reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Quake nyní i na osciloskopu

2.1.2015, Jan Vítek, aktualita
Quake nyní i na osciloskopu
Originální 3D střílečka Quake je jednou z nejvíce upravovaných a modifikovaných her vůbec. Například není žádný problém ji spustit na zařízení s operačním systémem Android a nyní byla zprovozněna dokonce i na osciloskopu.
Osciloskop však není zrovna tím pravým zobrazovacím zařízením, na němž by bylo hraní 3D her požitkem. Praktický smysl to tedy nemá v podstatě žádný a autor, programátor Pekka Väänänen tak pouze ukázal, že to jde. Quake je dokonce na osciloskopu Hitachi V-422 i hratelný, ovšem s jistou dávkou fantazie.





Když se blíže podíváme na vykreslované scény na osciloskopu, je jasně vidět, že ty se skládají pouze z vykreslovaných polygonů, přičemž některé linie jsou víceméně rovné, ale jiné jsou značně zvlněny. To je celkem logické, však polygonová grafika musela být zakódována do signálu, kterému osciloskop rozumí. Ve výsledku jsou tak složitější a menší objekty, jako třeba brnění na podlaze, snadno rozpoznatelné, ale pokud je scéna jednodušší, je v ní orientace daleko složitější. Väänänen k tomu využil zvukovou kartu s jejíž pomocí zakódoval obraz do 96kHz audio signálu.


Nicméně použití osciloskopu pro hraní her není žádnou novou myšlenkou finského programátora. Však ty posloužily pro hraní jedněch z prvních videoher vůbec a zmínit můžeme fyzika Williama Higinbothama, který již v roce 1958 vytvořil hru ve stylu tenisu na analogovém počítači Donner Modell 30 a právě i osciloskopu. Video na YouTube ukazuje aktuální verzi, kterou chce autor dále vylepšovat.

Zdroj: TZ Hexus.net

reklama