reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Rozhovor: Miroslav Tyburec z OKI

1.4.2011, Karel Polívka, rozhovor
Rozhovor: Miroslav Tyburec z OKI
Máme tu vyhodnocení posledního rozhovoru série Ptáme se za vás, kde pokládáte otázky osobnostem ze světa IT. Tentokrát se týkaly společnosti OKI Printing Solutions - odpovídal Miroslav Tyburec, obchodní a marketingový ředitel OKI.
Další rozhovor ze série Ptáme se za vás, v němž jste mohli pokládat otázky přímo vy - čtenáři Světa hardware, se týkal společnosti OKI. A kdo vlastně odpovídal?


Miroslav Tyburec se představuje


Pochází z Rakovníka, v roce 1988 absolvoval VŠE, obor ekonomika průmyslu. Působil na různých pozicích ve firmách Škodaexport, ČSOB a Electrolux, od roku 1995 pracuje pro české a slovenské zastoupení značky OKI, nejdříve jako finanční ředitel, dnes zastává funkci obchodního a marketingového ředitele. Zná tedy řeč čísel i skutečné potřeby uživatelů tiskáren. Mezi záliby počítá zejména sport, hraje tenis, lyžuje, je členem fotbalového týmu PUK, který hraje Hanspaulskou ligu. Sleduje sportovní dění, zejména fotbal a hokej. V Extralize hokeje fandí Slavii, jejímž je OKI sponzorem.


Miroslav Tyburec, obchodní a marketingový ředitel společnosti OKI


O společnosti OKI Printing Solutions


Značka OKI Printing Solutions působí ve 120 zemích světa a je součástí japonského koncernu OKI Electric s obratem 6,7 mld. USD.





V České republice se OKI zaměřuje na oblast profesionálního kancelářského tisku, ve které v roce 2008 obsadila 1. místo na trhu A3 barevných tiskáren a 2. místo v kategorii rychlých barevných tiskáren i multifunkcí formátu A4 (led/laser. technologie, rychlost 11 a více barevných str./min). 2. místo patří OKI i na trhu jehličkových tiskáren. Díky novým modelům dnes nabízí zařízení nejenom pro kanceláře, ale i pro náročnější zákazníky z domácností. Více na www.oki.cz



Jak šlo pokládat otázky?


Po dobu 7 dní bylo možné pomocí jednoduchého formuláře psát otázky do odpovídajícího tématu na našem fóru, kde je mohli ostatní registrovaní čtenáři hodnotit (Zajímavé/Nezajímavé). Pod každou otázkou se zobrazovalo i její aktuální skóre a kdo ji hodnotil. Po uplynutí jednoho týdne bylo téma uzamčeno, redakce vybrala 10 otázek s nejlepším skóre, přidala případně vlastní otázky a zaslala je k zodpovězení.

Pokud chcete nahlédnout na všechny navržené otázky pro tento rozhovor, přejděte na:
https://www.svethardware.cz/forum/showthread.php/58342-miroslav-tyburec-obchodni-a-marketingovy-reditel-oki




1. otázka od: Petr


Jak je to s levným provozem tiskáren?

Doplňující komentář:
Mám problém, že ve skutečnosti mi OKI tiskárna tiskne za vyšší cenu než HP. Důvod je hlavně ten, že při černobílém tisku se točí i válce barevné a tonery a po odpočítání "počtu stran" se tiskárna zablokuje. Takže i černobílé strany se tisknou za cenu barevných, i když se nepoužije ani troška toneru. Není to pak klamavá reklama z Vaší strany?

U HP se dá tisknout až do bílého papíru, ale OKI se prostě zablokuje a navíc místo 20.000 stran mi válce natočily jen 16000 stran a pak se zablokovala tiskárna.

Miroslav Tyburec: Pokud hovoříme o nákladech na tisk, je nutno vnímat tzv. celkové náklady na vlastnictví zařízení (TCO), které zahrnují pořizovací náklady a náklady na provoz a údržbu. Pro dosažení co nejnižších nákladů TCO je třeba vybrat optimální zařízení, přičemž základním kritériem je objem tisku černobíle a v barvách. Zhruba platí, že tonery v tiskárně by se neměly měnit častěji než jednou měsíčně. Pokud se mění častěji, měl být z hlediska TCO pro daný objem tisku vybrán vyšší model. OKI zcela transparentně uvádí náklady na tisk v doporučených koncových cenách (skutečné koncové ceny na trhu jsou nižší) v aplikaci na www.oki.cz/naklady.xls, kde lze vybrat nejvhodnější model dle předpokládaného objemu tisku. Do nákladů počítáme všechny uživatelsky vyměnitelné součásti včetně transportního pásu nebo zapékací jednotky, které někdy naši konkurenti z nákladů vyjímají a deklarují je jako náhradní díly.

OKI je zaměřena na profesionální kancelářský segment a nabízí velmi konkurenční provozní náklady. Při porovnávání nákladů je nutno srovnat konkrétní modely, ať už se jedná o tiskárny OKI nebo jiných značek. U všech značek platí, že vyšší modely mají vyšší pořizovací cenu a nižší náklady na vytištěnou stránku.

K otázce točení všech válců při černobílém tisku: Černou barvu lze tisknout soutiskem barev, nebo jen z černého toneru. Pokud si v ovladači zvolíte, že má být tištěna jen černá, ostatní válce se točit nebudou. Válce mají udávanou životnost počítanou na dosažitelnou průměrnou hodnotu. Opravdu se může stát, že válce natočí o něco méně nebo o něco více, záleží na mixu zadávaných tiskových úloh, především na počtu stran jednotlivých úloh. Politika značky OKI směřuje ke snižování cen tiskových válců, například běžná cena čtyřválcové jednotky CMYK do nejprodávanější řady kancelářských tiskáren OKI C500 stojí okolo 2500 Kč a vydrží 20 tisíc stránek. Pokud budete potřebovat bližší vysvětleni nebo pomoc s úpravou v ovladači, neváhejte prosím kontaktovat přímo naši technickou podporu na tel. 224 890 157.



2. otázka od: dinko


Čiernobiele multifunkcie nemajú obojstranný ADF, ako je vyriešené kopírovanie duplexných (obojstranných) viaclistových dokumentov?

Doplňující komentář:
Vo firme tlačíme duplexne, potom napr. z 30 stranového dokumentu potrebujem urobiť kópie, predstavujem si to tak, že vložím 30 strán do ADF, stlačím kopírovať, následne ma tlačiareň vyzve nech strany otočím a znova založím do ADF, až potom sa duplexne vytlačí celý dokument alebo je potrebné najprv skenovať a tlačiť prednú stranu, potom otočiť a kopírovať zadnú stranu? Všetko sa nastavuje na ovládacom paneli tlačiarne? Chystáte nové modely čb multifunkcií, ktoré budú mať automatický duplexný podávač? Lebo farebné ho majú, no ja mám záujem o čb multifunkciu do firmy.

Miroslav Tyburec: Při oboustranném kopírování na našich černobílých multifunkcích musíte aktivovat funkci „skládané kopírování“. Poté skenujete první stranu, list otočíte, skenujete druhou stranu a spustí se tisk. Tímto způsobem získáte duplexní kopii. Vše je možno nastavit buď v konfiguraci zařízení (např. přes webové rozhraní) nebo na ovládacím panelu. Černobílé multifunkční zařízení s automatickým duplexním podavačem OKI nabídne v příštím roce.



3. otázka od: Igor


Na vašich stránkách mluvíte o třetí generaci LED technologie. V čem spočívají novinky této generace?

Miroslav Tyburec: LED technologie 3. generace je komplex vylepšení způsobu tisku. Vychází z víceúrovňové LED technologie tisku. Zjednodušeně řečeno, každý obrazový bod může být nejen vybarven jednou ze 4 základních barev CMYK, ale je možné rozhodnout i o intenzitě jejich odstínu. Dokáže pracovat až s 32 odstíny barev CMYK v každém bodu. Díky vysokému rozlišení 1200×600 dpi je na každém čtverečním milimetru více než 1100 takových bodů. Výsledkem jsou velmi jemné barevné přechody, přirozené barevné podání a ostřejší a jasnější detaily.

U nových tiskových hlav použila OKI k uchycení svítivých diod tenkou „epitaxní“ vrstvu, čímž se podařilo zmenšit počet propojení v čipu a zredukovat jeho velikost o 22 %. Díky spolehlivosti dáváme na tiskové hlavy LED doživotní záruku.

Technici zapracovali i na výrazném snížení spotřeby energie, v režimu hlubokého spánku i pod 1,1 W. Rozvoj technologie přinesl i zajímavou funkci Eco Mode: Při tisku krátkých úloh do dvou stránek se nenahřeje zapékací jednotka na nejvyšší teplotu (což trvá kratší dobu než na standardní úroveň), automaticky se sníží rychlost tisku a výsledkem jsou paradoxně rychleji vytištěné dvě stránky a zároveň se uspoří energie.

To podstatné je však výsledek, barevné výtisky díky nové technologii vypadají opravdu dobře. Nutno vidět. Více o technologii najdete na www.oki.cz/led.



4. otázka od: Valda


Jaký vliv na prodej mělo prodloužení záruky na 3 roky?

Doplňující komentář:
Je znatelný nárůst prodejů oproti stejnému období v minulosti, kdy byla nabízena jen dvouletá záruka?

Miroslav Tyburec: OKI zvyšuje každoročně prodej tiskáren a bohužel díky mnoha faktorům, které mají vliv na prodej, nedokážeme vysledovat samotný dopad zavedení prodloužené záruky na naše výsledky. Díky tomu, že u vyšších modelů je tříletá záruka poskytována zdarma přímo u zákazníka, došlo ke snížení prodeje servisních balíčků s rozšířenou zárukou. Čekali jsme možná o něco vyšší zájem o bezplatnou registraci prodloužené záruky na 3 roky, za náš právě skončený fiskální rok je aktivovaná 3letá záruka jen u cca 50 % prodaných tiskáren.



5. otázka od: Valda


Kam se poděla řada tiskáren 4w => 6w => 8p => B2200 ?

Doplňující komentář:
Již nebudete nabízet řadu levných a malých tiskáren? Pro domácí uživatele to nebyla špatná volba.

Miroslav Tyburec: Vstupní řadu černobílých tiskáren dnes reprezentují modely B400. Díky vývoji cen na trhu jsou tyto modely podstatně levnější než naše předchozí tiskárny pro domácí kanceláře. Myslím si, že do domácností již nepatří jen klasický low-end, ale mají tam mít místo i kvalitnější produkty. Skutečností je, že poptávka domácností po tiskárnách klesá, tento trh táhnou spíše multifunkční zařízení, kde máme velmi zajímavou nabídku. Nicméně není vyloučeno, že se k výrobě vstupní řady černobílých tiskáren – tentokrát zcela nové generace – OKI ještě vrátí.



6. otázka od: husky14


Jaké novinky připravujete v letošním roce?

Miroslav Tyburec: Jako každoročně obměníme některé modely za nové. Rozšíří se naše nabídka u A3 barevných multifunkcí, což je segment trhu, ve kterém ač nepůsobíme dlouho, jsme vloni poskočili do první pětky, a ve kterém se budeme snažit náš tržní podíl i nadále zvyšovat. Právě v těchto dnech jsme uvedli na trh novou barevnou tiskárnu C9655 formátu A3++ pro větší objemy kancelářského tisku s možností kalibrovaného tisku a zcela novou černobílou A3 tiskárnu B840.

Výrazná obměna proběhne u našeho jehličkového portfolia, kde většinu stávajících modelů nahrazujeme jejich ECO verzemi s výrazně nižší spotřebou energie při tisku i v režimu spánku a kde právě uvádíme na trh nové výkonné modely ML5720 a ML5790. Dále se letos zaměříme na zvýšení našeho podílu na trhu tiskových auditů a analýz a s tím spojeném segmentu pronájmů zařízení s prodejem vytištěných stránek formou služby (tzv. MPS = Managed Print Services). Zde dokážeme nabídnout jak naše tiskárny/multifunkce formátu A3, tak formátu A4. Tato oblast je zaměřena na firemní zákazníky.



7. otázka od: husky14


Jaký je v současnosti zájem o tiskárny umožňující automatický duplexní tisk?

Miroslav Tyburec: Zájem o automatický duplexní tisk průběžně roste a my ho u všech našich tiskáren pro kanceláře nabízíme. Našimi nejprodávanějšími modely s automatickým duplexním tiskem jsou barevné tiskárny řady C300 a C500 a na nich založené barevné multifunkce řady MC300 a MC500. U černobílého tisku jsou to tiskárny řady B400 a multifunkce MB400. Duplexní tisk je asi nejsnazším způsobem, jak při tisku ušetřit náklady, prostor i přírodu.



8. otázka od: maran


Tiskárny s jakou technologií tisku jsou v současnosti nejprodávanější?

Miroslav Tyburec: V počtu kusů stále vede inkoustová technologie, jedná se obecně o levnější zařízení pro domácnosti a mikro firmy. Ve firemním sektoru vede technologie laser/LED. Analytické společnosti, které sledují trh, uvádějí laserovou a LED technologii v jedné kategorii laser/LED, protože základní rozdíl mezi nimi spočívá jen ve způsobu osvětlení světlocitlivého válce. Co se týče podílu na trhu s tiskovými zařízeními v hodnotě, zde také výrazně vede kategorie laser/LED, která má podíl přes 80 %, na druhém místě je inkoust s necelými 18 %.



9. otázka od: maran


Co podle Vás současným tiskárnám chybí? Jaké vlastnosti a technologie by se u nich měly objevit?

Miroslav Tyburec: Základem pro uživatele je, že tiskárny tisknou a vždy se bude řešit za kolik, jak kvalitně, spolehlivě a uživatelsky přívětivě. Asi by v budoucnu mohly být menší, vystačit si s ještě menší porcí energie a trochu snížit hlučnost. Patrně byla dosažena hodnotová hranice pro běžné využití tiskáren, přičemž lze vymýšlet řadu zlepšení, u nichž je otázkou, kolik by stála a zda je zákazníci vůbec potřebují.

Stačí se podívat na spoustu softwarových možností, kterými dnešní tiskárny a multifunkce disponují a jen málokdo je používá. Realitou je, že většina z nás nakonec využije jen několik základních funkcí. Multifunkční tiskárny budou časem více plnit funkci brány do document management systému i v malých firmách. Co se týče technologií tisku, neočekáváme žádné změny, naše firma jako pionýr LED technologie v oblasti tisku je přesvědčena, že právě tato technologie má díky své jednoduchosti a spolehlivosti největší budoucnost.



10. otázka od: maran


Kdo je pro vás v současné době největším konkurentem na českém trhu?

Miroslav Tyburec: V segmentu profesionálních kancelářských tiskáren, na který se zaměřujeme, jsme celkově dvojkou na českém trhu. Nejsilnější soupeři jsou kolegové z HP v kategorii laser/LED a Epson v jehličkovém tisku.



Závěrem


Tímto děkujeme panu Tyburcovi za zodpovězení všech otázek.

Redakce Světa hardware
reklama