www.svethardware.cz
>
>

DirectX 12 Multi-engine: asynchronní shadery v praxi

DirectX 12 Multi-engine: asynchronní shadery v praxi
, , recenze
Co jsou to asynchronní shadery a k čemu vlastně slouží? Jak zapadají do kontextu DirectX 12? Které grafické karty je podporují, které zase ne a proč? V dnešním článku odpovíme právě na takovéto otázky.



reklama
Vždy, když se na internetu objeví nějaké zprávy o tom, že hardware některého z výrobců nepodporuje něco, co u svých výrobků sliboval, vznikne mnoho diskuzí, které hned začnou tuto tématiku řešit.

Nejinak tomu bylo v případě asynchronních shaderů a grafických karet Nvidia, kdy vývojáři počítačové hry Ashes of the Singularity (Oxide Games) vyslali do světa zprávu, že grafické karty Nvidia tuto funkci DirectX 12 prostě nepodporují, ačkoliv příslušný příznak funkčnosti v jejich ovladači tvrdí pravý opak.


Aches of the Singularity art


Nutno ale dodat, že tuto informaci vývojáři Oxide nepustili do světa z pouhého plezíru, aby společnost Nvidia nějak záměrně poškodili, ale reagovali tak na původní prohlášení Nvidia, že benchmark z této hry, jehož výsledky byly na internetu některými redakcemi publikovány a nedopadly pro grafické karty Nvidia nijak oslnivě, obsahuje chyby (bug v implementaci MSAA) a neukazuje tu „správnou metriku výkonu DirectX 12“.

Toto prohlášení Oxide strhlo na internetu lavinu diskuzí, kde se problematika kolem asynchronních shaderů začala okamžitě řešit. Většina těchto diskuzí byla ovládnuta fanoušky společností Nvidia nebo AMD a podle toho také úroveň jednotlivých příspěvků vypadala. A jak už to tak bývá, k žádnému jednoznačnému závěru tyto diskuze samozřejmě nedospěly.


AMD vs Nvidia


Proto jsme se rozhodli, že se v dnešním článku na problematiku kolem asynchronních shaderů podíváme detailněji, a protože se rozhodně nejedná jednoduché téma, pokusíme se vše vysvětlit tak, jak nejjednodušeji to jen půjde.

Dnes to tedy bude hodně o teorii a architektuře grafických čipů, ale abychom nezůstali pouze u suché teorie, nakonec přidáme i nějaká svá vlastní měření. A jakou to má souvislost s DirectX 12 a Multi-engine? Začneme raději pěkně pozvolna.
reklama
Nejnovější články
Norsko jako první na světě ruší FM rádio Norsko jako první na světě ruší FM rádio
Norsko je v mnoha oblastech průlomovou zemí. Vede např. v počtu elektromobilů nebo je zajímavé skladbou elektráren, nyní překvapuje tím, že se stává první zemí na světě, která zrušila FM vysílání.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala
Bitcoinový milionář rozdá přes 90 milionů USD na charitu Bitcoinový milionář rozdá přes 90 milionů USD na charitu
Na bitcoinu se dá hodně ztratit, ale i hodně zbohatnout. To se některým skutečně povedlo, a to do takové výše, že by peníze nikdy neuměli utratit. Proto jeden z bitcoinových milionářů založil fond, který rozdá přes 90 milionů dolarů v bitcoinech.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala
Microsoft zvažuje Python jako skriptovací jazyk pro Excel Microsoft zvažuje Python jako skriptovací jazyk pro Excel
Aplikace Microsoft Office a zejména tabulkový procesor Excel se možná v budoucnu dočká dalšího skriptovacího jazyka. Vedle dnes používaného Visual Basicu by se zde mohl objevit i dnes velmi oblíbený Python.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala2 komentáře
Synology uvádí NAS DS218 a FlashStation FS1018 pro 12 SSD disků Synology uvádí NAS DS218 a FlashStation FS1018 pro 12 SSD disků
Společnost Synology představilo dva nové NAS servery DiskStation DS218 a FlashStation FS1018. Prvně jmenovaný umí kódování do 10bitového H.265, druhý zase pojme rovnou 12 velmi výkonných SSD disků.
Včera, aktualita, Milan Šurkala8 komentářů
Elite: Dangerous přiostřuje, Thargoidi útočí i na přístavy Elite: Dangerous přiostřuje, Thargoidi útočí i na přístavy
Hmyzácká rasa Thargoidů začala znepříjemňovat život hráčů v Elite: Dangerous, jak nám tvůrci ostatně slibovali. I nové video ukazuje, že ušetřeny nezůstanou ani velké vesmírné stanice a že tak bude svět v této hře jiný než dřív.
Včera, aktualita, Jan Vítek1 komentář