reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
6.5.2005, Martin Štěpánek, recenze
Recenzí počítačových zdrojů je na českých serverech jako šafránu ve středu Brna. Proto jsem velmi rád, že se dnes můžeme podívat na zdroj firmy Hiper, který krom na dnešní dobu požadovaného výkonu 480W, slibuje i naprosto tichý chod a pěkný vzhled.
cremon | 12.5.200520:28
by me zajimalo k cemu tam je umysteny ten mosfet na PCF vysvetli mi to nekdo?
diky
Odpovědět0  0
wikina (115) | 16.5.200522:20
Aktivni PFC vyuziva efektu, kdy se tranzistor, zapojeny urcitym zpusobem, chova jako induknost a nahrazuje funkci tezke a drahe tlumivky pasivniho PFC. Navic na nem nejsou takove tepelne ztraty....
A HLAVNE: PFC nema nic spolecneho s nejakym harmonickym rusenim či co ­(od toho tam jsou vstupni filtry­), ale koriguje tzv. po česku ­"účiník­", coz je parametr, ktery udava, v jake fazi je stridavy proud vuci stridavemu napeti. Ideal je hodnota = 1, tzn. ze napeti je posunuto o 90° proti proudu a tzn. ze zateží ­(zdrojem­) neteče tzv. ­"jalovy­" proud. Ten totiz vadi hlavne a jedine elektrarnam, protoze jim to komplikuje distribuci el. energie...
pasivni PFC ­"napravuje­" účiník tak cca na 0,75­-0,85 a aktivni az na 0,95
Nejlepsi hlody jsou na tema:
- ze PFC ma vliv na ucinnost zdroje...ze ji zvysuje.....­(opacne, ztraty na nem ucinnost mirne zhorsuje­)
- ze jedine s PFC dosahne zdroj vysokych vykonu...bez nej tak max. 250W ­(???...chicht­)
atd.
A k tem hodnotam napeti:
Zadna citliva cast pocitace ­(na desce­) se nenapaji PRIMO ZE ZDROJE!!! TAKZE je uplne fuk, jestli ma +12V vetev 11,5V nebo 12,5V!!! Kazda soucastka se napaji teprve pres nejaky regulator ­(MOSFETy a civky s kondenzatory­) a to tak, ze z +12V se ­"vyrabi­" treba 1,5V pro CPU apod. ­- regulatory jsou elektronicke obvody, ktere si to samo pohlidaji...JEDINE, co JE DULEZITE je, jestli je zdroj dostatecne ­"tvrdy­" tzn. ze na nem neni prilis velke zvlneni a jestli ­"nepumpuje­" ­(napeti prilis nekolisa pri ruzne zatezi­)

Odpovědět0  0
cremon | 19.5.200520:03
diky to sem chtel presne slyset
Odpovědět0  0
Dee-jays | 10.5.200519:18
Chci se jen zeptat, vždy chybí 5 pin z leva­(přesněji ten bílý­)? Mám K8N Diamonda a řeším teď problém s těmi piny, kdy mi nejde kvůli tomu zvukovka, tak teď vybírám správný zdroj....
Odpovědět0  0
Dee-jays | 10.5.200519:28
Dodatek... Tedy, když už se jedná zcela o ATX 2.0, což je bez redukce opravdové 24­-pinové řešení!?
Odpovědět0  0
RoboV | 9.5.200510:05
Zdroj vyzera skoro dobre ­- akurat ze teply vzduch zdroj fuka aj priamo do skrine a nema prepatovu ochranu na vystupe. Od tej doby, co mi odisiel zdroj a zobral do vecnych lovisk vsetko, co bolo pripojene ­/2 disky, DVDRW, dosku, grafiku ­- procesor a pamate prezili­/, si uz aj na toto davam pozor. Mam teraz Nexus NX­-4090, 400W, velmi tichy, sam o sebe nehreje, zaruka tri roky, na www.chladice .sk za 2599 Sk bez DPH.
Odpovědět0  0
dadsa | 8.5.200518:02
nemate ani paru o elektronice a placate o parametrech zdroju :­)­)­)

Odpovědět0  0
pedro13 | 7.5.200514:22
Protoze vlastnim zdroj CHIEFTEC HPC­-360­-202 ­(http:­/­/www.chieftec.com­/products­/psu­/DPSII%20PSU.htm­) ,srovnaval jsem stitkove hodnoty proudu s testovanym zdrojem a dosel jsem k zajimavemu zaveru ,ze zdroj CHIEFTEC 360W ma stejne max.proudy jako tento 480W zdroj ­(na 12V vetvich o amper mene,na 5V o 3A vice­) z cehoz usuzuji ze udavanych 480W je jen reklamni trik,nebo je tento zdroj sunt s mizernou ucinnosti.Jeste zajimavejsi je cenovove srovnani,CHIEFTEC stoji cca 950Kc.Pocet a typy konektoru jsou stejne.
Odpovědět0  0
Dalibor Slíva | 10.5.200514:16
...no blika to, je to ve skvele suprovni krabicce a je to cele efektne derovane pro ­"lepsi chalazeni­" ... jak rika autor.... ale ceho? ....zdroje mozna, PC at se treba uvari..., tak co bys chtel? :P
Odpovědět0  0
ASD | 7.5.200510:32
Ja som prave meral napetia na mojom Enermax­-e 370W, pri IDLE: 12,21; 5,16; 3,37; pri BURN: 12,17; 5,14;3,36; na zataz som pouzil test Aquamark3 ­(meral som bezne dostupnim voltmetrom na vetve s VGA. A moja zostava patri medzi tie ­"zravejsie­"), len pre zaujimavost hodnoty ktore mi ukazuje doska su: 11,31; 5,08; 3,28 z toho si kazdy moze spravit obraz o ich vypovedacej hodnote.
Odpovědět0  0
Gentle Giant | 7.5.200511:13
Je jasné, že některé sensory nejsou schopné některé hodnoty přečíst korektně. Já mám u své DFI Ultra v BIOSu na +12V větvi 11,89 a SpeedFan ­(MBM5 i Smart Guardian­) ukazují 11.71V. Ale to si snad každý v hlavě srovná. Tady jde o ty šílené poklesy na +5V . Přece to nemůže oscilovat s rozptylem 0.8­-0.9V. To je nesmysl. Já mám Akasu 460W, kde mi SpeedFan taky ukazuje oscilaci, ale ta je na 12V: 0,05V na 3,3V: 0.02V a +5V větev mám lineární, bez poklesu i při zátěži ­(Prime95 blend a k tomu zapnuté UV katody­), takže hlavně ten rozptyl u +5V větve se mi nezdá, vždyť ty zdroje nejsou žádné no name, i když brand Hiper neznám.
Odpovědět0  0
ASD | 7.5.200513:13
Jasne ja som clanok len tak preletel a myslel som, ze vsetky meranie boli len SW prostriedkami ­(pre mna by to nemalo ziadnu vypovedacu hodnotu­), ale ako som si teraz vsimol tak bol pouzity voltmeter a z toho mi pline, ze to bud bola xyba kusu, alebo sa treba tejto znacke z daleka vyhnut. A aj tak neviem, kdo na tom zdroji co vidi, ved za tie prachy sa da zohnat 470W Enermax­(3725 SK = 2900 CZK +­/­-­) a to je podla mna ina liga.
Odpovědět0  0
GentleGiant | 7.5.200513:53
Ono jsou ty šílenosti i u obou dvou dalších porovnávaných typů ­(Fortron a Thermaltake­).
Odpovědět0  0
ASD | 7.5.200514:58
Tiez pravda, nakoniec je mozno problem uplne niekde inde. A zdroje su v tom nevinne, ale tu je tazko hadat, na tuto otazku mal hladat odpoved uz autor testu.
Odpovědět0  0
Gentle Giant | 7.5.200518:34
Já panu Štěpánkovi poslal ještě mail, ale zatím no reply. Ať je příčinou podivných hodnot cokoliv, je s podivem, že k naměřeným hodnotám autor napsal jen toto:­"Trochu pod očekáváním pak skončil výkon 5V linky, kde byl lepší dokonce i Fortron, ale vše opět napravily výsledky na 3,3V, kde měl zdroj Hiper stejný rozdíl mezi minimální a maximální hodnotou jako ThermalTake a navíc byl blíže hodnotě 3,3V.­" Mám neblahé tušení, že pan Štěpánek o nějakých normách pro zdroje nemá ani tušení, jinak by nemohl napsat takový blábol.
Odpovědět0  0
ASD | 7.5.200519:36
Vidim, ze tu bol pouzity naozaj silny argument na ospravedlnenie vykivu na 5V :­), ale myslim, ze kazdy trocha sudny clovek si uvedomi, ze mozem mat akokolvek dobre 12V a 3,3V, ale pokial mam na 5V prepady o 20% tak system nemoze byt ­"dlhodobo­" stabilny.
Odpovědět0  0
loque (3) | 8.5.200517:14
No ved ja som písal to isté, že ospravedlnovanie tak závažného nedostatku je hrubá chyba. A čo sa týka hodnotenia zdrojov podla váhy, tak to nieje úplne správne, totižto zdroje s pasívnym pfc budú takmer vždy ťažšie ako zdroje s aktívnym pfc kôli veľkej cievke...
Odpovědět0  0
Gentle Giant | 8.5.200517:45
"Dobrý deb,Omlouvam se, ale od patku jsem byl mimo..
Kazdopadne co se tyka vysledku, asi není nic, co bych řekl na jejich obhajobu. Kazdopadne se ted pracuje na vyrobe mericiho zarizeni, které bude PRESNE a kde by nemelo docházet k podobnym excesum. Co se pouzite metodiky tyka, vim, ze nebyla idealni a mela mouchy, proto jsem to zminoval na zacatku testu. Kazdopadne dekuji za zajimavy link a v pristi recenzi s jiz novou metodikou se nic podobného uz nestane ­(snad jen pokud bude spatny zdroj­).­"
Pro autora: mýlit se je lidské a když člověk dokáže svou chybu uznat, tak je to v poho.

Odpovědět0  0
Gentle Giant | 7.5.20050:22
Jak kolega správně píše, ani jeden zdrojů nesplňuje poovlenou odchylku 5% na +5V větvi, u Hiperu a Fortronu jsou mezní poklesy dokonce okolo 20ti procent, Fortron se tak tak vejde do tolerance s průměrnou hodnotou. Že by chybná měření nebo vadné zdroje? Ať tak nebo tak,je s podivem, že jste udělal tak pozitivné závěr.NO teď jsem shlédl recenzi zdroje na http:­/­/reviews.pimprig.com­/power_supply­/hiper_type_r_480w_power_supplies.php?page=6 , což vřele doporučuji i Vám a ta hausnumera si opravte, protože jsou to evidentní nesmysly. Good luck.
Odpovědět0  0
JoHnY2 | 6.5.200517:52
Ja osobne zdroje hodnotim podle hmotnosti. Kdyz zvednete noname 450W bude asi tak o polovinu lehci nez fortron 300W. Ucinnost bude pri vetsi spotrebe spis nizsi nez vyssi, a tepla bude rozhodne vic­(o pulku aspon­).
2xXenon 2.66 s 2GB ram a 5x 74GB 10000rpm diskama dokaze pri plnym zatizeni bezet na jednom 375W zdroji ­- sam jsem z toho racku ten druhej zdroj v behu vytahnul, ty servery jsou proste super nemyslite :­). Jestli by se i rozbehnul jsme zu radci nezjistovali, jeden ten zdroj od IBM jako nahradni dil vyjde myslim na 5000 nebo tak neco
Odpovědět0  0
sid@worldmail.cz | 6.5.200515:23
ať počítám, jak počítám, tak do 5% tolerance na 5V větvi se nevejde žádný z testovaných, blíží se jen Thermaltake, jinak docela solidní výkyvy
Odpovědět0  0
loque (3) | 6.5.200513:59
Pán enrigo, máte u mna 100bodov, predchádzajúci príspevok od Loque_x je tiež odomna.
Popísatli ste to úplne dokonale, stotožnujem sa s vašim názorom a ešte dodám, že moj enermax je taký tichučký, že ho takmer nepočuť, napriek tomu, že má 2xFAN, 8cm a 9.2cm, ten 8cm som vymenil za iný, zhodou okolnosti tiež značky enermax a teraz je uplne tichý celý zdroj.
Odpovědět0  0
Loque_x | 6.5.200513:49
Stale sa tu omiela 450­-500W a silnejšie zdroje ale stačí len pohľad na štítok a zistíme, že tie zdroje sa nechytajú ani na moj 365W Enermax a tiež, ked vidím to vnútorné prevedenie tak je to eurocase + akési aktivne pfc... dakujem, neprosím. A napísať: ­"Trochu pod očekáváním pak skončil výkon 5V linky, kde byl lepší dokonce i Fortron, ale vše opět napravily výsledky na 3,3V­" tak to už čo je???? To akože budem mat jednu vetvu na figu, koli ktorej mi bude mrznuť cely komp ale druhá bude držať ako skala tak mám akože super zdroj??? To chcel autor naznačiť???
Odpovědět0  0
enriqo (42) | 6.5.200513:40
Pán Štěpánek, Johne sa ešte neozval, ale možno odpadol od hrôzy po prečítaní tejto recenzie.

V poradí ­(čo len tak po prvom prebehnutí článku­):

1. spotreba ­(odber­): ....minimum 300W, a dokonca priemerná zostava.
­- nabudúce si skúste to aj namerať, alebo si dajte námahu a kuknite sa aj na web a kopírujte.
­- ja mám asi priemerné pc: athlon xp 2400+ ­(pretakt.­), 2x160GB disk, 2x mechanika, 1GB ram, gk 6600GT ­(s dodatočným napájaním­), 5x ventilátor ­(3x12cm­), 19­" monitor CRT. Náhodou mám aj záložný zdroj APC CyberFort 500. Ten v celku dosť presne ukáže odber. Moje pc s monitorom žere cca. 205W. Skúsil som pripojiť na tretiu, voľnú zálohovanú zástrčku televízor pri zapnutom pc. Odber sa zvýšil o cca. 60W ­(čo tiež je reálne­). Tu si môžete pozrieť aj screenshot ­(290kB ­- jpg­): http:­/­/www.webgrafik.sk­/3dmark­/apc_power_chute.jpg
­- a 400W ­(možno EE P4­) smiešne

2. hlučnosť: ...hlučnosť je nulová. A to som testoval na stole.
­- ja mám zdroj celkom kvalitný ­(3200Sk­) ­- Enermax EG425AX Noisetaker ­(420W­). Je tam jeden 8cm ventilátor ­(vzadu­) a jeden 12cm nad procesorom s aut. reguláciou. 8cm je tichý ­(aj keď je namontované v pc­) ale: 12cm keď je v pc dosť hučí, stačí dať dole bočnú stranu case a za pár minút už ho ani nepočuť.
­- samozrejme, že na stole nebudete počuť hluk 12cm ventilátora, nevplýva naň teplota ostatných komponentov. Vôbec, skúsili ste namerať teplotu v strede PC počas chodu? Je tam cca. 40­-45 st.C ­(v lete aj viac­). A to je o 10­-20 stupňov viac ako na stole.
­- Vy máte doma pc na stole rozložený? A nehovorte, že nemáte z časových dôvodov ten zdroj hodiť do case.

3. dierky na každú stranu: ...zajímavější železný povrch s velkým počtem drobných otvorů...
­- len jedna otázka: Čo usmernuje vánok z 12cm ventilátora, aby to nevýrilo len vo vnútri pc?
­- samozrejme krásne to svieti na každú stranu ­(super:­)
­- možno je to dobrá vec.

4. pri tvorbe tejto vety ste sa fakt zapotili: ....Co se týká pasivů, nedosahují největších rozměrů....Aspoň se vzduch rychle a bez překážek dostane k mosfetům a kondenzátorům....
­- no fakt super, ešte nakoniec bude v nevýhode thermaltake či enermax ­(o yesice ani nehovorím­), že majú kvalitný pasív.
­- chodili ste vôbec na hodiny fyziky? Väčšia plocha odovzdá väčšie teplo ­- spomínate si? No nevadí, len škoda že niekto tomu aj naletí.
­- návrh: Skúste si odmontovať pasív z chladiča CPU a ventilátor nijak ­(na stojanček:­) prichytiť ­- a nabudúce môže zapotiť: ­"....Aspoň se vzduch rychle a bez překážek dostane k CPU ­(méně překážek, méně hluku­).

5. prekážka:
­- keď sa lepšie pozrie na obrázky, tak ­"Aktívne PFC od firmy Andyson­" je presne pod 12cm ventilátorom. Stojí to v ceste ventilátora?

6. povrchné testovanie:
­- a vlastne aký ma tento zdroj stratový výkon v Stand­-by či bez záťaže? U niektorých typov je dosť značný odber. V poslednom čísle PCspace ­(4.05­) akurát testovali zdroje a tam napríklad thermaltake TWV480 mal v Stand­-by ­(pri vypnutom pc­) stratový výkon 37 W. Enermax a Tagan mal ­"0W­"
­- hlučnosť ­(z PCspace­) je pri dvoj ventilátorových zdrojoch dosť vysoká. Napríklad Enermax uvádza, že jeho zdroj má hlučnosť 25dB ­(možno na stole­) a PCspace nameral od 40 do 50dB. V teste hlučnosti najhoršie dopadol enermax ­(čo je aj moja osobná skúsenosť, ináč kvalita­).

7. vypočujete aj 14dB­-ov? The new Batman?
Odpovědět0  0
Ace. (21) | 6.5.200513:53
Jo presne tak..A kde jsou nejake benchmarky? Aspon 3DMARK05.. =­)­)­)­)­)­)­)­)­)­))
Odpovědět0  0
john.don | 6.5.200514:06
Divím se že ho kritizuješ.
Já je kritizuju jen když se záměrně snažej pomlouvat nějakou konkrétní značků.

Navíc tohle byl náhodou ještě jedn z jeho lepších článků :o.

Sice o tom ví prd, ale alespoň se snaží a je to vidět :o­)

Jo a prý sezení u počítače snižuje IQ o 10 bodů, seděl u tatínka, sestřičky a všem jim vypálil zdroje :o­)­) Mimochodem...Nedělá MSI i zdroje :o­)­) ???? ani bych se nedivil kdyby je dával do těch compů :o­)­)
Odpovědět0  0
OBR | 6.5.200513:32
Ktery stoji 3000 a jsem o tridu vyse, recenzovany zdroj je spis nizsi trida pro nenarocne sestavy.
Odpovědět0  0
Peter_cz | 6.5.200513:09
Pokud se chcete podivat na dobre recenze zdroju, zamerenych na kvalitu a tichost tak http:­/­/www.silentpcreview.com
Jinak na foru na tomto webu jsem na kvalitu hiper moc chvaly nenasel...
Odpovědět0  0
Mythos (6) | 6.5.200512:58
U popisu barev ruznych verzi tohoto zdroje mate chybu, misto ­"stříbrná ­(tato verze bohužel nemá podsvětlení­)­" tam melo byt ­"stříbrná ­(tato verze bohudík nemá podsvětlení­)­". Jinak pekna recenze a taky se tesim na budouci testovani zdroju na svetuhardware.
Odpovědět0  0
Tsawo | 6.5.200510:22
Lze sehnat zdroje OCZ v CR? Konkretne by me zajimal ­[url=­"http:­/­/www.caseking.de­/shop­/catalog­/product_info.php?cPath=30_688&products_id=2933­"]OCZ PSU ModStream 520 Blue ­- 520 Watt­[­/url­]. Posilhavam po nem na Casekingu uz delsi dobu. Ma s nim nekdo zkusenosti?
Odpovědět0  0
Tsawo | 6.5.200510:24
Omlouvam se za ten mismas. Link je http:­/­/www.caseking.de­/shop­/catalog­/product_info.php?cPath=30_688&products_id=2933 a nazev zdroje OCZ PSU ModStream 520 Blue ­- 520 Watt
Odpovědět0  0
JirkaH (93) | 6.5.20059:46
Dobrá recenze.
Jen bych uvítal, kdyby bylo uvedeno přesné označení zdroje Fortron.
Aktuálně do nabídky CZC přibyl nový Fortron 500W se 120mm větrákem, cena 1971,­- Kč vč DPH odkaz www.czechcomputer.cz­/product.jsp?artno=31383 . Po necelém týdnu provozu se zdá být dost dobrý.
Odpovědět0  0
Ebo | 6.5.20058:43
těch 480W bych chtěl vidět.. to tak možná dodávanej výkon + ztrátovej výkon bude těch 480W dávat..typ použitého jádra se z fotky blbě doluje. A hlavně by mě zajímala detailní fotografie na pomocnej zdroj FSB, abych si udělal představu za jak dlouho to celé shoří a vezme to sebou i celej počítač. Posuzovat zdroj podle barvy krabice, záře ventilátoru jeho hluku a ceny je naprosto o ničem.. To co je na zdroji podstatné je použité jádro, osazené kompletní filtrace včetně kondenzátorů + jejich kvalita, použitý řídící obvod, chlazení a hlavně kvalita zapájení součástek + skutečný dodávaný výkon. To ostatní je naprosto podružné..
Odpovědět0  0
Wlado | 6.5.20052:14
A co takhle zdroj Chill 510W ma udajne jen 12dB. Ocenil bych srovnani.
Odpovědět0  0
T..x | 6.5.20057:21
No ono by stacilo to srovnat s takovym Chillem 400W. Da do 12V vetve vic nez tenhle Hiper, je o tisicovku levnejsi, taky ho neni skoro slyset...
Akorat ho sezenete v jedine barve a s nesviticim ventilatorem, takze PC buzeranti maji smulu.
Odpovědět0  0
Meridius | 6.5.20057:29
Hmm, tak já toho chilla mám a že bych z něj byl dvakrát na větvi, to teda nejsem. Je tichej, všude jakž takž drží napětí, ale na 12+ větvi dává stable 11,67. Je to sice v normě, ale přecejen. Jinak já osobně bych 3000 za zdroj nedal.
Odpovědět0  0
Petr Panoš | 6.5.20059:53
absolutni souhlas, je to v norme, ale stabilni urcite ne..rikam si ale, ze dokud to nezmerim primo a budu odkazanej jen na cidla je sance ze to neni skutecny vysledek
Odpovědět0  0
LukeCZ | 6.5.200512:32
Ja mam Chill 510 a je to v klidu, akorat 12V se hybe mezi 12,1 ­- 12,5V, ale tak po pul hodine provozu je to stabilni. Ticho, klid, 2500,­- vcetne DPH. No ale Enermax to neni, ja vim, jenze nejsem milionar.
Odpovědět0  0
Aspon | 6.5.200516:23
Tak ja mam toho Chilla 400W a napeti mi drzi jak pribite 12.096V; 4,892V; 3,264V. Nekolika temer vubec, tichy nadherne.
Odpovědět0  0
JJJ | 7.5.200519:16
Chill 510 je ten najvacsii shit aky som kedy videl slovaci co citali PcSpace vedia o com hovoril .... za ten zdroj by som nedal ani korunu to napetie tam skace a ani nahodou sa nepriblizuje stabilnym hodnotam to aj EC 500W je lepsi
Odpovědět0  0
velijura | 7.5.200521:42
Recenzia v PCSpace bola odfláknutá a Chillu veľmi pohoršili a to len z toho dôvodu, že to merali pomocou programu a je všeobecne známe, že meranie na doske a následne zobrazené hodnoty v programoch sú veľmi nepresné, hlavne na ­-12V a ­-5V...takže ak si pozeráš len jednu recenziu a nie viacej na iných, hlavne zahraničných stránkach, tak nevieš o tom zdroji nič.
Odpovědět0  0
DigitaldooM (137) | 6.5.20051:22
Docela by mě zajímalo porovnání s Levicom X­-Alien 450W .... ATX 2.0 stojí 1645,­- s DPH :­) a podle mě se jedná o zajímavou koupy :­) .... osobně mám ještě silnějšího bratříčka X­-Alien 500W za 2025,­- s DPH ale ten mě zklamal v jedné věci :­( má 2x80 větrák :­(­( ... takže už jsem slyšel tišší ale zase je lze krásně regulovat potíkem takže pohoda :)
Odpovědět0  0
who (208) | 6.5.20051:15
zajimalo by me jestli je tissi nez ocz ms, popripade zda tento zdroj budete moci otestovat
dik
Odpovědět0  0
Martin Štěpánek (439) | 6.5.20051:37
bohuzel nemohu srovnavat....
kazdopadne se dalsimu testovani nebranim, ba naopak ho uvitam. Protoze za posledni mesic me prosly rukama 2 odpalene zdroje ­(jeden sestry, mela 2,4GHz P4 a 450W noname zdroj, P4 jsem musel vymenit za Celeron D na jadre Prescott a po tydnu zdroj umrel...grrr. A ted, konkretne vcera odesel 480W opet noname zdroj v tatove pocitaci v praci, a to mel uplne obyc sestavu, tak aby mohl otevirat webove stranky a delat rozpocty staveb....a kdyz uz jsme u toho, ja uz take odpalil dva zdroje, ale to uz je pres rok zpet­). Celkove tedy PC zdroj povazuji za velmi dulezity a hooooooodne podcenovany faktor v PC.

Takze snad bude brzo hotova metodika, predevsim pak testovaci zarizeni a vrhnu se na testovani....nebudou chybet ani udaje z osciloskopu včetně grafů...
Odpovědět0  0
void | 6.5.20058:17
Souhlas a navíc dobrý článek. Ještě by šlo zmínit se a trochu rozvést o frekvencích, na kterých trafo přenáší. Čím výkonnější zdroj, tím vyšší f ­- a tady pohoří spousta ­"značek­" a la Eurocase. IMHO to chtělo Presscota a 6800 Ultra, to by ty rozdíly v napětí větví pěkně povyrostly.
Odpovědět0  0
who (208) | 6.5.200510:22
ok diky
uvitam rozhodne nejaky brzky test zdoju
Odpovědět0  0
mayday | 6.5.20050:52
Takmer dokonaly zdroj... ...tichy, vykonny, krasny... ...uz mu chyba len moznost pripajat si jednotlive vetvy podla potreby ­(ako zdroje OCZ­)... ...a z dostupnych farieb si vyberie snad kazdy...
Odpovědět0  0
Martin Štěpánek (439) | 6.5.20050:56
Jojo, taky jsem se na takove zdroje dival, ale stoji pomerne hodne penez :(
Odpovědět0  0
ferko | 6.5.20059:00
Hiper ma takisto taky zdroj a podla mna omnoho lepsi ako OCZ
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.