www.svethardware.cz
>
>

DirectX 12 Multi-engine: asynchronní shadery v praxi

DirectX 12 Multi-engine: asynchronní shadery v praxi
, , recenze
Co jsou to asynchronní shadery a k čemu vlastně slouží? Jak zapadají do kontextu DirectX 12? Které grafické karty je podporují, které zase ne a proč? V dnešním článku odpovíme právě na takovéto otázky.
reklama
Vždy, když se na internetu objeví nějaké zprávy o tom, že hardware některého z výrobců nepodporuje něco, co u svých výrobků sliboval, vznikne mnoho diskuzí, které hned začnou tuto tématiku řešit.

Nejinak tomu bylo v případě asynchronních shaderů a grafických karet Nvidia, kdy vývojáři počítačové hry Ashes of the Singularity (Oxide Games) vyslali do světa zprávu, že grafické karty Nvidia tuto funkci DirectX 12 prostě nepodporují, ačkoliv příslušný příznak funkčnosti v jejich ovladači tvrdí pravý opak.


Aches of the Singularity art


Nutno ale dodat, že tuto informaci vývojáři Oxide nepustili do světa z pouhého plezíru, aby společnost Nvidia nějak záměrně poškodili, ale reagovali tak na původní prohlášení Nvidia, že benchmark z této hry, jehož výsledky byly na internetu některými redakcemi publikovány a nedopadly pro grafické karty Nvidia nijak oslnivě, obsahuje chyby (bug v implementaci MSAA) a neukazuje tu „správnou metriku výkonu DirectX 12“.

Toto prohlášení Oxide strhlo na internetu lavinu diskuzí, kde se problematika kolem asynchronních shaderů začala okamžitě řešit. Většina těchto diskuzí byla ovládnuta fanoušky společností Nvidia nebo AMD a podle toho také úroveň jednotlivých příspěvků vypadala. A jak už to tak bývá, k žádnému jednoznačnému závěru tyto diskuze samozřejmě nedospěly.


AMD vs Nvidia


Proto jsme se rozhodli, že se v dnešním článku na problematiku kolem asynchronních shaderů podíváme detailněji, a protože se rozhodně nejedná jednoduché téma, pokusíme se vše vysvětlit tak, jak nejjednodušeji to jen půjde.

Dnes to tedy bude hodně o teorii a architektuře grafických čipů, ale abychom nezůstali pouze u suché teorie, nakonec přidáme i nějaká svá vlastní měření. A jakou to má souvislost s DirectX 12 a Multi-engine? Začneme raději pěkně pozvolna.
reklama
Nejnovější články
QNAP ukázal nové karty pro výrazné navýšení výkonu NAS QNAP ukázal nové karty pro výrazné navýšení výkonu NAS
QNAP si připravil nové karty QM2, které poslouží k výraznému navýšení výkonu kompatibilních systémů NAS. Nabídnou totiž jednak síťové připojení s vysokou propustností a navíc i možnost instalace M.2 SSD.
Dnes, aktualita, Jan Vítek
Osmijádrový Coffee Lake S se ukázal v Sandře Osmijádrový Coffee Lake S se ukázal v Sandře
Intel už evidentně má k dispozici vzorky procesoru Coffee Lake S vybaveného osmi jádry, na nějž asi čeká i AMD, aby proti němu nasadilo procesor Ryzen 7 2800X. Nový Core i7 se už ukázal ve výsledcích Sandry. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek
Světově nejmenší dům se měří v mikrometrech Světově nejmenší dům se měří v mikrometrech
Na našem serveru řešíme zmenšování jiných věcí než domů, ovšem výsledek nové technologie francouzského institutu je pouze ukázka, která demonstruje její možnosti. A ty mohou být různé. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek
Asteroid Bee-Zed: je to starý mezihvězdný imigrant? Asteroid Bee-Zed: je to starý mezihvězdný imigrant?
Loni plnil stránky astronomických magazínů asteroid ‘Oumuamua, který k nám zavítal na své mezihvězdné cestě. Vypadá to však, že už to není jediný mezihvězdný objekt, o kterém víme. Je tu ještě starý Bee-Zed. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek
NVIDIA odvolala GPP, Asus otáčí také a ruší značku AREZ NVIDIA odvolala GPP, Asus otáčí také a ruší značku AREZ
Společnost NVIDIA už dříve ohlásila, že nově nastavená pravidla programu GPP ruší a k tomuto veletoči nyní přichází ještě dovětný kotrmelec. Asus se totiž rozhodl, že zruší značku AREZ, která se na trhu ani moc neohřála.
Dnes, aktualita, Jan Vítek1 komentář