www.svethardware.cz
>
>

DirectX 12 Multi-engine: asynchronní shadery v praxi

DirectX 12 Multi-engine: asynchronní shadery v praxi
, , recenze
Co jsou to asynchronní shadery a k čemu vlastně slouží? Jak zapadají do kontextu DirectX 12? Které grafické karty je podporují, které zase ne a proč? V dnešním článku odpovíme právě na takovéto otázky.
reklama
Vždy, když se na internetu objeví nějaké zprávy o tom, že hardware některého z výrobců nepodporuje něco, co u svých výrobků sliboval, vznikne mnoho diskuzí, které hned začnou tuto tématiku řešit.

Nejinak tomu bylo v případě asynchronních shaderů a grafických karet Nvidia, kdy vývojáři počítačové hry Ashes of the Singularity (Oxide Games) vyslali do světa zprávu, že grafické karty Nvidia tuto funkci DirectX 12 prostě nepodporují, ačkoliv příslušný příznak funkčnosti v jejich ovladači tvrdí pravý opak.


Aches of the Singularity art


Nutno ale dodat, že tuto informaci vývojáři Oxide nepustili do světa z pouhého plezíru, aby společnost Nvidia nějak záměrně poškodili, ale reagovali tak na původní prohlášení Nvidia, že benchmark z této hry, jehož výsledky byly na internetu některými redakcemi publikovány a nedopadly pro grafické karty Nvidia nijak oslnivě, obsahuje chyby (bug v implementaci MSAA) a neukazuje tu „správnou metriku výkonu DirectX 12“.

Toto prohlášení Oxide strhlo na internetu lavinu diskuzí, kde se problematika kolem asynchronních shaderů začala okamžitě řešit. Většina těchto diskuzí byla ovládnuta fanoušky společností Nvidia nebo AMD a podle toho také úroveň jednotlivých příspěvků vypadala. A jak už to tak bývá, k žádnému jednoznačnému závěru tyto diskuze samozřejmě nedospěly.


AMD vs Nvidia


Proto jsme se rozhodli, že se v dnešním článku na problematiku kolem asynchronních shaderů podíváme detailněji, a protože se rozhodně nejedná jednoduché téma, pokusíme se vše vysvětlit tak, jak nejjednodušeji to jen půjde.

Dnes to tedy bude hodně o teorii a architektuře grafických čipů, ale abychom nezůstali pouze u suché teorie, nakonec přidáme i nějaká svá vlastní měření. A jakou to má souvislost s DirectX 12 a Multi-engine? Začneme raději pěkně pozvolna.
reklama
Nejnovější články
Doporučené PC sestavy: leden 2019 Doporučené PC sestavy: leden 2019
V tomto článku se podíváme na doporučené konfigurace vhodné pro různá využití. Od levných, malých a úsporných nettopů přes sestavy OFFICE a HOME až po herní a vysoce výkonné sestavy GAME a TOP.
Dnes, návod, Jan Vítek
Samsung inovoval SSD disky 970 EVO Plus Samsung inovoval SSD disky 970 EVO Plus
Společnost Samsung inovovala nabídku svých SSD disků. Nová řada 970 EVO Plus nahrazuje původní 970 EVO novými 96vrstvými V-NAND čipy a zvyšuje přenosové rychlosti i hodnoty náhodného přístupu.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Skandál u DJI, desítky zaměstnanců součástí obrovského podvodu Skandál u DJI, desítky zaměstnanců součástí obrovského podvodu
Výrobcem dronů DJI nyní otřásá velký skandál, který ho může stát opravdu nemalé peníze. Desítky zaměstnanců se totiž zúčastnily obrovského provizního podvodu. Zaměstnanci si tak přišli na spoustu peněz.
Včera, aktualita, Milan Šurkala2 komentáře
GBatteries: rychlé nabíjení elektromobilů díky AI GBatteries: rychlé nabíjení elektromobilů díky AI
Máme zde další převratnou technologii spojenou s elektromobily a jejich nabíjením. Stojí za nimi startup GBatteries, který slibuje nabití 60kWh akumulátoru v řádu několika málo minut, přičemž úlohu zde hraje systém umělé inteligence.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Proudy rádiového záření z naší supermasivní černé díry mohou mířit přímo na Zemi Proudy rádiového záření z naší supermasivní černé díry mohou mířit přímo na Zemi
Sagittarius A* známe jako velice silný zdroj rádiového záření uprostřed naší galaxie a obvykle se označuje za supermasivní černou díru. Nyní se ukázalo, že silné proudy tohoto záření mohou být namířeny přímo na Zemi. 
Včera, aktualita, Jan Vítek