdu skvělý. Se všemi produkty jsem velice spokojen.

Co mě osobně trošku mrzí, že mám kuchyňskou linku bez našich spotřebičů, jelikož jsem ještě před dvěma lety nevěděl o široké nabídce našich domácích spotřebičů.



9. otázka od: Kája


Jaké jsou největší přednosti tiskáren Samsung oproti konkurenčním modelům?

Lukáš Jírový: Předností je opravdu spousta, záleží model od modelu tiskárny a multifunkce, ale mezi hlavní přednosti tiskáren Samsung patří: spolehlivost, kvalita tisku, kompaktnost tiskáren, náklady na tisk A4, a také přídavné funkce: Easy Print Screen, AnyWeb software, Toner Save managment, Direct USB print and Scan, Eco Copy, ID Copy, One Touch Wifi...



10. otázka od: Jimbo


Poměrně často se v recenzích tiskáren Samsung objevuje jako mínus vysoké náklady na tisk. Plánujete nějaké úpravy cenové politiky tak, aby byl tisk na vašich zařízeních pro zákazníka výhodnější?

Lukáš Jírový: Pokud se podíváme po trhu s laserovým tiskem, tak naše náklady na tisk vycházejí oproti konkurenci více než skvěle. V barevném i v černobílém segmentu nabízíme velice výhodný tisk na A4 a to už při použití standardních kapacit tonerů. Žádnou změnu v nejbližší době nechystáme, ale znáte to, co platí v IT teď, nemusí platit za měsíc.



Závěrem


Tímto za redakci a čtenáře SHW děkuji panu Jírovému za zodpovězení všech otázek.

Karel Polívka,
šéfredaktor Světa hardware
reklama