reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
12.4.2012, Petr Štefek, recenze
GeForce GTX 680 je podle mnoha novinářů nejvýkonnější kartou současnosti, ale její náskok oproti staršímu Radeonu HD 7970 není tak drtivý, jak by si Nvidia mohla přát. Srovnali jsme si obě tyto karty včetně přetaktování v nejnovějších hrách.
Nirael1 | 20.10.201212:50
velmi chvalim tento test bol nestranny,uprimny a pan Petr Štefek vedel presne o com hovori na oboch stranach ci u jednej grafike alebo druhej.nakolko je to situaovany test na pouzity hardware aj software je to u tychto dvoch modelov dost vyrovnane.pokial ide o amd ti su schopni novou verziou catalyst zvysit vykon aj o 20% na konkretnych hrach.tak isto vydali GHz Edition ktora od sapphire vo verzii toxic je asi nvidiou neprekonatelna.najviac ja co si vazim ako hrac ale aj ako clovek vyuzivajuci GPGPU akceleraciu pri konverzii blu­-ray alebo pri uprave videi s vysokym rozlisenim,je surovy vykon grafiky nie len v hrach ale vo vsetkom.multi­-desktop je pre mna samozrejmostou a take hranie DiRT ci Need For Speed na troch monitoroch cez amd eyefinity je neskutocnym zazitkom.ale u nvidii je to zasa kvalitnejsou ceskym vyrazom podivanou na to ako cela ta hra posobi ci uz fyzikou ale aj roznymi drobnymi detailami pri renderovani.kazdy si zgustne svoje a kazdy si najde tu svoju avsak obcasne porovnanie nezaskodi, hlavne pre tych ktori sa nevedia rozhodnut co naozaj potrebuju ;)
Odpovědět0  0
Jura2 (184) | 13.4.201219:59
Celkovo sú tie karty +­- vyrovnané. Jednej sedí viac to, inej zas ono :­-­).
Tu to teda, asi bude, o konkrétnom hráčovi a sympatii k značke ­(nielen výrobcu čipu, ale aj konkrétnej karty­).

Cena pre mňa v pase, ale myslím, že kto kúpi mal by na nejakých pár rokov mať pokoj :­-­).
Odpovědět1  0
john (109) | 12.4.201219:29
u radeonu by se casem oplatily srovnavaci testy s ruznymi ovladaci, jinak pekny test
Odpovědět0  0
Rafan (336) | 12.4.201213:41
Je my úplně jedno která z karet vyhrává když jsou ceny těchto GK naprosto šílené.Můj příjem my umožňuje si takovou GK koupit aniž by mne to nijak rujnovalo ale ruku bych si nechal urazit kdybych ty peníze chtěl za to dát.Doufám že lidi vezmou rozum do hrsti a na tuhle hru nepřistoupí.Věřte že v mém případě nejde o lakotu ale o pocit že bych si připadal jak debil co se nechává oškubat.Když výrobce ignoruje výrobní náklady s tím že to stejně zatáhne ten moula zákazník protože ho zblbnem a on ty prachy vyklopí a ještě se u toho bude radovat.Lidi dejte ve známost že tuhle telenovelu s výrobci hrát nebudete.
Odpovědět4  1
Petr Štefek (1098) | 12.4.201216:01
Asi vás chápu, ale ono u spotřební elektroniky je to všude stejné ... mohli bychom podobně argumentovat u každé jednotlivé věci, kterou člověk k životu nepotřebuje ...nicméně, člověk je tvor marnivý a rád luxus. Pokud paříte hry občas, tak se vám podobné karty asi nevyplatí a pokud ano, tak zase můžete spolehát na to, že vám podobná karta může sloužit i za dva roky...co by za to dali majitelé jablečných produktů:)
Odpovědět4  0
Rafan (336) | 12.4.201217:41
Zdá se že si nerozumíme já tu mluvím o všech GK co mají GPU vyrobené na 28 nm protože to tyto GK prodražuje a náklady se hází na zákazníka.Nevidím nijakou snahu kromě PR keců výrobu zlevnit.Proč by to také dělali a utráceli doláče když to lidi kupují i tak.Představte si že by to dělali úplně všichni výrobci čehokoli.Ne tento přístup je odsouzení hodný a lidi by to měli dát najevo.
Odpovědět0  0
NRX (170) | 13.4.20127:47
Trochu mám pocit, že plačete na nesprávnom hrobe. Nič nie je zadarmo a nový, naviac pomerne problémový process nie je lacný a ak si myslíte, že nová generácia bude zakaždým lacnejšia ako predchádzajúce, tak Vás asi sklamem. Keby aj tie ceny boli hneď držané umelo...

Ten kto má rozum v hrsti, si grafiku nekupuje každý rok a nevyvalí za ňu zakaždým 500€ a viac. Avšak herný nadšenci, čo hrajú na 3 monitoroch to môžu považovať za nutnosť, ale tých je zas málo, aby zachránili alebo utiahli tento trh.

Tiež som kedysi dal za grafiku 15litrov. Odmenou mi bolo bezproblémový chod všetkých hier a vydržala zopár rokov. Napriek tomu, teraz by som už tie peniaze za ňu nedal. Jednak sa už toľko nehrám ­- mám aj iné záujmy a rodinu a skôr kúpim jazdenú grafiku s odstupom 1 roka za rozumnejšiu cenu ;­-)
Odpovědět2  0
nomad16 | 13.4.201214:02
No mate pravdu ale ne uplně. ono taky neco stojí ten vyvoj a navrhovaní engine. tak aby byl uspěšny a rychlý a konkureční boj je velky. a to stojí velky penize. a musí se furt myslet dopředu to že to pak jde vyrobyt za par kaček není duležity ale aby to vše ostatní zaplatilo to je duležity. kdby to tak každa firma nemyslela tak tady nepřežije ani rok. a skončí s jedním produktem na trhu. na další vývoj by nebyli penize.
Odpovědět0  0
Sydloch | 25.6.201221:57
Souhlas, taky se mi nechce dávat ty prachy kór, když mám Radeona 5780, který zatím stačí, ale ten Radeon jsem kupovat za 8t, peněz mě líto bylo, ale co žijeme jen jednou ne :­). Druhá věc je ta, že za ty ceny platíme vývoj­(jasně taky akcionáře­) a když nebude dost peněz na vývoj bude pomalejší a tím budou pomaleji vycházet novinky, takže ti movitější platí i tem méně to, že bude za rok daleko výhodnější HW.
Odpovědět0  0
Carter83 (12) | 12.4.20129:45
Byť si normálně myslím že srovnání je podstatné na referenčních taktech, tak v případě takovýchto grafických karet je už nejspíše opravdu nesmysl přetaktování neuvažovat. A je vidět že výkon je opravdu hodně vyrovnaný, co mě ale dost překvapilo je prakticky shodná spotřeba po přetaktování.
Odpovědět5  0
Petr Štefek (1098) | 12.4.201210:15
Také tak, ale co ukázal displej, to jsem odečetl a napsa. Papírově jsou spotřeby výrazně odlišné a v praxi bez velkého OC je to cca 30W ve prospěch GTX 680.
Odpovědět3  0
Iron_Storm (30) | 12.4.20127:51
velmi strizliva recenze, dobra prace
Odpovědět3  0
Petr Štefek (1098) | 12.4.201210:17
děkuju ... samotného mě zajímalo, která bude lepší ... musím ale říci, že u mě GTX 680 asi vyhrála kvůli WOW a využití SSAA a slušnému výslednému výkonu.
Odpovědět0  0
Ladik 22 | 14.4.20123:17
To jo, ale, ta GRafická Karta AMD Radeon HD7970, má zase, někde i 10x Vyšší Výkon, v Double Precision, tedy, v těch, věcech, na co se používá, Grafická Karta, k urychlení, Operací, v Adobe PHOTOSHOPu, nebo, na Kódování, Videa, nebo, prostě, na ty, Proffesionální věci, na které, se pou­-žívá, Double Precision, teď, přesně, ne­-vím, které to jsou, no, jo no, tedy! :­-)
Odpovědět0  0
Kolenovrt | 16.4.201219:30
Docela me rozesmiva jak najednou cast hracu rekneme ­"fandicich AMD­" najednou nainstalovali ruzne profesionalni programy, foldingy a nutne potrebuji vypocetni vykon.

Ja na hernim PC hraju hry, tak koukam na vykon ve hrach. Spis je smutne ze u Nvidie za ten ­"platime­" i kdyz tam neni. Mam tim namysli cca. stejnou cenu jak u 7970.

Proto jsou u me urcitym zpusobem zabite obe dve.
Odpovědět0  0
Kolenovrt | 16.4.201219:33
Zapomnel jsem dodat, ze u prechozich generaci tomu bylo prave naopak ­(pokud se nemylim­) a vypocty byly vysadou Nvidie.

Nikdy jsem ale nevidel AMD fans, ze by sve karty pro mensi vypocetni vykon kritizovali. Proto je to pro me argument zhruba na pul cesty mezi ­"usmevny­" a ­"kaleni na svou vlastni hlavu"
Odpovědět0  0
Iron_Storm (30) | 16.4.201222:45
mylite se, jedina vyhoda nvidie byla v podpore CUDA, vykon v double precision ma dlouhou dobu vyssi amd a u nove architektury to vypada, ze to zustane ­(alespon nez vyjde GK110­). tedy amd fans nemaji prilis duvod sve karty kritizovat, jedine jejich GPGPU ovladace, kde byl pomalejsi rozjezd oproti nvidii, ktera vsechny standardy podporovala jako prvni a dobre implementovane. a aplikace akcelerovane unifikovanymi shadery fanouskove vypocetniho vykonu pouzivaji od doby co vznikly patricne standardy ­(opencl i cuda­) a to na veci, kde se opravdu hodi, napr. renderovani ci dekodovani videa. sam mam v notebooku nvidii, ale vypocetni vykon pro me bude hlavni faktor pri vyberu graficke karty v dalsim notebooku. tim spis, ze hry uz davno nejsou prioritou.

tak toho s tim kalenim nechejte a inspirujte se ;)
Odpovědět1  0
Kolenovrt | 16.4.201222:55
Diky za opravu, beru zpet. Kazdopadne i tak, vykon co diky ovladacum nepouziju je znacne k nicemu.

Druha vec je spotreba. GTX580 byla oznacena za neprodejnou kuli o 80W vetsi spotrebe. Timpadem ocekavam ze 7970 je pul­-neprodejna, pokud ma o 30W vic.

Tim se nesnazim kritizovat ani jednu znacku, spis ze prehnane fanboyovani smrdi. A ze nejde udelat objektivni rozhodnuti co je lepsi, kdyz kazdy ma jine pozadavky.
Odpovědět0  0
Iron_Storm (30) | 16.4.201223:14
Vite, mne je nejake fanboyovani pomerne ukradene, kdyz ma karta prijatelny prikon a velky vykon, hodi se do notebooku a to me zajima. Moje momentalni volba by asi byla GTX 570M, protoze to je jedina karta vyssi tridy, ktera je bezne dostupna do nb, nevim, proc je HD6950M pouze predrazenosti typu alienware ci goldmax. Nicmene pravdou je, ze AMD cipy rady 5xxx a 6xxx jsou efektivnejsi. ­(v notebooku je kazdy watt dobry­)

nicmene uvidime co se stane ted s nizsim vyrobnim procesem. jak je vidno, stredne velke cipy exceluji ­- amd HD7870 a GTX 680 ­(ktera je sice vetsi, nicmene herni vykon drti masivne proti vetsim 7970­). a presne ty se stavaji velice lakavou volbou, no ale jestli 7870 vydrti 680 nejak rapidne ve vypocetnim vykonu ­(coz opravdu nevim jak bude, videl jsem pouze par srovnani, kde 7870 nebyla, ale napr. 680 byla v nekterych pripadech i horsi nez 580 ­- vskutku opravdu tu kartu osekali na herni vykon­), tak pak nvidia nema nic moc lakaveho.

mohlo by to ovsem implikovat vznik zajimave profesionalni grafiky nvidia, ktera by se lisila od herniho dvojcete i jinak, nez jen drivery a jmenem. nechci ale vubec premyslet nad tim, jak by byla cenove ohodnocena :­(

coz se ostatne bude tykat i dalsich karet, situace na poli notebooku je bidna, preznacovani se snad deje nejvic za poslednich par let a je to velice velice neprehledne. nakonec to rozsekne intel haswell :­) ­(apu od amd je sice supr vec, ale bez silneho procesoroveho vykonu k nicemu)
Odpovědět1  0
aky | 12.4.20127:19
Pěkný článek, konečně solidní recenze bez protěžování jednoho výrobce
Odpovědět4  0
Petr Štefek (1098) | 12.4.201210:18
Snažím se být objektivní, i když se často nadchnu pro tu či onu technologii :)
Odpovědět2  0
danco (2) | 12.4.201215:20
Chcelo by to nejaký test aj na AA featury v ovládačoch s dopadom na výkon vs. kvalita obrazu.
Odpovědět0  0
Iron_Storm (30) | 12.4.201219:41
tojo, a hlavne idealne udelat i nejake opencl testy ­(uprava videa, renderovani fraktalu, pocitani algoritmu, nejake benchamrky existuji­).. to se totiz zatim nikde moc neobjevilo a myslim, ze se tam clovek dozvi zajimave informace
Odpovědět3  0
Petr Štefek (1098) | 14.4.201218:19
OpenCL test máme už připraven a je pouze otázkou času, kdy se objeví.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.