www.svethardware.cz
>
>

DirectX 12 Multi-engine: asynchronní shadery v praxi

DirectX 12 Multi-engine: asynchronní shadery v praxi
, , recenze
Co jsou to asynchronní shadery a k čemu vlastně slouží? Jak zapadají do kontextu DirectX 12? Které grafické karty je podporují, které zase ne a proč? V dnešním článku odpovíme právě na takovéto otázky.
reklama
Vždy, když se na internetu objeví nějaké zprávy o tom, že hardware některého z výrobců nepodporuje něco, co u svých výrobků sliboval, vznikne mnoho diskuzí, které hned začnou tuto tématiku řešit.

Nejinak tomu bylo v případě asynchronních shaderů a grafických karet Nvidia, kdy vývojáři počítačové hry Ashes of the Singularity (Oxide Games) vyslali do světa zprávu, že grafické karty Nvidia tuto funkci DirectX 12 prostě nepodporují, ačkoliv příslušný příznak funkčnosti v jejich ovladači tvrdí pravý opak.


Aches of the Singularity art


Nutno ale dodat, že tuto informaci vývojáři Oxide nepustili do světa z pouhého plezíru, aby společnost Nvidia nějak záměrně poškodili, ale reagovali tak na původní prohlášení Nvidia, že benchmark z této hry, jehož výsledky byly na internetu některými redakcemi publikovány a nedopadly pro grafické karty Nvidia nijak oslnivě, obsahuje chyby (bug v implementaci MSAA) a neukazuje tu „správnou metriku výkonu DirectX 12“.

Toto prohlášení Oxide strhlo na internetu lavinu diskuzí, kde se problematika kolem asynchronních shaderů začala okamžitě řešit. Většina těchto diskuzí byla ovládnuta fanoušky společností Nvidia nebo AMD a podle toho také úroveň jednotlivých příspěvků vypadala. A jak už to tak bývá, k žádnému jednoznačnému závěru tyto diskuze samozřejmě nedospěly.


AMD vs Nvidia


Proto jsme se rozhodli, že se v dnešním článku na problematiku kolem asynchronních shaderů podíváme detailněji, a protože se rozhodně nejedná jednoduché téma, pokusíme se vše vysvětlit tak, jak nejjednodušeji to jen půjde.

Dnes to tedy bude hodně o teorii a architektuře grafických čipů, ale abychom nezůstali pouze u suché teorie, nakonec přidáme i nějaká svá vlastní měření. A jakou to má souvislost s DirectX 12 a Multi-engine? Začneme raději pěkně pozvolna.
reklama
Nejnovější články
AOC uvedlo levné herní monitory V2H s FreeSync a IPS AOC uvedlo levné herní monitory V2H s FreeSync a IPS
Společnost AOC představila trojici nových levných herních monitorů 22V2H, 24V2H a 27V2H. Všechny tři mají IPS obrazovku a podporují také technologii AMD FreeSync. To vše za dosti nízkou cenu.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Tim Cook chce, aby Bloomberg stáhl kontroverzní článek Tim Cook chce, aby Bloomberg stáhl kontroverzní článek
Tim Cook vůbec není nadšený z kontroverzního článku serveru Bloomberg, který tvrdí, že čínští výrobci hardware vkládali do základních desek amerických serverů štěnice. Žádá, aby údajně nepravdivý článek stáhl.
Včera, aktualita, Milan Šurkala3 komentáře
Autonomní létající taxi Volocopter míří do Singapuru Autonomní létající taxi Volocopter míří do Singapuru
Startup Volocopter už před rokem provedl test svého autonomního létajících taxi v Dubaji a létá i Německu. Jednou z dalších zemí, kde proběhnou testovací lety tohoto 18rotorového "dronu" pro dvě osoby, bude Singapur.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Intel Core i9-9900K je tu, jak si vede? Intel Core i9-9900K je tu, jak si vede?
Dnes už konečně padlo informační embargo na nové procesory Intel, a tak se můžeme podívat na první nezávislé testy procesoru Core i9-9900K, o jehož testování firmou Principled Technologies se tak moc mluvilo. 
19.10.2018, aktualita, Jan Vítek4 komentáře
Crucial P1, nová rychlá SSD s QLC čipy Crucial P1, nová rychlá SSD s QLC čipy
Také společnost Crucial představila nová velmi rychlá SSD. Využívají M.2 2280 formátu a sběrnice PCIe s NVMe podporou. Může se chlubit rychlostí až 2000 MB/s díky vyrovnávacímu SLC bufferu.
19.10.2018, aktualita, Milan Šurkala1 komentář