reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Epson Stylus Office BX635FWD: více než jen multifunkce

30.4.2012, Milan Šurkala, recenze
Epson Stylus Office BX635FWD: více než jen multifunkce
Naším testem prošla i kancelářská multifunkce Epson Stylus Office BX635FWD, která kombinuje fototiskárnu s kancelářskými schopnostmi jako je možnost faxování, připojení na LAN sítí i WiFi. K dispozici je i automatický podavač dokumentů.
Epson Stylus Office BX635FWD je sice kancelářskou multifunkcí, ale na rozdíl od řady WorkForce je více zaměřena i pro fotografické použití. Jedním z velmi užitečných prvků je i podpora bezokrajového tisku. K testu byla použita předloha o velikosti 70 megapixelů, která zobrazuje spoustu možných snímků, které můžeme posoudit bez toho, abychom tiskli několik desítek fotografií.




testovací obrazec 10000×7070 pixelů (klikněte pro stažení, pozor,
196MB PNG soubor!)


Co se týče detailů, tiskárna umí předvádět solidní výkony, z tohoto pohledu je na tisk fotografií dobrým strojem. Při výchozím nastavení tisku v aplikaci Epson Easy Photo Print mě ale zarazilo trochu zvláštní barevné podání snímků. I když to zde není na naskenovaných ukázkách (45MB ZIP) moc vidět, červená barva na fotografiích trošku "řve", její saturace je vyšší než u ostatních barev, podobně i modrá je taková "hustější". Naopak "běžná" zelená mi přišla být trochu slabší a je laděná lehce do žluta, u tmavé zelené to už neplatí. U nejnižší kvality "jemná" je vidět řádkování obrazu a rozhodně doporučuji ji pro tisk fotek nepoužívat.




testovací výtisk



Na první pohled jsou časy tisku fotografie vynikající, ale je nutné si uvědomit, že kvalita "jemná" je pro tisk nevhodná. Velikost tiskových bodů je vyšší a v obraze je vidět také řádkování. Vysoká kvalita už pak dosahuje běžných dob tisku, tedy necelou minutu na A5 fotografii a necelé tři minuty na fotografii A4. U nejvyšší kvality jsou časy zhruba dvojnásobné.

Tisková předloha
Kvalita tisku
Odeslání dokumentu na tiskárnu
Doba tisku
fotografie A5
jemné
13 s
14 s
fotografie A5
vysoká
14 s
54 s
fotografie A5
nejvyšší
17 s
1:50 min
fotografie A4
jemné
29 s
36 s
fotografie A4
vysoká
22 s
2:42 min
fotografie A4
nejvyšší
36 s
5:17 min

Nyní se můžete podívat na výřezy z těchto snímků při všech třech různých kvalitách tisku. V plném rozlišení si je můžete prohlédnout v 81MB archivu.



kvalita "jemné"



kvalita "vysoká"



kvalita "nejvyšší"



Jemná kvalita viditelně používá větší tiskové body, hrany písmen se třepí a je v nich vidět více barvy jiné než černé. Vysoká a nejvyšší kvalita přinášejí výrazně hladší písmo s pevnějšími okraji.



kvalita "jemné"



kvalita "vysoká"



kvalita "nejvyšší"



Nižší kvalita se projevuje v nedostatečné plnosti černé plochy, rovněž písmena nemají jasné okraje a pro tisk fotografií bych rozhodně doporučil alespoň vysokou kvalitu.



kvalita "jemné"



kvalita "vysoká"



kvalita "nejvyšší"



I zde lze vidět znatelný rozdíl mezi nejnižší a dalšími dvěma kvalitami tisku. Ta nejnižší přináší nepříjemně velké tiskové body.



kvalita "jemné"



kvalita "vysoká"



kvalita "nejvyšší"



Tady krásně vidíte zjemňování tiskových bodů. Z obrovských teček se stávají maličké a kresba je znatelně celistvější a příjemnější.



kvalita "jemné"



kvalita "vysoká"



kvalita "nejvyšší"



Jemná kvalita předvádí výrazné řádkování, které není moc příjemné. S vyššími kvalitami je kresba znatelně jemnější.



kvalita "jemné"



kvalita "vysoká"



kvalita "nejvyšší"



Logo společnosti je docela dobře čitelné, je vidět že velmi jemně šedivé ploše prospívají jemnější tiskové body vyšších kvalit.



kvalita "jemné"



kvalita "vysoká"



kvalita "nejvyšší"



Opět vidíte silné řádkování u "jemné" kvality. S těmi vyššími velikost bodů klesá a snímek působí detailněji.



kvalita "jemné"



kvalita "vysoká"



kvalita "nejvyšší"



Šedivá barva se táhne trochu do fialového nádechu, jemná kvalita opět ukazuje velmi výrazné řádky.



kvalita "jemné"



kvalita "vysoká"



kvalita "nejvyšší"



Tady se jen budeme opakovat, nejvyšší kvalita používá příjemně malých tiskových bodů.



kvalita "jemné"



kvalita "vysoká"



kvalita "nejvyšší"



Zde vznikají artefakty i při nejnižší hustotě čar, ale jakž takž oddělitelné jsou od sebe i čáry v prostřední části, které hovoří o rozlišení zhruba 300 ppi. Otázkou také je, kolik z oněch 70 MPx dat bylo skutečně posláno na tiskárnu.



kvalita "jemné"



kvalita "vysoká"



kvalita "nejvyšší"



Tady vidíte tisk čar s tloušťkou a mezerou jeden, dva a tři pixely. I u třípixelových mezer není kresba nejpravidelnější.



kvalita "jemné"



kvalita "vysoká"



kvalita "nejvyšší"



Zde jsou to tří, čtyř a pětipixelové čáry, kresba už je pravidelnější, ale pořád ne ideální.



kvalita "jemné"



kvalita "vysoká"



kvalita "nejvyšší"



S vyšší kvalitou se jemnost čas znatelně zlepšuje a klesá i barevná rozháranost. Nicméně i tak působí plocha poněkud oranžovým nádechem.



kvalita "jemné"



kvalita "vysoká"



kvalita "nejvyšší"



Kvalita "jemná" je zajímavá tím, že je všechno, jen ne jemná. S vyššími kvalitami jsou přechody znatelně jemnější a plynulejší.



kvalita "jemné"



kvalita "vysoká"



kvalita "nejvyšší"



Totéž se opakuje i u modrých přechodů, zde je navíc vidět i silnější řádkování.



kvalita "jemné"



kvalita "vysoká"



kvalita "nejvyšší"



Totéž se týká i přechodů azurové a zelené barvy.



kvalita "jemné"



kvalita "vysoká"



kvalita "nejvyšší"



Tady se podívejte spíše na horní řádek, kde se oranžová barva pomalu mění na bílou. Nejvyšší kvalita je viditelně jemnější.


Odolnost tisku proti nepříznivým vlivům


Technologie DURABrite Ultra má zajistit vysokou odolnosti tisku proti nepříznivým vlivům, tedy např. vodě. Pochopitelně jsme to vyzkoušeli.



voda puštěná na fotografii vytištěnou na fotografickém papíře



voda puštěná na obyčejný výtisk na běžném kancelářském papíře



Tyto snímky uvádím jako důkaz, že na snímky byla opravdu puštěna voda.





Na fotografii nebyl útok vody ani v nejmenším znát. Ani kapánek vyblednutí, prostě vůbec nic.





Tenký papír začal pod vodou prosvítat, ale inkoust se ani trochu nerozpil. Po uschnutí papíru byl zvlněný, ale jinak byste "útok" vody neměli vůbec šanci poznat. Vynikající práce.
Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.
reklama