reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

GTX 960 SLI vs GTX 980: Davidové proti Goliášovi

13.4.2015, Pavel Šantrůček, recenze
GTX 960 SLI vs GTX 980: Davidové proti Goliášovi
Mít za méně peněz stejně nebo více muziky je tématem dnešního dne. Dnes se podíváme na to, jestli levnější dvojice GeForce GTX 960 zapojených ve SLI režimu se může výkonnostně rovnat jedné drahé GeForce GTX 980.

Dying Light




Dying Light je v testovací metodice zařazen z důvodu přítomnosti Nvidia GameWorks. Hra je založena na Chrome Engine 6 vývojového studia Techland a spadá do programu TWIMTB. Hra nemá vlastní benchmark, a proto je použito testování přímo ve hře na mapě Slums. Veškerá měření jsou prováděna pomocí FRAPS a délka testovací scény je 110 sekund.

Rozlišení 1920x1080


Dying Light graf



Pro zvětšení klikněte na obrázek

Dying Light graf


Dying Light graf


Dying Light graf


Rozlišení 2560x1440






Pro zvětšení klikněte na obrázek

Dying Light 2K graf









V obou testovacích rozlišení poměrně v klidu vyhrál Goliáš. Důvod je celkem prostý, Dying Light je značným konzumentem VRAM. Na GTX 980 si v testu 1920x1080 ukrojil více než 3,5 GB. Na tohle Davidové se svou skromnou 2GB pamětí prostě nemohou stačit. V rozlišení 2K se nedostatek paměti projevil v plné nahotě a na průběhu frame times je vidět, že si Davidové častokrát museli odskočit pro data přes PCIe. Ve 2K má Goliáš v paměti nastřádáno přes 4 GB a sám by té paměti potřeboval také asi více. Škálování SLI je 53 % ve FullHD a v rozlišení 2K se škálování vůbec nekoná, spíše naopak. Tuto hru od samého vydání provázely technické problémy a i v poslední verzi 1.4 to vypadá, že samotná hra je takovým malým generátorem stutteringu, za který SLI nemůže. Goliáš tedy navyšuje své vedení na 2:6, a to především díky své větší VRAM.


Zprávy Google - zde můžete nastavit sledování magazínu Svět hardware.
reklama
reklama