reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Creative Recon3D Omega a Tactic3D Wrath v testu

15.3.2012, Petr Štefek, recenze
Creative Recon3D Omega a Tactic3D Wrath v testu
V dnešním testu se podíváme na dvojici bezdrátových headsetů od společnosti Creative, které jsou určené hráčům. Nejedná se věru o levné kousky, a tak budeme podrobně zkoumat především kvalitu obou produktů.

Hraní her


Oba testované headsety jsou primárně určeny pro hraní her a především těch online, kde je nutné dorozumívat se hlasem se svými spoluhráči. Mezi podobné hry patří World of Warcraft nebo třeba Battlefield 3. V případě modelu Wrath jsem ocenil jednoduchost a absenci zbytečných funkcí spolu s malým USB modulem. Asi nebude příliš velkým překvapením, když řeknu, že tento model je pro hraní naprosto dostačující a každé herní klání si opravdu užijete.

Na závadu je hmotnost, kterou bych v mém případě (95 kg) označil jako limitní a věřím, že delší nošení může subtilnějším postavám s ochablým svalstvem krční páteře udělat nějakou tu neplechu. Podobný headset bych asi nedoporučil ani drobnějším ženám. Pokud ovšem nehrajete dlouhé hodiny, tak na výše uvedené výtky zapomeňte.





Dražší disponuje dekodéry Dolby Digital a také např. speciálním módem Scout, který by měl mít za důsledek, že protivníka uslyšíte dříve než on vás. Obávám se ovšem, že tato funkce je velmi sporná a ani v tak moderní hře jako Battlefield 3 ji nevyužijete. Dovedu si představit, že by mohl fungovat ve hrách jako Doom 3 se sofistikovaným zvukovým engine.

V případě her tedy nevidím žádný důvod, proč investovat do podstatně dražšího modelu Omega, který v tomto ohledu nepřináší mnoho navíc. Možnost využití dekodérů Dolby Digital a následné vytvoření virtuálního prostorového zvuku je zde zcela mimo mísu.


Filmy


V případě testování filmů mě především zajímalo, jak si povede levnější model v momentu, kdy bude srovnáván dvoukanálový stereo zvuk s Dolby Digital. Jsem obecně skeptický k těmto technologiím a ani dnes mě Recon3D Omega nepřesvědčila, že je nutné připlácet za dekodéry Dolby Digital. Zvuk je prostorový a v prvním momentu zajímavý, ale pokud jste někdy slyšeli slušné domácí kino nebo si pustíte testovací záznam pro kalibraci receiveru, tak jednoduše zjistíte, že simulace prostorového zvuku ve sluchátkách se rozhodně neblíží k použitelnosti.





Pokud se tedy se sluchátky občas díváte na nějaký ten film, tak zde zase úplně postačí levnější model Tactic3D Wrath. Oba modely disponují funkcí Voice Dialog Plus, která by měla pomoci větší srozumitelnosti mluveného slova a skutečně to funguje, což oceníte zejména při cizojazyčných filmech bez titulků.


VOIP Skype


Už v první kapitole jsem zmiňoval, že v případě VOIP telefonie máme k dispozici výrazně užší frekvenční pásmo, než v případě běžné MP3/CD nebo filmu. Kvalita přenášeného hlasu je podstatně lepší než v případě běžného telefonu, ale stále jde o zhruba 150 Hz až 7 kHz. Není proto asi potřeba říkat, že oba headsety zde obstály na výbornou. Ani v jednom případě jsem nevyužil možnosti potlačení echa nebo jiných vychytávek. Jen v případě mikrofonu lze laborovat s jeho ziskem (gain) a nastavit si tak optimální úroveň (jednu ze tří).


Hudba


Abych nezůstal nic dlužen, musím zhodnotit využití headsetu také v případě poslechu hudby. Nelze čekat, že podobné headsety bych vám mohly nahradit audiofilské produkty, ale lze alespoň čekat nezkreslenou reprodukci bez nežádoucího zabarvení a podání všech pásem v mezích snesitelnosti. Dobrá zpráva je, že oba testované kousky to dovedou a zhruba odpovídají sluchátkům okolo tisíce korun. Je zde patrné nějaké to zkreslení na výškách, ale zvuk je dynamický a příjemný na poslech.





Horší zprávou je to, že dražší model Omega nad levnějším Wrath nijak nevynikal. Oba headsety jsou na srovnatelné úrovni, takže absence plnohodnotné zvukové karty s dekodéry zde opravdu není žádným mínusem.


reklama