reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
20.12.2011, Petr Štefek, recenze
V dnešním testu se podíváme, jak si vede nejlevnější procesor Intelu pro LGA1155 proti nejdražšímu Core i7. V hledáčku budeme mít poslední herní pecky. Vyplatí se tučný příplatek za nejdražší procesory?
F0rd (1) | 11.1.201211:45
velmi dobra recka len by ma zaujimalo viacej i3 2100 alebo aj zvysim taktom lebo mam doma i3 2100 3.2Ghz :­) a knej 460 top a uvazujem nad niecim novsim cca ako 580 7950 mozno 7970 :­) ze ci tam by brzdil procak GK
Odpovědět0  0
danito (144) | 29.12.201113:28
Pokud člověk nepodlehne marketingu a tlaku médií a hlavně pohrdavým poznámkám od ­"znalců hardware a snobečků­",zahraje si cokoli na čemkoli,při řekněme 50% úspoře.Někde jsem četl,že G620 a vyšší G jsou fakticky ořezané i3.Z vlastní zkušenosti vím,že na občasné hraní bohatě stačí i Liano­(je to Liano nebo Llano?:­-­)­)Ze zkušenosti vím,že stačí,aby prodavač řekl:­"To vám možná stačit nebude­".Proto je dobře,že někdo dělá takováto srovnání a nepodsouvá předem deformovaná fakta.Přeji redakci a všem Šťastný Nový rok.
Odpovědět0  0
JiVy (599) | 29.12.201116:01
Llano je Llano.
Llano je pastvina, louka.
S liánou to nemá nic společného ;­-­)
I když někteří ­"odborníci­" důsledně píší Liano nebo dokonce Lliano a šíří tím zmatek.
Odpovědět0  0
danito (144) | 29.12.201119:18
amen:­-)
Odpovědět0  0
vaitea | 1.2.201219:05
Nevím jestli je to pastvina nebo louka, ale jsem si jistý, že AMD teď pojmenovává podle řek, takže Llano je řeka v USA ­(možno zjistit na mapě­). Stejně tak jsou řeky i Zambezi, Trinity atd. Předtím byly názvy podle hvězd, předtím podle měst a dál už si nepamatuji.
Odpovědět0  0
mech13 (422) | 3.1.201217:03
Jiste ze jsou Gcka to same co I3 a dokonce i i5 a i7. Vyrabi se pouze wafer se vsemi stejnymi chipy, a podle toho kolik jader­/cache a na jake frekvenci je funkcni, takovy model z tech jader nakonec je... plus se marketingove orezou nejake funkce navic ­(HT, virtualizace...)
Odpovědět0  0
zvirek123 | 25.12.201111:09
Ano, min. FPS je zásadní údaj. Právě hořeším u svého dvoujádra E8400 3GHz@4Ghz a GK ATI 5850@5870 , kde právě BF3 je první hra, kde má smysl použít 4 jádro. V Singleplayeru jedu v pohodě vš na ultra na 1920*1080, v MP u malých map ještě také, ale pokud je to ve více jak 32 hráčích, musím začít rapidně snižovat detaily a stejně si moc nepomůžu, protože právě zde je limit dvoujádra, byť vysoko taktovaného ­- příliš objektů a hráčů na mapě ­- zde se opravdu hodí 4 jádro. Nutno dodat, že je to zatím první hra,kterou hraji, kde se reálně uplatní 4jádro před 2jádrem. Ale znát to je.
Odpovědět0  0
jozka23 | 21.12.201113:58
ktera za cenu 4 tisic je dle mneho ideal pro vetsinu non hardcore hracu. Ale jak to vidim, bude to ke G620 ideal.
Odpovědět0  0
Ondřej Bláha | 21.12.201113:23
Je to docela hraná strategie, která dokáže těžit z více jader a dobrého procesoru. Nebylo by od věci ji tam zařadit.
Uvítal bych i test pro AMD ATHLON II X2, PHENOM II X4 , X6 buldozer. At se ukaze jaky vliv ma frekvence, cache, pocet jader
Odpovědět0  0
M0RGAN | 27.12.20111:51
Já bych do testu zase dal Civilizaci V. :­-)
Odpovědět0  0
anton1us | 20.12.201122:48
Děkuji za článek, pomohlo mi to udělat si představu jak moc se výkonově liší oba procesory ve hrách.. dost mě to překvapilo, očekával jsem propastnější rozdíl mezi procesory ­(je zajímavé co s člověkem udělá ten flame okolo 4core sandybrige nebo buldozzer­)­-čas dát si mokrý hadr na hlavu...
Myslím, že místo upgrade procesoru si v budoucnu ­"pouze­" koupím lepší grafickou kartu :­)
C.
Odpovědět4  0
r34ktor (14) | 20.12.201122:28
Zajímal by mě u každé hry graf průběhu FPS a vytížení jader jednotlivých procesorů. Také bych uvítal přidání nějakého Core i3­-2xxx.
Odpovědět2  0
Petr Štefek (1098) | 21.12.201115:10
Zkusím se nad něčím podobným zamyslet u dalšího testu.
Odpovědět1  0
Jura2 (184) | 20.12.201118:29
Veľmi dobrý článok, jasne ukazuje, že skutočne málokomu sú drahé štvorjadrá Intelu skutočne aj potrebné. A že nárasť ceny od určitej hranice nezodpovedá úmerne aj nárastu výkonu. Čiže za čoraz nižší nárasť výkonu vynaložíme čoraz viac peňazí.
Odpovědět2  0
jaluvkap (18) | 20.12.201119:07
S tim, ze narust ceny neodpovida narustu vykonu souhlas, co uz ale neni pravda je to, ze se ctyrjadro nevyplati ... problem je prave v minimalnich fps, ktere napriklad u crysis 2 mohou byt pro gtx550 na i7 vyssi nez pro gtx580 na g620, takze i kdyz budou prumerne fps na silnejsi grafice a slabsim cpu vyssi, tak bude hra mnohem lepe hratelna diky vyssim min. fps prave na i7 s gtx550
Odpovědět3  1
Petr Štefek (1098) | 20.12.201120:04
Nevím, jestli to bylo dostatečně zřetelně řečeno, ale i u slabších karet je často vidět rozdíl v řádech desítek procent se silným procesorem a když vezmu AVG FPS např. 28 vs 35, tak zde máme ještě hratelnou hru a už nehratelnou:­). Pro karty od Radeonu HD 6800 bych to viděl jako téměř povinnost. Samozřejmě ještě lze polemizovat o tom, zda je lepší koupit například i3 a vysoko přetaktovat nebo přidat nějakou tu tisíci korunu na quad­-core. Možná další zajímavý podnět pro článek.
Odpovědět2  0
Tralalák | 20.12.201120:38
Veľmi zaujímavá recenzia. Chválim.
Prikláňam sa aj za ten zaujímavý podnet pre článok.
Recenzie tohoto druhu ja môžem nakoľko sa vyznačujú od tých typyzovaných na vlas rovnakých v iných redakciách, ktoré väčšinou vychádzajú v jeden deň tým, že dávajú a hlavne hľadajú odpovede na užívateľské kombinácie a dilémy.
Odpovědět1  0
Antonín Chromý (1) | 20.12.201112:07
Ano, souhlasím s názorem, že minimální FPS v tomto testu citelně chybí. Průměrné FPS trochu ten rozdíl mezi CPU podle mého stírá.
Ale nápad na článek výborný!
Odpovědět2  0
flanker (48) | 20.12.201111:21
Pěkná recenze! Bylo by supr v ní pokračovat a zkusit pak třeba další procesory v následujících dílech ­(třeba FX 4100­/4170, FX 8150, AMD X4 960T, i5­-760, i7­-920 atd­). Metodikou stejnou jak nyní.
Odpovědět4  0
jaluvkap (18) | 20.12.20118:10
Nerad kritizuju, ale tenhle test moc informaci neposkytne ... chybi minimalni fps ­(alespon ve forme sloupcoveho grafu­), coz je ten hlavni rozdil mezi rychlym a pomalym cpu
Odpovědět4  1
instinct_bob (197) | 20.12.20118:12
No nevím, ale vidí se mi, že tam ty sloupce jsou. :­-)
Odpovědět0  2
mech13 (422) | 20.12.20118:41
Sloupce tam sice jsou, ale s prumernym a ne minimalnim FPS.
Odpovědět4  0
JiVy (599) | 20.12.201116:40
Minimální FPS by to chtělo přidat a možná také test na lepší desce se Z68. Je pravda, že H61 je k Pentiu tak akorát, ale stejně je pravda, že k i7 se hodí lepší deska.
Když už si autor dal práci s testováním, aby ukázal vliv GK a CPU na výkon, mohli bychom vidět jaký vliv má i lepší čipset.
Každopádně je to konečně zajímavý test, oživení mezi stále stejnými bateriemi testů měřících pouze vliv GK na výkon v jinak nadupané sestavě. Je přece jasné, že ne všichni mají v PC i7.
Odpovědět1  0
Petr Štefek (1098) | 20.12.201120:01
Zkusím si desku se z Z68 sehnat, ale pochybuji, že bude oproti P67 markantní rozdíl.
Odpovědět2  0
Nalim27 (18) | 21.12.20119:08
Souhlasimk, provedeni testu je velmi slabe .... pouhy prumer u takto rozdilych testovacich palttforem ­(slabe 2 jadro versus silne 4 jadro­) je zavadejici. Tohle skutecne primo vola po grafu FPS, nebo aspon zverejnit dalsi statisticke udaje jako mix, max a stredni kvadratickou odchylku.

A u te posledni tahove strategicke hry by bylo lepsi misto FPS ­(ktery neni u techto typu her az tak zasadni­) merit dobu, za kterou pocitacovy protivnici provedou svuj tah. Tam se totiz provevi sila CPU, ne u vykreslovani grafiky.
Odpovědět1  0
mech13 (422) | 20.12.20117:27
Bylo by mozne doplnit spotrebu? ­(u G620 treba i s ­"normalnim­" zdrojem?)
Odpovědět2  0
instinct_bob (197) | 20.12.20117:55
Z vlastní zkušenosti můžu říct moji přibližnou spotřebu. V 2D modu mi PC­(2600K, 2x4GB RAM, SSD+HDD, 7ks větráků, jedna mechanika DVD, zvukovka od Creative, GTX570, základní deska P67A?­-GD65, klávesnice a myš­) žere cca 110W. Mám ale procesor nastaven na automatické přetaktování z 3,4 do 4,2GHz a jinak vše ve standardu. Při plné pařbě ve 3D, tady už počítám i monitor ­(Asus VG278H=cca+60W­) mi spotřeba skočí na cca 250W.
Odpovědět2  2
mech13 (422) | 20.12.20118:39
Ja vim kolik to zere, za posledni dva mesice jsem daval do kupy 6 kompu od G530 pres G860 az po i5 2500. Jen to v recenzi proste chybi.
Odpovědět1  0
marek p (25) | 20.12.201117:50
250W ? Kdy samotná GTX570 si třeba v Crysis WH veme 230W.
Odpovědět3  0
instinct_bob (197) | 20.12.20117:24
Tady je vidět, že základním kamenem ne přeci jen grafická karta. Nu co už, alespoň mi ten i7 2600K vydrží ještě minimálně jednu kartu a nebudu muset alespoň dva roky měnit celou sestavu.
Odpovědět1  0
mech13 (422) | 20.12.20118:45
Hodne let znamy pravidlo: do herniho PC patri grafika minimalne 2x drazsi nez procesor. i7 2600K ti vydrzi dost obstojne klidne 4­-5 let. Ale jestli ti za dva roky nebude stacit ze ma bidny vykon dej vedet, rad se ho ujmu...
Odpovědět2  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.