Na včerejší akci na Taiwanu, pořádané společností Rambus, přišla na řadu i prezentace a jednání o budoucích paměťových technologiích. Rambus zde hovořil o nutně narůstající paměťové propustnosti jak u grafických karet, tak třeba herních konzolí. Zvláště u těch má již NVIDIA zkušenosti se spoluprací s Rambusem a jeho XDR paměťmi.

Dle společnosti jsou XDR alternativou ke GDDR5 modulům, například díky velké propustnosti a jednoduššímu návrhu PCB (XDR totiž nevyžadují stejnou délku paměťových drah). Momentálně sice dostatečně vyšší propustnost na to, aby se přešlo z GDDR nemají, nicméně Rambus právě pracuje na projektu Terabyte bandwidth initiative pro dosažení propustnosti více jak jednoho terabajtu za sekundu.
Toho má dosáhnout díky tomu, že sice bude základní frekvence pouze 500 MHz (u GDDR5 efektivně 900 MHz), ale násobič má být až 32x (nyní 8x, u GDDR5 4x). To by odpovídalo propustnosti 256 GB/s pro jeden čip (se zachovanými šestnácti linkami, každá přenášející 8 bitů za takt), ačkoli zřejmě bude zpočátku frekvence jen 333 MHz, což je 166,5 GB/s.
Zdroj: Fudzilla

Dle společnosti jsou XDR alternativou ke GDDR5 modulům, například díky velké propustnosti a jednoduššímu návrhu PCB (XDR totiž nevyžadují stejnou délku paměťových drah). Momentálně sice dostatečně vyšší propustnost na to, aby se přešlo z GDDR nemají, nicméně Rambus právě pracuje na projektu Terabyte bandwidth initiative pro dosažení propustnosti více jak jednoho terabajtu za sekundu.
Toho má dosáhnout díky tomu, že sice bude základní frekvence pouze 500 MHz (u GDDR5 efektivně 900 MHz), ale násobič má být až 32x (nyní 8x, u GDDR5 4x). To by odpovídalo propustnosti 256 GB/s pro jeden čip (se zachovanými šestnácti linkami, každá přenášející 8 bitů za takt), ačkoli zřejmě bude zpočátku frekvence jen 333 MHz, což je 166,5 GB/s.
Zdroj: Fudzilla