reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Civilization V: návrat legendární hry

10.11.2010, Petr Štefek, recenze
Civilization V: návrat legendární hry
Série Civilizace se vrátila v díle s pořadovým číslem 5. Pokud jste přesvědčeni, že na Civilizaci bude s přehledem váš starý počítač stačit, tak se možná budete divit. Hra samotná je velmi náročná a my si ukážeme, co má na výsledný výkon největší vliv.

Kapitoly článku:
  1. Civilization V: návrat legendární hry
  2. 1280x1024 4xAA
  3. 1680x1050 4xAA
  4. 1920x1200 4xAA
  5. Vliv CPU
  6. Závěr
Civilizace V je dílem skupiny vývojářů sdružených pod značkou Firaxis Games, což vám nemusí nic moc říkat, ale jedná se o zkušené herní vývojáře z různých herních studií. Mezi hlavní lákadla pátého dílu patří hexagonální herní systém a propracované herní prostředí, které se mení dynamicky v čase, a tak nebudete rozhodně znudění zíráním po celu dobu hry na zcela stejné herní mapy.

Hra podporuje také DirectX 11, ale jeho přínos je spíše v rovině teoretické, neboť vizuálně rozdíly téměř nepřináší. Hra ovšem dokáže využít vícejádrových procesorů, což si ověříme v samostatné kapitole s různými typy procesorů.




Vývojáři slibují pro majitele DirectX 10/11 grafických karet především detailnější textury, které mohli využít díky pokročilejším algoritmům pro kompresi textur. Dále to platí pro efekty spojené kouřem a dynamickým stínováním. Výkonný hardware ovšem nejlépe poslouží při využití vysokých levelů vyhlazování, kde maximem ve hře je 8xFSAA.

Pokud tedy nastavíte FSAA na hodnotu 4/8x a anizotropní filtrování textur na maximum, budete odměněni poměrně velmi pěknou grafikou na poměry tahových strategií. Výše zmiňovaná teselace nemá na vizuální kvalitu hry příliš velký vliv, ale na výkon její aktivace dopadá značně. Nyní se už ale pojďme podívat, jak a co jsme testovali.


Testovací sestava a metodika


Hlavní testovací systém byl složen z přetaktovaného procesoru Intel Core i7 920 chlazeného chladičem Scythe Ninja. Jako základ posloužila základní deska Gigabyte s čipsetem Intel X58 a 3x 1 GB paměti DDR3 1600 MHz Kingston. Celý systém napájel zdroj Gigabyte Odin 1200 W. Ostatní komponenty (procesory a desky) jsou využity k naměření vlivu různých platforem a frekvencí na FPS.

Ikona Odkaz na databáziTestovací sestava
ProcesorIntel Core i7 920 2.67@3,6 GHz
Intel Core 2 Quad Q9650
AMD Phenom II X6 1055T
AMD Athlon II X4 630
Zákl. deskaGigabyte GA-X58A-UD5 (LGA1366)
Gigabyte GA-890FXA-UD7 (AM3+)
Gigabyte GA-EP45-UD3 (LGA775)
Operační paměť RAMKingston 3x 2 GB DDR3 1600 MHz
ZdrojGigabyte Odin 1200 W
Grafické kartyGigabyte GeForce 460 1024 MB
Gigabyte GeForce 460 768 MB
Gigabyte GeForce GTX 480 1536 MB
Gigabyte GeForce GTX 470 1280 MB
Gigabyte GeForce GTX 285 1024 MB
Gigabyte GeForce GTX 260 (216) 896 MB
Gigabyte GeForce GTS 450 1024 MB
Gigabyte Radeon HD 6870 1024 MB
Asus Radeon HD 6850 1024 MB
Sapphire Radeon HD 5670 1024 MB
Sapphire Radeon HD 4770 512 MB
Gigabyte Radeon HD 5870 1024 MB
Gigabyte Radeon HD 5850 1024 MB
Gigabyte Radeon HD 5770 1024 MB
Sapphire Radeon HD 5750 1024 MB
Gigabyte Radeon HD 4850 512 MB
Monitor30" LCD HP
Operační systémWindows 7 64-bit

Testovací sestava běžela na operačním systému Windows 7 64bit. Pokud byste rádi tuto hru benchmarkovali, pak můžete pomocí FRAPS a libovolné mapy ve hře, nebo využít kvalitního vestavěného benchmarku, který spustíte přidáním spouštěcího parametru.

Ovladače grafických karet
  • GeForce 260.99 WHQL
  • Catalyst 10.10 WHQL

reklama