reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
28.2.2012, Petr Štefek, recenze
V dnešní recenzi jsme vzali do hledáčku stylové stereo reproduktory Focal XS Book, jež slibují kvalitní reprodukcí a provedením potěšit všechny náročné posluchače, kterým běžné reproduktory k počítači jen těžko vyhoví.
Lubor Zháňal | 24.2.201311:36
Můžete prosím nějak srovnat tyto Focaly například s M­-Audio BX5 a pro zajímavost i se stejně drahýma BX8?
Odpovědět0  0
Petr002 | 22.3.201211:31
Dobra recenze na zrejme slusne bedynky, jenom bych malinko poopravil, vhodny sub se da poridit i podstatne levneji nez uvadite, napr. SW150 u nas bohuzel 12tis.
Odpovědět0  0
Petr Štefek (1098) | 25.3.201218:11
Bedýnky jsou velmi slušné, ale subwoofer začně chybět pokud ... lituju, že Focal něudělal tyto bedýnky v dvojnásobném objemu s 15 cm měničem. SW150 je poměrně levný sub a nemusí nutně k těmto reproduktorům sednout. Btw. nestudoval jsem nějak podrobně specifikace, ale bedýnky nemají výstup pro sub jako má běžný intergáč a tak je nutné buď bastlit, což není úplně nejlepší cesta a nebo najít model, který dokáže na výstup poslat signál např. ořezaný na spodku na 50­-60Hz.
Odpovědět0  0
Martin Bušek | 28.2.201220:49
Odpovědět0  0
IggyOp | 28.2.201214:14
Pyramidak­->
Pro srovnání uvedu příklad ze světa elektrických kytar... Na jedné straně jste obklopen muzikanty s jejich celolampovými ­"Marshally­" ­"Peavey­" ­" Crate­" ­"Engely­"...
Na druhé straně máte v e­-shopu možnost koupit si celolampu od ­"Bugery­", která je cenou hodně pod uvedenými zavedenými značkami...

Řekněte mi, viděl jste někdy v rukou známějšího muzikanta tyto apráty? Ne? Proč???
Odpovědět1  1
JanoX | 28.2.201214:26
Protože svět kytarových komb je svět sám pro sebe a kupují se tam věci kvůli žádoucímu charakteristickému zkreslení a mezi oblíbené patří zkreslení Marshalů Peaveyů a podobně.
Odpovědět0  0
IggyOp | 28.2.201215:30
No... Souhlasím z nemalé části, ale také se na tom podílí technické zpracovaní, spolehlivost, flexibilita...

Tuhle jsem viděl jak nešetrně pováleli po zemi cenného ­"Maršála­"... Po převozu, po zapojení, bez problémů dále fungoval, nezmar jeden...
Odpovědět1  0
IggyOp | 28.2.201212:06
Hele ten tweeter budiž... Ale když si spočítáš, kolik stojí tento tweet sám o sobě... ??? Chceš říci, že do zbytku 2500,­- napasuješ adekvátní ­"woofer­" ­(:­-D­), zabalíš to do leštěného dřeva a ještě to osadíš opravdu kvalitními součástkami ­(počínaje poťáky na ty tvé ­"basy­" a výšky­)???

Myslím, že jsi se přepočítal...
Nemyslím to zle, ale opravdu ­"nevypadají­" jako vyvážený a odladěný produkt.
Odpovědět0  0
pyramidak | 28.2.201212:33
Ale jo, nevyrobím to na koleně, ale nechám to vyrobit v továrně ve velkém, kdy nakoupím součástky s patřičnou množstevní slevou. Při uvedení na trh tomu dám cenu 7 tisíc. Po roce to dám za 4,5 tisíce a po x letech prodám poslední kusy za 3 tisíce. To že zaplatím více viz. https:­/­/www.svethardware.cz­/art_doc­-59D6C723FA107097C125794F0073903F.html mi nedává větší jistotu kvality, ani nemá cenu obhajovat značku, že za to můžou Číňané v továrně.
Odpovědět0  0
IggyOp | 28.2.201212:49
Pozor na srovnávání monitorů a běžných repro pro poslech...
Krom toho, kdybyste srovnal zvuk recenzovaných BX8 a svých ­"WOOW­" byl byste i přes nízkofrekvenční ruch přesvědčen o tom, že cena je zhruba adekvátní podání a v duchu byste o nich možná začal snít ­- tím spíše pokud jste s hudbou někdy pracoval...
Odpovědět0  0
IggyOp | 28.2.201211:52
A­) U popisu tebou upředňostnovaného výrobku chybí popis materiálů, ze kterých jsou zhotoveny měniče­/korpusy reproduktorů.

Už z tohoto pohledu můžeš tedy s rezervou brát veškeré výrobcem poskytnuté informace ­- počínaje frekvenčními rozsahy, konče jakámkoli jiným uváděným parametrem...

A mezi námi, z vlastní zkušenosti, raději se nedívej dovnitř produktu, jinak by jsi mohl zjistit, že jsi dal 2­-3k za něco, co bylo poskládáno ­"na koleně­" a sám by jsi to dokázal v dané cenové relaci možná lépe...
Odpovědět0  0
pyramidak | 28.2.201212:16
Jako že u Focal XS Book ho uvádí? Nebo mluvíte o nějaké ještě jiné cenové kategorii? Uvnitř:
http:­/­/www.hardwaresecrets.com­/article­/HiVi­-Swans­-D1080MKII­-Speakers­-Review­/565
Odpovědět0  0
IggyOp | 28.2.201212:38
Máte pravdu, je to obecný problém ­(hlavně prodejců, pro něž v popředí, na základě zákaznického zájmu, stále stojí především výkon­) ...

V té Vaší recenzi je mimo jiné upozornění na původ a technologii použitých kondíků ­(myslím, že případné pochybnosti týkající se kvality použitých součástek bychom mohli rozšířit­) ­- zabruste tady na svhw někam ke zvuku, ať víte do čeho jdete ­(za dva­-tři roky po nákupu začnete být napnutý­)...

Jistě... U Focal XS zaplatíte určitě dobrou tisícovku za značku, to nehodlám popírat... Ale vyváženost reprodukce ­- to je přesně to, za co tu ­"přidanou­" hodnotu platíte...

ANO ­- věřte, že na zvuku to bude opravdu znát ­(obvzláště máte­-li rád hudbu­)...
Odpovědět0  0
IggyOp | 28.2.201210:18
Teda, trošku ­"drahý­" jsou. Ale s těmi svými WOOW to nemůžeš srovnávat. Ono ti to dojde až v momentě, kdy máš možnost srovnávat a z kvalitních beden slyšíš opravdové středy ­(kytary­) a z těch laciných slyšíš slitou břečku, která si na středy jen hraje... už zvuk a dynamiku Hi­-Hat na kvalitních bednách je radost poslouchat...
Odpovědět2  0
pyramidak | 28.2.201210:37
Já ti rozumím, ale opravdu si myslíš, že cena u těch Focal XS Book je o zvuku? Jinak značka Swans, v EU prodávána pod značkou Woow, si na kvalitu potrpí. Na středy si nestěžuji. Jen jsem zaplatil méně, neplatil jsem za design.
Odpovědět0  0
Petr Štefek (1098) | 28.2.201213:58
Ano, tyto reproduktory jsou v rámci cenovky vyjímečné. Mají své mouchy, ale když se do nich přes DAC pustí slušná nahrávka ve FLAC dokážou opravdu hrát. Chybí mi alespoň 10Hz dolů, ale to co hrají zahrají velmi dobře, a proto jsem si je také už nechal do doby, než se rozhodnu peněženku prověrat nákupem Dynaudio MC­-15+SW250.

Swans alias HiVi M200MkII jsem doma malou chvíli měl, ale nezaujaly mě ... přesto že basovaly více a zvuk byl takový hutnější. Pokud si dobře vzpomínám, tak nedokázaly moc dobře středy a ani při slušné nahrávce nedokázly ze scémy zmizet ... prostě pořád hrála levá a pravá.
Odpovědět0  0
Ladik 22 | 17.10.201214:43
POdle, mně, dobré, ale ten Výškáč, to bude, mít, tak 1­" v Průměru, asi ne, a ten StředoBASák, má v průměru, asi tak ty 4­", ale, u mých Reproduktorů, za asi tak, 800 Kč vč. DPH, má Výškáč, asi tak, 1­", v Průměru, a 5,25­" Palcový StředoBasák, ve dřevě, jsou to, ReproDUKTORy 2.0, a to ty, ReproDUKTORy Genius SP­-HF1250X, ale, mají, tyhle Re­-produktory, Dobré, Stereo, ale, už někdy, když nejsou skoro, slyšet, tak už mně, už u nich, bolí, ušní Bubínky, od BASSů, hodně, špatné, ReproDUKTORy, o tom, Žádná, ale, nejlepší, co jsem, mněl, byli v Plastu, a to ty, ReproDUKTORy, 2.0, v roce asi tak 1998, u mé, PC 386, s výkonem, asi tak 80 W P.M.P.O, když jsem je rozdělal, tak na každém Repráku, bylo Na­-psáno, 1,5 Wattů, asi to, bylo RMS, a tyhle ReproDUKTORy, hrály, Skutečně, úžasně, ne­-byli přebasované, a mněli Perfektní Vy­-výžený a Stereo zvuk, ale, už jsem je zkoušel, tolikrát, spravovat, a už, se mi zase, tolikrát, ro­-zpadli a teď, nemám, Náladu, je zase, dávat, do­-hromady, ale vy­-drželi Dlouho, jo to, byla, Kvalitka, úplně, stejný Styl, Zvuku, jaký má Sestra, na Hi­-Fi Věži, Philips, asi tak, z roku asi tak 1998, ale, ta její Hi­-Fi Věž, má taky, ReproDUKTORy, v Plastu, ale jsou, větší, než co jsem, mněl, u té PC 386, ale, hrají, taky, asi tak, o tu 1­/3, jako více, ale mají, stejný styl, tedy, velice, dobrý Styl, Zvuku, ta Sestřina Hi­-Fi Věž, má právě, taky, ze stejné Doby, právě, ale asi tak, těch 120 Wattů P.M.P.O, ­(Poslední měření před odpálením, P.M.P.O, je vlastně, aztížení, které, ReproDUKTORy, sice, by vy­-držely, ale jen, KRátkodobě, a proto, jak, to někdo, Vtipně, na­-zval, Poslední Měření, před odpálením, tedy, to, P.M.P.O, je do­-cela, Výstižné, no, tak je to, znát, proto, tyhle, ReproDUKTORy, co máte, tady, by mohli být, dobré, když mají Menší Bassák, ale dneska, by jsem zase, koupil, možná jen ty, JednoPásmové, pokud, si to ne­-pletu, a pokud, takové, v Konfiguraci 2.0, skutečně, existují, a nebo, možná, za, ně­-jakých asi tak 700 Kč vč. DPH, od Firmy Genius, s po­-dpobnými Parametry, jako Tyto, zde Re­-cenzované, inu, kdo­-ví, do­-cela, celkem, zase, tedy! :­-­) Byť, si myslím, že by, Ty ReproDuktory, Genius SP­-HF1250X, teĎ, jsem trochu přestěhoval, pokojíček, a podle, toho, si myslím, ež by, ty Reproduktory, mohli být, dobré,a le chce, to místnost, alespoň, tak možná, Ideálně, tak 4,5x4,5 Metrů, takže tak, ideálně, do obýváku, možná, no kdo­-ví, do­-cela, celkem, zase, tedy! :­-)
Odpovědět0  0
pyramidak | 28.2.201210:03
A hrají lepe než tyto? http:­/­/www.woow.cz­/reproduktory­-20­-woow­-d1080mkii­/d­-70292­/
Protože ty stojí třetinu, mají zesilovač zvlášť pro výšky a basy, jsou ve dřevě a woofer má 5­".
Nechápu proč kupovat od značek, které si věčně hrají na zlepšování zvuku různými patvary.
Odpovědět1  1
Petr Štefek (1098) | 28.2.201214:01
XS Book hrají lépe než M200MkII, takže velmi pravděpodobně o třídu lépe než tyto. Bohužel vše hraje tak, jakou to má cenu ... nelze udělat reproduktor bez kompromisů za 10 tisíc. Focaly jsou podle mě takovou vstupní brankou do hi­-fi na PC za málo peněz.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.