reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
14.12.2020, Jan Vítek, recenze
Cyberpunk 2077 přišel se svou náloží problémů a chyb, přičemž mezi ně patří také údajná neschopnost využít SMT na procesorech AMD Ryzen. Jde tak o logická jádra, na něž se v dnešním malém testu zaměříme. 
shasler (318) | 17.12.202012:12
Mě by moc zajímalo, proč se ve hrách obecně stále znovu a znovu objevují v podstatě stejné bugy ­(Mám na mysli např. létající pistole, auta se která najednou vznesou a odletí nebo postava, které zmizí hlava a jsou vidět jen oči a zuby apod.­)... Jsou to pořád ty samé chyby přes všechny možné hry a si říkám, to vývojáři za ty roky neznají již příčiny a řešení?
Odpovědět0  4
shasler (318) | 17.12.202011:44
Vývojáři: Vydáme super hru, na které jsem makali 8 let...
Hráči: Je to plné chyb a nepodporuje to AMD!
Vývojáři: Co je to AMD?
Odpovědět0  1
pidalin (1478) | 15.12.202018:07
No jo, tady se zase ukazuje klasická věc ­- vývojáři her absolutně vubec netestujou hry na HW od AMD. Pamatuju si před lety když jsem psal vývojářům stalkera že na AMD grafikách bliká voda a někdo z nich mi odpověděl že to na AMD grafikách vubec nezkoušeli, takže asi tak. Ale že se takový problémy dějou i u CPU, to je pro mě novinka, myslel jsem že takovýhle věci obhospodařuje systém a ovladače. Je smutný že i přes veškerej pokrok a nástroje co dneska existujou může technickou stránku hry zabít to že programátor někde napíše špatně 2 čísla. Ale dělam na CNC takže vim že to tak holt je, veškerý optimalizační algoritmy a automatický generátory kódu jsou většinou dost na nic a člověk to stejně musí řádek pořádku zkontrolovat.
Odpovědět2  0
brejncz (37) | 15.12.202010:23
Mám R2600 a úprava je znát. Ani ne tak v max fps, ty jsou pořád okolo 51­-55, ale v plynulosti hry. Fps mi skoro nepadají v městě někam k 30 fps, to bylo chvílemi nehratelné.
Díky tomu jsem si mohl v nastavení trochu přidat na detailech, stíny jsem radši nechal na střední hodnotě a posunul jiná hejblátka na high.
vytížení CPU z 50% vylezlo k 80­-90% a GPU se drží na 98%.

R2600, RX5700 a rozlišení 2560­/1080.
Odpovědět3  0
Tomcat2 (631) | 14.12.202018:58
Hrát hru hned po vydání je dneska masochismus...ideální je počkat tak rok, dva a potom ji koupit ve slevě a hrát na novějším HW, než když vyšla...pak si člověk hru teprve užije, protože porodní bolesti jsou odstraněné, bugy vychytané a hra je vyladěná, i ovladače, že podává vyšší výkon, než když vyšla...

Potom si ale říkám, že když se chce člověk třeba po roce, dvou dozvědět, jak mu ta hra na tom kterém HW pojede, tak to vlastně nemá jak zjistit. Všude jen najde testy mizerně odladěné verze po vydání a to vůbec pak neodpovídá stavu, v jakém je ta hra po delší době, protože to nikdo znovu testovat nebude...

Teď hraju RDR2, co jsem teď koupil v akci a jede to celkem v pohodě po roce...jsou tam sice věci, které by chtěly opravit, jako praskání zvuku ve video sekvencích, když používáte externí zvukovku, ale jinak je to v pohodě, zatím žadnej problém a to ta hra když vyšla, tak byla plná bugů a na některých deskách se ani nespustila!!!

Stejně tak KCD, to když vyšlo, tak to bylo zabugované jako prase, výkonově neodladěné...hrál jsem to až po dvou letech a běhalo to suprově i na 5700XT, skoro všechno na Ultra a 60FPS...za celých 180 hodin hraní jsem narazil jen na 2 glitche...

Stejně tak Mafia III, při vydání katastrofa, po třech letech, co jsem ji hrál, bez problémů, náročnějčí na CPU, ale běhala bez problémů...i když hra jako taková je dost odfláknutá...

Takže Cyberpunk ideálně nejdřív za rok :D :D :D
Odpovědět6  1
pidalin (1478) | 15.12.202018:11
"Hrát hru hned po vydání je dneska masochismus...ideální je počkat tak rok, dva a potom ji koupit ve slevě a hrát na novějším HW, než když vyšla...pak si člověk hru teprve užije, protože porodní bolesti jsou odstraněné, bugy vychytané a hra je vyladěná, i ovladače, že podává vyšší výkon, než když vyšla...­"


Tohle platilo nejvíc asi u Dying Light, takovej rozdíl mezi původní hrou a hrou s patchema jako u DL jsem snad u jiný hry neviděl, dokonce bych řekl že rozdíl mezi původnim vydánim a pozdějšim je jako rozdíl mezi 2 uplně jinejma hrama. V původnim vydání nešla ani vypnout chromatická vada nebo změnit FOV, myš tam měla brutální input lag i při 100 FPS atd....tohle všechno pozdější verze vylepšila a zážitek ze hry je uplně jinde. Je škoda že tohle nejsou ano tak bugy ale spíš vlastnosti a funkce na který se prostě vysrali nebo kvůli ňáký filozofii jejich změnu nechtěli umožnit, třeba ta chromatická vada tam prej byla aby to simulovalo vzhled bčkovejch zombie filmů z 80. let, jenomže já hry s chromatickou vadou prostě nehraju a hrát nebudu, stejně jako hry s nízkym fovem, ty svoje vysvětlení proč to tak je ­(jako v případě metra že chtěj zvýšit pocit ­"tunelovosti­" ve hře­) ať si strčej vývojáři do záděle a daj nám pořádný nastavení, kdy to konečně pochopěj?
Odpovědět0  1
Panjaksli (1) | 14.12.202018:47
Teda nevím jak vy, ale ne všichni mají ryzeny 3000 a novější...

Za mě teda propastný rozdíl s ryzenem r5 2600,
před fixem to padalo k 40 fps s nejmenší hustotou davů a s 50% vytížením.
S fixem to nespadne pod 60 fps a hra je celkově plynulá, žádné zpomalení atd...
Odpovědět3  0
sareth (36) | 14.12.202014:55
Odpovědět0  0
neostep (6) | 14.12.202016:10
Tohle třeba vůbec nefunguje. Kdežto ta prvnio věc s tim hexadecimalem funkční je.
Odpovědět2  0
Jan Vítek (3360) | 14.12.202016:12
Zkusil jsem a žádná změna. Ostatně to už ze zátěže rozhodně nevypadá, že by se procesor flákal a grafika jela jen napůl.
Odpovědět1  1
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.