www.svethardware.cz
>
>

DirectX 12 Multi-engine: asynchronní shadery v praxi

DirectX 12 Multi-engine: asynchronní shadery v praxi
, , recenze
Co jsou to asynchronní shadery a k čemu vlastně slouží? Jak zapadají do kontextu DirectX 12? Které grafické karty je podporují, které zase ne a proč? V dnešním článku odpovíme právě na takovéto otázky.
reklama
Vždy, když se na internetu objeví nějaké zprávy o tom, že hardware některého z výrobců nepodporuje něco, co u svých výrobků sliboval, vznikne mnoho diskuzí, které hned začnou tuto tématiku řešit.

Nejinak tomu bylo v případě asynchronních shaderů a grafických karet Nvidia, kdy vývojáři počítačové hry Ashes of the Singularity (Oxide Games) vyslali do světa zprávu, že grafické karty Nvidia tuto funkci DirectX 12 prostě nepodporují, ačkoliv příslušný příznak funkčnosti v jejich ovladači tvrdí pravý opak.


Aches of the Singularity art


Nutno ale dodat, že tuto informaci vývojáři Oxide nepustili do světa z pouhého plezíru, aby společnost Nvidia nějak záměrně poškodili, ale reagovali tak na původní prohlášení Nvidia, že benchmark z této hry, jehož výsledky byly na internetu některými redakcemi publikovány a nedopadly pro grafické karty Nvidia nijak oslnivě, obsahuje chyby (bug v implementaci MSAA) a neukazuje tu „správnou metriku výkonu DirectX 12“.

Toto prohlášení Oxide strhlo na internetu lavinu diskuzí, kde se problematika kolem asynchronních shaderů začala okamžitě řešit. Většina těchto diskuzí byla ovládnuta fanoušky společností Nvidia nebo AMD a podle toho také úroveň jednotlivých příspěvků vypadala. A jak už to tak bývá, k žádnému jednoznačnému závěru tyto diskuze samozřejmě nedospěly.


AMD vs Nvidia


Proto jsme se rozhodli, že se v dnešním článku na problematiku kolem asynchronních shaderů podíváme detailněji, a protože se rozhodně nejedná jednoduché téma, pokusíme se vše vysvětlit tak, jak nejjednodušeji to jen půjde.

Dnes to tedy bude hodně o teorii a architektuře grafických čipů, ale abychom nezůstali pouze u suché teorie, nakonec přidáme i nějaká svá vlastní měření. A jakou to má souvislost s DirectX 12 a Multi-engine? Začneme raději pěkně pozvolna.
reklama
Nejnovější články
Yuneec Mantis Q, hlasem ovládaný kompaktní dron Yuneec Mantis Q, hlasem ovládaný kompaktní dron
Společnost Yuneec představila nový kompaktní dron Mantis Q. Ten umí nahrávat až 4K video a fotit do RAW formátu. Ve vzduchu vydrží přes půl hodiny a je možné jej ovládat i s pomocí hlasových příkazů.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala
Enermax vylepšil vodní chlazení Liqtech TR4 II o RGB LED Enermax vylepšil vodní chlazení Liqtech TR4 II o RGB LED
Společnost Enermax aktualizovala své vodní chlazení Liqtech TR4 II. To je schopno uchladit i přetaktované procesory AMD Threadripper, neboť si má poradit až s 500W spotřebou. Novinkou je však RGB podsvícení.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
SpaceX: Dragon s lidskou posádkou poletí v dubnu SpaceX: Dragon s lidskou posádkou poletí v dubnu
Vypadá to, že z dvojice firem SpaceX a Boeing má nyní ta první na dosah prvenství jako firma, která dokáže vyslat člověka do vesmíru, a to přímo na oběžnou dráhu. SpaceX to chce poprvé vyzkoušet v dubnu příštího roku. 
Včera, aktualita, Jan Vítek
AMD vysvětluje taktovací funkci Precision Boost Overdrive AMD vysvětluje taktovací funkci Precision Boost Overdrive
Už jsme se jednou věnovali funkci Precision Boost Overdrive, kterou nabízejí procesory AMD Threadripper druhé generace, ovšem pouze okrajově. Nyní se ale na ni podíváme blíže, a to i díky nově zveřejněným materiálům. 
Včera, aktualita, Jan Vítek1 komentář
EVGA představila malou X299 Micro ATX 2 pro výkonné Intely EVGA představila malou X299 Micro ATX 2 pro výkonné Intely
EVGA se pochlubila novou deskou, která je určena pro zákazníky mající zájem o menší sestavu založenou na procesorech Intel pro patici LGA 2066. Jde tak o HEDT procesory včetně zatím nejvýkonnějšího 18jádrového modelu.
Včera, aktualita, Jan Vítek