Call of Juarez: Bound in Blood
17.8.2009, Petr Štefek, recenze

Call of Juarez je bezesporu úspěšnou hrou, která se nedávno dočkala pokračování, a tak se opět podíváme, jak si v této grafický velmi povedené hře vedou grafické karty a některé procesory. Ukáže se zde mimo jiné aktuální generace karet GeForce a Radeon.
Kapitoly článku:
Call of Juarez se na trhu objevil již v roce 2006 a po jeho relativně slušném úspěchu se dalo očekávat, že se na trhu objeví jeho další pokračování. Samozřejmě se tak stalo, a tak se dnes můžeme podívat na nový díl Call of Juarez s přídomkem Bound in Blood, kde se opět dočkáme akce z prostředí divokého západu ve slušivém grafickém kabátku, který si nezadá ani s takovými hity jako Crysis nebo Farcry 2. Jako základ pro Call of Juarez: Bound in Blood posloužil notně upravený grafický engine Chrome, který jsme měli možnost v několika hrách již vidět. Do vínku dostal (jak jinak) podporu DirectX 10 a další vymoženosti, které nejsou dnes cizí žádnému z moderních grafických enginů (HDR, volumetrické efekty, parallax mapping atd.).

Pro naměření Call of Juarez: Bound in Blood jsme využili testovací sestavu a množství zapůjčených, darovaných, či vlastních grafických karet provozovaných na nejnovějších ovladačích ForceWare a Catalyst. Testovací systém byl složen z přetaktovaného procesoru Intel Core i7 920 chlazeného chladičem Scythe Ninja. Jako základ posloužila základní deska Gigabyte s čipsetem Intel X58 a 3x 2 GB paměti DDR3 1600 MHz Kingston. Celý systém napájel zdroj Gigabyte Odin 1200W. Pokud byste si rádi otestovali, jak běží hra právě vám, tak využijte služeb FRAPS.
Testovací sestava běžela na operačním systému Windows Vista 64bit SP2. Ovladače ForceWare byly ve svých posledních aktuálních verzích.
Ovladače grafických karet
Použité testy:
Call of Juarez: Bound in Blood (best quality)
Hra samotná nenabízí žádné "fyzikální" orgie a fyzikální model je relativně jednoduchý, byť se nedá říci, že by samotnou hru nějak omezoval. Pokud budete chtít Call of Juarez: Bound in Blood hrát i na postarších počítačích, tak vězte, že budete potřebovat alespoň dnes ji legendární GeForce 8800 GT s 256 MB paměti, 2 GB RAM a procesor na úrovni Athlonu 64 3000+ nebo Pentia 4 s taktem okolo 3,2 GHz. Samozřejmě, nemůžete počítat s maximálními detaily.

Testovací sestava a metodika
Pro naměření Call of Juarez: Bound in Blood jsme využili testovací sestavu a množství zapůjčených, darovaných, či vlastních grafických karet provozovaných na nejnovějších ovladačích ForceWare a Catalyst. Testovací systém byl složen z přetaktovaného procesoru Intel Core i7 920 chlazeného chladičem Scythe Ninja. Jako základ posloužila základní deska Gigabyte s čipsetem Intel X58 a 3x 2 GB paměti DDR3 1600 MHz Kingston. Celý systém napájel zdroj Gigabyte Odin 1200W. Pokud byste si rádi otestovali, jak běží hra právě vám, tak využijte služeb FRAPS.
![]() | Testovací sestava |
Procesor | Intel Core i7 920 2.67@3,6GHz |
Zákl. deska | Gigabyte ( Intel X58 s.1366) |
Operační paměť RAM | Kingston 3x1GB DDR3 1600MHz |
Zdroj | Gigabyte Odin 1200 W |
Grafické karty | Gigabyte GeForce 9600 GT 512MB Gigabyte GeForce 8800 GT 512MB 2xGigabyte GeForce GTX 285 1024MB Gigabyte GeForce GTX 280 1024MB Gigabyte GeForce GTX 260 896MB Gigabyte Radeon HD 4870 X2 2048MB Sapphire Radeon HD 4890 1024MB Gigabyte Radeon HD 4870 1024MB Gigabyte Radeon HD 4850 512MB Sapphire Radeon HD 3870 512MB Gigabyte Radeon HD 4670 512MB |
Monitor | 30" LCD HP |
Operační systém | Windows Vista 64-bit SP2 |
Testovací sestava běžela na operačním systému Windows Vista 64bit SP2. Ovladače ForceWare byly ve svých posledních aktuálních verzích.
Ovladače grafických karet
- GeForce 190.38
- Catalyst 9.7
Použité testy:
Call of Juarez: Bound in Blood (best quality)