www.svethardware.cz
>
>

DirectX 12 Multi-engine: asynchronní shadery v praxi

DirectX 12 Multi-engine: asynchronní shadery v praxi
, , recenze
Co jsou to asynchronní shadery a k čemu vlastně slouží? Jak zapadají do kontextu DirectX 12? Které grafické karty je podporují, které zase ne a proč? V dnešním článku odpovíme právě na takovéto otázky.



reklama
Vždy, když se na internetu objeví nějaké zprávy o tom, že hardware některého z výrobců nepodporuje něco, co u svých výrobků sliboval, vznikne mnoho diskuzí, které hned začnou tuto tématiku řešit.

Nejinak tomu bylo v případě asynchronních shaderů a grafických karet Nvidia, kdy vývojáři počítačové hry Ashes of the Singularity (Oxide Games) vyslali do světa zprávu, že grafické karty Nvidia tuto funkci DirectX 12 prostě nepodporují, ačkoliv příslušný příznak funkčnosti v jejich ovladači tvrdí pravý opak.


Aches of the Singularity art


Nutno ale dodat, že tuto informaci vývojáři Oxide nepustili do světa z pouhého plezíru, aby společnost Nvidia nějak záměrně poškodili, ale reagovali tak na původní prohlášení Nvidia, že benchmark z této hry, jehož výsledky byly na internetu některými redakcemi publikovány a nedopadly pro grafické karty Nvidia nijak oslnivě, obsahuje chyby (bug v implementaci MSAA) a neukazuje tu „správnou metriku výkonu DirectX 12“.

Toto prohlášení Oxide strhlo na internetu lavinu diskuzí, kde se problematika kolem asynchronních shaderů začala okamžitě řešit. Většina těchto diskuzí byla ovládnuta fanoušky společností Nvidia nebo AMD a podle toho také úroveň jednotlivých příspěvků vypadala. A jak už to tak bývá, k žádnému jednoznačnému závěru tyto diskuze samozřejmě nedospěly.


AMD vs Nvidia


Proto jsme se rozhodli, že se v dnešním článku na problematiku kolem asynchronních shaderů podíváme detailněji, a protože se rozhodně nejedná jednoduché téma, pokusíme se vše vysvětlit tak, jak nejjednodušeji to jen půjde.

Dnes to tedy bude hodně o teorii a architektuře grafických čipů, ale abychom nezůstali pouze u suché teorie, nakonec přidáme i nějaká svá vlastní měření. A jakou to má souvislost s DirectX 12 a Multi-engine? Začneme raději pěkně pozvolna.
reklama
Nejnovější články
Samsung představil světově největší herní QLED monitor Samsung představil světově největší herní QLED monitor
Gamescom 2017 je v plném proudu, a tak není divu, že se dozvídáme o novém herním hardwaru. Nyní se budeme bavit konkrétně o monitoru CHG90, který Samsung označil za světově největší typu QLED.
Dnes,  aktualita, Jan Vítek
Zatmění Slunce a letící ISS v úžasné kompozici Zatmění Slunce a letící ISS v úžasné kompozici
Včera se Američané mohli podívat na úplné zatmění Slunce, což jsou staré zprávy. My se ale podíváme na to, jak vypadá přelet Mezinárodní vesmírné stanice přes tvář částečně zatmněného Slunce. 
Dnes,  aktualita, Jan Vítek
NASA posiluje své vesmírné komunikační kanály novým satelitem NASA posiluje své vesmírné komunikační kanály novým satelitem
Americká NASA využívá řadu satelitů, které zajišťují komunikaci s dalšími zařízeními pohybujícími se ve vesmíru. Jde především o flotilu Space Network z minulého století. Ty ale stárnou, a tak je řada na novou, již třetí generaci.
Dnes,  aktualita, Jan Vítek
Windows Store zaplavují aplikace slibující filmy zdarma Windows Store zaplavují aplikace slibující filmy zdarma
Windows Store, který je již nedílnou součástí systému Windows 10, je zaplaven aplikacemi slibujícími streamování filmů zdarma, a to včetně nejnovějších hollywoodských trháků. Hrozí však z jejich strany také nebezpečí?
Dnes,  aktualita, Jan Vítek
WannaCry je zpět a útočí na systémy LG WannaCry je zpět a útočí na systémy LG
Ransomware známý pod názvem WannaCry se opět připomněl a zaútočil na další počítače, což aktuálně pocítila především společnost LG. Ta musela na dva dny vypnout část své sítě v Jižní Koreji. 
Dnes,  aktualita, Jan Vítek