3DMark: testujeme výkon DirectX 12
8.6.2015, Pavel Šantrůček, recenze
![3DMark: testujeme výkon DirectX 12](navstevnost-a-redakce/1/img/website-800.jpg)
3DMark je jedním z prvních nástrojů pro testování režie 3D API a ačkoliv se objevilo hned několik více či méně povedených článků o měření DirectX 12 pomocí 3DMarku, my si dnes provedeme měření svá vlastní a samozřejmě nezůstane pouze u nich. Aktualizováno.
Kapitoly článku:
Test: Mantle
![Mantle graf](recenze-3dmark-testujeme-vykon-directx-12/40352/img/mantle-graf.gif)
![Mantle graf](recenze-3dmark-testujeme-vykon-directx-12/40352/img/mantle-graf(1).gif)
Vítejte v novém světě. Tam, kde DirectX 11 s podporou MTR končí, Mantle teprve začíná. S Mantle se přestáváme bavit o desítkách tisíc Draw Calls na snímek, jelikož jde o stovky tisíc těchto požadavků na vykreslení. Tentokrát však samozřejmě nemáme srovnání s grafickými kartami Nvidia, ale to, co nám 3DMark ukazuje, je opravdu úžasné.
![Mantle graf](recenze-3dmark-testujeme-vykon-directx-12/40352/img/mantle-graf(2).gif)
Vytížení procesoru je bezmála 100% a to samé se týká i všech jednotlivých procesorových jader. Prostě veškeré zdroje, které procesor vůbec může nabídnout, je možné nasměrovat pouze do obsluhy API, které je zkonzumuje prakticky beze zbytku.
![Mantle graf](recenze-3dmark-testujeme-vykon-directx-12/40352/img/mantle-graf(3).gif)
Na vytížení grafické karty je vidět, že řadič Mantle nějaké ty rezervy pro navýšení svého výkonu ještě má a neřekl tak své poslední slovo.
![Mantle graf](recenze-3dmark-testujeme-vykon-directx-12/40352/img/mantle-graf(4).gif)
K Mantle netřeba nic dodávat, vše už snad bylo řečeno a výsledky jasně ukázaly, že cíle, které si AMD společně s vývojáři předsevzali, byly splněny snad do posledního puntíku. Takto nějak by moderní API mělo fungovat a mělo tak fungovat už dávno!
Poznámka:
Při testování 3DMark pod Windows 8.1 vykazovaly naměřené výsledky s Mantle pouze polovičních hodnot oproti těm, které jsme naměřili pod Windows 10. Na tento problém se zaměříme v některém z dalších článků.