reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
9.8.2004, Zdeněk Kabát, recenze
Aby těch reproduktorů nebylo v posledních dnech málo, máme tu nakonec ještě jeden duel. V recenzi se podíváme na dvě soupravy pro počítačové kino - Genius SW-5.1 Home Theater a Ozaki B5 HM050. Obě stojí kolem 3500 Kč a dokáží ozvučit prostory přibližně 30 metrů. Která z nich vyjde ze souboje vítězně?
Milan1 | 13.11.200614:07
Sím sím, nevite nekdo jakou maj impedanci tyhle geniusovy bedny? Na geniusnet.com maj uz jen ten novejsi model­(dvoupasmovy zadky,sabac75W­). Pisou ze ma 4ohmy, ma ji i ten starsi model?
Odpovědět0  0
slooowly | 3.9.200516:26
Mam dotaz. Chci si tuto sestavu porisit. Chtel bych ji pripojit k memu dvd prehravaci. Bohuzel ma jen stereo vystup. Chci se zeptat jestli kdyz ho pripojim jestli bude hrat vsech 6 repro nebo jen predni dva?
Odpovědět0  0
poctivej ctenar | 21.10.200522:24
jakuz bylo uvedeno vyse tak ne, nebudou hrat 6­-ti kanalove, protoze ze stereo vystupu co ti leze z DVD prostorovej zvuk bez receiveru neudelas.
Odpovědět0  0
RGB Multimedia | 22.10.200519:52
Nekupuj si tuto sestavu. Doporucuji ti znacky jako je Logitech, Creative, Yamaha, JVC, Dexon, pripadne Harman Kardon. Neco o tom vim a s tim brblajicim basakem u Genius nebudes spokojenej, to mi ver ­- jsou to nejhorsi reproduktory ktere jsem kdy mel.
Odpovědět0  0
RGB Multimedia | 22.8.200519:22
Mám ty ­"černý­", horší Genius 5.1 a vůbec s nima nejsem spokojenej. Bassák prostě drnčí, samozřejmě když ho stáhnu, jak tu někdo radil, tak nedrnčí, a to proto, že je prostě staženej a bassy jsou slyšet mnohem míň. Takže to tedy neni řešení. Rozhodně to nedoporučuju. Tady je pár značek, které stojí za uvažování ­- Harman Kardon, Yamaha, JVC a možná Logitech THX. S Yamahou mám zkušenosti ­- koupil jsem si kdysi, za 2100,­- 2.1 repro Yamaha ­(už se asi neprodává :o­( a ty repráky, ikdyž byli komplet z plastu, hráli tisíckrát kvalitněji než tyhle shity od Geniusu. Genius neumí dělat repro, to už radši Creative. Ale creative jsou taky podobný šumaři. Na odposlech bych si koupil JVC­/Yamaha a na hry Logitech. Doporučuju si zjistit nějaké recenze na Yamaha 5.1 systémy, protože Yamaha jsou profesionálové a i za 2000,­- dostanete super repráky! Nevim o ničem od Yamahy, co by nebylo kvalitní. To se nedá říct o Geniusovi a spol. Nechce ty Genius 5.1 někdo koupit? Jsou jako nové...Cena dohodou. Na hudbu je jednoznačně lepší koupit si kvaitní 2.1 repro, než nekvalitní 5.1, jak jsem to bohužel udělal já.
Odpovědět0  0
Nil Einne | 5.7.200514:07
Hi everyone. Sorry to bother you but I don­'t understand Czech and I can­'t find a review in English.

Could someone tell me what is the conclusion for the best speakers for games and music. Is it the Genius SF­-5.1 or these Ozaki speakers? Also what are the pros and cons of each speaker set?

Thanks for your help!!!
Odpovědět0  0
p | 30.8.200521:02
basicly Genius HT won in this review, gave better performance and quality. only flaw stated by the reviewer was HT­'s imbalance in front and rear spaekers, the back ones not solid match for the former.
Odpovědět0  0
brano666 | 10.1.200514:35
Zakúpil som si dnes repro sústavu Genius sw 5.1HT.
Pri prehrávaní cez WMP10 funguje priestorové zobrazovanie zvuku.Avšak pri používaní winamp5.08 fungujú le predné stereo repráky.
Poraďte mi prosím ako to vyriešiť.
Ďakujem.
Odpovědět0  0
davvvve | 5.2.200517:46
Zdarvim.Mel jsem naprosto stejny problem pri pouziti integrovane zvukovky.Winamp5 umi skutecne jen stereo.Daji se sice stahnout pluginy, ktere umi vyrobit 6 kanalu, ale vysledek je pod psa.Takze bud musite zmenit prehrawac.Treba ve winump3 hraji vsechny satelity a woofer.A nebo koupit jinou zvukovku.Kopil jsem sound blaster live a mam po problemu a kvalita zvuku je nekde jinde.Jeste porad se da sehnat za cenu kolem 500,­- nova.
Odpovědět0  0
desperadocz | 26.12.200416:54
Nezkousel nekdo nahodou nejaky univerzalni ovladac protoze me pripada trochu ulitli kdyz se dodivam na DVD abych musel vstat a dojit si k subwooferu prepnout na
TV. Predem Dik
Odpovědět0  0
kaR | 10.1.20051:57
A ako si to predstavujes? Ked to nemaju tie bedne v sebe ­"od vyroby­" tak to asi tazko nahradis inym dialkovym. Predstav si napr. toto: na dialkovom pridas zadne repro na plne, no potenciometer na SW ostal v polovici. To ako ten pontik potom dotoci do konca a este tym surroundom pridas? :­) Museli by byt ako mikrospinace alebo pontik s ­"motorcekom­".
Odpovědět0  0
desperadocz | 11.1.200514:46
Dik me potom napadlo ze kdyby to podporovali tak proc by si to nedali uz na svuj ovladac tak si asi budu muset koupit dlouhou tyc :)
Odpovědět0  0
alena.deakova@pobox.sk | 16.12.200412:16
Prosim moze mi niekto poradit? Kupila som si Geniusy, som s nimi spokojna, akurat aj pri vypnuti tlacitkom na prednom paneli sa zo subwoofera ozyva dost hlasne vrnenie ­- pripomina mi to zvuk transformatora. Pri tichom pozerani filmov je to dost rusive. Neda sa to nejako obmedzit, prip. je to vada a mam to ist reklamovat? Dakujem
Odpovědět0  0
Neteslák | 1.12.200417:35
Zdravim, narazil jsem na reprosoustavu Tesla Resa 6050 ­- viz. odkaz http:­/­/www.teslacolor.cz­/novinky_resa.htm#. Na pohled i podle parametru vypada celkem slibne, ale je o ni hodne malo informaci a recenzi. Nemate nekdo zkusenost s touhle sestavou nebo s repraky Tesla obecne ? jak si například stojí v porovnání s Geniusy 5.1 Home Theater. Dik.
Odpovědět0  0
warcraft_ | 4.10.200417:01
"Jenom basy se 6,5­" reprákem nepůjdou z principu pod 80 Hz ­- bez ohledu na nápisy na krabici a v návodu bude fyzika platit pořád.­"
6,5­" basak ti zahra v pohode od 45Hz ­(zavisi od objemu a konstrukcie bedne­) takze tych 80Hz je blbost

Odpovědět0  0
Paul00 | 2.9.20049:26
Tyhle bedny byl můj ideál a po zakoupení ideálem zůstávají. Doporučuji. Za tu cenu a ve dřevě :+]
Odpovědět0  0
Rhino | 17.8.200419:46
Vemte šest ­(5+1­) slušných zesilovačů, k nim repráčky, nějakou tu bedýnku, a při ceně kolem 3.000,­- to prostě nemůže hrát jinak. Jenom basy se 6,5­" reprákem nepůjdou z principu pod 80 Hz ­- bez ohledu na nápisy na krabici a v návodu bude fyzika platit pořád. Osobně mám v podobný ceně stereo bedny od Teacu, který nešumí, nebrumí, maj poctivejch 2×15W a hlavně hrajou. Všem zákazníkům doporučuji nejdřív podobné řešení a pokud trvaj na ­"HC­" volím Creative nebo Logitech ­- chápu, že pro někoho nejsou repra při koupi PC to nejdůležitější.
Blahopřeji všem, kteří neslyší ­(nebo ještě neslyšeli?­) rozdíl mezi ­"HC­" a HC, ani nevíte kolik ušetříte!
Jen pro pořádek, slyšel jsem 5+1 produkt českého výrobce, který se za nápis HC nemusí stydět, ale případný zájemce si musí připravit cca 8.000,­-. Takže asi tak...
Odpovědět0  0
Tom K | 16.8.200416:31
V clanku je IMHO chybne uvedeno, ze oboje testovane repro maji piezo vyskace. Alespon ty Geniusy maji kalotaky dle obrazku OZAKI snad tez. Piezo jsou ty keramicke plisky v digitalkach, budicich a vietnamskych ­"hifi magnetofonech­" ­- a prakticky nehraji, na rozdil od beznych ­(i kalotovych­) vyskovych reproktoru.
Odpovědět0  0
Mallkom | 28.11.200522:01
Ano,souhlasim.....autor clanku ani nepozna druh vyskoveho menice.....hm to je fakt skoda....pak jde cela recenze...do haje!!!!!
Odpovědět0  0
arccos (7) | 12.8.200415:18
Rozdil mezi zadnimi a prednimi repraky u Geniusu je bohuzel opravdu docela znat. Projevuje se hlavne ve hrach, kde se muzete svobodne otacet. Mluvici osoby maji uplne jinou intonaci. Jeste horsi to je, pokud je zvuk skutecne 5.1 a v urcitem uhlu jde hlas z centralu. Chtelo by to dozadu proste stejne bedny jako dopredu. Nebo poradne nastavit, ale to se mi jeste nepovedlo ­(ani sw to vzdy neumoznuje­).
Odpovědět0  0
k3xtd | 13.8.200414:46
da sa to vyriesit ciastocne tym ze na vystupy zadnych reprakov das tie predna, samo ze ich aj fyzicky prehodis, a hlasitost centra a aj zadnych repro si vies nezavisle regulovat. Je to celkom v pohode. pri posluchu hudby to az tak nevadi, pretoze to je aj tak stereo.. inac mam ich dlho, a spokojnost. Za tu cenu vela muziky.
Odpovědět0  0
Coldhack (1) | 11.8.200423:48
Ja mam doma Genius 5.1 HT a musim rict, ze jsem spokojeny. Bez signalu z nich nic neslysim... nesnesl bych kdyby snad jen mirne sumely:­) Hudbu i filmy zahraji celkem obstojne, takze jsem s nima celkem spokojenej i kdyz si myslim, ze tech 25m2 co s nema ozvucuju, je pro ne tak akorat. Jo, a ten ovladac by nemusel byt takovy shit:)
Odpovědět0  0
DigitaldooM (137) | 11.8.200423:37
Hmm takže moje volba je dobrá jdu do geniusek HS 5.1 za 3359,­- :­-)
Odpovědět0  0
GooSerr | 11.8.200415:29
Mel jsem doma Ozaki B5 a potencionalni kupce bych chtel upozornit na to, ze SUM linouci se z reproduktoru i bez signalu je dost hlasity... a pokud mate tichy pocitac, pak vas bude tento sum pekne deptat... to byl take duvod, proc jsem tuto soustavu okamzite reklamoval... jinak pri vyssich hlasitostech byl zvuk dobry... ted jsem si poridil Creative T7700 a jsem spokojeny....

vzkaz pro svethardware.cz .... vase diskuse nefunguje ani v Opere ani v Mozille... tak nelezte do riti microsoftu a jeho ohnutym standardum ..... !!!!
Odpovědět0  0
GooSerr | 11.8.200415:31
konkretne se nazobrazi tlacitko na ODESLANI prispevku....!!!
Odpovědět0  0
tervi (76) | 11.8.200416:44
pokud se me nekdo pta na pocitacove repracky a systemky, vcelku s klidem doporucuju creative ­(cambridge soundworks­)... jinak ten problem s mozillou tu opravdu je ­(nepolemizoval bych ted, jestli je to kvuli ms, nebo z toho bude flamewar, kazdopadne s tim plz neco udelejte:)
Odpovědět0  0
Wolferine | 12.8.20040:47
mno ne fse od creaitvu je tak nej....obcas je lepsi logitech nebo docela dobry je ve sve cenove kategorii prave ten genius...
ovsem z vlastni zkusenosti nevim..ja pouzivam docela starou hifinu od sony...hraje pekne a je jeste z doby kdy veze vypadali pekne a ne jak poutova atrakce....
(akorat mam dojem ze sme si krapet odkouril jeden basak..takez casem mozna bude upgrade..ale na co to teda netusim..asi nejaky zesilovac a bedny zvlast...)
Odpovědět0  0
tervi (76) | 12.8.20045:38
no, vetsina veci od creativu neni nej. ale co se bedynek tyce, cambridge soundworks meli vzdy dobrou povest a z vlastni zkusenosti nemuzu rict, ze bych se na necem od nich vylozene spalil.
Odpovědět0  0
ZooM | 13.8.200416:08
tak tak, creative dela slusny repro neni to hifi ale nikdy jsem je nevyhodil z okna narozdil od genius 160W za 350,­- ve kterejch jsem ani nepoznal co to vlastne prehravam ;­)

jinak Creative Gigaworks 7.1 jsou rulezni ovladani je pekny i zvuk je prijemnej jen ten plast na bednickach za tu cenu je trochu uchylka chtelo by to drevo pak by to byly dokonaly repro a hlavne NESUMI NESUMI!!!!
Odpovědět0  0
unaghy_shw1 (11) | 22.8.200412:46
Mojimi usami preslo asi sedem modelov od creative ­(od starych 4.1 až po T7700­) a mnoho mojich kamaratov ich tiez vlastni a ja osobne som s nimi maximalne spokojny. Ostatny kamosi s Genius­-mi, Merkur­-mi a pod. nam ich vacsinou zavidia. Az na jednoho co ma Logitech Z680 ­(15 000Sk s DPH­) , tomu zavidia vsetci:­)

Creative je dobra volba takmer v kazdej kategorii, jednoducho za tie peniaze dostanete to co ocakavate.
Odpovědět0  0
Robos | 3.11.200423:00
Mno, já mám jak Geniusy, tak Creativy a jistou dobu jsem si bláhově myslel, že super prostorového efektu dosáhnu tak, že přední budou Geniusy a dozadu dám Creativy. Creativy ale ve srovnání s temito Geniusy jednak děsně šumí ­(bez vstupního signálu se na nich dá dokonce poslouchat rádio­) a navíc zcela slyšitelně chrchlají, takže myšlenka padla. Dokud člověk poslouchá jenom jedny bedny, tak si zase takového rozdílu nevšimne, ale jakmile na tom hraje ve stejným momentu to samý, tak to je sakra znát. Creativy jsem věnoval bratrovi ­(bydlí jinde, takže se to nebije :­-DDD)
Odpovědět0  0
Wolferine | 12.8.20040:41
ve firefoxu diskuze jede:P
Odpovědět0  0
Pes | 15.8.200421:21
:­-­)­)­))
Odpovědět0  0
BF1 | 23.8.200414:36
Muzu jenom potvrdit ze Ozaki sumi. Mel jsem jejich nizsi verzi, ale pouzita streva stejna, a sum co se z nich linul pri no signalu byl hrozivy. Pocitac v jinem pokoji, film jede, najednou zadny zvuk z filmu a slisite jen sum z reproduktoru. Na zabiti. Vyreklamoval jsem je a mam Geniusy. Az na to jejich zprasene dalkove ovladani nemaji chybu.
Odpovědět0  0
Mnemonic (18) | 10.8.20049:13
Každej je tu chytrej jak rádio a tvrdí tu že kdo nemá doma domácí kino za 100 litrů je nic a naprostej idiot, kterej nepozná muziku vod nastartovanýho traktoru. Kdo z lidí tohle potřebuje? Záleží na tom, pro co člověk to repro používá. Mě ke kompu ty Genisy prozatim stačí, je promě důležitější spíš to co je v kompu než to okolo. Ty chytráci by zase nebyli ochotný vrazit několik tisíc např. do chlazení, monitorovacích panelů, regulátorů otéček... Alespoň tervi tu má rozumnej názor na věc. Je dobře že každej má tu možnost si vybrat, co mu vyhovuje. Řek bych že z oblasti PC audia jsou testovaný bedny vážně slušný. Určitě někdo z těch nadlidí tady koupit komp z nějakýho hyper­-super­-maga marketu, víte co u něj bylo za repro? Bedničky 3*3*6cm s nápisem 160W extrapower.
Odpovědět0  0
Pes | 9.8.20048:31
Ano vše se vrací jak bumerang, co tím myslím si přečtete v předchozích diskuzích k předchozím článků k předochozím bedničkám :o­). Novou výtku bych měl k hodnocení satelitů, kde je tvrzeno že mají méně středů, no, vzhledem k tomu že jim jaxi schází výškáč bych si dovolil tvrdit že budou spíš postrádat celé výškové pásmo ­(to je ale uřčitě pro šetřílky detail :­-­)

Jedno mi ale ještě vysvětlete, co je to ta ­"kalibrace­", v životě jsem to v souvislosti s počobedničkama nečetl :­-)
Odpovědět0  0
Zdeněk Kabát (474) | 9.8.200411:46
Mohu vám uklidnit nervovou soustavu, protože ode mě je to tento měsíc poslední recenze reproduktorů :­-­)

Kalibrace, nastavení... možná to slovo není nejvhodněji použité, ale snad to každý pochopí.
Odpovědět0  0
tervi (76) | 9.8.200411:55
a vis, ze me ani ten predchozi prispevek moc nestval? se zvukem delam jen nejakych deset let, takze asi min nez ty. nicmene za tu dobou jsem se naucil necemu jako realizmus. 90% lidi nikdy neuslysi rozdil mezi 90 a 96dB SNR, kdyz nebudou mit poslechovou mistnost bez ambientnich ruchu, zkusenost a dobre usi. vysky nad 10KHz super. jen skoda, ze je mp3 ­(zejmena tak, jak je lidi ve vetsine tvori­), z nich stejne udelaji mptrosky a po pruchodu efekty uz z puvodniho signalu nezbyde takrka nic. dalo by se dlouho pokracovat, ale nema to velky smysl, chci tim rict jedinou vec. cilova skupina pro tenhle druh bednicek se mozna rozhoduje, jestli si koupi nejakou jvc vez, domaci kino mustek, nebo pripichnou k pocitaci sadu od creativu. a pokud vezmu v potaz kvalitu elektroniky v tehle cenove relaci, nezbyva mi nez proste na tehle hladine vyzdvihnout zvukovou kvalitu spousty pocitacovych chrchlatek ve srovnani s tim, co dostanu, kdyz si vezmu adekvatni penize a pujdu si koupit vezicku. muzes jim treba rikat setrilci, pro me jsou to lide, kteri nevyhazuji penize za to, co by prakticky nevyuzili. treba si reknou, ze u kamose u audiofila to hraje lip. a taky si reknou, ze za tech 40 tisic rozdilu muzou mit lednicku a ctvrt roku najem a maji pravdu... takze asi tak.
Odpovědět0  0
Wolferine | 9.8.200420:21
pravdu dis:­) a jak poznamenal jeden kamarad tak zavidi lidem co nepotrebuju vissi kvalitu neb proste treba maji usi co to nepoznaji a nemusi tak za bedny vyhodit tolik penez co on...
btw:nejsi tervi z furry.cz?:)
Odpovědět0  0
tervi (76) | 10.8.20042:05
jo, jsem tervi z furry.cz :­))
Odpovědět0  0
Pes | 9.8.200421:23
Ano, nepotřebují kvalitu, oni totiž už ani neví co to je. S tím šumem jsem to zmiňoval v předchozích diskuzích u předchozích... atd. Dál je váš příspěvek jen plný demagogie ­(a 10kHz na mp3 už je přímo ubohý tvrzení­). A zase v tom čtu to staré prosraté ­"to stačí­".

PS: Ten realizmus by mě moc zajímal, rozveď to, já ještě totiž neslyšel masterovaný ­"realistický záznam­" :­-­)­)­)­))
Odpovědět0  0
tervi (76) | 10.8.20042:48
kdo jsou oni? nejaci horsi lide, kteri se totiz tozhodli nekoupit si highendovy soundsystem nebo kdo? co se tyce vysokych frekvenci u mp3 vseobecne, asi vite, jak se stavi u strednich a vysokych kompresnich pomeru psychoakusticky model k pasmum vyssich frekvenci, nepocitam zmeny signalu pri ftt nebo dct a kvantizaci.

co se tyce realizmu, mel jsem tim namysli neco jineho, stare prosrate ­"to staci­". je treba se smirit s faktem, ze existuji lide, kteri nepovazuji nakup kvalitniho a pomerne draheho audio vybaveni za svoji prioritu a jsou kvuli tomu schopni spokojit se zvukem prumerne kvality. asi jako ja s klidem vypiju vino, ktereho by se znalec nedotkl. nekdo ostatne ani nema dost penez na techniku a zase voli v nizkych cenovych hladinach. ale i oni se chteji orientovat. na druhou stranu, kdo ma zajem o spickovou techniku, nalezite oceni grafy s charakteristikami, nebude si zrejme kupovat pocitacove bedynky...
Odpovědět0  0
Wolferine | 12.8.20040:45
mno a ja jeste dodam ze taky zalezi na usich...ne fsichni slysi stejne a nekdo proste uz nepostrehne rozdily mezi drahymi bednami a drazsimi bednami takze mus taci ty levnejsi...a netopiri to maj tezke a musi mit hodne penez:­)
taky ne vzdy vyskoa cena znamena vysokou kvalitu...nejlepsi sou testy kdyz testeri nevi co poslocuhaji...pak sou i zajimave vysledky:)
Odpovědět0  0
Pes | 15.8.200421:20
Doporučuji vyhladet články o psychoakustice, něco je i v audivizuálním archivu http:­/­/avc.sh.cvut.cz­/ , v kostce se dá počítat s tím že poslechem nekvalitního ­"zvukového protředí­" si rozhodíte sluch a slyšíte čím dál tím hůř ­(takže ani pak nemůžete ocenit kvalitní zvuk­).
Odpovědět0  0
tervi (76) | 16.8.20047:40
kdyz uz, tak prosim odkaz na konkretni clanek nebo resersi, shodou okolnosti jsem se psychoakustice trochu venoval v ramci kompresnich algoritmu na MFF, takze o tom neco tusim. co je to ­"nekvalitni zvukove prostredi­"? potazmo kvalitni zvuk? nejsou to exaktni terminy a vnimany jsou opravdu individualne. sluch z hlediska psychoakustiky rozhodi kde co, krome toho se s vyjimkou prekracovani limitu hlasitosti vice mene jedna o zmeny vratne ­(uz jen z toho duvodu, ze prah percepce dost kolisa v zavislosti na prostredi a je ruzne citlivy k ruznym formam zkresleni­). a opravdu mi netvrdte, ze stari dobri zvukari, kteri sva mlada leta stravili u sonetu duo a pozdeji u pultu se 75dB s­/n a 1% zkreslenim, neoceni kvalitni zvuk, protoze to je proste blbost:­)­))
Odpovědět0  0
Krovi | 8.10.200514:19
Nakonec si stejne vybira clovek podle poslechu, a hleda, co mu sedi ­(nekdo rad elektronky, ze sice ­"zkresluji­", ale pekne...atd­). Takze at si kazdy jde za svojim prave, az zaslechne lepsi, mozna zacne kolotoc, kdy zacne menit...

Ale to dulezite je, misnost­/prostor a co na tom bude kdo poustet, mp3ky ? v 4*4m kamrliku ? Nekdo chce proste repracky k pocitaci, na hry, na trochu hudby, ozvuceni,...a pri hodnoceni se hodnoti ze vsech hledisek. At si stejny clovek ma vedle v misnosti tu svou ­"euforiini­" sestavicku na hudbu, ted hleda neco ke komplu. A k tomu hledani slouzi tahle recenze.
Odpovědět0  0
YA2MM (1) | 9.8.20048:08
Měnič je správný název pro vlastní reproduktor, ale nazývat ozvučnici ­(reproduktorovou skříň­) reproduktorem je matoucí a čtenář se může hůře orientovat.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.