Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
Diskuze k článku: EIZO S1910 podruhé
19.9.2006, Pavel Kovač, recenze
Teď si asi říkáte, co tady dělá recenze na monitor, který již recenzovaný u nás byl. Vysvětlení je však jednoduché. EIZO inovovalo tento panel na odezvu 8ms. Další důvod je ten, že tentokrát monitor změříme s pomocí optické sondy, což jsme minule ještě nedělali. Posledním, a tím nejdůležitějším důvodem, je fakt, že jste si o tuto recenzi žádali. Pojďte se tedy podívat na to, jak panel dopadl tentokrát.
hlj | 2.11.200616:14
ve specifikacích je napsáno ­( http:­/­/www.eizo.cz­/pool­/spec­/cz_S1910.pdf­) že technologie overdrive je pouze v rozsahu od 50 ­- do 150 a tak je sice hezký průběh 0 ­-175 ­- 0 bohužel ten nic řeká o zvládnutí ovedrivu :o(
Odpovědět0  0
hofikbofik | 26.9.200613:21
To je mylka. S1931 ma jiny system podsviceni a neobsahuje tak dokonalou elektroniku. Doporucuji otestovat, je to opravdu jiny monitor, ac se stejnym panelem.
Odpovědět0  0
_rudy | 20.10.200622:38
Je to presne, lze je poznat uz podle toho ze 1931 ma min a jina tlacitka, ma taky ­"horsi­" elektroniku­-tzn. nejde nastavit Hue a Saturation.
S1910 je jiz mimo produkci a na jeho misto ma prijit myslim ze M1950.
Rada 1911­-1931 je ted nova. V německu k dostání od září v čechách až ted. V německu se da sehnat za cca430Eur, takze muze konkurovat panelum z Megatestu do 12000kc. Doufam ze na SvetHW vyjde brzy recenze tohoto panelu. Myslim ze je to v tuto chvili nejlepsi volba allroundoveho monitoru. Jedinou recenzi jsem nasel na http:­/­/www.prad.de­/new­/monitore­/test­-eizo­-s1931sh­-bk.html
Odpovědět0  0
Pavel Ślechta | 1.3.200722:15
Mimochodem u 1931 nejde nastavit ani gamma. Je tam pevne dana na 2.2
Vim to jiste, pac mi to rikali v Eizo­-Galerii.
Odpovědět0  0
Sejna (3) | 22.9.200619:35
ahoj pls problem presel sem s CRT na LCD a kdyz pustim batla2 tak moncek 2 krat zablika a vrati mne na plochu ostatni hry jedou v poho. Co sem uz udelal preinst ovladace, direkt, zkusil to spustit v 800x600 nic nezabralo pls poradte thx
Odpovědět0  0
marrad126 | 22.9.20068:45
A co třeba NEC 20WGX2 ­- LCD 20­" nebyl by lepší..zatim sem neviděl lepší LCD ­( v této venové relaci­) než právě tenhle NEC.
Odpovědět0  0
qwert | 21.9.200612:51
uvazuju, ze si koupim novy monitor, sice uz neni moc novych crt na vyber, ale neco se najde, takze crt nebo lcd? jako porad nemam moc duveru v lcd technologii, pocitac pouzivam skoro na vsechno hry, prace, filmy.. videl jsem par lcd a to je katastrofa­- odezva, kvalita obrazu. a kdyz ani takovy model za tolik penez neni schopen naprosto bezproblemove zobrazit narocnejsi hry?? treba spickovy crt 19­" ViewSonic G90fB poridite za 5 litru, coz nestoji ani nejlevnejsi lcd a je ­"lepsi­" nez nejdrazsi?? jako nejak mi unika smysl te technologie, jenom usporit misto? a s tou unavou oci taky neverim, oci me budou bolet ikdyz budu dlouho cist a kniha nevyzaruje vubec nic :­-­) uvitam jakykoliv nazor k veci....
Odpovědět0  0
cml11 (419) | 21.9.200613:35
CRT se už skoro nenajde. Nedávno jsem stavěl sestavu a když jsem chtěl po dodavateli 19­" CRT monitor, bylo už k mání pouze AOC.Tak jsem radši jsem koupil použitý Dell M993s na www.levnapc.cz. V tomhle konkrétním případě byl na výrobním štítku prosinec 2005, takže až tak starý monitor to nebyl a za ty peníze obrázek opravdu velmi dobrý.Bohužel už nejsou k mání. Doma provozuji ještě Dell P1130, který byl ze stejného zdroje a ten je opravdu vynikající.Taky už se těžko shání.V poseldní době mi prošly rukama dva HP 1130 a ty, ač by mělo jít o totéž jako zmíněný Dell, už tak perfektní nebyly. Oba ukazují i po použití vnitřní kalibrace lehce do zelena a ostrost pro moje z práce zmlsané oko není ideální.Pár displejů jsem už taky měl tu čest použít a ve srovnání se zmíněným CRT vyhovuje opravdu jen EIZO.V mém případě tedy L768, ale 1910 jsem už taky viděl a velký rozdíl mezi nimi nebyl.
Odpovědět0  0
qwert | 21.9.200614:07
jako ja bych radsi nejaky novy, s tema pouzityma je to docela loterie, jestli to je vysvicene nebo ne.. mironet nabizi [odkaz, pro zobrazení se přihlaste] coz mi prijde jako dost dobry monitor, ikdyz to nemaj skladem, tak to uz neni mozna ani aktualni... ale vysolit 20 litru za kvalitni lcd fakt odmitam, za to se da postavit docela solidni komp...
Odpovědět0  0
cml11 (419) | 22.9.20066:16
V tomhle se shodneme.Já jsem nový k tomu počítači chtěl taky. Jenže nakonec VŮBEC nic použitelnýho novýho k mání nebylo ­(AOC nepočítám­).Zkus se v Mironetu zeptat jestli ho opravdu seženou.Jinak někteří prodejci použitých monitorů umožní monitor před koupí vidět a vybrat, takže až tak moc loterie to být nemusí.Spíš musíš překonat euforii a hledat chyby včas.Např. boxed.cz odkud byly zmíněné HP1130 má v Praze prodejnu.Nicméně zrovna ty HP se mě osobně obrázkem moc nelíbily.Zlatej Dell.Dál mám v dosahu ještě jedno IBM P260 které taky ukazuje velmi pěkně, jen jeho design dnes už nepatří zrovna k předním.
Odpovědět0  0
cml11 (419) | 21.9.200613:39
PS: S únavou očí máš naprostou pravdu.Při přechodu na LCD z kvalitního a ostráho CRT jsem nepozoroval sebemenší rozdíl.
Odpovědět0  0
killer.hammer | 10.10.200616:20
cafte, k tym ociam, je to velmi subjektivne, zavisi to urcite aj od toho aky mas silny zrak. ja mam slaby zrak, travim v robote za monitorom denne 9 aj viac hodin uz niekolko rokov a mne jednoznacne prechod z crt monitorov na lcd panely prospel. pouzival som 15­", 17­" aj 19­" crt monitory od sony, ibm alebo hansol. pri lcd paneli ale vydrzim ovela dlhsie, resp. nemam take priznaky ako pri crtckach ked ma casto bolievala hlava a slzili oci ;­-­) a netreba tiez zabudat ze lcd panely generuju minimalne elektromagneticke ziarenie. proste nesedis cely den pred elektronovym delom, ktore ti to striela rovno na hlavu :­-D samozrejme ine to je ked pouzivas pocitac len obcas
Odpovědět0  0
cml11 (419) | 11.10.20066:47
Taktéž prosedím u počítače denně minimálně 8 hodin v práci a sem tam nějakou hodinku doma. Někdy jsem nucen vzhledem k mé práci trávit u něj třeba 12 hodin denně několik dní po sobě.Při přechodu z CRT na LCD v zaměstnání, tedy na mém primárním monitoru, jsem nezaznamenal žádnou změnu únavy očí. Čím víc hodin bez dostatečných přestávek mimo počítač, tím blbějc zaostřím na dálku, tím víc slzení očí, občas i bolení hlavy, ale to opravdu jen ve vyjíměčných případech.Ve vašem případě bych se u CRT zaměřil na jejich ostrost a také na vhodnost používaného rozlišení.Ne nadarmo má většina 19­" LCD ­(viditelnou plochou velmi blízkých 21­" CRT­) nativních 1280x1024 bodů.Větší rozlišení pracovní plochy v téhle úhlopříčce už není přínosem a ostření očí na malá pímenka jsou pro ně spolehlivou cestou do pekel.Na 19­" CRT jako optimum vidím 1152x864, na 17­" 1024x768, 15­" 800x600.Víc se hodí jedině tak na speciální aplikace, jako třeba CAD, nebo na hry.
Odpovědět0  0
cml11 (419) | 21.9.20067:15
Ne. AS je označení podstavce. 1910 se již opravdu nebude vyrábět pod tímto značením. Pro orientaci v novém označení lze pouužít konfigurátor EIZO z něhož vyplývá:
S1901­-TN panel bez overdrive
S1911­-TN panel s overdrive
S1921­-VA panel bez overdrive
S1931­-VA panel s overdrive ­(tedy tento recenzovaný­)

Následovat může ­(a nemusí­) písmeno S, pokud chcete ­(nechcete­) volitelné reprodiktory.

Další v pořadí je pak vždy označení podstavce:
H ­- Základní ­(tento recenzovaný­)
A ­- ArcSwing
E ­- EzUp

A na závěr může ­(a nemusí­) být dovětek ­-BK pokud si vyberete černé provedení.

Tento recenzovaný VA panel s overdrive by tedy měl nově např. s nejflexibilnější EzUp nohou, reproduktory a v černém provedení označení S1931SE­-BK.
Odpovědět0  0
tjurny (6) | 20.9.200619:25
Pohopil jsem to doře že S1910AS, S1910AS­-K jsou starší modely a S1910, S1910­-K jsou novější modely ?
Taky bych rád recenzi na NEC 1910SXI. Rozhoduji se právě mezi S1910 a 1910SXI.
Odpovědět0  0
jfb | 23.9.200611:04
Ne, AS znamená u Eiza jiný než standarní podstavec, který neumí Pivot, ale můžete si panel na něm prakticky stáhnout až do téměř horizontály. Jinak panely jsou stejné
Odpovědět0  0
-Pt- | 20.9.200610:44
Zdravím...

Chtěl jsem se zeptat, zdali by nebylo možno postavit proti tomuto modelu resp proti značce EIZO ­(mimochodem, výroba S1910 je ukončena­) jeho přímou konkurenci za menší peníz... Konkrétně pak model od společnosti NEC ­- 1990Sxi na technologii S­-IPS se 14bit zpracováním obrazu...? Myslím, že mnohého amatérského grafika by toto srovnání resp recenze NECu potěšila...

S pozdravem Pt
Odpovědět0  0
august906 | 21.9.20060:23
to je fakt 14bit???? je o tom nejakej link nebo recenze?
Odpovědět0  0
-Pt- | 21.9.20068:29
Ups, omlouvám se... Mělo tam být 12 bit. Tady je datasheet:
http:­/­/www.nec­-display­-solutions.cz­/ftp­/0­/115­/%5B627%5D_1990SXi­-Datasheet­-english.pdf

Jinak recenze by měla brzy vyjít na prad.de, ale co jsem četl třeba zde, je doporučován i do sféry medicíny:
http:­/­/www.paritymedical.com­/Display­-Col_PreCalibrated_NEC_1990Xi.asp

Pt
Odpovědět0  0
Ondrej Valenta | 20.9.20061:19
Presne jak uz tady nekdo napsal, kdo neuvidi nepochopi.

Ale taky je pravda, ze ovladani pomoci tlacitek, ktere jsou ve tme neviditelne, je dosti neprijemne a temer de facto nemozne. Nastesti Eizo dodava konfiguracni program a pomoci neho je to uz o mnoho pohodlnejsi.
Odpovědět0  0
cml11 (419) | 20.9.20066:37
Konfigurační program je opravdu velmi dobrý a použitelný nápad.I když já jej u svého monitoru tak jako tak nepoužívám, stejně jako tlačítka.Udivuje proč někomu jejich provedení přijde jako důležitá vlastnost. Nevím kolik z vás neustále něco nastavuje, ale u mě vždy platí, že po zakoupení nového monitoru ho během maximálně čtvrthodinky nastavím k obrazu svému a od té doby už žádné ovládání nepotřebuji.Ostatně i v profi oblasti toto platí. Jednou monitor nastavíte, uděláte kalibraci a pak čas od času dokalibrujete novou odchylku. Z toho plyne, že i kdyby bylo ovládání sebeblbější, tu čtvrthodinku se s ním nějak poperu a pak už je mi šumafuk. Naopak jsem rád, že tlačítka nejsou téměř vidět a tak neruší vzhled panelu.
Odpovědět0  0
Ondrej Valenta | 20.9.200614:38
Tuto pripominku beru, u me je tomu podobne nastavim a jedu.
Odpovědět0  0
Stealth001 (7) | 29.9.200610:58
Ondřeji, totéž platí o NECu. Kdo neuvidí, nepochopí, že právě NEC je právem označován za špičku mezi monitory LCD.
Odpovědět0  0
august906 | 20.9.20061:10
ještě mě zarazil ten kontrast ­- autor napsal: ­"z maximálního kontrastu ­(203:1­)­"

Jak se to zjistilo ­- to je nějaký divný ne? když to má mít 1000:1
Kdyby to mělo jen 203:1 tak by se asi na filmy koukalo dost blbě a o nějaký hloubce obrazu by byla sotva řeč!
Odpovědět0  0
Pavel Kovač (1033) | 20.9.20067:19
Problém je v tom, že výrobce měří kontrast v labolatorních podmínách a _pouze_ na jednom pixelu. V reálu je však kontrast zcela jiný.
Odpovědět0  0
august906 | 21.9.20060:18
To že výrobce měří v laboratorních podmínkách mně ani nepřekvapuje... mně zajímá jak se na to číslo 203 přišlo ve vašem případě.

Taky by nebylo špatný aby se uvádělo při tom testu jakej de nastavit nejmenší jas a kolik svítí černá plocha a tak, to by se tou sondou taky snad mohlo změřit ne?
Odpovědět0  0
Pavel Kovač (1033) | 21.9.20061:35
Jde o pomer napeti na sonde pri zobrazeni cerne a bile barvy. Sonda je udelana tak, ze je napeti primo umerne svitivosti, tzn kontrast neni problem vypocitat.
Odpovědět0  0
peak | 19.9.200623:18
V diskusi nezazněla jedna důležitá věc. Je třeba autorovi poděkovat za recenze, které nemají v českých elektronických ­(snad ani v tištěných­) magazínech konkurenci z hlediska kvality. Díky.
Odpovědět0  0
Conroe | 19.9.200618:03
"Specifikace:Ani se nedivím, že se výrobce uchýlil
k takovémuto kroku. Je to lepší, než když se vydá prakticky shodný monitor
pod novým označením. EIZO tedy vytváří pěkný chaos.­"
Eizo zadny chaos v oznaceni typu ne­-vytvari, po deviti mesicich ­"konecne­" oznacili nove parametry typem S1931, když monitor S1910 kupujete skoro nikdo o novych parametrech nevi. Eizo galerie Praha: ­"Nove parametry? To se nepozna a na krabici to není oznaceno­", další obchodnici jsou na tom podobne.
Bludy. Pozna se to podle SN musí koncit cislem 06,16,26,36 atd. a i na krabici je to oznaceno samolepkou 5x4cm… :­-­)
Ja jsem nove oznaceni naopak privital,to byla doba nez na to prisli:­-­)
Tlacitka: mate pravdu v noci si pro nastaveni musite rozsvitit, pouzivam na panelu jen tlacitko on­/off a to najdu vždy, je hned vedle modre diody.
Pohybovat s panelem vpred a vzad jde hodne ztuha, drzak jsem musel od panelu odmontovat a trosku to rozhybat, jinak to neslo.
Cena je drsna, ale vykon monitoru je brutalni! Za hodne penez hodne muziky, dostanete opravdoveho Japonce a ne nejaky lcd srot z Taiwanu. EIZO!
Odpovědět0  0
Stealth001 (7) | 29.9.200610:54
Když Japonce, tak bych raději volil jinou HIGH END značku v oblasti LCD, která má daleko větší zkušenosti s LCD než EIZO.
Odpovědět0  0
JonSnih (49) | 19.9.200617:19
970P byla slušná, až na 6bit barvy a pomalejší odezvu. V srpnu se objevila 971P, prý již má 8bit barvy ­(a snad i rychlejší odezvu­). Bude v blízké době recenze tohoto kousku?
Odpovědět0  0
Erkil1452 (10) | 20.9.200620:43
Recenze je tady: Panel je to slusnej, husty je vypinaci tlacitko, funguje patrne na principu vodivosti kuze. Hodne mi stve zpusob nastavovani, nakonec jsem to poresil v Catalystech a uz na to nehrabu. Chce to dva dny si zvyknout a uz se to neresi, ale to je dycky. Jinak jsem spokojenej, akorat by to chtelo nejakej ten HD film na zkouknuti. LQ video na tom totiz je opravdu hnusne.
Odpovědět0  0
Zdenek82 | 19.9.200614:22
Šlo by otestovat žhavou novinku Eizo S2000?
Odpovědět0  0
august906 | 19.9.200616:29
...ta S2000 mně taky zajímá ­- recenzi jsem nikde nenašel, ale podle datasheetu na eizo.cz to vypadá hooodně zajímavě!
Odpovědět0  0
kaja69 | 19.9.200613:32
V aktualitách je zpráva o novém LCD monitoru DELL Ultrasharp 1907FPV. Za cenu 7900 Kč bez DPH, se zárukou 3 roky a výměnou do druhého pracovního dne u zákazníka se jedná o velmi zajímavý výrobek s technologii VA panelu. Chystáte test tohoto LCD monitoru? Na EIZO S1910 pravděpodobně nemá, ale v cenové kategorii do 10000 Kč s DPH bude asi patřit k tomu lepšímu, ne­-li nejlepšímu.
Odpovědět0  0
j.klok | 19.9.200611:24
Přeji dobrý den.Mám k Vám dotaz.Zajímal by mě Váš názor na CRT monitory z hlediska kvality zobrazení­-barevného podání ­(úprava fotografií,hry mne nezajímají­),v porovnání s LCD panely­-obecně a potom konkrétně­-19­" Samsung 997 DF a tento Vámi testovaný EIZO.Děkuji j.klok
Odpovědět0  0
Pavel Kovač (1033) | 19.9.200611:39
Pokud budem porovnávat obyčejné TN LCD panely, tak raději zůstaňte u CRT. Pokud si však koupíte například tento ­(S1910­/S1931­), tak je již ­(v porovnání s Samsung 997DF­) lepší ­(pokrývá větší barevný prostor­). Samozřejmě ještě daleko lepší jsou 14­-bit ­(vnitřní zpracování­) monitory AS­-IPS, které pokryjí celé Adobe RGB 1998 ­(EIZO řada CG­) a oproti CRT je to již nesrovnatelně lepší.
Odpovědět0  0
Stealth001 (7) | 29.9.200610:45
Pane Kováči, za prvé, více než 10­-bit gamma korekci nabízí dneska více výrobců ­(Barco, Totoku, LaCie, NEC­), za druhé, řada CG nepokrývá Adobe RGB barevný gamut, nýbrž pouze jediný monitor a sice CG220 a za třetí, bohužel ani EIZO CG220 se barevnou přesností nevyrovná NECu 21“ Reference, který nabízí 109% Adobe RGB. Píšu to jen proto, abyste nemátl čtenáře, kteří si pak myslí, že EIZO je vrchol mezi monitory.
Odpovědět0  0
jazn | 19.9.200610:57
Na stránke www.eizo.com ­(Products, LCD monitors­) S1910 som nenašiel. Jedná sa naozaj o nový model monitora EIZO?
Odpovědět0  0
Pavel Kovač (1033) | 19.9.200611:04
Na konci první kapitoly jsem psal o modelu S1931, který je shodný s S1910. EIZO teď přechází na tzv. Flexible Edition. Razí tím celkem zajímavou cestu. Všechny monitory nabízí jako samostatné panely a vy si zvolíte jaký k nim chcete stojan.
Pokud si tedy koupíte S1931 koupíte vlastně S1910 + zvolíte si stojan.
Odpovědět0  0
-Pt- | 19.9.200614:11
S1931 NEROVNÁ se S1910... Je to ­"osekaná­" S1910ka... Chybí ji některe features ­(Gamma, Saturation, Hue ­- ­"fotoovládací prvky­")

Pt
Odpovědět0  0
Obelix0903 | 19.9.200618:20
Odpovědět0  0
Hon_za | 19.9.200610:34
S1910 je vyborny monitor, ale o perfektnim barevnem podani se neda mluvit. Je to jenom S­-PVA a s hlediska barevneho podani ­(vcetne zavislosti na pozorovacich uhlu­) se s to Advanced S­-IPS neda srovnat. Je mi jasne, ze S­-IPS+ je jina ­(cenova­) kategorie, ale jestli chce nekdo mluvit­/psat o perfektnim barevnem podani....S­-IPS+ vede ­(Eizo L997, rada CG)
Odpovědět0  0
Pavel Kovač (1033) | 19.9.200610:45
V článku jsem také psal, že pokud sežizujete barvy, tak dojde již ke snížení gammutu. To odstraňuje až právě AS­-IPS technologie u monitorů řady CG, které dokáží pokrýt celé Adobe RGB 1998. Věrnost barev je však téměř shodná, hlavní rozdíl je v barevném rozsahu ­(gammutu­).
Odpovědět0  0
Stealth001 (7) | 29.9.200610:56
Řada CG nepokrývá Adobe RGB barevný gamut, nýbrž pouze jediný monitor a sice CG220 a za třetí, bohužel ani EIZO CG220 se barevnou přesností nevyrovná NECu 21“ Reference, který nabízí 109% Adobe RGB.
Odpovědět0  0
august906 | 30.9.200614:00
Ten 109% AdobeRGB vypada zajimave ale chtelo by to prime srovnani na jednom stole treba s tim eizem S1910. Nevis kde maji ten NEC abych se na nej zajel podivat nejlip nekde na morave.

Nevite nekdo o porovnani monitoru do 20 tisic s nejakym Adobe? zajimalo bz me zda ma cenu si priplatit na NEC. Zatim jsem nasel jen tohle ale v porovnani s HP f2105 dopad ten NEC dost mizerne tak nevim, mate s tim nekdo vlastni zkusenost?
Odpovědět0  0
ET (129) | 19.9.20069:02
jednou pisete 8bit­(v tabulce­) podruhe 10bit­(text u rozebraneho displeje­). takze 10 bit je spravne ne??

Ps: zase 19­"... ach jo
Odpovědět0  0
Pavel Kovač (1033) | 19.9.200610:42
10­-bit je pouze vnitrni zpracovani. Pocet barev ktere dokaze zobrazit je ­"pouze­" 8­-bit.
Odpovědět0  0
saty | 19.9.20068:52
Mam neinovovanou verzi doma uz skoro rok a jeste jsem nepotkal monitor v te cenove relaci ­(dal sem za nej 17000kc a nelituju toho­) ktery by me presvetcil ze je lepsi. Pokud se podivate na tomto monitoru na fotku z digitalni zdrcadlovky ­(ja mam canon 300d­) maji barvy, hloubku, kontrast, kez by to tak vylezlo i z labu ...
Odpovědět0  0
cml11 (419) | 19.9.20069:01
Ja mam jeste L768 a tez naprosta spokojenost..
Odpovědět0  0
Peťan | 19.9.200617:51
Já mám 17­" Eizo 578 a je jedním slovem SUPER. Mohu jen doporučit. Eizo je Eizo, marné.
Autorovi článku děkuji.
Odpovědět0  0
Marcelino22 | 20.9.200610:53
taktiez som stastnym majitelom 17­" Eiza L578, kupil som ho hned ako vysiel na SR trh, takze ho mam tusim uz 2 roky a doteraz som nenasiel nic, co by sa mu v cene cca 21000,­-Sk ­(uz si presne ani napamatam­), za ktoru som ho vtedy kupil, co by sa mu vyrovnalo a to ani po stranke dizajnu, ani po stranke ergonomie...
samozrejme o kvalite zobrazenia a podsvetlenia sa ani nebudeme bavit o konkurencii ­- Eizo to stale kategoria sama o sebe, teda aspon na nasom trhu s ­"bezne dostupnymi­" LCD­-ckami...

mimochodom L558 ma udavanu odozvu dokonca 20 ci az 25ms a nepocitujem zadne problemy s rychlostou... Aj kamosi co maju 8ms ci dokonca rychlejsie LCD, kupene pred par mesiacmi uznali, ze napr. Doom a podobne akcne hry s tmavymi scenami sa im hrali neporovnatelne lepsie na mojom Eize, nez na ich super rychlich TN­-sragorach a neboli ochotni uverit, ze je to Eizo iba 25ms panel ;­-)
Odpovědět0  0
schalli | 19.9.20067:27
suprovej monitor, jen skoda te odezvy­(a ceny­), presto na rozdil od jinych znacek si myslim, ze by me v Brne nechali prohlednou si tenhle kousek u nejake gamesy ­- takze se mozna poptam, takhle bych si predstavoval VA monitor, vsechny ostatni znacky vypadaj proti tomuhle jak neuveritelny a neprodejny sunky, je to az hrozivej rozdil, ale opet ta ceska cena to trochu kazi.Asi zacnu nektery veci kupovat v Rakousku;)
Odpovědět0  0
cml11 (419) | 19.9.20066:42
Tak co, vyhrál by předcházející megatest kdyby byl zařazen?:­)Jinak podle očekávání s přehledem to nejlepší co lze do 20t. sehnat.Díky za potvrzení testem.
Odpovědět0  0
Martin | 19.9.20068:09
Megatest by vyhrál, má o procento vyšší průměrné hodnocení než Samsung 970P. Pravděpodobně by vyhrál i kategorii ­"nejlepší barevné podání­". Na druhou stranu je třeba si uvědomit, že je o zhruba polovinu dražší než monitory v megatestu.
Odpovědět0  0
cml11 (419) | 19.9.20068:35
Cena je bezpochyby vyšší.Ale dostanu za ni monitor který je ve všech směrech perfektní.Pokud má někde drobný nedostatek, je jen nepatrný a ještě pouze při hraní vybraných akčních her.Pokud srovnávám se zmíněným Samsungem, jeho výsledky v testu byly samozřejmě zkresleny položkou ergonomie.Pro běžného uživatele není v tomto směru rozdíl a pokud je, vedl by u mě SW Eiza oproti stojanu Samsungu.Každopádně pokud tuto diskutabilní položku z hodnocení vypustíte, rozdíl se vyhoupne z jednoho na víc jak deset procent pro Eizo.
Odpovědět0  0
august906 | 19.9.20062:43
Autor napsal:
EIZO používá prakticky u všech LCD panelů systému přímé podsvícení

neni to nejaka hloupost? vzdyt to prislo teprve nedavno jako novinka u sirokouhlych monitoru ­- muzete to overit na zastoupeni eiza u kterych modelu pouzivaj to primy podsvetleni?
Odpovědět0  0
Boguš (916) | 19.9.200615:10
To by mě taky zajímalo .....
_
Měl bych však otázku k autorovi. Jakým způsobem získáváte fotografie kvality zobrazení ... Udivuje je mě srovnání výsledných nezmenšených fotek barevného podání EIZA a NEC 1970NX
- NEC 1970NX.
_
eizo https:­/­/www.svethardware.cz­/sh­/media.nsf­/w­/D6214CE6FDE986F6C12571EC00571F88­/$file­/duha_big.png

nec https:­/­/www.svethardware.cz­/sh­/media.nsf­/w­/41E203FBD2CA53D7C12571CB005A71AB­/$file­/duha_big.png

Schválně si oba načtěte zároveň do dvou oken­-panelů a přepínejte nezi nini. Eizo vypadá oproti NECu jak nějaké slabší TN. Navíc si lze všimnout u EIZA velice tenkého žlutého pruhu a hned vedle vystupujicího zeleného ....... to si myslím že není uplně v poho. Možná se pletu, ale mohl by mi to někdo vysvětlit? Díky

Navíc onen zelený proužek hned nedle žlutého ­(v pravo­) v původním barevném přechodu není .... jak je možné že ho tam eizo vykreslí.
_
PS: postup focení, zda fotíte vždy stejným časem a clonou, nebo expozici a přizpůsobíte každému panelu zvláš, nebo vlastně jak je fotíte. Dík
Odpovědět0  0
Stealth001 (7) | 29.9.20069:47
Je to prostě rozporuplné. Myslím, že EIZO nad NECem vyhrává snad jen tady. Zkuste si projít zaharniční testy a všimněte si výsledné pozice NECu a EIZA ve srovnávacích testech. Pan Kováč napsal zajímavou recenzi, ale bohuže obrázky mluví jinak než jeho vlastní zkušenost. Takže jsou dvě možnosti: buď bere EIZO jako vrchol mezi monitory ­(což samozřejmě není­) anebo má další novinář na stole tzv. dlouhodobou zápůjčku monitoru EIZO z rukou pana Charváta.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.