reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
14.4.2005, Martin Štěpánek, recenze
Máme za sebou test tří velmi zajímavých desek a každá přinesla něco zajímavého či unikátního co konkurence nemá. A aby se nejednalo o obyčejné srovnání, doplnil jsem a rozšířil toto srovnání o testy podle včera uveřejněné metodiky. Proto pokud vás zajímavá kvalita zvuku, případně síť u DFI a Abitu, jste na správné adrese.
chliev23 | 26.4.200512:53
DFI nF4 Ultra ­-d ma KARMAN a TNTRADE alebo ABIT AN8 fatal1ty maju v BGS. Obidve v pohode FSB cez 300MHz DFI MA LEPSI BIOS NA OC.
Odpovědět0  0
patchkez | 26.4.200512:10
Dobry den, potreboval by som poradit pri kupe MB.
Najradsej by som kupil DFI Lan Party NF4Ultra­-D, ale bohuzial neviem kde sa da na Slovensku kupit ­(a za kolko?­).
Dalej som uvazoval o Asus A8N­-E, dobra cena, vybava by mi stacila, ale neviem o nej nic ­(nenasiel som ziadne recenzie­).
Rozmyslam este aj o MSI K8N Neo4 Platinum, ale kamos mi radi EPoX 9NPA+ Ultra. O OC zatial nepremyslam ­/mam A64 3000 90nm­/, ale chcem mat dosku pripravenu na taktovanie. Grafiku budem mat Asus PCi GeForce6600 128MB. Pamete mam Kingmax Hardcore DDR500 CL3,disk Seagate SATA 200GB. Chcem hlavne kvalitnu dosku do 5000SK, bios by mal mat podrobne nastavenia pameti atd, aby mala dobru podporu, vetrak cipsetu aby siel potichu. Prosim poradte. Dakujem
Odpovědět0  0
Deathroit | 26.4.200512:29
kup DFI LanParty UT nF4 Ultra­-D. na slovensku ji sezenes tady: http:­/­/karman.inshop.sk­/inshop­/scripts­/detail.asp?itemId=5567&level=495
dokonce sou i skladem
Odpovědět0  0
mike88 | 17.4.200519:39
AD1­)Neberte to jako rýpání, ale ohledně možnosti ­( podle Vás nemožnosti­) regulovat otáčky ventilátorů na DFI pomocí SpeedFanu jste zcela vedle. Pokud nejste se s programem alespoň trochu seznámit, tak raději informace vynechte. Postup: ­"Konfigurace­-rozšířené­-vybrat čip IT8712F­", pro PWM mode 1,2,3 dát SW controlled. Pak přejít do záložky ­"Rychlosti­" a nastavit si rozsah jednotlivých speeds od do a NEZAPOMENOUT zaškrtnout okénko ­"Automaticky řízené­" pro každou rychlost stejně tak jako okénko ­"Automatická rychlost­" v okně ­"Souhrn­". SpeedFan reaguje okamži ­"no restart is necessary­". Další utilitkou pro regulaci otáček na DFI
perfektně fungující je ITE Smart Guardian. Mnoho uživatelů používá i Motherboard Monitor 5, který já osobně nemám příliš odzkoušený. AD2­)Nevím, kde jste na mobo DFI nF4 viděl paralelní port ?? AD3­)Rozsah regulace CPU VID do 1.55V není úplně přesný, protože v BIOSu je ještě funkce CPU VID Special Control, kde k základní voltáži můžete ještě procentuálně přidávat. AD4­) Poslední připomínka je k celkovému hodnocení, které se skládá z bodů za layout, BIOS,vybavení a zvuk. Promiňte, ale myslím, že nejdůležitějším atributem pro celkové hodnocení by asi měl být VÝKON desky , když už pominu jako neméně důležitý samostatný prvek o­/c možnosti, které už ale mohou být součástí prvku výkon.
Odpovědět0  0
mike88 | 17.4.200520:00
Corr.:­"Pokud nejste OCHOTEN se s programem alespoň trochu seznámit..."
Odpovědět0  0
Jencek pan trencek | 17.4.200516:10
Vodnal nevodnal, dokud tam neni 20l vody a ve vymeniku peltiery­(nebo neni pouzit kompresor z lednice­), tak to je stejne vzduchu tocic, at zije PC bez vetroplachu, ktere jen bzuci, zanasi se prachem a cim jsou starsi, tim vic rvou, stejne jako lidi... Dneska vecer nafotim svuj PC a poslu nejakej odkaz, kde bude i navod jak vse vyrobit, takze tak za tejden bude hotovo, doufam, ze to potesi par lidi, kteri chteji vodni chlazeni a ne pouze vetraky posunout o 20 cm vedle. Jinak teplota vody v mem vymeniku je nyni ­-5 stupnu pana celsia­(fridex­), asi to nekoho nepotesi, ale s timhle provozuju celerona D, protoze nejsem milionar a nebo jsem setrilek, vse vyrobeno doma na koleni a kamarad v praci vyrobil bloky na chlazeni, celkova cena chlazeni 2500Kc, Chipset, grafika, CPU, zdroj i HDD...a celer 2,26@4,52... a to se vyplati­(FSB 266, dva dny prime bez chybky­) :­) jinak athlona 64 bych rad, ale pockam na nejake cenove dostupne dualcore... neni duvod zatim menit.
Odpovědět0  0
elektroman (1) | 11.8.200619:38
cau, mas ten odkaz na to rvoje vodni chlazeni? fotky nebo neco?
Odpovědět0  0
Neomen11 | 15.4.200514:42
Lidi mohli by ste sem hodit nejaky linky na obchody kde maj desky od DFI? Nejlepsi by bylo kdyby tam prodavali vsechny tyto bordy.
Odpovědět0  0
Mirunek (28) | 15.4.200514:43
Jukni na www.obchod.cz...
Odpovědět0  0
Bajt (3) | 14.4.200513:49
Chtěl bych se zeptat, jaké napětí bylo použito při přetaktování procesoru na různých deskách. Jestli stejné nebo různé a kolik.
Odpovědět0  0
enriqo (42) | 14.4.200511:50
Potrebujem do domácnosti druhé PC. Chcel som A64 3000+ ale tie výsledky ma nijak nepresvedčili, že je to výhodná investícia.
Pár výsledkov mojho aktuálneho pomocníka sú tu: http:­/­/www.webgrafik.sk­/3dmark­/3dmark2005.htm

No neviem, jedine čo je zaujímavé pre mňa na A64 je možnosť mať tichšie PC.
Je nijaký rozdiel pri práci napr. v Photoshop s A64 alebo P4?
Ja mám starý Athlon 1700+ ­(B0 rev.­) prehodený na 2400+ @1996MHz. P4 by so male nechcel kvôli hlučnosti ­(teplota by ma nezaujímala keby bolo ticho­).

A také voloviny, že potrebujem pcie, ddr2, sata2 alebo dokonca aj sata1 ­(hoci mám­) sú blbosti.

Nedalo by sa do testov dať aj napr. test v photoshop ­(alebo v nijakom podobnom programe­) ­- napríklad renderovanie scény, al. aplikácia nijakého náročného filtra čo na mojom pc trvá aj minútu.
Keby tam bol výsledok že A64 to zvládne za 30s by som ho okamžite bral.
Hry ma až tak nezaujímajú ­(občas si ale zahrám ­- zataľ mi ide všetko v pohode :­)­) ­- a možno by bolo dobré k winrar a podobným testom dať aj názornejšiu ukážku výkonu systému.

Viem, s kúpou A64 nič nepokazím, je to špičkový produkt ­- ale bohužial je dosť drahý ­(p4 je aj predražený na to že je ­"sh...­"). Kde sú už tie zlaté časy lacného AMD :)
Odpovědět0  0
JHN | 14.4.200513:31
Ked to chces na grafiku tak jednoznacne P4.Pokial ti nevadi o trochu visia cena.
Odpovědět0  0
Roob (179) | 14.4.200515:53
v tvojom pripade sa ani neoplati prechadzat na lespi komp. Ak to mas na hry, tak to co mas staci. Ak to mas na profesionalnu pracu vo fotosope, tak myslim ze nebudes mat problem kupit si 3500 resp 3800+ ktore su uz relevantne rychlejsie od tvojho terajsieho pc. Pripadne nejaky 3200­-3400 model P4, ale tam sa nedoplatis na elektrike :D A nakoniec.. ak to mas na domace ­"hraniesa­" vo fotosope, je jedno ci ti to rata minutu alebo pol...
Odpovědět0  0
DigitaldooM (137) | 14.4.200511:11
vidím že ostatním odpovídáte ale mě asi buď nevidíte nebo ignorujete....

Ptám se: Proč ste porovnával s deskami non SLI to DFI které je SLI když nejprodávanéjší varianta toho DFI je Nforce4Ultra­-D Dualgraphic které od SLI vyrianty liší pouze a jedině plnohodnotným SLI jinak se jedná o totožné desky!!! a tedy cena té desky je 4150,­- s DPH a tedy jasným vítězem jelikož za ty peníze nic podobného neseženete a oba tkzv konkurenty to pošle někam....

prostě mi uchází trochu pointa: vyjste provnával overclockerské desky to beru ale dvě jsou non SLI a jedna ­(DFI­) je sli přitom prodávanější varianta je DGX­(non sli­) a tedy ta by měla být srovnatelnější!

Už opravdu nevím jak to napsat....

Opravdu si desku DFI Lan Party NF4Ultra SLI nikdo nekoupí ! je to vyhazování peněz platíte pouze za tu značku SLI! DFI LP NF4Ultra­-D je to samé! Stejný Bios, stejná výbava,2xPCIe16 a cena o 1500,­- nižší!
Odpovědět0  0
Martin Štěpánek (439) | 14.4.200511:19
Pointa je v tom, ze posledni ovladace od nVidie jiz kontroluji jaka cipova sada je pouzita a jakmile to je cokoliv jineho nez nForce4 SLI nechce SLI rezim aktivovat. A podle toho co jsem cetl tusim na Anandtechu, nepomuze ani HW uprava cipu respektive soucastek v okoli cipu ­(na jeho PCB­). Takze pokud budu vychazet z meho cteni Anandtechu ­(a tusim i HardOCP a Viperlair­) tak u Ultra verze jsou ty 2 PCIe ×16 sloty na nic, kdyz nelze pouzit SLI rezim.
Odpovědět0  0
DigitaldooM (137) | 14.4.200511:35
jo to je pravda :­) ale tady nejde právě o to SLI ! vy jste porovnával desky non SLI s DFI SLI!
jinak NF4ultra má pokuď vím jinou přednost která bude použitelnější :­) a to využívají i další dvě testované desky.... SATAII ;­) a jinak obě dvě testované desky jsou také NF4Ultra a non SLI takže stále nechápu proč jim strkat jako konkurenta předraženou DFI SLI ????

jinak to že jsou dva sloty DFI non SLI na nic bych polemizoval podle mě je to jistě velké + zvlášť za cenu 4000,­- dvě karty v PC i třeba v non sli se můžou hodit jinak se usilovně pracuje na způsobu jak obejít NV a zase zapnout to sli alespoň neplnohodnotné ;­) ale stále DFi LP NF4Ultra DGX považuji za srovnatelnější desku ... právě z důvodů absenmce SLI..vy máte vlastně i chybu v první tabulce tohodle článku.... jestliže tam máte DFI LanParty UT nF4 SLI­-D a pod tím že obsahuje chipovou sadu NVIDIA nForce4 Ultra tak je to špatně ! vaše testovaná deska má chipovou sadu NVIDIA nForce4 UltraSLI ... a tedy se podstatně liší od obou porovnávaných desek...

prostě mě jde o to že ste porovnával nevhodně ...Buď porovnávejte desky SLI nebo non SLI ale nemíchejte to protože SLI je něco navíc! zvlášť když je to jiný chipset :­)

jinak krásná recenze ale chyba ve výběru tej DFI! což jí dost sráží ­(cenově­)...
Odpovědět0  0
Martin Štěpánek (439) | 14.4.200511:39
Ted nevim, zda jsem to dobre pochopil ­(co pisete­), ale SATA­-II maji samozrejme vsechny tri desky.

K tomu ostatnimu neni co dodat. Testoval jsem co bylo k dispozici a myslim, ze ctenar si to prebere a vybere podle svych pozadavku­/potreb.
Odpovědět0  0
DigitaldooM (137) | 14.4.200512:13
AHA jinými slovy dostala se vám do ruky pouze DFI Lan Party Nf4Ultra SLI
recenze dobrá a u ní jste napsal že jsou varianty i bez SLI ­(ultra­-D­) která je naprosto totožná ale nemá SLI ...takže recenze v pořádku...

ALE!!!! dnes jste se dal do porovnávaní desek...vtip je v tom že tam máte chybu a porovnáváte neporovnavatelné...dal jsem si tu práci a dokáži vám to...a sám ste si to dokázal když napíšete že

LANPARTY UT nF4 SLI­-D má chipset NVIDIA nForce4 Ultra !!! TO NENÍ PRAVDA! A DÍKY TOMU STE POROVNAL NEPOROVNATELNÉ DESKY!

!!!LANPARTY UT nF4 SLI­-D má chipset NVIDIA nForce4 SLI !!!

stránky výrobce: http:­/­/www.dfi.com.tw­/Product­/xx_product_spec_details_r_us.jsp?PRODUCT_ID=3469&CATEGORY_TYPE=LP&S­ITE=US

vy jste měl porovnávat tuhle desku: LANPARTY UT nF4 Ultra­-D ta má vámi uvedený chipset NVIDIA nForce4 Ultra a tedy stejný chipset JAKO DALŠÍ DVĚ POROVNÁVANÉ DESKY v této recenzi a tedy ta měla být porovnávána ­(zvlášť když je krom SLI napsroto stejná výbava, bios, výkon vše!­)

deska: http:­/­/www.dfi.com.tw­/Product­/xx_product_spec_details_r_us.jsp?PRODUCT_ID=3471&CATEGORY_TYPE=LP&S­ITE=US

prostě samostané recenze skvělé ale to porovnávání je chyba veliká :­)

odstraníte jí tím že nakonec pod hodnocení napíšete viditelně že u toho DFI existuje a je prodávanější varianta LANPARTY UT nF4 Ultra­-D která je totožná výkonově I výbavou atd ale stojí o 1500,­- méně než verze s SLI a tedy je jasným favoritem má stejný chipset jako oba dva konkurenti ale vám se do ruky prostě k rezenzi dostala verze SLI a jelikož je AŽ NA POUŽITÍ DRAŽŠÍHO CHIPSETU SLI stejná ­(jak výkonově, výbavou, krabicí, barvou...­) tak ste ji porovnal ale opravdu by to tam chtělo opravit chybu v první tabulce o použitém chipsetu...

a to že si to ctenář přebere ...no to ste snad vážně nemyslel....ja na vaše recenze občas odkazuji lidi co tomu moc nerozumí takže ti si to těžko přeberou takže oni vidí SLI za 5200,­- a už to nechtěj a horkotěžko jim člověk vysvětluje že autor se splet a normálně se kupuje varianta do všech detailů stejná non SLI za 4100,­- ...
Odpovědět0  0
Martin Štěpánek (439) | 14.4.200512:27
Ze se jedna o Ultra a nikoliv SLI se dostalo do tabulky diky Copy&paste. Hned to opravim
Odpovědět0  0
DigitaldooM (137) | 14.4.200512:37
ano to chápu ...kde bychom byly kdyby nebylo copy a paste :­)­)

ale stejně opravdu to pak není příliš srovnatelné hlavně cenově je to SLI vždy víše...

chtělo by to co nejdříve napravit alespoň krátkou recenzí DFI Lan Party NF4Ultra­-D dostupnost je skvělá a je opravdu o hodně moc prodávanější než SLI verze zvlášť v ČR kde se hledí hodně na cenu...

celé porovnání by pak vyznělo vzhledem ke stejnému výkonu a všemu jako má tady SLi verze DFI...uplně jinak a naprosto jednoznačněji...
Odpovědět0  0
enriqo (42) | 14.4.200517:24
Ja si myslím, že ten disk nič spoločného nemá s Sata II. Prečo tam nedáte napr. maxtor diamax 10 ­(neviem presné značenie ­- mám ho v kompu ­- kúpil som ho v alzasofte­) ­- ten vraj má technológiu NCQ integrovanú ­(je to aj na maxtor.com uvedené­) ­- bolo by zaujímave zrovnať či to vôbec prináša okrem ďalšej skratky aj nijaké zrýchlenie disku.
Odpovědět0  0
JirkaH (93) | 14.4.200510:20
Martine, díky za pěkné recenze a závěrečné porovnání.
Zatím máme doma Ath2500@3200, obojí na Epoxech­(8RDA3+ a 8RDA6+Pro­), spokojenost, o testovaných věcech zatím sbírám informace. A asi si počkám až na socket M2.
Odpovědět0  0
enriqo (42) | 14.4.20059:50
Pekný test.
A u DFI je sklamanie ten zvuk a hlavne chladenie čipsetu ­- keď tam dá človek 6800 tak tá presne v strede chladiča bude prechádzať a dokonca bude nasávať to teplo z gr. karty.

Dá sa dať karta aj do druhého pci­-e x16 slotu, keď ten prvý z vrchu ­- nie je obsadený?
Odpovědět0  0
vahy (3) | 14.4.20059:41
Vámi udávaný nedostatek ­(orientace patice zepředu ­- dozadu­) považuji naopak za klad ­- protože většina lidí co si koupí tuto desku je OC a má v case další ventilátory ­- vzadu přesně za socketem a další před ním. Nedochází k nasávání horkého vzduchu od GK a chladiš je profukován relat. chaldných vzduchem, který jde vzadu ihned zase ven. V kombinaci s AC Freezerem 64 je to dle mě ideální řešení.
Odpovědět0  0
Deathroit | 21.4.200521:05
Přesně tak to je. Mám Freezer64 a podle mě je to opravdu idealní. Teplota procesoru v klidu je 30°C a díky regulaci větráčku deskou běží na 800ot. a je neslyšitelný. Za ním je 120mm ventilátor regulovaný deskou na 1100ot. Při zatížení teplota a otáčky vzrostou úplně minimálně­(34°C a asi 900ot.­). Jo a dokud sem neměl vzadu ten 120mm ventilátor, tak byla teplota procesoru téměř totožná. Takže informaci z článku o nevhodnosti Freezeru64 můžu s klidu vyrátit. Jinak mám Ultra ne SLI, ale to nehraje roli. To porovnání 2 desek s Ultra a jedné se SLI mi připadá trochu nešťastné.
Odpovědět0  0
vahy (3) | 14.4.20059:40
Vámi udávaný nedostatek ­(orientace patice zepředu ­- dozadu­) považuji naopak za klad ­- protože většina lidí co si koupí tuto desku je OC a má v case další ventilátory ­- vzadu přesně za socketem a další před ním. Takže nedochází k nasávání horkého vzduchu od GK a chladič je ­"profukován­" relat. chladných vzduchem, který jde vzadu ihned zase ven. V kombinaci s AC Freezerem 64 je to dle mě ideální řešení.
Odpovědět0  0
HonzaRez | 14.4.20059:23
Čau, jenom pro upřesnění ­(kdyby sem náhodou zabloudil někdo z těch občanů, kteří myslí a píšou podle toho, co kde viděli...­):
Vyplývá ­- vždy s tvrdým
lynčovat ­- vždy s tvrdým
Kdyby jsme ­- tvar z dob Mistra Husa, u nás už asi 200 let říkáme kdybychom ­(nevím, jak u Vás...­)
Ale to jsou jen drobnosti, článek je vynikající, škoda, že teď nemám šlupky, musím si o AMD64 a drobnostech s tím souvisejících nechat zatím jenom zdát.
Odpovědět0  0
Martin Štěpánek (439) | 14.4.20059:53
Ano, prvada je to trochu barbarstvi napsat lincovat :­) a nektere dalsi veci.
Takze dekuji, jiz opraveno.
Odpovědět0  0
ne-e. | 14.4.200511:10
Najdi si na www.hoax.cz něco o etiketě na netu a nebuzeruj!!!
Odpovědět0  0
stavi (17) | 14.4.20058:32
K regulaci otáček na DFI NF4 LP series stačí poučít utilitku přímo od DFI, a to SmartGuardian <http:­/­/www.dfi.com.tw­/Upload­/Driver­/ITE_SG_050123.zip>. Umí regulovat i větráček na chipsetu :­-)
Odpovědět0  0
DigitaldooM (137) | 14.4.200511:14
mě speed fan funguje u DFI LP najedničku ... hodnoty v procentech odpovídají...nevím proč to má v testu jinak ...
Odpovědět0  0
epolo | 14.4.20058:31
Je opravdu s podivem, jak naši prodejci desky s UltraNF4 zdražili a neustále je drží hodně vysoko.
Odpovědět0  0
WoR10CK | 14.4.20051:19
Martine, moc hezky clanek. Mel bych jednu drobnou vyhradu k tem konecnym cenam ­(samozrejme zalezi na konkretnim hw shopu­), cena EPoX 9NPA+ se dneska pohybuje nekde kolem 4200,­- s DPH coz ji pridava na atraktivite v kategorii cena­/vykon v porovnani s drazsim ABITem. Z meho pohledu vyhrava EPoX a to z jednoducheho duvodu ­- 1­) nabizi velmi podobne oc schopnosti jako ABIT, 2­) zvuk neresim, mam Audigy2ZS, 3­) nejsem ochoten za moznost regulovat otacky ventilatoru dat tolik penez navic... Docela me stve, ze ABIT nema na trhu ne­-Fatal1ty variantu tehle desky za cenu okolo 4500,­- s DPH... takhle jdu do EPoXe a doufam, ze budu o dost spokojenejsi nez s MSI K8N Neo4 Plat. ;o­) PS: DFI vubec neresim, nechcu ani zadarmo :o)
Odpovědět0  0
Martin Štěpánek (439) | 14.4.20051:28
Ano, cenove rozdily mezi deskami jsou vetsi, k tomu neni co dodat. Jen pripomenu, ze se jedna o doporucene ceny, takze mnohdy jdou tyto desky koupit levneji.
Odpovědět0  0
seahawk | 18.5.200522:07
Nevite kde by se dala v Praze koupit?
Odpovědět0  0
dymONE | 14.4.20051:47
Abit ma non Fatality veerziu a stoji 4600Kc. Je to to iste co fatality akurat ma len NF4 nonUltra chipset ­(rozdiel je len v SATAII co je len komercna blbost a potom este NV firewall co nieje nic extra taky­) a nema ten fan na pamete. Ale abit ma znacne problemy s funkcnoustou Biosu a vraj zu aj pracuje na novej revizii AN8 series. Takze si ju itez mozes zobrat za favorita .. ceny su skoro rovnake. Ja osobne mam epoxa a prave nanom mam vodnika ako to v clanku neodporucaju a max spokojnost .. viz http:­/­/dymone.szm.com­/case.htm
Skuste na chipset DFI dat vodnika :)
Odpovědět0  0
Martin Štěpánek (439) | 14.4.20051:54
Ja nechci EPoX nedoporucit nebo tak. Jen pokud bych chtel taktovat a mel k tomu vodnika, bral bych radsi DFI nebo Abit, ktere ma vetsi moznosti nastaveni v BIOSu, takze potencialni vyssi dosazene frekvence.

PS: jinak pekne PC, to teda smekam :)
Odpovědět0  0
antiDymONE | 14.4.20058:19
To ze sis za svoje usmudlany SKK koupil tuhle ubohou desku Epox, tim se nechlub, opravdovi OC maji jedine DFI a ne takovy kramy jako je Epox ze supermarketu hochu.
Odpovědět0  0
dymONE | 14.4.200511:06
:­)­)­) ty si fak lolo OBR ... keby blbost kvytla tak si sami kvet. Uz som ti pisal ked otom nic nevies tak nepis svoje superinteligentne prispevky ktorymi sa jedine strapnujes a ty si mysli ze ti narastie tvoj e­-penis ... chudacik. Samozrejme Tesco rulleezz ... kto nesuhlasi ten je OBR ­(a to je hodne ostra nadavka­).
Odpovědět0  0
DigitaldooM (137) | 14.4.200511:19
jo chlazení toho chipsetu je vážně naprd...to je asi největší chyva DFI :­( mám tam x800XL takže saham přez chipset a dokonce to občas drhne ten větráček !!! :­( ale jinak sme tam zkoušely narvat vodní chlazení a klasický blok na chipsety s vývodama nahoru tam prostě nejde :­) ale když použiješ blok určený na GK s výstupy na boku vejde se tamakorát je to tam trochu namáčklý ale je tam :­) ale jdou tam jenom některé nebo si ho musíš nechat udělat ­(oba víme kde ...PCTtuning;­) ­) nazákazku ale jde to chladit vodou...ale poloha toho chipsetu je vážně napotvoru :)
Odpovědět0  0
chliev23 | 14.4.200513:24
A to si kde cital? AN8 mam doma a nevsimol som si ziadne problemy s biosom. Ani s povodnym ani s novym.Jedine ak na dosku pripojis ventilator pod 2000rpm Spusti sa alarm alebo sa doska vypne.Nepovazujem to za zly bios
Odpovědět0  0
DigitaldooM (137) | 14.4.20052:34
nato už jsem narazil nahoře ... proč testotvat a hlavně porovnávat SLI verzi tej DFI s non SLI deskami když porovnávat DFI s UltraNF4 non SLI je přece logičtější zvlášť když se ta deska jen díky tomu že není SLI ­(ale jen 2grafiková čímž se žádná z konkuretů chlubit nemůže­) je za ceny těsně nad 4100,­- s DPH a jedná se jinak o zcela totožnou desku a tedy hodnější porovnábní s oběmi...trochu je tu DFI znevýhodněno....

Odpovědět0  0
DigitaldooM (137) | 14.4.20050:28
jen tak naokraj když teď koukám na testované desky..... proč ste proboha testoval DFI Lan Party Nforce4Ultra s SLI???? :­-o

to trochu nechápu když stejně většina lidí má DFI Lan Party Nf4Ultra­-D ... a tedy by ve svnání s ABITEM a s EPOXEM byla vhodnější protože nemá jako obě dvě SLI ­(ale přítomnost dvou PCIe16x zůstává a aproti obou je to jednoznačně + a tedy vve výbavě byh přihodil minimálně bonusový bod­) a jinak je naprosto shodná s DFI LP NF4U­-SLI.... pak by celkové srovnání vyznělo opravdu jednoznačně.... ta non SLI DFI totiž stojí 4150 s DPH a tedy obě dvě další porovnávané desky zadupe do země...
Odpovědět0  0
Shottoush | 14.4.20050:16
DFI je prostě ultimátní řešení. Jenom by mě zajímalo, kam až lze na daných deskách taktovat při stejném časování.
Odpovědět0  0
DigitaldooM (137) | 14.4.20050:30
záleží přece na pamětech :­) ale dělička u DFI funguje velice dobře ale AMD si s některými paměťmi rozumí lépe a s některými hůře... :(
Odpovědět0  0
Shottoush | 14.4.20051:09
Jasně, ale v testu jsou u desky Abit a DFI paměti taktované různě s různým časováním. Předpokládám že byly použity paměti stejné ­(tím nemyslím stejný typ ale přímo konkrétní modul­), a tak by mě zajímalo, jak umí běžet na různých deskách se stejným časováním.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.