www.svethardware.cz
>
>

DirectX 12 Multi-engine: asynchronní shadery v praxi

DirectX 12 Multi-engine: asynchronní shadery v praxi
, , recenze
Co jsou to asynchronní shadery a k čemu vlastně slouží? Jak zapadají do kontextu DirectX 12? Které grafické karty je podporují, které zase ne a proč? V dnešním článku odpovíme právě na takovéto otázky.



reklama
Vždy, když se na internetu objeví nějaké zprávy o tom, že hardware některého z výrobců nepodporuje něco, co u svých výrobků sliboval, vznikne mnoho diskuzí, které hned začnou tuto tématiku řešit.

Nejinak tomu bylo v případě asynchronních shaderů a grafických karet Nvidia, kdy vývojáři počítačové hry Ashes of the Singularity (Oxide Games) vyslali do světa zprávu, že grafické karty Nvidia tuto funkci DirectX 12 prostě nepodporují, ačkoliv příslušný příznak funkčnosti v jejich ovladači tvrdí pravý opak.


Aches of the Singularity art


Nutno ale dodat, že tuto informaci vývojáři Oxide nepustili do světa z pouhého plezíru, aby společnost Nvidia nějak záměrně poškodili, ale reagovali tak na původní prohlášení Nvidia, že benchmark z této hry, jehož výsledky byly na internetu některými redakcemi publikovány a nedopadly pro grafické karty Nvidia nijak oslnivě, obsahuje chyby (bug v implementaci MSAA) a neukazuje tu „správnou metriku výkonu DirectX 12“.

Toto prohlášení Oxide strhlo na internetu lavinu diskuzí, kde se problematika kolem asynchronních shaderů začala okamžitě řešit. Většina těchto diskuzí byla ovládnuta fanoušky společností Nvidia nebo AMD a podle toho také úroveň jednotlivých příspěvků vypadala. A jak už to tak bývá, k žádnému jednoznačnému závěru tyto diskuze samozřejmě nedospěly.


AMD vs Nvidia


Proto jsme se rozhodli, že se v dnešním článku na problematiku kolem asynchronních shaderů podíváme detailněji, a protože se rozhodně nejedná jednoduché téma, pokusíme se vše vysvětlit tak, jak nejjednodušeji to jen půjde.

Dnes to tedy bude hodně o teorii a architektuře grafických čipů, ale abychom nezůstali pouze u suché teorie, nakonec přidáme i nějaká svá vlastní měření. A jakou to má souvislost s DirectX 12 a Multi-engine? Začneme raději pěkně pozvolna.
reklama
Nejnovější články
Gigabyte uvádí Mini-ITX desku s B350 a Wi-Fi pro Ryzen Gigabyte uvádí Mini-ITX desku s B350 a Wi-Fi pro Ryzen
Řady základních desek formátu Mini-ITX, které jsou vybaveny paticí AM4 pro procesory Ryzen (případně APU Bristol Ridge) se pomalu rozšiřují. Nyní tu máme společnost Gigabyte, která si připravila model AB350N-Gaming WIFI Mini-ITX.
Dnes,  aktualita, Jan Vítek
Intel X299 je prý "VRM katastrofa" Intel X299 je prý "VRM katastrofa"
Německý overclocker der8auer se opět ozval a tentokrát si vzal na mušku platformu Intel X299, jejíž desky označil za úplnou "VRM katastrofu". Viní tím samotný Intel i výrobce desek, a to z uspěchaného nástupu platformy. 
Dnes,  aktualita, Jan Vítek
AMD Radeon Vega Frontier Edition a první testy AMD Radeon Vega Frontier Edition a první testy
Nové AMD Radeon Vega Frontier Edition se už dostávají mezi lidi, neboť vzduchem chlazená verze v ceně 999 dolarů už byla představena, a tak se můžeme podívat na to, jak vypadá i jaký výkon nabízí. 
Dnes,  aktualita, Jan Vítek
Windows 10 Fall Creators Update se spolehne na AI zabezpečení Windows 10 Fall Creators Update se spolehne na AI zabezpečení
Windows 10 Fall Creators Update je druhá velká aktualizace tohoto systému, která přijde, jak už je z jejího označení jasné, někdy na podzim. Microsoft se nyní na svém blogu rozpovídal o tom, co plánuje ohledně jejího zabezpečení. 
Dnes,  aktualita, Jan Vítek
WD ukázal 96vrstvé NAND Flash se 4 bity na buňku WD ukázal 96vrstvé NAND Flash se 4 bity na buňku
Namísto Toshiby na sebe vzal představení nových pamětí BiCS už její partner Western Digital, který se pochlubil něčím velice zajímavým. Jde o paměti NAND Flash s 96 vrstvami, které jsou navíc vybaveny buňkami QLC. 
Dnes,  aktualita, Jan Vítek