reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
13.4.2005, Martin Štěpánek, recenze
Abych trochu opepřil recenze, rozhodl jsem se začít měřit kvalitu zvukových kodeků. O tom, jak tento test dopadl a zda je EPoX vhodnou konkurencí pro základní desky Abit a DFI si můžete přečíst v dnešní jistě velmi zajímavé recenzi.
lambe alabakovbski | 13.2.20068:18
ete jas resev da vi pisam mail da ne recite deka nikoj ne vi pisis isto kako mene
Odpovědět0  0
surfpost | 14.4.200515:06
Nevite nekdo, jestli lze pro tuto desku ­(EPoX 9NPA+ Ultra­) pouzit WIN98SE?
Odpovědět0  0
Mirunek (28) | 14.4.200515:30
Jestli mě pamět neklame, tak platforma nF3 a nF4 není podporována:o­)­))
Odpovědět0  0
[aMd]Mica | 13.4.200522:21
pre svethardware.cz ­- mohli by ste ukecat MSI na co najskorsi test ich novinky P4N Diamond? velmi by ma zaujimalo ako sa nVidia dokazala vysporiadat s platformou Intel. Tato doska navyse vyzera ­(vybavou urcite­) na riesenie typu All in one. Je to mozne otestovat? hmm tajne dufam, ze Martin Stepanek ju uz ma na stole a podrobuje testom :­)
inak aby som nerozpraval len mimo temu, tak musim pochvalit vas web za velmi kvalitne recenzie a vysoky standard ktory odvadzate.
Odpovědět0  0
duky (50) | 13.4.200519:45
Dělám do počítaču uz asi 12 let a ještě jsem nepotřeboval přepínač na ClearCMOS, tak by mně zajimalo proč má jeho uíistění vůbec nějaký význam ­(ješte se mi nepodařilo komp dokurvi... takovým stylem abych ho musel použít, a navic si mslím že se jedná o prřpínač určený pro PC krypl... ­(anebo linuxáři říjají BTU­)­)
A termín tří fázové napájení u napájení procesoru mne fakt dojal ­(tady človicek píše o elektrice a ví o ní velké kulov...­)
A co se týce vysichání kondenzátorů, tak je tu něco jako dvouletá zákonná záruka, takže pokud jsou poddymenzované, tak výrobce prodělal.
Neměl jsem odvahu číst dál...
Odpovědět0  0
Martin Štěpánek (439) | 13.4.200520:16
Vite, ja se s vami nechci rozhodne hadat a verim, ze delate 12 let do pocitacu. Ale lidi, ktere zajima overclocking jiste vi, ze bez ClearCMOS se neobejdou a myslim, ze rict o techto lidech, ze jsou PCkrypl je hoooooooodne odvazne.

Dale by me zajimalo, jak rikate pouzitemu napajeni? V originale, tedy v anglictine se udava jako 3­-phase power circuit....rad se necham poucit.

No a k tem kondenzatorum ani nemam co dodat. Dva roky je sice pekna doba, zaruka je taky pekna, ale nekteri chteji mit pocitac dele. Teda ne ze bych mezi takove lidi patril, ale vzdy kdyz neco davam pryc ze sveho pocitace najde se uplatneni jinde, treba pro nektery z clenu rodiny, pro kterého jsou takove veci vice nez dobre a slouzi jim jeste docela dlouho. Ostatne mam doma jeste i stary Duron, cela sestava ma vice nez 5 let a stale bezi.....
Odpovědět0  0
duky (50) | 13.4.200520:43
Overclocking jsem dělal taky, a pokud vím tak pokud se to přežene, tak se při nabíhání biosu, zmáčkne určitá kombinace kláves ­(tu má většinou každý výrobce jinou, a bývá uvedena v manuálu k desce, který určitš máte, když si dovolujete dělat doslovný překlad­), a ta pokud tam není tak to nebude deska valné kvality.
A teď velice zálubná otázka: Kolika nepětími je napájen procesor, která napětí jsou na základní desku přivedena kvůli perifériím??
A pokud vím tak pojem fáze patří do střídavých napětí, pokud se mluví o ss napětí tak se používají pojmy ­(v tomto případě bych použil: tři napájecí větve, ale nespojoval bych to až tak moc z procesorem­)

Ale nakonec sem dostal odvahu číst dál, a tam bych řekl že to bylo uděláno dost dobře ­(asi to muselo zabrat hodneě času­), hlavně se mi líbyly testy zvuku.
Odpovědět0  0
MageLLaN | 13.4.200516:21
Nebo treba nejaky Gigabyte
Odpovědět0  0
MageLLaN | 13.4.200516:18
Dobry den,
chci se vas zeptat pane Stepanek, jestli budete testovat i nejakou levnejsi desku ze staje DFI bez SLI, jako napr. NF4­-DAGF.
Diky
Odpovědět0  0
Martin Stepanek | 13.4.200516:28
Ano, mel bych i takovou desku testovat, ale poradnik je docela dlouhy, takze pocitam ze driv nez za tri tydny recenze nebude. Kazdopadne tu desku uz mam doma takze se ji podivam na zoubky podobnym zpusobem jako na dnesni EPoX.
Odpovědět0  0
DigitaldooM (137) | 13.4.200522:24
nevím proč vždyť ste ji právě otestoval :­)­) DFI Lan PArty NF4Ultra­-D je naprosto stejná jako DFI SLI má oba PCIe16x akorát to nikdy nebude plnohodnotné SLI jinak se to v ničem neliší výbava ani bios takže pro non SLI je favorit jasný :­);)
Odpovědět0  0
andro | 13.4.200515:02
Potesila by aj recenzia zaujimavej dosky MSI k8n neo4f
Odpovědět0  0
Martin Štěpánek (439) | 13.4.200515:08
Nevim, zda je to presne co chcete, ale jiz zde byla recenze MSI K8N Neo4 Platinum:
https:­/­/www.svethardware.cz­/art_doc­-C997393518070B05C1256F6200574A08.html
Odpovědět0  0
samaritan@host.sk | 13.4.200514:29
Mne tam chyba znacne chyba poriadna cast o moznostiach OC. Napriklad aky OC pri akom napeti ste dosiahli orpti konkurencnym doskam, na ktorej doske idu ktore pamete ako taktovat ­(napr nejake co maju TCCD­), Ako kolisaju napetia pri zatazeni, ci doska overvoltuje alebo undervoltuje, Zahrievanie cipsetu zvysovanim voltaze ­(presnejsie­) a alternatyvne pouzitie ineho chladenia, ....
Proste zamerat sa aj na tu stranku dosky na ktoru je prave stavana .. a to je OC a vyhodnotit ako to doska zvlada.
Odpovědět0  0
iNDyII | 13.4.200514:45
tohle bohužel nejsou stránky zaměřené přímo na OC. zkus třeba www.thecrucible.ca­/reviews­/9npa­/conclusion.php je to docela dobrý článek...
Odpovědět0  0
iNDyII | 13.4.200513:46
no tak to je překvápko­-tu desku jsem si chtěl koupit ale jak to tak čtu tak si to ještě rozmyslím... ten abit nebo dfi je fajn ale o 2000,­- dražší. třebas by se to dalo vyřešit zvukovkou??? ještě dotaz­-hodí se k A64 paměti GEIL???

článek je dobrý, tak nějak to má vypadat
Odpovědět0  0
Roots_TT (7) | 13.4.200513:24
Hodně dobře napsaná recenze, tak to má vypadat!!
Odpovědět0  0
rammese | 13.4.200512:50
Docela vycerpavajici reportaz. Mohl by jste pane redaktore sdelit, jaka je verze biosu teto desky?
Mam ji doma a bohuzel zatim nejsem prilis spokojen. Dochazi k anomaliim pri bootovani, ktere zatim
neumim odstranit. Nekdy se my totiz dlouho nebo vubec nedetekuje disk SATA Maxtor 200GB a pak
samo ani nenabehnou WXP. Vetsinou pak musim cele WXP instalovat znova.
Jinak toto je jiz nekolikaty model Epox, ktery mam a nikdy jsem zadne problemy nemel.
Mozna se jedna pouze o spatny kousek k reklamaci.
Odpovědět0  0
Comby (55) | 13.4.200510:54
Škoda, že pri overclockingu neuvádzate, či ste zvyšovali napätie procesora a pamätí. Resp. pri dosiahnutom HTT 300 by to chcelo uviesť aj aktuálne napätie CPU a RAM. Stačil by aj obrazok z CPU­-Z.
Odpovědět0  0
OBR | 13.4.200510:39
Zdravim, takto ma vypadat recenze, klobouk dolu, oproti starsim recenzim desek co se tu posledni dobou objevily 100% zlepseni!

Ale jinak k Epoxu, mel jsem 9NDA3+ a po zkusenosti s touto hruzou jsem se rozhodl ze Epox uz nikdy, strasny ale opravdu pekelne dementni layout ­(ten zustal i zde, skoda­) problemy s IDE zarizenimi a sitovkou, alespon ze ty SATA uz daly jinam a ne pod grafiku jako na 9NDA3+.Pokud se rozhodnete pouzit Zalmana a vyssi pameti treba jako Corsair XMS 4000Pro tak mate smulu, SLOT1 nejde pouzit upravy chladice.Stabilita a kvalita desek taky bida, mel jsem ty 9NDA 2kusy a obe jsou uz na reklamaci.jedine co se Epoxu musi nechat je opravdu super rychla zakaznicka podpora, napsal jsem mail a prisla odpoved za par hodin! Epoxu neverit a koupit Abit nebo DFI.
Odpovědět0  0
antiOBR | 13.4.200513:05
toto si vobec neberte ... tento typek je vysinuty zakoplexovany magor. Sami vidite ze dosku sam v ruke nemal, ale keci okolo nej ma obrovske. Uvedom si ty magor ze 9NDA+ nieje 9NPA+Ultra !!
Odpovědět0  0
OBR | 14.4.20058:08
Ale ty chudacku DYMONE,uz tuhle ubohou desku vymen za DFI kterou bys chtel! Vid! Ja tuhle desku mel doma na test a je to troska.
Odpovědět0  0
Skeeter | 11.5.200515:41
hehe :­) tak mam tuhle desku doma asi 14 dni pricemz PC jede 24 hodin denne a jeste sem nemel jedinej zadrhel.Holt si asi natrefil na spatnej kousek...
Odpovědět0  0
enriqo (42) | 13.4.200510:15
Priateľ má testovaný Abit a po hodinke ­(alebo aj menej­) mu začne kolísať zvuk. Ďalší stupienok je, že sa úplne vypne. Na počudovanie ale je to len pri počúvani hudby cez winamp a v niektorých hrách. Po vypnutí zvuku ale keď zapne napríklad wind. media player tak všetko hrá normálne. Skúšal už všetko. Nekupoval by som Abit. DFI vyzerá nádejne.

Ešte pre redaktora:
Vy ste neporovnávali kvalitu zvuku na jednotlivých doskách ale kvalitu jednotlivých driverov na Epox. Zaujímali by ma hodnoty pri tom externom riešení od DFI.

Odpovědět0  0
enriqo (42) | 13.4.200510:18
ešte so mzabudol dodať, že ovládače od NV pre zvuk sú naozaj ­"shit­" ­- mám nvidia2 chip a otras ­- šum, center chýba ­- ide len cez windvd 5.0
Odpovědět0  0
Martin Štěpánek (439) | 13.4.200511:12
No, to se omlouvam, jak se clanek tvoril, tak jsem nakonec zjistil, ze bude vhodne dnes si ukazat jak jsou na tom ovladace a proto az zitra bude porovnani s Abitem a DFI.A uz jsem nepozmenil perex.
Odpovědět0  0
starmen (438) | 15.4.200513:55
U starších ovladačů na soundstorm ­(zvukovka v MCP­-T u nForce2­) bylo zatrhávátko pro vytvoření středního kanálu. Nové to pro mě z nepochopitelných důvodů již nemají.
Odpovědět0  0
tulak | 13.4.20059:39
Zajímalo by mě zda je možné regulovat otáčky ventilátorů u DFI , Abit nebo je to stejný jako u EPoX. Jaký Paměti jsou nejlepší pro DFI Lan Party NF4 Ultra ­-D .
Odpovědět0  0
DigitaldooM (137) | 13.4.200511:00
No dá se přímo v biosu kde je nastaveního až hrůza :­)­) nebo speedfanem tradičně ;­)

a paměti no pokuď vím tak OCZ nebo A­-dtay a muskini;­) všechny od 500Mhz a víše patří k nejlepším :­) s příchodem jádra venice to doufám už bude u AMD méně nachylné na kvalitu pamětí ;)
Odpovědět0  0
Martin Štěpánek (439) | 13.4.200511:07
Budu se tomu venovat zitra, to vyjde zaverecne srovnani s DFI a Abitem.
Odpovědět0  0
enriqo (42) | 13.4.200518:06
Tie pamäte A­-data 500 môžem len doporučiť, špičková kvalita. Má ale podľa výrobcu horšie hodnoty, ale mne ho ide vpohode ladiť na lepšie hodnoty.
Odpovědět0  0
ALF | 13.4.20059:30
"Prošel jsem hodně obrázků základních desek s nForce4 Ultra a nenašel jsem snad jedinou, která by měla PCIe ×1 sloty umístěné až pod PCIe ×16...­"
a co treba Asus A8N­-E
http:­/­/www.asus.com.tw­/products4.aspx?l1=3&l2=15&l3=0&model=455&modelmenu=1
Odpovědět0  0
Martin Štěpánek (439) | 13.4.200511:08
OK, na tom neco bude. Kazdopadne je ale videt, ze layuot vychazi ze SLI modelu. Kazdopadne dekuji, tuto desku jsem jaksi opomenul.
Odpovědět0  0
john.don | 13.4.200511:37
Tady to je MSI rulez a ASUS je proně sprosté slovo :o­)­)

Je to jako když jsem s kámošem přišel se svým ATARI a on vymakanější AMIGOU 500 do ,,počítačového kroužku DIDAKTIK­". Taky všichni říkali jakej je ATARI a AMIGA imperialistickej šmejd! :o­)­)

A tady máš to samé.

Oni to prostě nemůžou uznat :o­)­)
A ani se o to nezajímají :o­)­)

Mají své Didaktiky ;o­)
Odpovědět0  0
Martin Štěpánek (439) | 13.4.200511:46
Ja jsem uz nechtel reagovat na nekolik prizpevku naseho mileho Johna.Dona, ale ono to asi nejde. Ja se nemohu nez smat, jelikoz tvrdit, ze nekoho neuznavas jako redaktora proto, ze ma jine nazory a co vic, ty nazory umi podlozit fakty a testy, tomu rikam detinske chovani. A pokud si pamatuji dobre, zacal jsi mnou opovrhovat po jedne diskuzi, kde jsi se svymi nazory stal po docela znacne presile....bylo to ohledne Asusu, jiste vis kde. A pokud opet tuto diskuzi zacnes, musis pouzit nejake padne argumenty, protoze hlasky typu Asus je king, MSI shit neberu. Kazdemu se neco povede a neco ne, ja se vzdy bavim o konkretnich modelech, treba MSI K8N Diamond, pripadne K8N Neo4 Platinum nebo treba Asus A8V­-E Deluxe nebo Asus A8N­-E nebo A8N­-SLI Deluxe a podobne....jinak pokud to nechces resit zde, muzes pres ICQ: 157589980.

A model Asus A8N­-E jsem prehlidl nikoliv schvalne, ale omylem.
Odpovědět0  0
void | 13.4.200514:08
Pane Štěpánku, ten chlap je mimo mísu. Že neví, o čem mluví, to víme všichni. Ale je fakt, že ty infantilní ftípky na téma orální sex s medvědem byste mu asi měli rovnou mazat. Já sem chodím kvůli rozšíření svého obzoru a ne mezi zoofilní slaboduché degeny. Tolik John.Don. Mám dotaz ­- u odstupu signál­/šum je průměrná hodnota NVA v grafu cca 95dB a v článku 70 ­- můžete to vysvětlit? A co se týče zahřívání komponent na mb, někde na loňském cebitu jsem viděl takový foliopytlík, do kterého se vsunula deska s kartama tak aby líc byl na fólii a dráty pytlíkem ven, pak se to celé strčilo do takového akvárka a zalilo kapalinou. Přidala se oběhovka, masivní výměník a bylo. Nepamatuju si už odkaz, ale dar přítele Googla ví vše.
Odpovědět0  0
Martin Štěpánek (439) | 13.4.200515:04
K tomu zvuku ­- priznam se, ze nevim co na to rict. Schvalne jsem si jeste oteviral vysledky, zda jsem nepouzil spatny graf, ale vse je OK. RMAA pravdepodobne pouziva nejaky vypocet pro zobrazení výsledné hodnoty odstupu signalu od sumu. Bohuzel nic presnejsiho momentalne nereknu....aspon ale berte, ze ten postup ziskavani onoho cisla by mel byt pro vsechny desky stejny...
Odpovědět0  0
Hyper (35) | 14.4.20050:00
Martine, ta recenze je opravdu dobrá. A Johna.D si nevšímej, pravidelně u každé recenze základní desky jakékoliv značky dokáže v diskuzi ­"upozornit­" na to, jaký je jeho postoj k MSI a Asusu ­(schválně jsem si četl všechny příspěvky tady zpětně..o MSI tu není ani slovo, začne ­- jako vždy ­- první..­). Někdy mi připadá, že se snaží všechny jen pořádně naštvat. Naštěstí už čtenáři pochopili, že s ním nemá cenu logicky diskutovat....
Jinak recenzi chválím, nový způsob recenzí MB je přehlednější a pro uživatele určite zajímavější. Jen tak dál!
Odpovědět0  0
Bobek | 13.4.20059:27
Cituji: ­"UPDATE: Dušan Šimonovič mě upozornil, že jsem u Windows nevypnul limit bandwitche­"

Prosím vás, co je to ­"bandwitch­" ­- nějaká skupinová čarodějnice? :­)

Jinak se mi test vážně líbil, skutečně podrobný ­- ovšem tohle mě vážně pobavilo. Sám nevím, jak slovo bandwidth skloňovat, ale stačilo by ho přeložit...
Odpovědět0  0
John.DOn | 13.4.20057:31
Jako že si Štěpánka nevážím, tak teď napsal něco opravdu zajímavého.
Pozornost věnovanám součástkám jistě není zbytečná.
Protože právě nekvalitní a levné kondenzátory a tlumivky jsou často příčinou proč které desky blbnou.

Také se mohl zastavit u tlumivek a napájecích tranzistorů. Ale to už by byl jiný článek.
Troufám si říct že by to mohl být skvělý článek.

Protože použité součástky jsou základ stabilního počítače stejně jako třeba dobrý odladěný bios.
Solidní zdroj který se drží v normě, ,,slušné­" paměti, dobré chlazení, použitá pasta....

Jen doplním radu pro zájemce o koupi nějaké desky.
Nebojte se jít do obchodu a desku si prohlédnout.
Čím hůře bude provedeno pájení ­(kondenzátory nakřivo....­), horší použité součástky .... tím větší to bude hlauz.
A bios s tím nic moc nenadělá.

Mimchodem v poslední době mám pocit že žádná deska nepřežívá 3 rok svého života v pořádku.
RESP: kondenzátory na té desce.

Všiml jsem si u řady desek značné degradace stability bez zjevné příčiny.
Tlumivky ani Tranzistory se neopotřebují, ale Kondenzátory ­- ELEKTROLITY často vyschnou.
RESP: Tranzistory mohou mít napálené přechody po nějaké ráně.
(Tohle všechno je dobrý důvod proč nekupovat desky z bazáče....sice jsou za 1­/2 ceny ale o kolik se zkrátilal jejich životnost??­)

Kamarád kondíky dokonce zakapává silikonem když se mu zdají nějaké divné.
No nevím jestli to pomáhá.

Když půjdete do obchodu jako je třeba GM, tak za jeden solidní ELEKTROLIT dáte tak dvacku.
No nic moc. Kor když jich potřebujete tak 8­-10.

Jestli je deska dobrá a nebo není se dá poznat celkem snadno.
Šáhněte si na napájecí tranzistory po několika hodinách plného provozu.
Pokud jsou studené tak máte dobrou desku.
Pokud se vám škvaří kůže asi není něco v pořádku :o­)
Odpovědět0  0
guzii (375) | 13.4.20057:55
S těma kondenzátorama plně souhlasím. Z vlastní zkušenosti můžu říct, že pokud vám PC jede od rána do večera, tak vám deska málokdy vydrží celé 2r. Mě odešla i 8RDA+ a to jsem si myslel, jak není dobrá. Ovšem je zajímavý, že i když byly kondíky hodně nafouklý a vyteklí, tak deska stále stabilně chodila a to jsem ji živil 300w EC.

Ad. napájení
Stejně se mi líbí takhle víc!

Ad Epox
Jedna z mála desek, která mě neoslovila :­( Asi skončím s DFI
Odpovědět0  0
RASTER | 13.4.200512:30
Ja mám velmi shitnú dosku od nejakého výrobcu ­"SUPER­", dosku mám už piaty rok ­(5!­) a PC mám zapnuté v priemere 15 hodín denne. Usmerňovače sú totálne žeravé a kondíky sú nakrivo. Doska funguje dobre a to prežila výbuch 2 zdrojov! Znova píšem, že táto doska mi spolahlivo beží už 5 rokov, preto si neviem predstaviť o čom tu točíte že ­"dosky nevydrží více než 3 roky­"...
Odpovědět0  0
Mirunek (28) | 13.4.200512:38
Jenže musíš brát v potaz to, že před 5 lety nebyly komponenty tak namáhaný jako ted, všechno běželo na daleko nižších frekvencích, a i obměna komponentů se zrychlila. Ze spousta věcí v kompu se stal tzv. Spotřebák, resp. komponenty, které se mění více jak v malém množství...
Odpovědět0  0
RASTER | 13.4.200512:52
To je pravda... ale keď staré dosky na nižších frekvenciách bežia spolahlivo vela rokov, tak prečo by nemohly aj nové dosky bežať tak dlho? Jasné ­- časté menenie komponentov, vyššie frekvencie, zahrievanie... to beriem, ale prečo idú výrobcovia iba stránkou výkonu a neriešia budúcnosť? Stránka spolahlivosti do budúcna je podla mňa rovnako dôležitá. Nekupujem predsa novú dosku na pár mesiacov...
Odpovědět0  0
duky (50) | 15.4.200510:15
Co se tyce elitu tak bych rekl ze to je u kazde desky jine, mam 3rokem gigabyte co ma 4 roky zaruku, a loni sem si vsiml ze se mi elity nepatrne nafoukly ­(vlivem vysokych teplot­) komp jel uz asi 1,5 roku non stop na 100%, ale co se tyce stability tak nejakou zmenu nesleduju. Kazdopadne ale pokud bych ted sel kupovat desku a byla by tam jen standartni zaruka, tak bych ty elity asi i zkontroloval.
Ono ty elity jsou hodne dulezite u desek pro Intely ­(i kdyz i AMD bude stabilnejsi s vetsim a lepsim elytem­), kde se velice rychle meni odebirany proud.
Odpovědět0  0
Lubko | 13.4.20059:31
No jen si dovolím podotknout, že ne všichni jsme experti na dobré kondíky a tlumivky. Takže, který že to výrobce kondenzátorů je ­"dobrý­" a který ­"špatný­"?
Odpovědět0  0
Martin Štěpánek (439) | 13.4.200511:10
Nereknu vam vsechny, ale z hlavy jen par dobrych jako: Rubycon pripadne od United­-Chemicon.
Odpovědět0  0
DavesMan (187) | 13.4.200510:15
Kdyby výrobce počítal s tím, že napájecí MOSFETy budou studené, jak píšeš, asi by k desce nebalil mini­-heatsinky:­-­)­) Co dodat.....
Odpovědět0  0
john.don | 13.4.200511:31
MOSFETY mají být opravdu chladné při standardní­(malé­) zátěži!
Pouze pokud dáš té desce kouřit medvědí péro v podobě nějakého procíku s velkým odběrem tak se může zapotit. A ty pasivy a nebo větráky tam jsou právé k vůli medvědím pérům.

Ale za normálních podmínek mají být studené.
(AMD­)

Také prototo ty heatsinky jsou obvykle u desek pro INTEL které mají megaodběr.
Když do takové desky dáš nějakého pěkného Prescota tak si ho ta deska splete s medvědím pérem a pěkně ho přeblafne.

Tak to ještě jednou zopakuji:

Dobře udělaná deska má při standardní zátěži má chladné MOSFETY.

Uvědom si že při kouření takového Medvědího péra se proudový odběr i zněkolikanásobí.

Mimochodem ty MOSFETY jsou v těsné blízkosti u kondenzátorů.
Pokud by u nich byl zdroj tepla řekněme 70 stupnů tak ti životnost jde dolů.
Navíc ty mosfety mají často maximální pracovní teploty nějakých 55 ­- 85 stupnů.

O kolik si myslíš že tam budeš moct dát lepší procík když s nejpomalejším Prescotem s nejnižší dostupnou voltáží se budou smažit na 70 stupních??

Bavíme se o solidnosti provedení jednotlivých desek.
A né o konkrétní desce. Třeba jsou desky na kterých MOSFETY svítí a přesto jede nádherně stabilně.
Odpovědět0  0
ALF | 13.4.200512:41
mily jon.done,
nastartuj svuj Intel Prskolet ­(pac ty prece jedes jen intel s 30% marzi ­- dobre to sem nepatri­) dej mu zatez 100% tak 10min a pak si z vesela hrabni na MOSFETy... jo a nezapomen na masticku na popaleniny nez to udelas... podle meho odhadu maji MOSFETy za bezneho chodu cca 60 ­- 80°C ­(mozna i vic, nemeril jsem­).
btw tvoje teorie ma jednu chybu... zkus hrabnout na MOSFET na desce se 386kou tutove se spalis a to 386 zere uplny kulovy proti Prskoletu ­(no taky je fakt ze ma asi krapet jednodussi obvod­).

mam z tebe jediny pocit... NEVIS CO KECAS
Odpovědět0  0
DuckDaffy | 6.7.200514:46
Na desce s 386 procesorem není žádný MOSFET na regulaci napětí, 386 jede na 5V, přímo ze zdroje. :)
Odpovědět0  0
Vodic | 13.4.200513:08
Ty ses ale placal. To je takzvany prstovy vycuc, co ? Mosfety vesele pracuji treba i na 120 stupnich ­(je to i tim, ze maji dobrou teplotni stabilitu­).

A mimochodem, rozhodne je pekny zblept, ze dobra deska ma studene MOSFETy. Zadna je nema studene ­(tedy rekneme max 40 stupnu, coz by se jeste dalo povazovat za studene­). To by totiz vyrobce musel hrozne predimenzovavat. To by totiz byl teplotni rozdil mezi vzduchem uvnitr bedny a pouzdrem tranzistoru treba jen 10 stupnu. A na tak male plose pri tak malem teplotnim spadu uchladis maximalne zlomek W. Jenze tranzistory jde takovy proud, ze ztraty jsou radove vetsi. Proto je pracovni teplota nastavena rekneme nekde na 70 stupnu ­(i kdyz bych rek, ze to bude spis jeste vic­) a tim se znacne zvysi teplotni spad ­(tak 40 stupnu­) a tim take ztratovy vykon, ktery jste schopen pri teto teplote predat do okoli ve forme tepla.
Odpovědět0  0
Hyper (35) | 13.4.200523:27
na Johnnovi.Donovi se mi líbí, že jakmile ho někdo ­"setře­" ­(objasní mu to, o čem John.Don strašně rád píše, ale houbec ví :­), tak už se pro jistotu neozve. Ještě nikdy jsem ho neviděl uznat porážku :)
Odpovědět0  0
Martin Štěpánek (439) | 13.4.200523:49
Ale s o to vetsi vervou se pousti do dalsi diskuze :)
Odpovědět0  0
Eagle_tempx1 (1244) | 13.4.200521:09
Zajímavé, že MOSFETy na mé základní desce EPoX mají dle datasheetu deklarovanou maximální operační teplotu 175 stupňů.

2ALF: S takovým FX55 nebo rychlými Prescotty je teplota MOSFETů klidně 100 stupňů ­- měřil jsem to laserovým teploměrem.
Odpovědět0  0
Pepa (4) | 13.4.20056:42
Slusnej clanek ... ALE!
Proc je potreba u EPOXu pristup k jumperu na vymazani biosu vubec nechapu ... uz od 8KHA+ kdyz resetnete desku a podrzite ­"insert­" tak deska nabehne s defaltnim nastavenim a muzete zmenit co jste udelali spatne.
Napajeci konektory maji byt co nejblize MosFetum, coz ma maloktery deska, a kdyz od desky povede kabel a dve hadice spolecne tak je to taky dobre protoze to zabere min mista ...
Grafickou kartu lze chladit vodou tak ze zabira misto pouze jednoho slotu ­(narazka na PCIx16 blizko PCI­).
Napeti pameti by se normalne nemelo dat nastavit vyssi nez 2,8V, normalni pameti to dlouho nevydrzi ­(ani s chlazenim­) a obycejny ­"trubky­" co chtej taktovat to muzou akorat prehnat ...
Pepa
Odpovědět0  0
zdeneksoft (48) | 13.4.20050:37
Na integrovanou zvukovku se nehraje, pokud chce nekdo dobrou desku na hry, tak si stejne poridi pridavnou zvukovku.
Odpovědět0  0
DigitaldooM (137) | 13.4.20050:52
no někdo na ní hraje :­)­) a docela slušně :­) k čemu zvukovka za 1500,­- když na desce je krásná 8 kanálová :­) mám do toho zapojený Home theathre a měl jsem to i Creativu A za 1500,­- a podle mě to za ty prachy nestojí pokud to máte opravdu jen na poslech ...samozřejmě pokud něco děláte se zvukem či videem asi ji využijete ale pro normální lidi je to zbytečnost zvlášť při urovni zvukovek na těchto deskách... ;)
Odpovědět0  0
DavesMan (187) | 13.4.200510:18
Jo, jenže třeba EAX mívá kolikrát na on­-boardech problémy, atd. Nemluvim o tom, že to zatěžuje CPU ­(kromě SoundStormu u NF2­).
Podle mě:
a­) mam PC na práci, internet a občas hry ­- stačí mi on­-board
b­) mam PC převážně na hry ­- Audigy2 ZS ­(momentálně ­- samozřejmě vývoj jde dál­)
c­) jsem profík a dělám na PC muziku atd. ­- nejlepší řešení je asi externí zvukovka odproštěná od rušení uvnitř PC.

Tečka.
Odpovědět0  0
MageLLaN | 13.4.200511:34
Zapomnel jsi na kategorii: opravdu rad posloucham hudbu na velmi vysoke urovni ale me financni­/prostorove moznosti nejsou nejlepsi.
Takze mam zvukovku M­-Audio Revolution 7.1 a repraky Tapco S5. Neni to idealni reseni pro parany, ani pro profiky...ale na amaterske hudebni vykony staci velmi dobre. A zvukova kvalita je podstatne lepsi nez jakekoli reseni ze staje Sound Blaster ­(Audigy,etc...­). A za tim si stojim.

Odpovědět0  0
MageLLaN | 13.4.200512:01
A pokud chcete opravdovou kvalitu, tak se podivate po B&W Nautilus 800 a ktomu adekvatni zesilovac typu Accuphase P­-5000 atd... :­)

Ale to uz je opravdu rise snu.
Keep smiling
Odpovědět0  0
DigitaldooM (137) | 13.4.20050:28
No tak si myslim že je to poměrně jasný :­) DFI Lan Party NF4 Ultra ­-D je vítěz :­) nabízí 2x PCIe16 naprosto bezchybný bios rozložení komponent stabilitu ­(4x napájecí konektor­) a v neposlední řadě je i nejhezčí a při ceně 4150,­- je to výborná koupě.... jsem rád že jsem neudělal chybu a jsem jejím hrdým majitelem :­)

ad zvukové ovladče mohu potvrdit že NV ovladače ke zvuku jsou uplně k h.... nejen že zvuk nic moc ale nehrál mi střeďák i když v testování ano...přeinstaloval jsem to na starýho dobrýho realteka už to všechno krásně chodilo a musim říct nádherný zvuk na integrovanou ­(vlastně případě DFI polointegrovanou ;­) ­) zvukovku prostě paráda :)
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.