reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
29.8.2012, Petr Štefek, recenze
Dnes si představíme GeForce GTX 660Ti, která velmi pravděpodobně zamíchá žebříčkem nejžádanějších hráčských grafických karet. O své místo na slunci se musí třást i mnohem výkonnější karty, jako je Radeon HD 7970 nebo GeForce GTX 680.
Tatula (2) | 2.9.20121:42
Prominte ale tento článek mi na Svět hardware vůbec nesedí.To si vždy zachovávalo vysokou úroven a nezaujatost.Toto je ale z 50% vysloveně reklamní propagační článek.Jen dodám že nejsem příznivcem žádné ­"barvy­"a na neúspěch či moc velký úspěch jedné ze značek zaplatíte vy milí spotřebitelé.To znamená i já. :­-)
Odpovědět0  0
Petr Štefek (1098) | 3.9.201212:31
Vy znáte lepší kartu okolo 7 tisíc? Podle Heuréky lze tuto kartu pořídit už za 7250 Kč, což vůbec není špatné vzhledem k výkonu. Jedinou konkurencí je faceliftovaný Radeon HD 7950, který AMD vybalila po té, co viděla výkony GTX660Ti. Proč by to dělali takto na rychlo, když je podle vás karta nevýhodná. Užší sběrnice ani menší počet rasterizačních jednotek nepředstavuje v běžných rozlišeních problém a karta samotná velmi konkuruje dražším soukmenovcům. Reklama? Podle mého tedy, ale nechám na zvážení každého čtenáře.
Odpovědět0  0
Tatula (2) | 3.9.201222:50
Prominte ale nejsem žádnej blbec něco podobného mě živí a umím číst co jste tam stvořil.Nemám zájem se dohadovat nebo hádat jak chcete.Proti Vám opravdu nic nemám a Vaše další recenze znám až po přečtení této taky recenze.Znám i situaci kolem výroby tohoto čipu a přečtěte si po sobě co jste tam napsal.A to nemluvím o čipu který měl nahradit opravdoví mainstream.­"Nvidia­"se snaží jak může a doufejme že se ji to podaří co nejlíp je to v zájmu nás všech.A ano necháme to na čtenářích.Ale já to napsal Vám ne jim jenom veřejně byla to impulzivní reakce když mi to přišlo na počítač.Mějte se hezky.
Odpovědět0  0
Exorcius | 29.8.201213:14
S tím rozlišením rozhodně nemohu souhlasit. HC hráči dnes fungují na eyefinity, zvlášť ti, co koupí kartu nad 6 tisíc. Testovat byste měl tak na 5760x1200.
Odpovědět2  4
Petr Štefek (1098) | 29.8.201218:14
Javycházím ze svých zkušeností, kdy znám s multimonitorem na hraní pouze jednu osobu a zbytek si vystačí s 22­-23­" monitorem a grafickými kartami od 3­-10 tisíc:­). Jestli máte nějakou oficální statistiku sem s ní.
Odpovědět4  2
Exorcius | 29.8.201219:23
Oficiální statistiku hráčů pochopitelně nikdo nemá, maximálně tak nějaká statistika uživatelů webů a ta není průkazná. Vezměmě to tedy z jiného konce. Moderní grafika by se neměla testovat na rozlišení, které z ní nevyždímá všechno. Ale to by mi ani tak nevadilo. Spíš mi vadí, jak se tu vychvaluje grafika, která je pouze ořezaná GTX670, což znamená, že to je vlastně potřetí ta samá verze karty, jen pozměněná ­(GTX670 byla horší verze nataktované 680­) s tím, že má sběrnici pouze 192­-bitovou. Osobně bych ji s klidným svědomím nedoporučil, protože za stejné peníze lze pořídit nějakou pěknou OC verzi HD 7950 s 384bit sběrnicí a 3GB. Navíc v současnosti jdou cenově dolů i 78XX a tak je tahle karta tak nějak mimo realitu. Bohužel.
Odpovědět2  4
Petr Štefek (1098) | 30.8.201211:22
Mírně ořezaná GTX 670 to sice je, ale 8 rasterizačních jednotek a snížená šířka sběrnice není tak. Ve výsledku skoro postrádá smysl dle mého kupovat GTX 670 za 9­-10 tisíc, když GTX660Ti stojí 7­-8 tisíc při tomto výkonu. Pokud bych hodnotil pouze rozlišení 2560x1600, tak by misky přiklonily na stranu dražších karet, neboť tam už lze profitovat z výkonů šírší sběrnice a větší paměti. Výrobci jsou v zaplňování každé skuliny a cenové hladiny opravdu dobří, takže debaty o tom, že existuje karta levnější x tisíc a podává pouze o x % nižší výkon jsou nekonečné. Jediným klíčovým podle mého je, jak si stojí GTX660Ti vs HD7950 900MHz ­(OC potenciál, vyhlazování ve vyšších rozlišeních­).
Odpovědět2  0
Exorcius | 30.8.201214:48
S tím víceméně souhlasím. Jen bych doplnil, že právě výhoda HD7950 je patrná ve vyšším rozlišení. V 2560x1600 už bude mít díky sběrnici větší výkon. O HD7800 jsem se zmínil, protože, co jsem koukal na různé testy, tak v rozlišení 1920 mají nižší výkon pouze o necelých 10 procent. A v současnoti je jejich cena kolem 6 000Kč. To si myslím, že za dva tisíce je malý rozdíl.
Odpovědět1  2
Petr Štefek (1098) | 3.9.201212:34
Ano, Radeon HD 7950 bude mít výhodu v rozlišeních 2560x1600, otázkou zůstává, zda je ještě vůbec vhodné pro takovéto rozlišení podobnou kartu pořizovat. Přece jenom i v tomto rozlišení platí, že většina her by za každé situace měla zvládnout 40+ FPS a nejlépe 60+ kvůli synchonizaci. Osobně bych si k takovému monitoru nepořídil kartu této výkonnostní třídy, sám provozuji na tomto monitoru častěji WoW nebo jinou gamesu, když zaujme a pro mě je opravdu minimem zde GTX 680­/HD7970.
Odpovědět0  0
llj | 31.8.201214:09
Reakce a nazory jak z jednoho nejmenovaneho webu :­) , kde jsem mimochodem adminovi navrhl, at udela anketu, kolik kdo pouziva monitoru ­- samozrejme zadna nebyla :O . Jinak tc., ac osobne radsi zelenaky, se jako nejlepsi pomer cena­/vykon jevi po slevach HD7870. Nezbyva nez doufat, ze zafunguje konkurencni prostredi a NV zlevni.
Odpovědět1  1
drsnyharry | 29.8.201213:12
Mohu se zeptat, v jaké utilitě jste kartu podtaktovali pro test na referenčních taktech a s jakým nastavením, co vše bylo ponecháno na defaultním nastavení a co jste měnili a jak? ­(myslím tím jaký byl offset pro takt grafického jádra, nastavení limitu spotřeby a případně byla­-li změna napájecího napětí­).
Předpokládám, že jste se na takt 915 MHz dostali nastavením offsetu pro takt GPU na asi ­-118 MHz, vše ostatní bylo ponecháno beze změn.
Odpovědět0  0
Petr Štefek (1098) | 29.8.201218:16
Nehýbal jsem s ničím jiným krom frekvence GPU ... není důvod měnit napětí ani limit spotřeby. GB OC guru umí, takže problém není. Pokud vím, tak napětí na GPU je u OC verze stejné jako u referenčních karet.
Odpovědět0  0
x3b | 29.8.201211:55
Zajímalo by mne, jestli i na výkon má vliv sběrnice,tedy její propustnost? Chápu, že si někdo řekne, že dám o dva ­- tři tisíce méně a mám tuto kartu... Ale ztrácí z 256Bit na 192Bit...
Pak je neuvěřitelné porovnání ceny 560Ti a 660Ti, jako je to dost velký propad ale nemyslím, že výkon bude o 50% vyšší...
Odpovědět0  0
Usm (78) | 29.8.201212:11
Šíříka sběrnice a tím pádem paměťová propustnost má vliv na výkon ve vysokých rozlišeních. Ve FullHD s vypnutým AA­/AF dokáže držet krok s HD7950, se zapnutým 4­-8 AA­/AF už jí HD7950 utíká, v rozlišení 2560x1600 jí dorovnává i 7870ka.

Všiml sem si, že spousta webů testuje ve FullHD a AA­/AF má vypnuté, což výsledky a skutečný výkon karty dost zkresluje.
Odpovědět1  1
x3b | 29.8.201222:14
no právě, a to je taky záhada. Dík za stejnou reakci, je vidět, že se trochu zkresluje... pro mne je to právě nepochopitelné, hlásit jak je něco supr oproti dupr, když základ je někde jinde. V testu by neměly být jiné typy karet a spíše stejné, tedy starší verze... a tvrdit,že snížená spotřeba navýší výkon? To je taky trochu scestné...
Odpovědět0  0
neo030 | 29.8.201210:16
- jak uz nekdo zminil prede mnou, po slevach 7870­/7850 to moc nedava smysl
- napr. 7850 je o cca 17­-25% slabsi v zavislosti na rozliseni, ALE cenu ma polovicni :­-)
Odpovědět4  1
Usm (78) | 29.8.20126:54
Test je to hezký, ale proč jste proboha použili u AMD pouze R7970, který přece není konkurencí pro 660ti. Daleko větší vypovídací hodnotu by mělo srovnání s přímým cenovým konkurentem, jímž je R7950 s 900Mhz jádrem, popřípadě verze od Sapphiru s dokonce 950Mhz jádrem, která stojí 7.600 ­(ale bohužel zatím je to s dostupností dost na štíru­). Dobré pro porovnání by bylo i 7870 v OC verzi, zda ta téměr 2­-tisícová propast vyváží těch pár %, které na 660ti ve FullHD ztrácí
Odpovědět2  0
Petr Štefek (1098) | 29.8.20127:16
Odpověď je jednoduchá, neměl jsem k dispozici Radeon HD 7950 s novým biosem. Tuto věc hodlám napravit při testu GeForce GTX 660ti z jiné stáje, kde srovnám s dnes naměřenými kartami a práce novým Radeonem na různých frekvencích. Bude to zajímavé a osobně si teď netroufnu určit přesnégho vítěze ­( taky plánuju rozšířit o 3 hry ­).
Odpovědět4  0
Usm (78) | 29.8.20126:41
Po výrazných slevách 7870­/7850 to i tato karta bude mít těžké. Na CZC momentálně MSI R7870 Twin frozr II OC 2GB už stojí 5.799 Kč ­(tímto AMD odstřelilo starší GTX570­) a MSI R7850 1GB OC je za krásných 4.010, čím odstřelilo nejen GTX560 resp. GTX560ti, ale i svůj a u hráčů oblíbený HD6870 :­-)
Odpovědět3  0
Petr Štefek (1098) | 29.8.20127:17
Ano, souhlasím, pokud AMD sníží ceny HD 7950­/7870, tak problém bude mít.
Odpovědět3  0
Usm (78) | 29.8.20127:29
jen škoda, že podobný konkurenční boj není u procesorů ­- přece jen, Intel je nesrovnatelně silnější a movitější konkurent pro AMD v CPU segmentu, než nvidia v GPU segmentu :­-(
Odpovědět4  0
Koudz | 29.8.201212:49
Souhlasím. Z mého osobního hlediska nedává smysl dávat 1700 Kč za 6% výkonu navíc oproti R 7870.
Odpovědět3  0
llj | 31.8.201214:05
Tak Twin Frozr uz bych nebral ani nahodou, vypada dobre, provedeni take slusne, ale me ten chladic proste na cipu nesedel, porad jakoby ­"klouzal­". Tim padem samozrejme vetraky tocily vic a karta byla hlucna. Tudiz jsem se naprdnul, vymenil za Arctic Accelero Twin Turbo II a proste ­"nebe a dudy­". Kvalita AC TT minimalne stejna plus pasivy a hlavne ten chladic drzi na miste. Takze trosku OT, ale kdyz jsem videl tu zminku o Twin Frozr, tak mi nedalo nezareagovat. :)
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.