reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
27.6.2006, Pavel Kovač, recenze
ASUS je známý výrobce základních desek a grafických karet. Do oblasti monitorů se snaží vetřít odvážnými monitory s nezvyklým designem a nadstandardní výbavou. Dnešní testovaný kousek je zaměřen pro multimediální použití. Jak si povede v drsných testovacích podmínkách? Jaký je jeho obraz a odezva?
Pavel Dušek | 25.1.200720:56
Jaký je imput lag? je pozorovatelný jako u Samsungu 215TW?
Priorita budou akčni rychlé hrý. Dik za každý nazor a postřeh.
Odpovědět0  0
Jaroslav Kovarik | 3.7.200616:52
Muze mi nekdo prosim vysvetlit jak je to s hodnocenim podsviceni napr. oproti EIZO S2110W ? Protoze podle mereni je EIZO o dost lepsi, ale ve vysledku podsviceni ma mene bodu ?
Odpovědět0  0
Jirka Wallenfels | 29.6.200614:08
Tento system hodnoceni neni OK, kdyz EIZO S2110W, ktere je nesrovnatelne lepsi monitor a jehoz jediny zapor je cena, ma podle stejneho systemu hodnoceni mensi. Pritom obraz je uplne nekde jinde a to mi prijde jako naprosto primarni. NELZE davat stejnou vahu vecem jako ergonomie a barevne podani.

Pro kazde LCD jsou primarni udaje barevne podani, skutecna doba odezvy, a kvalita podsviceni. Pozorovaci uhly uz tak dulezite nejsou a to, jestli se da monitor otocit o 20 nebo 30 stupne je naprosto irelevantni.
Odpovědět0  0
Pavel Kovač (1033) | 29.6.200620:09
Je treba se vzdy kouknout na to co Vas na monitoru zajima. Verte ze je nemala cast uzivatelu, kteri si nekoupi nejaky monitor jen kvuli tomu ze nelze zdvihnout do patricne vysky ci naklinit. Pokud vas zajima pouze barevne podani, tak Vam nic nebrani koukat pouze na polozku ­"Barevne podani­" popr. ­"Podsviceni­". Zase by bylo nefer vytvorit hodnoceni, ktere napriklad nezohlednuje ci znevyhodnuje monitory s nizkymi pozorovacimi uhly.
Odpovědět0  0
Pavel Kovač (1033) | 29.6.200620:10
Samozrejme jsem mel na mysli ­"Zase by bylo nefer vytvorit hodnoceni, ktere napriklad nezohlednuje ci znevyhodnuje monitory s dobrymi pozorovacimi uhly."
Odpovědět0  0
ShanDo (42) | 27.6.200623:12
hmmm ako kalibrovat monitor? existuje daky program ale nieco kde sa to da robit? pretoze na HW sondu dako nemam...
Odpovědět0  0
Eagle_tempx1 (1244) | 28.6.20060:02
Nokia Monitor Test... aspoň doufám, že se to tak jmenovalo.
Odpovědět0  0
Pavel Kovač (1033) | 28.6.200614:22
nejlepsi je si vzit fotku z labu ve kterem si nechavate delat fotky a srovnat to podle ni.. Nektere fotolaby davaj zdarma i takove kalibracni papiry. Na jejich webu je obrazek, pak uz staci trosku hrani s barvami a vysledek neni az tak spatny.
Odpovědět0  0
jozka | 27.6.200618:24
V praci mame matne Polaroid filtry, ktere take brani odleskum
od monitoru. Takze tenhle LCD s filtrem POLAROID je ta nejlepsi volba :)
Odpovědět0  0
jtull | 27.6.200619:39
no nevím
Odpovědět0  0
cenebris | 27.6.200613:22
Je moznost otacet monitor na vysku­/sirku bez toho zakloneni do 45° polohy? Nebo ikdyz je monitor na podstavci na max. vysce tak prekazi podstavec v otaceni? Hodilo by se to kdyz monitor bude pobliz steny...
A jak se chova kamera v pivotu? Funguje­/je mozno ji pootocit?
Odpovědět0  0
Pavel Kovač (1033) | 27.6.200613:34
V nejvyssi mozne poloze je treba monitor zaklonit zhruba o 20°
Kamera bohuzel tuto funkci neumoznuje.
Odpovědět0  0
cenebris | 27.6.200613:38
Dekuji.
Odpovědět0  0
Pe Ell (20) | 27.6.200613:21
ahoj
moc dik za recenzi na supr lcd.

nicmene nedavno sem tak prochazel lcd a velice me zaujalo LG 19­" LCD L1970HQ­-BF a to zejmena contrastem 2000:1, odezvou 4ms a predevsim cenou cca 10000kc vc dph.

vim ze to neni diky obycejne obrazovce TFT­/TN zadny high end ale tahle skvela cena i parametry me velmi lakaji a tak bych vas chtel poprosit o recenzi
Odpovědět0  0
1snowboarder (7) | 27.6.200613:07
to je dost nepriemne a asi to dost ludi odradi... ako zistim ci to moja grafika podporuje este pred kupou je to zaujimavy monitor :­) ? mam Sapphire ATI Radeon 9600XT 256Mb V­/D VIVO thanks
Odpovědět0  0
cenebris | 27.6.200613:25
K cemu je to dobre? Neni to neco s ­"neroztahovanim­" obrazu pri nizsich rozlisenich?
Odpovědět0  0
1snowboarder (7) | 27.6.200614:09
hej a zachovanie stran 4:3
Odpovědět0  0
cenebris | 27.6.200614:17
A odkud vis, ze to nema? V recenzi jsem o tom nenasel zadnou zminku.
Odpovědět0  0
Pavel Kovač (1033) | 27.6.200614:35
V recenzi jsem psal
"Trochu mi zde chyběla možnost zachování poměru stran či zobrazení pixel na pixel­"
takze ani zachovani pomeru stran do 4:3 popr. 5:4 neumi. Ani zobrazeni pixel na pixel ­(1:1­).
Odpovědět0  0
1snowboarder (7) | 27.6.200614:56
no hej a ste pisali ze to bude ponechane na grafike tak sa pytam... Ako zistim este pred kupou ci to moja grafika podporuje ??? mam Sapphire ATI Radeon 9600XT 256Mb V­/D VIVO thanks
Odpovědět0  0
Pavel Kovač (1033) | 27.6.200617:10
Graficke karty ATI to nemaji tak dobre udelane. V nekterych hrach to funguje a v nekterych ne. Lepe jsou, v tomto ohledu, na tom karty nVidia.
Odpovědět0  0
1snowboarder (7) | 27.6.200617:37
ok dakujem no skoda pekny monitor a na ten viewsonic vx2025wm sa chystate? ci este neviete? aspon priblizne termin :­) dik
Odpovědět0  0
cenebris | 27.6.200622:44
Existuji karty s podporou teto funkce ­(1:1­) i pro starsi rozhrani AGP a k tomu s digitalnim rozhranim DVI? Preferuji nvidia.
Odpovědět0  0
Pavel Kovač (1033) | 28.6.200614:23
nVidia je na tom s ovladaci velmi dobre. Takze obvykle neni problem zvolit rezim 1:1 ­(nezalezi na typu karty, zalezi na ovladacich, takze staci nejnovejsi ovladace na graf. kartu­).
Odpovědět0  0
pek | 14.7.200613:48
Bude ATI 9550 umět rozlišení 1680x1050 s novými ovladači? Ve specifikaci karty není toto rozlišení udáváno.
Odpovědět0  0
Konias (47) | 27.6.200611:44
Možžná jsme to přehlédl. Ale má tento monitor externí napájecí adaptér, nebo je integrovaný?

Ideálnídvacítka:
Rozhoduji se mezi tímto ASUSEM, ViewSonic VX2025wm a NECem 20WGX2. Nemáte s některým z nich nějaké zkušenosti? Případně nevíte která z ­"wide­" dvacítek zvládá interpolaci obrazu do jiných rozlišení. Zejména z hraní her mám obavy.

Typ Panelu.
ASUS má Premium PVA, NEC má S­-IPS, ale jakou obrazovku má ViewSonic VX2025wm ?

Odpovědět0  0
l0k1 | 27.6.200612:41
VIewsonic je P­-MVA
Odpovědět0  0
cenebris | 27.6.200613:03
V recenzi se pise, ze je dodavan externi napajeci zdroj s kabelem.
Odpovědět0  0
Fikus Kukis (136) | 27.6.200613:40
Ja som sa rozhodol pre NEC 20WGX2 a neľutujem. Jediná vada je absencia výškového nastavenia, ale to sa dá vyriešiť. Veľmi dôležité je hlavne to, že podporuje režim zobrazenia nenatívnych rozlíšení 1:1. No a o farbách a uhloch panelov S­-IPS asi nemusím ani nič písať.
Odpovědět0  0
Konias (47) | 27.6.200614:00
Díky za odpovědi. Shodou okolností se mi dva NECi dostali v práci do ruky. Obraz a odezva co jsem v rychlosti vyzkoušel skutečně paráda. Jen je třeba poštelovat příliš vysoký jas a kontrast . Na jednom z těchto panelů je uprostřed plochy stále vidět jakobyy vypálený obraz onscreen many. Ale jen na základní pracovní ploš. Když otevřu nějaké okno tak to tam není. Kdyby to byl vypálený obrazec tak by měl být vidět stále ne? Nějaké zkušenosti či názory?
Odpovědět0  0
cenebris | 27.6.20069:58
Pisete ze kvuli leskle obrazovky je tento monitor nevhodny pro kancelarskou praci. To mne docela zklamalo, jelikoz do doby teto recenze byl to muj kandidat cislo 1 ­- skvely vzhled, pivot, rozliseni, kamera. Je to opravdu tak hrozne nebo je to psano s trochou nadsazky? Leskly displej jsem parkrat videl na nb a zas tak moc neprekazel a pri pc jsem zvykly travit i nad 10 hodin denne, takze jakekoliv rady­/nazory uvitam.

A druha vec ­- muzete srovnat obraz s drive recenzovanou Belineou 102035W? Tuto Belineu jsem videl a obraz byl ­(subjektivne­) velice dobry. Skoda zase pivota.
Odpovědět0  0
radekhulan (150) | 27.6.200611:03
Podle mých zkušeností u ­"leštěné­" obrazovky záleží na tom, co je za monitorem, kanceláře bývají většinou prosvícené ze všech stran, a tak by se toho na monitoru opravdu hodně odráželo.

"Leštěné­" obrazovce vyhovují zatažené žaluzie a žádné odlesky kolem, tedy typicky domácí pracovna.. A ten subjektivní pocit ­"kontrastu, hloubky a živosti barev­" je poté opravdu znát.
Odpovědět0  0
cenebris | 27.6.200612:40
V mem pripade to bude bilo­-zluta stena, okno z boku, domaci pracovna, slunce do oken temer nesviti, tak zaluzie prakticky nejsou potreba. Ceho se ale bojim je, zda ten leskly displej nebude vice zatezovat temi odlesky uz tak zatizene oci pri 8­-10 hodinove praci ­(texty­/tabulky­/emaily­/web­). Momentalne pouzivam plochy CRT a tam odlesky nestvou. Diky.
Odpovědět0  0
radekhulan (150) | 27.6.200613:03
V tomto případě odlesky při práci nejsou vidět, člověk si jich všimne především pokud přehrává video a jsou tam velké černé plochy, možná by to mohlo vadit i profesionálním grafikům.

Osobně jsem měl doma asi před rokem ­"leštěnou­" obrazovkou ­(19­" Sony­), a byl jsem s tím monitorem velice spokojen. Oči i po občasných 15 hodinách práce byly v pořádku..

"Leštěné­" obrazovky bych nedoporučoval pro notebooky, s těmi člověk ­"běhá po venku­", a poté opravdu nevidí občas vůbec nic jiného než odlesky okolních budov ­/ restaurace ­/ atd. Ale na domácí použití, kde si podmínky stanovuje sám, je to výborná volba.
Odpovědět0  0
cenebris | 27.6.200613:15
Grafik nejsem, pri ­"kancelarine­" je vetsinou pozadi a vsechno svetle a filmy sleduji nejcasteji v noci pri minimalnim svetle, takze asi ten lesteny displej by nebyl prekazkou. Dekuji za hodnotne informace.
Odpovědět0  0
Jaguarik | 4.3.200713:43
Zdravím. Aj pre mňa bol tento monitor favoritom č.1 pre kanceláriu.Ako je to s: Panel Type: TFT LCD ­(Anti­-Reflection Glare Panel­)na http:­/­/www.asus.com.tw­/products4.aspx?modelmenu=2&model=1136&l1=10&l2=89&l3=0 . Na monitor dopadá rovno svetlo z veľkoplošného okna.Žalúzie nie je možné použiť.Neviete ako je porovnateľný vyššie uvedený antireflex a matná obrazovka bežných monitorov? Či má ten antireflex účinok pri osvetlení z okna a stropnom svetle? Ďakujem.
Odpovědět0  0
l0k1 | 27.6.20069:37
DObry den, budete robit v najblizsej dobe recenziou na ViewSonic VX2025wm ? porovnaval som a do 17 000sk je to asi naj monitor, tak by som chcel vediet ako to vyzera s farbami a hlavne odozvou pre hry ­(CS­-ko apod.)
Odpovědět0  0
jarno (19) | 27.6.20069:57
Po recenzi monitoru ViewSonic VX2025wm nas tu prahne jiz delsi dobu vic, nezbyva nez doufat ze nas redakce v dohledne dobe vyslysi a otestuje ho :o)
Odpovědět0  0
l0k1 | 27.6.200610:33
http:­/­/www.behardware.com­/articles­/619­-13­/updated­-survey­-13­-lcd­-20­-5­-6­-8­-16­-ms.html
-v odozve skoncil na druhom mieste,takze by to malo byt bez problemov
-filmy bol najlepsi s belineou
ViewSonic VX2025wm: ViewSonic chose the MVA 8 ms at the last minute, but they benefited from an improved version of its standard color quality. Reduce the brightness a little and it­'s beautiful. Also, this monitor has a zero white and black dead pixel warranty. It­'s better than the Belinea for all points except price.

Tak premna asi jasna volba
Odpovědět0  0
jtull | 27.6.200615:02
A co ten Samsung 215TW není náhodou lepší než všechny tyto i ViewSonic VX2025?
Odpovědět0  0
l0k1 | 27.6.200615:09
no vies ale samsung stoji 22 200 a VS 16 800...cize 4400sk rozdiel
Odpovědět0  0
jtull | 27.6.200619:37
Jo jo, 4000Kč rozdíl, taky si říkám. Za ty peníze se dají koupit dvě levné 17ky a ještě něco zbyde.
Odpovědět0  0
Jiří Částka | 2.7.20069:08
Samsung 215TW stojí nějakých 16500 s DPH, takže cena dost slušná, na 21­" S­-PVA
Odpovědět0  0
lamicka | 27.6.200619:44
poridil sem si ViewSonic VX2025wm asi po mesici badani. Jedine co sem vedel, ze chci widescreen a nejlepe 20­". Nemuzu tomuto panelu vytknout vubec nic. Mam velky rozsah pouziti pocitace, takze muzu rict ze je velice dobry jak na upravu fotek­(velmi dobre podani barev­), tak na obcasnou dtp praci, programovani­(vyhoda widescreen obecne­), hrani her bezva, pokud hra podporuje widescreen­(coz CS i source engine­(tj HL2 i CS:S­) podporuji­). Ostatne panel zvlada obstojne i 4:3 rezimy. Na koukani filmu je tento panel jako stvoreny­(Zkousel sem zatim jen par DVD­). Za tu cenu ­(nyni cca 11800,­-­) rozhodne nejlepsi volba.
Odpovědět0  0
CHROCHNIK1 | 28.6.200613:53
ViewSonic vypadá lákavě, hlavně cenou, ale stejně asi radši půjdu do Samsungu, nejen kvůli palci navíc a S­-PVA, ale hlavně kvůli video vstupům ­- připojím DVB­-T přijímač a nemusím kvůli TV pouštět PC...
Odpovědět0  0
l0k1 | 29.6.200612:51
prosita nevies ako to je vadnymi pixelmi ? ci vyrobca garantuje 0 vadnych bodov?
Odpovědět0  0
lamicka | 3.7.20068:11
Na zahranicnich strankach ctu, ze viewsonic garantuje 0, u nas se to lisi od 0­-4. Takze tezko rict. Nicmene muj kousek zadny podobny neduh nema, takze sem to vubec neresil. Nicmene musim poznamenat, ze cim dyl mam widescreen panel, tim vic nechapu, jak sem doposud mohl delat na 4:3 :)
Odpovědět0  0
Jiří Částka | 3.7.20069:56
Toho se taky bojím, že když si domu koupím 20­-21­" wide, tak už nebudu chtít chodit do kanclu, kde mám ­"jen­" klasický 19­" 4:3 a navíc CRT :­)­))
Odpovědět0  0
mospi (6) | 27.6.20069:02
Za ani ne 16 000 si myslim ze nema moc konkurentu, urcite lepsi nez ACER s jeho i radou Ferrari, vzhled namakany, kamera taky prijde vhod, takze proc do nej nejit ze?:­)­) http:­/­/www.logicky.cz­/product.php?productid=20599
Odpovědět0  0
Pavero | 27.6.200618:41
Za tu cenu ani moc ne, když za to máš Samsunga 215tw, který je ještě o palec větší. Snad se tady co nevidět objeví jeho recenze.
Odpovědět0  0
CHROCHNIK1 | 28.6.200613:29
Jo, recenzi na 215TW bych taky uvítal, chystám se ho letos koupit...
Odpovědět0  0
Jiří Částka | 2.7.20069:05
Jo, já se taky přimlouvám za recenzi 215TW, je to v současné době můj favorit, ale nějaký test by bodnul, než definitivně zatřesu oslíčkem :o)
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.