reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
5.4.2012, Petr Štefek, recenze
GeForce GTX560Ti není žádnou novinkou, ale dnes testovaný model tak trochu klame tělem, protože se jedná o odlehčenou verzi GeForce GTX 570. Jádro GF110 je dobrým základem, ale bude s nižším počtem stream procesorů stačit na nové Radeony?
Mos | 24.7.201212:26
Tohle docela nechápu. Jde o vylepšenou GTX 560ti, ale přesto neuvádíte žádné srovnání s jejím předchůdcem a není tak vůbec jasné, jestli se vyplatí si připlatit. Předpokládal bych, že půjde o samozřejmost.
Odpovědět0  0
Ladik 22 | 24.7.201222:59
A vždyť, říká, že ta, Grafická Karta nVIDIA GeForce GTX 570, je jen, asi tak o 500 Kč vč. DPH, dražší, takže se vy­-platí, si připlatit, možná, no vyjde, to, asi na­-stejně, na tu, Zastaralou Grafickou Kartu nVIDIA GeForce GTX570, kteráí žere, asi tak, o 130 Wattů více, v zátěži, než, ty nové Grafické Karty AMD Radeon HD7XXX Řady, které mají stejný výkon, ale přitom, žerou méně, při stejném výkonu, kdyby, se jeden Model, té Rady AMD Radeon HD7XXX Řady, přetaktoval, a nebo, po­-dtaktoval, tak, aby, mněl, stejný Výkon, jako ta Grafická Karta nVIDIA GeForce GTX570, tak, by žral, asi tak, o 130 Wattů, méně, takže o co, jde, i když je fakt, že ty Starší, Grafické Karty nVIDIA GeForce GTX5XX Řady, jsou snad, te´D, opravdu, za rozumné ceny, alespoň, ta Grafická Karta nVIDIA GeForce GTX560 Ti 448, takže dneska, ybch jí, klidně, koupil, už jen, jako na protest, toho, o kolik, více, stojí, Srovnatelné, a to i výkonově, nebo, hlavně, výkonově, no­-vější Grafické Karty, které, sice, mají nižší spotřebu, při stejném, výkonu, ale kam, se, šplhají, po­-slední dobou, ty jejich, ceny, třeba, těch Grafických Karet AMD Radeon HD7XXX Řady, to, za­-číná, být, při jejich, výkonu, na po­-váženou, skoro, o tom, Žádná, celkem, do­-cela, zase, tedy! :­-)
Odpovědět0  0
Ladik 22 | 24.7.201223:01
Při jejich, výkonu, na po­-váženou, oproti, starším, Grafickým Kartám, sa­-mozřejmě, tak to, se omlouvám, kdyžtak, tedy. :­-)
Odpovědět0  0
Mos | 24.7.201223:09
Ale mě jde o srovnání GTX 560ti 448 a GTX 560ti, o které se taky říkalo, že nataktovaná se blíží 570.Jasně, kdyby mě to fakt tankovao, tak si to najdu jinde. Ale aktuálně se ke koupi karty nechystám, abych prohledával internet. Jenom mi přijde logické zhodnotit rozdíl vylepšené karty oproti té, ke které přinejmenším názvem odkazuje. počítačové webziny čtu pravidelně proto, že se chci udržet v obraze a tohle srovnání by mě hodně zajímalo právě proto, že je to za nějakou potenciálně upgrade ­(z druhé ruky­) s rozdílem pár set korun.
Odpovědět0  0
Meridius (39) | 5.4.20126:07
Jen pro upřesnění. Ta uváděná spotřeba je včetně monitoru?
Odpovědět0  0
Pavel Kovač (1033) | 5.4.201214:16
Už ze samotné hodnoty 100W je jistě jasné e jde o spotřebu bez monitoru. Jen samotný LCD panel HP 3065 má spotřebu kolem 90W při nízkém jasu. Při maximálním má i přes 150W. Tento postarší monitor s CCFL trubicemi zkrátka ­"hodně papá­". Dnes jsou na tom monitory výrazně lépe, ale to už zabíháme jinam.
Odpovědět0  0
Petr Štefek (1098) | 5.4.201214:36
Přesně jak píše kolega, systém je myšlen bez monitoru. Není ani důvod spotřebu monitoru zahrnovat.
Odpovědět1  0
Karel Havel | 5.4.20121:37
Já nesleduji situaci s grafickými kartami nijak do podrobna, ale nedávno jsem viděl recenze HD 7850 OC a musím říci na váš článek toto: Co to má být? Celý tenhle článek ­(hlavně závěr­) je:

A, Vtip?
B, Na nějakou objednávku ­(vyklízení skladů­)?
C, Vtip?

Vynechal jsem záměrně zavádějící, nechce se mi věřit, že by SHW klesl až tak hluboko ....

Pokud byste otestovali za stejnou cenu HD 7850 2GB třeba Gigabyte v OC verzi ­(GV­-R785OC­-2GD ­- má 975MHz na jádře­), tak zjistíte, že stojí stejně jako GTX 560 TI 448, má minimálně stejný výkon ­(+­/­- pár %, které stejně nepoznáte­), ale žere o 20­/100W v klidu­/zátěži míň!!! Navíc je jako karta fyzicky výrazně menší, má modernější technologickou výbavu a jisté zvyšování výkonu vývojem ovladačů, což se o grafice starší architektury už říkat nedá, a tak dále, a tak dále ... Nechcete si to s tím závěrem přeci jen rozmyslet?

Minimálně je zásadně negativní fakt, že GTX 560 TI 448 žere o 20W v klidu a značných o 60­-100W v zátěži více než HD 7850­/7870, a že je fyzicky výrazně větší, což ne každý narve do bedny, by rozhodně mělo být v závěru i negativech. Chápu, že magazín patřící pod obchod CZC musí občas dělat, co musí, ale nešlo by to přeci jen trochu méně okatě?
Odpovědět1  6
Karel Polívka (1065) | 5.4.20121:46
"Chápu, že magazín patřící pod obchod CZC musí občas dělat, co musí, ale nešlo by to přeci jen trochu méně okatě?­"
Držte se prosím argumentů, které máte nějak podložené. Tento magazín nepatří pod obchod CZC a ani pod žádný jiný, tzn. nemusí dělat nic z toho, co by v CZC nebo v jakémkoli jiném obchodě rádi. Už je to ohrané, zkuste něco nového ­(pro info ­- klíčky od jachet či luxusních aut jsme tu už taky měli­). K ostatnímu se jistě vyjádří autor článku.
Odpovědět4  0
Karel Havel | 5.4.20122:25
O propojenosti ­(i vlastnické – což samo o sobě nemusí ještě nic znamenat­) SWH, Oxy a CZC netřeba dlouze hovořit, ta není tajemstvím a samozřejmě se to odráží v některých věcech, ať chcete nebo nechcete – otázkou je ta míra, kterou pocítí čtenář na doporučeních a závěrech, které si z článků odnáší. nemyslím si, že se ta všestranně výhodná spolupráce a propojení na škodu, ale zrovna v tomto případě to vypadá podivně, zvláště, když určitá zásadní fakta, která normálně ve vašich recenzích opomíjena nejsou, v této recenzi v závěru zcela chybí a celý závěr vyznívá hodně „prazvláštně kladně“ pro jednoznačně „doprodejový“ produkt, který má dny své slávy dávno za sebou. Je to samozřejmě vaše věc, váš business, jen říkám, že „vycházení si vstříc s blízkými partnery“ chce trochu hlídat. Neberte to proboha jako urážku­/napadání ani nic podobného, jen pozorování. Já myslím, že celé propojení CZC, SHW, OXY je velmi funkční spojení … Děkuji.
Odpovědět1  5
Karel Polívka (1065) | 5.4.20129:50
Ano, není to tajemství, ale v jakých věcech se to odráží? Mám obsah a rozvoj SHW na starosti už od léta 2005 a bohužel nevím, na co narážíte ­(nikdo jiný jeho běh neupravuje ­/ neurčuje­). Tohle se řešilo už před roky, kdy k tomu došlo, teď akorát čeříte vodu, protože se vám nezdá, co autor napsal, a tak se uchylujete v ČR k té nejjednodušší teorii ­- aneb s autorem nesouhlasím, a proto je to celé špatné a zaplacené. Magazín Svět hardware vydává společnost oXy Online, která zároveň vyvíjí a implementuje oXy Shop X7, což je systém, na kterém je postavený internetový obchod CZC už celou řadu let ­- proto v roce 2005 odkoupil majitel CZC většinový podíl oXy, aby si zajistil stabilní a zaručený vývoj svého e­-shopu včetně vysoké priority z hlediska technické podpory u programátorů oXy. To je vše, kvůli magazínům podíl v oXy tehdy nekupoval. oXy ­(a ani SHW­) však nespadá pod CZC. Na ničem v našich testech nebo článcích se to neodráží, ať už chcete nebo ne. Nějaký společný jmenovatel ve věci vlastníka na pozadí více subjektů rozhodně není nic výjimečného a také to automaticky neznamená, že dané subjekty si budou nějak více chodit na ruku aneb testování nějakých ležáků, jak naznačujete ­- v tomto případě má většinový vlastník všech 5 pohromadě, aby kvůli nějakému zlepšování prodejů nelikvidoval jiný subjekt, na jehož prosperitě má také zájem ­(SHW­). Lidé stojící za obsahem ­(= články­) SHW nemají s CZC nic spoleného, přičemž jediná nadstandardní spolupráce je ve věci doporučených sestav, jelikož jsem díky zájmu o ně u našich čtenářů chtěl realizovat, aby sestavy, které doporučujeme, bylo také možné koupit ­(taková zkrátka byla poptávka z vašich řad­) ­- CZC tak posílám konfigurace, které pak zařazují do svého sortimentu ­(kdyby to nebylo s CZC, bylo by to s jiným e­-shopem­); to je vše, další momentální propagace CZC je pouze formou běžných zápůjček nebo reklamních bannerů.

Konkrétně tuto kartu chtěl náš recenzent už nějakou dobu testovat z toho důvodu, že je verze 448 atypická a v testech se moc neobjevovala. Pokud máte nějaké připomínky k testované kartě, jsou to otázky na autora, aby je zodpověděl. Pokud by v něčem opravdu něco nezohlednil, je to pouze na jeho zodpovědnost a vysvětlení, proč tak učinil ­(resp. neučinil­).
Odpovědět4  0
Petr Štefek (1098) | 5.4.20125:28
CZC kartu zapůjčí bez jakýchkoli nároků nebo tlaků, takže Vaše obavy jsou zbytečné. Negativa, které popisujete jsou ve článku zmíněny, takže netuším, kde vidiíte problém. V této testovací baterii her je GTX 560Ti 448 rychlejší než Radeon a není důvod tedy napsat něco jiného. Stejně to není reklama na tuto kartu, neboť jasně píši, že GTX 570 třeba od Gainwardu stojí jen o 500Kč více.

Ad technologická výbava­) Fermi není rozhodně starých železem ­(rozpačitý můžete být u architektury Kepler, ale zde ne­) ­- ano, také se mi GCN líbí více, ale preferovat slepě nové Radeony nebudu
ad spotřeba­) se spotřebu máte pravdu, to je jediná zásadní negativní věc GF110
ad GV­­-R785OC­­-2GD­) Tuto kartu mám slíbenu na test také, takže a jestli bude její výkon stejný a bude mít dostatečný potenciál pro OC, nevidím důvod ji nedoporučit. Nelze ovšem vyvozovat závěry bez testu ­(magazínů je více, takže některý Vám vaše doměnky určitě potvrdí­)

Shrnuto podtrženo Fermi v této podobě se 448 SP nepatří rozhodně do starého železa a pokud s tím má někdo problém, tak je mi líto, ale s tím já nepomohu.
Odpovědět7  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.