www.svethardware.cz
>
>

DirectX 12 Multi-engine: asynchronní shadery v praxi

DirectX 12 Multi-engine: asynchronní shadery v praxi
, , recenze
Co jsou to asynchronní shadery a k čemu vlastně slouží? Jak zapadají do kontextu DirectX 12? Které grafické karty je podporují, které zase ne a proč? V dnešním článku odpovíme právě na takovéto otázky.



reklama
Vždy, když se na internetu objeví nějaké zprávy o tom, že hardware některého z výrobců nepodporuje něco, co u svých výrobků sliboval, vznikne mnoho diskuzí, které hned začnou tuto tématiku řešit.

Nejinak tomu bylo v případě asynchronních shaderů a grafických karet Nvidia, kdy vývojáři počítačové hry Ashes of the Singularity (Oxide Games) vyslali do světa zprávu, že grafické karty Nvidia tuto funkci DirectX 12 prostě nepodporují, ačkoliv příslušný příznak funkčnosti v jejich ovladači tvrdí pravý opak.


Aches of the Singularity art


Nutno ale dodat, že tuto informaci vývojáři Oxide nepustili do světa z pouhého plezíru, aby společnost Nvidia nějak záměrně poškodili, ale reagovali tak na původní prohlášení Nvidia, že benchmark z této hry, jehož výsledky byly na internetu některými redakcemi publikovány a nedopadly pro grafické karty Nvidia nijak oslnivě, obsahuje chyby (bug v implementaci MSAA) a neukazuje tu „správnou metriku výkonu DirectX 12“.

Toto prohlášení Oxide strhlo na internetu lavinu diskuzí, kde se problematika kolem asynchronních shaderů začala okamžitě řešit. Většina těchto diskuzí byla ovládnuta fanoušky společností Nvidia nebo AMD a podle toho také úroveň jednotlivých příspěvků vypadala. A jak už to tak bývá, k žádnému jednoznačnému závěru tyto diskuze samozřejmě nedospěly.


AMD vs Nvidia


Proto jsme se rozhodli, že se v dnešním článku na problematiku kolem asynchronních shaderů podíváme detailněji, a protože se rozhodně nejedná jednoduché téma, pokusíme se vše vysvětlit tak, jak nejjednodušeji to jen půjde.

Dnes to tedy bude hodně o teorii a architektuře grafických čipů, ale abychom nezůstali pouze u suché teorie, nakonec přidáme i nějaká svá vlastní měření. A jakou to má souvislost s DirectX 12 a Multi-engine? Začneme raději pěkně pozvolna.
reklama
Nejnovější články
Doporučené PC sestavy: říjen 2017 Doporučené PC sestavy: říjen 2017
V tomto článku se podíváme na doporučené konfigurace vhodné pro různá využití. Od levných, malých a úsporných nettopů přes sestavy OFFICE a HOME až po herní a vysoce výkonné sestavy GAME a TOP.
Dnes, návod, Jan Vítek, Milan Šurkala44 komentářů
Nemáte rádi mikrotransakce? Activision je může udělat ještě mnohem otravnější Nemáte rádi mikrotransakce? Activision je může udělat ještě mnohem otravnější
Jen nenapravitelný optimista by si mohl myslet, že aktuální forma mikrotransakcí je ta nejhorší, co nás mohla v herním světě potkat. Že je možné jít ještě mnohem dále, dokazuje nově schválený patent firmy Activision. 
Včera, aktualita, Jan Vítek8 komentářů
ZOTAC a nejmenší GTX 1080 Ti na světě, a co výkon GTX 1070 Ti? ZOTAC a nejmenší GTX 1080 Ti na světě, a co výkon GTX 1070 Ti?
Máme tu dvě témata pro jednu aktualitu, a sice jednak zajímavou grafickou kartu firmy ZOTAC, která nabídne ve velice malé podobě vysoký výkon GPU GeForce GTX 1080 Ti. Vedle toho se také můžeme podívat na výkon chystané GTX 1070 Ti. 
Včera, aktualita, Jan Vítek
Samsung: 8nm technologie LPP je připravena pro výrobu Samsung: 8nm technologie LPP je připravena pro výrobu
Samsung se nechal slyšet, že má pro výrobu připraven již dokonce 8nm proces LPP (Low Power Plus), který by tak dle svého označení mohl posloužit i pro produkci výkonných PC komponent. K čemu jej ale chce firma opravdu využít? 
Včera, aktualita, Jan Vítek
Gartner odhaduje růst na PC trhu, ale jen jeho části Gartner odhaduje růst na PC trhu, ale jen jeho části
Společnost Gartner už dříve uváděla, že trh s PC se má v příštích letech vzmátožit, ovšem ne jako celý s desktopy i klasickými notebooky, ale jen částečně. Podívejme se na to, co k tomu tato společnost může aktuálně dodat. 
Včera, aktualita, Jan Vítek